Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido

  • 28 November 2023
  • 170 reacties
  • 7667 Bekeken
Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido
Reputatie 7
Badge +8

We vinden dat Glasvezel er voor iedereen moet zijn. Daarom bieden we Glasvezel aan op zoveel mogelijk adressen in Nederland. Bij ons krijg je nu het snelste stabiele glasvezelinternet tot wel 8 Gbit/s. Up-en downloaden op z’n allersnelst. Met onze internetbundels kan je alle kanten op. Ontdek wat er kan op jouw adres en kies de snelheid die bij je past. Het kan ook zo.

 


 

Goed nieuws!

Vanaf vandaag kan je bij Odido kiezen voor snel, sneller of snelst. We breiden ons aanbod op Glasvezel namelijk uit met twee nieuwe snelheden van 2 Gbit/s en 8 Gbit/s. Dat betekent niet alleen nog meer keuze tussen internetbundels. De nieuwe snelheden zorgen ook voor een grotere bandbreedte met meer capaciteit en stabiliteit.

 

Kies de snelheid die bij je past.

Met onze verschillende snelheden kan je alle kanten op. Net wat je wil. De hoogste snelheid is tot wel 8 Gbit/s. Dat geldt voor downloaden én uploaden. Perfect voor thuiskantoren, cloudwerkers en dataslurpers. Hoeft het niet zó snel? Met 2 Gbit/s of 1 Gbit/s kan je ook uitstekend video’s kijken en gamen op meerdere apparaten tegelijk. In haarscherpe 4k of 8k. Ontdek wat er kan op jouw adres en kies de snelheid die bij je past.

 

Ontdek onze internetsnelheden

Internet 100
Voor als je alleen bent of met zijn 2’en. Kijk tv, stream Netflix of Spotify en check ondertussen je e-mail op je telefoon.

 

Internet 400
Voor als je met meer mensen bent, die tegelijk online wil: moeiteloos internetten, streamen en downloaden op meerdere apparaten.

 

Internet 1 Gbit/s
Voor gezinnen en gemiddelde thuiswerkers: video's op meerdere apparaten tegelijk in hoge resolutie streamen en downloaden, terwijl je online zit te gamen. 

 

Internet 2 Gbit/s
Voor gezinnen en veeleisende thuiswerkers: video’s kijken en online gamen op meerdere apparaten tegelijk, in 4k en zelfs 8k. Supersnelle verbinding met de cloud.

 

Internet 8 Gbit/s
Voor thuiskantoren en snelheidsduivels. Je kan ook heel grote bestanden vloeiend uitwisselen met de cloud. En moeiteloos buiten de deur verbinden met je thuisserver.

 

Hier lees je meer over onze nieuwe snelheden: Gigabit-internet: klaar voor de toekomst | Odido.

 

Benieuwd welke snelheid er voor jou beschikbaar is en de prijzen? Doe dan de postcodecheck op onze website. Heb je al een abonnement? Ga dan naar Mijn Odido of de Mijn Odido app. Je kunt hier gelijk je snelheid wijzigen mits het beschikbaar is!

 

Meer informatie over het nieuwe T-75 modem voor bij de 8 Gbit/s snelheid, vind je in dit topic: Zyxel T-75: hoe werkt het? | Odido community.

 

FAQ

Wat zijn de nieuwe glasvezelsnelheden die Odido aanbiedt? 

Odido biedt nu glasvezelsnelheden van 2 Gbit/s en 8 Gbit/s aan. 

 

Vanaf wanneer zijn deze snelheden beschikbaar? 

Vanaf 28 november 2023  

 

In welke gebieden zijn de nieuwe snelheden beschikbaar?

Odido is de grootste aanbieder van 100% glasvezelinternet in Nederland en kan de nieuwe snelheden bieden aan meer dan de helft van de gebieden waar wij nu al glasvezel leveren. Benieuwd of de snelheden in jouw omgeving worden aangeboden? Doe de postcodecheck. 

 

De nieuwe snelheden Odido zullen beschikbaar zijn in de gebieden waar we samenwerken met Open Dutch Fiber, E-Fiber en Primevest en grote delen van het KPN netwerk. Waar we glasvezelinternet aanbieden over het netwerk van Delta Fiber zal alleen de 2 Gbit/s internetbundel te bestellen zijn.  

 

Wat is het verschil tussen de twee snelheden? 

We vinden dat klanten van Odido altijd toegang moeten hebben tot de nieuwste technologische innovaties. Door de nieuwe snelheden aan ons glasvezel aanbod toe te voegen, hebben onze klanten nu keuze uit 5 verschillende internetbundels; van 100 Mbit/s tot wel 8 Gbit/s. Het is aan de klant om te kiezen wat het beste bij hun thuis situatie past.  
 

