Beantwoord

[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'



Toon eerste reactie

221 reacties

Reputatie 1
We willen iedereen de mogelijkheid bieden om van deze dienst gebruik te maken, hiervoor is echter wel gekozen om dit bij het nieuwste abonnement toe te voegen.

Waar is mijn mogelijkheid om van deze dienst gebruik te kunnen maken?
Of verwacht je dat ik even 600 euro neerleg om dit te kunnen doen. Dat noem ik niet de mogelijkheid bieden.

Nee je hebt me nog steeds niet overtuigd dat dit geen klant en prijs discriminatie is

@Serviceweb

Je laatste toevoeging snap ik niet helemaal? Via My T-Mobile kun je vanaf 4 maanden voor het einde zien dat je kunt verlengen, middels een grote banner. Zo proberen we iedereen hier alert op te maken.

Maar mijn contract kan ik pas verlengen vanaf 23 oktober 2016 (haha... ongeduldig...)


Tenzij je natuurlijk voor die overstap kiest, in plaats van een verlenging. :)

Ik heb nu een Stel samen Sim Only '13 abonnement. Ik kan deze nu toch niet zomaar afkopen, moet nog t/m 23 Februari 2017. Dus ik kan nu toch niet al voor een overstap kiezen, al zou ik het willen. Of geef je bij deze aan dat ik nu gewoon kan overstappen en mijn huidige contract kan laten vervallen, desnoods met een boete betaling? Zeg niet dat ik het doe... maar ik bedoel maar. Want ja, ongeduldig... misschien is er eind oktober wel een super aanbieding en dan zit ik weer, haha


Gratis Spotify valt hier ook onder, daar maken we geen onderscheid in. Het streamen wordt niet van je data gehaald, dat geldt voor de aangesloten dienst en dan maakt het niet uit of het gratis of betaald is.

Kijk, dat is nog eens goede info! Daar maak je mijn partner al heel blij mee
@andytuinman3
Ik snap je echt nog steeds niet. Als je toch een toestel hebt genomen met een abonnement dan moet je toch wachten tot die klaar is. En wil je dat niet dan moet je het toestel in 1x betalen, afkopen. Je weet toch dat je een toestel niet krijgt maar moet betalen in je contract. Begrijp niet dat je daar geen begrip voor hebt. Contract ben je aangegaan, iedereen toch.

En zal je zeggen, ik ben toch ook een contract aangegaan en wilde heel graag een nieuw contract afsluiten voor als ik straks mijn 2 jaar heb uitgezeten. Maar dat mocht ook niet, want dat mag pas binnen de 4 maanden voor je eind contract. Vond ik ook niet eerlijk, maar het is wel normaal. Dan had ik er een tweede contract naast moeten nemen, maar dat doe ik natuurlijk niet. Dat is het lastige van een contact afsluiten...
Reputatie 1
https://tweakers.net/nieuws/116627/eerste-kamer-stemt-voor-strenge-netneutraliteit.html

Mooi bericht. Zoals het er nu naar uitziet gaat dit feest helemaal niet door.
We willen iedereen de mogelijkheid bieden om van deze dienst gebruik te maken, hiervoor is echter wel gekozen om dit bij het nieuwste abonnement toe te voegen.

Waar is mijn mogelijkheid om van deze dienst gebruik te kunnen maken?
Of verwacht je dat ik even 600 euro neerleg om dit te kunnen doen. Dat noem ik niet de mogelijkheid bieden.

Nee je hebt me nog steeds niet overtuigd dat dit geen klant en prijs discriminatie is



Je krijgt Datavrije Muziek vanaf 11 oktober automatisch bij je abonnement. Heb je een Stel Samen & Stel Bij abonnement met een internetbundel van 6 GB of hoger? Je kunt het leuk vinden of niet, maar daar heeft T-Mobile nu een voorwaarden aan vast gemaakt. Uiteraard zit ik daar ook buiten en dat is voor mij ook jammer. T-Molibe heeft ook wel eens het aantal GB omhoog gedaan voor bepaalde klanten. Kunnen we ook aangeven dat we daar net buiten vallen, maar zo zijn de regels nu eenmaal.

Weet je... op alles valt wel wat te zeggen. Koop je nu een spijkerbroek in de winkel van 149,- euro, morgen (of misschien vanavond wel tijdens een extra koopavond) ligt die zelfde broek er voor 79,- euro. Niet eerlijk zou je dan zeggen... Maar zo is het leven toch. Even uitzingen, moet ik ook, en dan zien we wel weer verder wat we gaan doen.

En geloof me... ik zit al jaren bij T-Mobile, een betere netwerk, en klantenservice, is er echt niet!! Ja, dat moest ik er toch even aan toevoegen en NEE ik ben niet van T-Mobile en ook NIET iemand van de klantenservice.
https://tweakers.net/nieuws/116627/eerste-kamer-stemt-voor-strenge-netneutraliteit.html

Mooi bericht. Zoals het er nu naar uitziet gaat dit feest helemaal niet door.



Wel jammer, omdat jij nu niet gebruik kan maken van deze dienst, dat je dit zo schrijft. Er is nog helemaal niets besloten en T-Mobile gaat, als het echt moet, naar de rechter.
Ik val. Ik sta op. Ik maak fouten. Ik ben mens. Ik ben niet perfect. Ik leef en ik leer.
Reputatie 1
Wat wijn trouwens de voorwaarde (ik hoef geen details, slechts de grote lijnen) om aan te sluiten als aanbieder?
Alleen legale content lijkt me een open deur.
Maar zijn er ook kosten aan?
Ik heb nog geen bericht gehad, maar lees wel bij My T-mobile dat ik een "L - 6 GB incl. 250 MB EU + Datavrije Muziek"-bundel heb. Kan ik er dan vanuit gaan dat ik van Datavrije Muziek kan gebruik maken?
Reputatie 4
Badge +6
Ik heb nog geen bericht gehad, maar lees wel bij My T-mobile dat ik een "L - 6 GB incl. 250 MB EU + Datavrije Muziek"-bundel heb. Kan ik er dan vanuit gaan dat ik van Datavrije Muziek kan gebruik maken?

