Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187644 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

@AMHeijboer

Top dat je op deze manier in de spreekwoordelijke pen bent geklommen en uitgebreid toelichting gegeven hebt! 🙂 Ik heb alles even gecheckt natuurlijk en je bent goed geïnformeerd, leuk dat je dit ook met ons deelt!


@David dankjewel en graag gedaan!!
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Een kleine update in de vorm van een infographic. 🙂 Dit is mede mogelijk gemaakt door jullie suggesties, dus blijf ze doorgeven!

CORRECTIE: Er was een verkeerd logo in de infographic geslopen. Hieronder is de correcte versie te vinden. Bedankt Fluxsystem voor het doorgeven!
Reputatie 5
Waarom staat er het logo van Tune-In, er tussen?
Is er sinds gisteren iets qua diensten veranderd?
XiiaLive --> Radio streamer zoals TuneIn; heeft ook alle radiostations, maar minder reclame-hindernissen.
Reputatie 7
Hey Fluxsystem,

Bedankt voor jouw snelle reactie! Dit heb ik gelijk even nagevraagd, ik denk dat er iemand een verkeerd logo heeft toegevoegd. Ik houd je op de hoogte!

PS: Ik heb je quote even verwijderd, omdat dit dubbelop is. Het zorgt niet voor extra overzicht, lijkt dan of ik 2 keer hetzelfde bericht heb geplaatst.
Reputatie 7
Hey allemaal,

Een kleine update in de vorm van een infographic. 🙂 Dit is mede mogelijk gemaakt door jullie suggesties, dus blijf ze doorgeven!

Reputatie 5
Hallo iedereen.

Nog even een update, over de site monsterhitmusic.
Zoals het er nu uitziet is de site helemaal malware vrij, helaas is er vanuit de moderators geen koppeling meer geweest, vandaar dat ik het even doe.

Als er toch nog iets zou verschijnen, hou ik jullie uiteraard op de hoogte.

^ Diego
Heel graag radioparadise.com.
Het is een van de weinige Internet radio's die vrij van reclame is en draait op donaties, al heel veel mooie jaren.
Aanrader!
Reputatie 2
De dienst/app iSub;
https://itunes.apple.com/nl/app/isub-music-streamer/id362920532?mt=8
Reputatie 5
@Zephyer
Helaas is dit geen muziek streaming dienst, het werkt vanaf je thuis pc.
Hierdoor kan T-Mobile geen configuraties instellen.

Helaas
Goedendag,

Top allemaal maar is er iets bekend over Apple Music wanneer we het mogen verwachten?

Dank voor alles.
Reputatie 5
@Bas_Haringa
Helaas is er nog niks bekend over Apple Music, zodra er iets bekend is zal @David het op deze topic posten, hou het dus in de gaten!.

Ook is de schatting van 8 weken niet altijd even haalbaar helaas.

Natuurlijk kun je wel gebruik maken van de andere diensten!
Reputatie 7
Zo te zien voorziet Fluxsystem iedereen van goede antwoorden, helemaal top! :D

@pe0mot

Zet ik erbij! Is inderdaad een heel goede radiozender, ben er zelf ook fan van. 🙂
Reputatie 1
Binnenkort dus gestaakt.. https://tweakers.net/nieuws/119107/besluit-of-t-mobile-strijdig-handelt-met-netneutraliteit-verschijnt-nog-dit-jaar.html
Xiialive. Streaming app voor allemaal internet radio's. Staat standaard aan in de auto....
Misschien REAL878 er ook bij zetten ?
HQ dance radio
www.real878.nl
luisteren kan via http://tunein.com/radio/REAL878-s114768/
Misschien Aha erbij? http://www.aharadio.com/mobile/Android en als het kan ds audio voor het streamen vanaf je NAS thuis? https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/Mobile/help/DSaudio/Android
Reputatie 5
Hallo iedereen.

Streaming diensten zoals eigen cloud muziek werkt echter niet.. met datavrije muziek.

T-mobile voegt alleen diensten toe die voor iedereen toegankelijk is.

Blijf diensten natuurlijk wel doorgeven!
Wellicht een idee om Saavn ook te ondersteunen.
http://www.saavn.com
Reputatie 7
Badge +9
Wellicht een idee om Saavn ook te ondersteunen.
http://www.saavn.com


Dit zou ik persoonlijk super gaaf vinden! I love Bollywood music! 😃
Reputatie 5
@hajar

Hahaha. Had niet anders verwacht 😉
Ik zou graag AfterHours FM erbij willen, deze stream ik thuis regelmatig en het zou mooi zijn als ik deze daarbuiten ook kan streamen!
Reputatie 5
Hi Rayminator,

Ik ga het doorgeven! 🙂
Voor wat betreft de internetneutraliteit zullen we zien: (quote uit het AD van 23-dec-2016) :
De ACM gaf toen direct al aan dat het aanbieden van datavrije muziek niet door de beugels kan in Nederland en kondigde een onderzoek aan. Volgens de toezichthouder is het woord nu aan de rechter om te bepalen of de Nederlandse wet in strijd is met de Europese verordening.(/quote)
Reputatie 5
Hey Soyyo,

Een update hierover kun je vinden in dit forumtopic. Je kunt in dat topic reageren op dit onderwerp.

We houden dit forumtopic graag on-topic! 🙂

Reageer