De nieuwe snelheden zorgen voor een grotere bandbreedte met meer capaciteit en stabiliteit; wat uiteindelijk leidt tot een nog betere netwerkervaring. 2 Gbit/s is uitermate geschikt voor video's kijken en gamen op meerdere apparaten tegelijkertijd in de hoogste 4k en 8k resoluties. Het abonnement met de hoogste snelheid van Nederland (8 Gbit/s) is uitermate geschikt gebruikers met een grote behoefte aan data. Bijvoorbeeld grote huishoudens, gebruikers met een grote behoefte aan een snelle verbinding met clouddiensten of een naadloze verbinding met een thuisserver. 

 

Bij hoeveel Nederlandse huishoudens zijn deze nieuwe snelheden beschikbaar? 

De nieuwe snelheden Odido zullen beschikbaar zijn in de gebieden waar we samenwerken met Open Dutch Fiber, E-Fiber en Primevest en grote delen van het KPN netwerk. Waar we glasvezelinternet aanbieden over het netwerk van Delta Fiber zal alleen de 2 Gbit/s internetbundel te bestellen zijn.  

 

Ik wil graag de 8 Gbit/s bundel, maar op mijn postcode kan ik maar tot 1 Gbit/s bestellen. Hoe kan dat? 

Onze nieuwe internetsnelheden zijn op veel glasvezelnetwerken beschikbaar. Maar niet op alle. Met de postcodecheck kan je zien welke snelheid, welk aanbod en welke abonnementsprijs je op dit moment kan krijgen op je adres.   

 

Wanneer kan ik ook 2 Gbit/s of 8 Gbit/s bestellen op mijn adres? 

We werken er hard aan om onze nieuwe snelheden op Glasvezel op zoveel mogelijk adressen beschikbaar te maken. Er zijn in Nederland verschillende netwerkbeheerders. Een aantal netwerkbeheerders hanteren hogere inkooptarieven, die we genoodzaakt zijn door te belasten aan de klant. Op deze netwerken kunnen we deze snelheden daarom nog niet voor een betaalbare prijs aan onze klanten aanbieden. 

 

Een bekende uit Eindhoven heeft 2 Gbit/s voor € 60 besteld. Als ik de postcodecheck doe, dan zie ik een prijs van € 65. Klopt dat wel? 

Dit zou kunnen. Er zijn in Nederland verschillende glasvezelnetwerken van verschillende netwerkbeheerders. Een aantal netwerkbeheerders hanteren hogere inkooptarieven, die we genoodzaakt zijn door te belasten aan de klant. Op dit moment kunnen we deze snelheden daarom nog niet voor de prijs aanbieden die we zouden willen. Met de postcodecheck kan je zien welke snelheid, welk aanbod en welke abonnementsprijs je op dit moment kan krijgen op je adres.   

 

Wat zijn de kosten van deze abonnementen? 

Het internetpakket van 2 Gbit/s is beschikbaar vanaf  € 60. De 8 Gbit/s kost € 85 per maand. Deze bedragen zijn exclusief Klantvoordeel.

 

Ik heb nog een korting lopen van toen ik net klant bij jullie werd. Blijf ik wel deze korting houden als ik mijn snelheid verhoog? 

Als de nieuwe snelheden beschikbaar zijn op je adres, dan kun je de snelheid na activatie aanpassen in Mijn Odido. De korting geldt op alle abonnementen tot en met 2 Gbit/s. Stel je de snelheid bij naar 8 Gbit/s, dan komt je korting op het internet direct te vervallen voor de resterende periode van de actieperiode.  

 


170 reacties

Reputatie 1

Ik heb nog een korting lopen van toen ik net klant bij jullie werd. Blijf ik wel deze korting houden als ik mijn snelheid verhoog? 

Als de nieuwe snelheden beschikbaar zijn op je adres, dan kun je de snelheid na activatie aanpassen in Mijn Odido. De korting geldt op alle abonnementen tot en met 2 Gbit/s. Stel je de snelheid bij naar 8 Gbit/s, dan komt je korting op het internet direct te vervallen voor de resterende periode van de actieperiode.  

Allereerst, heel gaaf dat dit beschikbaar is! Reuze nieuwsgierig dat ik ben heb ik natuurlijk meteen even gekeken wat er beschikbaar is op mijn account. Zowel 2 als 8 als upgrade beschikbaar, geweldig!

Mijn upgrade naar 2 gbit is ook al doorgevoerd, maar toch lijkt mijn welkomstkorting verdwenen. Als ik bovenstaande lees, zou deze alleen moeten vervallen op het moment dat ik voor 8 gbit kies. Kan dit nog worden hersteld? Ik had namelijk 10 maanden internet voor 30 Euro (voormalig Tweak klant). Ook mijn korting op TV lijkt helaas verdwenen.

