Beantwoord

[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'



Toon eerste reactie

217 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoe krijg ik dit op mijn telefoon?., ik heb geen idee hoe het werkt..maar ik heb wel stel samen en 6gb..

Hi Mickey,

Super nice dat jij ook 6GB, want je maakt er nu automatisch gebruik van. Je hoeft er zelf niks voor te doen. Dit kun je elf ook terugzien op My T-Mobile bij Verbruikstatus. Ik zie dat je inmiddels als 18MB datavrij hebt gestreamed. Cool, hé?! :8
Zou je ook datavrij muziek kunnen streamen zonder Spotify Premium abonnement. Dus ik bedoel dat je via de app streamt zonder een betaald abonnement te hebben bij Spotify.
Reputatie 7
Badge +20
@TurbanCrown

Dit is al mogelijk hoor. 🙂 Zolang je gebruik maakt van één van de aangesloten diensten, maakt het niet uit of je de betaalde of gratis variant van de dienst gebruikt. Dit valt allebei onder Datavrije Muziek!
Ik heb interesse om over te gaan stappen op de 6 GB bundel, heb alleen wel een voorwaarde en daarom de vraag:

Stel ik upgrade naar de 6Gb bundel voor 4 euro meer en krijg datavrije muziek, en Tmobile moet over een maand toch de dienst opgeven doordat de regel van netneutraliteit toch gehandhaafd moet worden. Kan ik mijn abbonoment dan weer kosteloos terugzetten naar 3GB? Of dit wel gaat gebeuren of niet is niet interessant, wil dus alleen weten of er dus een soort "verzekering" is voor het verhogen van de bundel puur voor de datavrije muziek.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Linssen,

Je kunt, met Stel Samen Stel Bij, maandelijks jouw bundel bijzetten. Dat betekent dus dat je inderdaad zou terug kunnen gaan naar de 3 GB. We gaan er echter gewoon vanuit dat we lekker doorgaan met Datavrije Muziek, dus geen zorgen! 😉
Datavrije muziek gaat in mb's wel van je bundel af, maar je betaald er niet voor, hoe gaat dit in zijn werk.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nielskleinb,

Als je gebruikt maakt van datavrije muziek dan verbruik je geen MB’s meer wanneer je muziek streamt via onze partners. In de openingspost van dit topic kun je ook meer uitleg vinden hierover. In dit topic vind je een overzicht van de diensten die je datavrij kan streamen.

Ik wens je veel muziekplezier stadgenootje en als je nog vragen hebt, laat het ons weten! 🙂
Ik heb sinds 4 dagen een abonnement met datavrij muziek streamen. Nu heb ik de afgelopen 4 dagen constant spotify draaiende gehad, maar het 'vrije' verbruik blijft op 291mb staan(dit was het verbruik op dag1), echter wordt mijn reguliere data bundel wel snel minder. Kan het zijn dat de muziek toch van mijn gewone bundel af gaat?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Daimyo,

Welkom op het forum!

Hmm begrijpelijk dat je hierover contact opneemt. Het streamen van muziek via Spotify gaat niet van je reguliere internet bundel af. Er kan een vertraging zitten in de weergave. Als ik nu inlog op je My T-Mobile account dan zie ik dat het aantal MB's dat je gratis hebt gestreamed inmiddels is gestegen.

Mocht je je afvragen waar je MB's wel aan op zijn gegaan dan wil ik je vragen om een kijkje te nemen in dit topic. Hier vind je namelijk meer informatie over hoe je kan controleren waar je MB's aan op zijn gegaan en hoe je een te hoog verbruik kan voorkomen. Er staan een paar erg handige tips in, doe er je voordeel mee. 😉
Ik gebruik een hier niet genoemde radio app en Apple music. Zijn de mb^s dan ook "gratis"?
Reputatie 7
Badge +20
Hi bsonmez,

Alleen diensten die zijn aangemeld kun je datavrij streamen. Op deze pagina vind je een overzicht van de diensten die zijn aangemeld.

Ik wens je nog veel muziekplezier! 🙂
Is er ook een muziek stream app die geen abonnament kosten met zich mee brengt waardoor Datavrij muziek echt gratis word zodat we weten dat Tmobile echt de Grenzen doorboort voor zijn klanten zoals ze beweren.En niet dat we 5 euro per maand aan bevoorbeeld deezer betalen die misschien uiteindelijk x% commisie betaald aan t mobile wat uiteindelijk (indirect)toch zo een beetje weer op hetzelfde neerkomt als betaald data gebruik 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Welkom op het forum!