Beste..

Nee helaas niet.. de sms bevestigd dat het is doorgevoerd..
Nu zou het nog vanaf de mbs gaan

^Diego
Reputatie 7
Badge +20
@All

Er zijn al een flink aantal klanten aangemeld voor Datavrije Muziek! 😃 Je kunt in je My T-Mobile kijken of dit bij jou het geval is en je ontvangt hier nog bericht over. Het kan zijn dat de aanmelding in My T-Mobile en aanmelding elkaar kruisen, maar je kunt er dan wel gebruik van gaan maken. Enjoy!

@Mat_64

Nee, hier zitten geen kosten aan verbonden. De meest voorname reden voor aanmelding is dat het een legale dienst betreft en dat je de rechten hebt om deze muziek te streamen. Dit is even kort door de bocht, maar komt het op neer. 🙂
Reputatie 4
Badge +6
@All

Er zijn al een flink aantal klanten aangemeld voor Datavrije Muziek! 😃 Je kunt in je My T-Mobile kijken of dit bij jou het geval is en je ontvangt hier nog bericht over. Het kan zijn dat de aanmelding in My T-Mobile en aanmelding elkaar kruisen, maar je kunt er dan wel gebruik van gaan maken. Enjoy!

@Mat_64

Nee, hier zitten geen kosten aan verbonden. De meest voorname reden voor aanmelding is dat het een legale dienst betreft en dat je de rechten hebt om deze muziek te streamen. Dit is even kort door de bocht, maar komt het op neer. :)


Zelf heb ik nog niks binnen gekregen..
Reputatie 2
Weet niet of deze vraag al beantwoord is, maar... 6gb bezig ik al sinds het begin van mijn abonnement. Er staat nu al namelijk:

L - 6 GB incl. 250 MB EU + datavrije muziek. Houdt dat dus in dat ik al gebruik kan maken van deze dienst?
Ik heb een "Altijd iPhone" abbonement met 20 GB internet.
Ik begrijp dat ik dus niet in aanmerking kom voor gratis streamen?
Reputatie 1
@fluxsystem & drumsdennis: Kijk in je My T-Mobile app of omgeving bij je Verbruiksstatus of er een teller is genaamd "Datavrije Muziek", als die er is werkt het.
@MrDirkiee: Staat er achter nog '13 dan geldt het als een Stel Samen. Staat er niks achter (zoals bij mij) dan betreft dan krijg je het wel. Je kan even kijken bij in je My T-Mobile app/omgeving bij Bundels en daarna zoals ik hierboven schreef bij Verbruiksstatus of het bij jou al actief is.
Reputatie 4
Badge +6
Er staat nog niks.. ik stream altijd muziek en mbs gaan gewoon weg
Reputatie 2
Zit er een limiet aan het data vrij muziek streamen? Ik heb sinds kort TIDAL (lossless muziek) en ik stream aardig wat. Ik kan mij voorstellen dat het aardig op kan lopen.
@ mat_64 er staat inderdaad een teller bij het overzicht.
Ook bij bundel overzicht staat inmiddels een notitie bij me internet bundel.
Thnx!

Misschien handig als t-mobile dit bij de FAQ zet.
In mijn directe omgeving waren er meer met deze vraag.
Kom ik er toevallig ook voor in aanmerking? Alvast bedankt.
Heb geen Facebook maar bij deze dan mijn suggestie :SOUNDCLOUD. De allerbeste!
SOUNDCLOUD dus..
Reputatie 1
@fluxsystem: Dan ben je waarschijnlijk nog niet omgezet.

@Applehead: Nee, er word zelfs niet gesproken over een Fair Use Policy niet alle streaming diensten doen op dit moment mee.

@MrDirkiee: Fijn dat het voor jouw al werkt.

@Randydean83: Het hangt af van je abonnement en bijbehorende bundels. Je moet een Stel Samen & Stel Bij hebben met L Databundel (6 GB) of groter.
Voor Altijd iPhone (Voordeel) geldt als er niks achter staat dat die geldt als een Stel Samen & Stel Bij. Staat er achter nog '13 dan geldt het als een Stel Samen. Staat er een ander jaartal achter heb je hele oude voorwaarde en kan je zeker verlengen.
Je kan even kijken bij in je My T-Mobile app/omgeving bij Bundels om te zien welk abonnement je hebt met welke bundels (kijk bij de internetbudel daar staat het ook bij) en daarna zoals ik hierboven schreef bij Verbruiksstatus of het bij jou al actief is.
Hoe voorkomen jullie gemekker van BoF en ACM? Want netneutraliteit is niet altijd in het belang van de klant, dat blijkt wel.

Hopelijk hebben jullie een goede oplossing waardoor we nog lang van jullie mooie plan kunnen genieten!
Reputatie 1
@aapje23: Bedoel je met BoF, Bits of Freedom?
Ik ben net neutraliteit, maar ik zie hier persoonlijk geen schending daar van. Er is niemand die expres word buitengesloten (iedereen die legaal een streamingdienst aanbiedt kan mee doen, na wat papierwerk). En de diensten worden niet anders behandelt dan de andere, de gebruiker betaald alleen niet voor het gebruik van data voor de gestreamde muziek (word ook wel zero rate genoemd).
Reputatie 2
Wordt "Qobuz" ook ondersteund?

Reageer