Het grootste gedeelte van de diensten die aangesloten zijn bij ons voor Data Vrije Muziek is gratis. Heb je dit topic al gezien? Hier zie je een overzicht van alle diensten die aangemeld zijn en de diensten die zijn aangedragen. Als jij een suggestie hebt voor een muziek dienst dan kan je dit natuurlijk ook bij ons aangeven!
Reputatie 4
Badge +6
Vandaag is het dan zover..
De ACM komt met hun onderzoek naar buiten.

Volgens het ACM is het dus in strijd met de Netneutraliteit.
Echter is deze regelgeving alleen streng in Nederland actief.
Bij T-Mobile in Amerika is zelfs Datavrij Youtube en natuurlijk Datavrij Muziek.

T-Mobile blijft natuurlijk datavrij muziek aanbieden tot de rechter heeft geoordeeld (Officiële verklaring T-Mobile).

Zelf hoop ik dat de rechter anders oordeelt, en de argumenten van T-Mobile in de uitspraak meeneemt.

In Nederland moeten wij gewoon voorop lopen in Technologie zoals wij altijd deden.
Helaas wordt dit tegengehouden door mensen die zeuren om het zeuren (ACM)

Het is nu gewoon afwachten.
Wel heeft T-Mobile een gewaagde stap gezet en dat respecteer ik enorm.

Fijne Feestdagen iedereen!

^ Diego
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen iedereen,

De ACM heeft vandaag inderdaad het definitieve besluit over Datavrije Muziek gepubliceerd. Dit besluit bepaalt dat T-Mobile volgens de Nederlandse wet deze dienst niet zou mogen aanbieden. T-Mobile blijft van mening dat er géén sprake is van een overtreding omdat zero rating volgens de Europese regels onder bepaalde voorwaarden wel toegestaan is. T-Mobile voldoet aan de Europese voorwaarden en zal de zaak daarom aan de rechter voorleggen. We wachten op het oordeel van de rechter en tot die tijd blijft Datavrije Muziek gewoon beschikbaar. In dit artikel in de Newsroom vind je er meer informatie over. We zijn op een missie!

Hallo ik heb een vraagje ik heb sinds kort een abbonement bij t-mobile met 6 gb internet.
Hier krijg je dus ook gratis data vrije muziek bij.
Maar in mijn geval werkt het niet , kan dit probleem opgelost worden ?
Misschien kan iemand van t-mobile hier naar kijken.
Ik zie graag een reactie / oplossing tegemoet.

Groetjes Robert
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Robert,

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. Zou je in het vervolg je vraag in 1 topic willen stellen? Alvast bedankt!
Hallo!

Ik lees de afgelopen dagen over het besluit van ACM over het aanbieden van Datavrije muziek en dat er op dit moment wordt gewacht op een antwoord van de rechter.

Het is waarschijnlijk een onnodige vraag maar worden wij als gebruikers op de hoogte gehouden dmv email of sms als datavrije muziek stopt? Ik kijk nu namelijk elke dag op de site om te kijken of het besluit al binnen is of niet.
Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groeten,
Navjot
Reputatie 7
Badge +20
Hi Navjot,

Goed dat je dit navraagt. Zoals Amy ook aangeeft in haar bericht wachten wij op het oordeel van de rechter en tot die tijd blijft Datavrije Muziek gewoon beschikbaar. Mochten wij hiermee stoppen dan stellen we jullie natuurlijk allemaal op de hoogte. Daar hoef jij je geen zorgen om te maken! In de tussentijd kun je lekker blijven streamen en genieten van datavrije muziek! 🙂
Ik heb een vraag over het datavrij streamen van muziek. Is dit alleen geldig voor de normale streaming kwaliteit van Spotify of ook voor hoge en extreme kwaliteit?
Reputatie 3
Badge +2
Ook hoge en extreme kwaliteit zijn datavrij te streamen. Ook maakt het niet uit of je een betaald of gratis account hebt. Kortom : genieten maar ! 🆒
Zojuist heb ik via de chat contact gehad met uw medewerkers, maar ik ben daar totaal niet tevreden over.
Ten eerste is er niet eens naar een mogelijke oplossing of controle van mn vraag gezocht.
Ten tweede wordt mijn chat zomaar beëindigd, en nog aangegeven dat ik dat zelf heb gedaan....
Het gesprek is als volgt gegaan:

Hallo, ik ben Nathasja. Wat kan ik voor je doen vandaag?
User: Goedemorgen, ik heb gisteren alleen gebruik gemaakt van mijn internet om datavrije muziek te streamen op radioguide.com (om dit te testen). Waarom zijn er alleen MB's verminderd bij mijn datagebruik en niet bij mijn datavrije muziek?
’Nathasja’ verbinding verbroken (’Transferred to Queue’).
Hallo, ik ben Wilma. Wat kan ik voor je doen vandaag?
DL Ly: Goedemorgen, ik heb gisteren alleen gebruik gemaakt van mijn internet om datavrije muziek te streamen op radioguide.fm (om dit te testen). Waarom zijn er MB's verminderd bij mijn datagebruik en niet bij mijn datavrije muziek?
Wilma: Goedemorgen DL
Wilma: Helaas kunnen wij je verbruik niet zien hier, dit heeft te maken met de Wet op de Privacy
Wilma: Ik kan wel zien wat er tot nu verbruikt is, maar niet waaraan
DL Ly: Radioguide.fm behoort toch tot datavrije muziek? Waarom is dat niet in vermindering gegaan?
DL Ly: Kan het zijn dat het ergens fout gaat daarin?
Wilma: Ja deze is sinds kort inderdaad datavrij te beluisteren
DL Ly: Ik vind het vreemd dat het dan niet het geval is bij mij, ik had namelijk een flauw vermoeden dat het fout ging, en heb dat dus gisteren expres getest
’DL Ly’ verbinding verbroken (’Afgerond door eindgebruiker’).

Dit lijkt mij geenszins de manier om een vraag van een klant te beantwoorden.

Aangezien het ook nog eens om datavrije muziek gaat, heb ik het hier geplaatst.
Mijn vraag is dan ook waarom dit datavrije muziekgebruik van mijn databundel is af gegaan?
Ik heb gisteren bewust 4g gebruikt voor het muziek draaien bij www.radioguide.fm via de link van t-mobile.
Wat kan hieraan fout zijn gegaan dan?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Dilily,

Dat is inderdaad niet de manier waarop wij vragen beantwoorden! Ik heb de chat er even bij gepakt en zie dat de verbinding vanuit jouw kant verbroken lijkt, wellicht even een internetverbinding die weg was gevallen. Het was in ieder geval zeker niet de bedoeling van mijn collega Wilma om jouw vraag op deze manier af te kappen!

Heb je de interne datateller naast de teller van My T-Mobile gelegd? Ik zie hier een dataverbruik van 20 MB terug, wat zie jij terug bij het verbruik van de datateller? Gebruik je de website of de app van Radioguide? Van een andere luisteraar begreep ik dat de app nogal verouderd is en eigenlijk niet meer voldoet. Als je het via de website probeert, kun je dan het verbruik wat op jouw telefoon wordt gemeten naast de teller van My T-Mobile kunnen leggen om dit te vergelijken? Houd er dan wel rekening mee dat het verbruik niet á la minute op My T-Mobile staat en dit dus nog even kan afwijken van het daadwerkelijke verbruik.

We zijn erg benieuwd naar de uitkomst en zien jouw reactie dan ook graag spoedig tegemoet!
Dag David,

Het was inderdaad heel vreemd dat de chat uit het niets verbroken is, ik ben blij dat het op deze manier toch bij jullie aankomt.

Wat betreft Radioguide: ik heb alleen gebruik gemaakt van de website. In de bijlage ziet u dat ik 210 MB heb verbruikt via de Chrome browser (vanaf 23 april), hierbij zit natuurlijk ook nog ander gebruik dan radioguide inbegrepen, maar dit is miniem, omdat ik de afgelopen 2 weken veelal thuis was (met WiFi), en buitenshuis minimaal gebruik maak van de browser.
Bij mij staat inderdaad ook 20 MB aan datavrije muziek in totaal vanaf 23 april (begin van mijn maandelijkse data), toevallig heb ik dit ook bijgehouden, en staat deze hoeveelheid er al sinds 1 mei, terwijl ik daarna dus ook nog naar radioguide heb geluisterd op de website. Vandaar dat het me opviel dat het verwerken hiervan niet goed gaat. Bij mijn normale databundel is gisteren wél 45 MB af gegaan, en dat is volledig te danken aan het testen hiervan.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Dilily,

Yes, ik ben ook blij dat we je in ieder geval op deze manier kunnen helpen! 🙂

Dat is inderdaad wel een opvallend verschil! Ik heb dit direct voor je doorgezet, zodat er gekeken kan worden of hier iets aan te doen is. Ik kan echter geen 100% oplossing garanderen, omdat wij dus niet mogen inzien waar jij je data aan verbruikt. Misschien kunnen we echter wel iets anders ontdekken! Als jij nog nieuwe bevindingen hebt, wil je die dan met ons delen?

Heb je overigens ook eens een andere muziekdienst getest? Gewoon om te kijken of dit wel lekker werkt? Ben ik best benieuwd naar!

Reageer