Reputatie 2

Leuk dat deze nieuwe snelheden beschikbaar komen 😀

Enigste waar ik nu tegenaan loop is dat bij de postcode check ik nog altijd 1 GB als maximale snelheid kan krijgen (en deze heb ik al).  Is dit een geleidelijke uitrol over het hele netwerk ? en zo ja is er ook een tijdlijn voor wanneer upgrades doorgevoerd worden ?

Dank voor eventuele reacties.

Wel een leuke toevoeging.

En leverbaar op mijn adres.

Maar toch wel een vraag.

Als ik bijvoorbeeld 2Gbit ga proberen wordt ik dan al omgezet naar XGS-PON.?

8 Gbit is ook leverbaar maar nooit leverbaar over de glasvezel techniek die ik nu heb GPON (↓ 2,50 Gbit/s ↑ 1,25 Gbit/s)

Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Reputatie 1

Ik heb nog een korting lopen van toen ik net klant bij jullie werd. Blijf ik wel deze korting houden als ik mijn snelheid verhoog? 

Als de nieuwe snelheden beschikbaar zijn op je adres, dan kun je de snelheid na activatie aanpassen in Mijn Odido. De korting geldt op alle abonnementen tot en met 2 Gbit/s. Stel je de snelheid bij naar 8 Gbit/s, dan komt je korting op het internet direct te vervallen voor de resterende periode van de actieperiode.  

Allereerst, heel gaaf dat dit beschikbaar is! Reuze nieuwsgierig dat ik ben heb ik natuurlijk meteen even gekeken wat er beschikbaar is op mijn account. Zowel 2 als 8 als upgrade beschikbaar, geweldig!

Mijn upgrade naar 2 gbit is ook al doorgevoerd, maar toch lijkt mijn welkomstkorting verdwenen. Als ik bovenstaande lees, zou deze alleen moeten vervallen op het moment dat ik voor 8 gbit kies. Kan dit nog worden hersteld? Ik had namelijk 10 maanden internet voor 30 Euro (voormalig Tweak klant). Ook mijn korting op TV lijkt helaas verdwenen.

Sorry voor de quote, maar ook ik ben nieuwsgierig naar bovenstaande. Behoud ik mijn huidige prijs totdat de kortingsperiode is afgelopen (bij mij 10 maanden 30,- voor internet en tv jaar gratis) als ik nu upgrade naar 2 Gbits.

Reputatie 7
Badge +14

Leuk dat deze nieuwe snelheden beschikbaar komen 😀

Enigste waar ik nu tegenaan loop is dat bij de postcode check ik nog altijd 1 GB als maximale snelheid kan krijgen (en deze heb ik al).  Is dit een geleidelijke uitrol over het hele netwerk ? en zo ja is er ook een tijdlijn voor wanneer upgrades doorgevoerd worden ?

Dank voor eventuele reacties.

hoi @Quint76 ,

De postcode checker is leidend en inmiddels volledig aangepast. Afhankelijk van de netbeheerder die bij jou het glasvezel heeft aangelegd kan er tot die 8 Gbit worden geleverd. Maar er zijn ook netbeheerders, zoals KPN WBA waar de maximale snelheid 1 Gbit is en blijft. Dat is het maximum wat deze netbeheerder op WBA ondersteund.

Reputatie 2

Leuk dat deze nieuwe snelheden beschikbaar komen 😀

Enigste waar ik nu tegenaan loop is dat bij de postcode check ik nog altijd 1 GB als maximale snelheid kan krijgen (en deze heb ik al).  Is dit een geleidelijke uitrol over het hele netwerk ? en zo ja is er ook een tijdlijn voor wanneer upgrades doorgevoerd worden ?

Dank voor eventuele reacties.

hoi @Quint76 ,

De postcode checker is leidend en inmiddels volledig aangepast. Afhankelijk van de netbeheerder die bij jou het glasvezel heeft aangelegd kan er tot die 8 Gbit worden geleverd. Maar er zijn ook netbeheerders, zoals KPN WBA waar de maximale snelheid 1 Gbit is en blijft. Dat is het maximum wat deze netbeheerder op WBA ondersteund.

Ik had even bij MijnOdido gekeken en daar kon ik wel naar 2GB en 8GB verhogen dus heb mijn snelheid aangepast en nu komt morgen de Guidion monteur langs 😃

Reputatie 7
Badge +14

Ja, dan krijg je een nieuwe ONT. Wow, ik denk ook 1 van de eerste klanten die hierover iets kan delen op de community!

Reputatie 2

Ik houd jullie op de hoogte, ben zelf heel benieuwd hoe de nieuwe snelheid zal zijn.

Reputatie 1

Hallo,

ik woon in Warnsveld en zie dat die 2 en 8 gigabit ook beschikbaar zijn via Odido, maar het Netwerk hier is van KPN (AON) en daar is nog steeds maar 1 gigabit beschikbaar? Klopt dit wel?

en is er bij ons AON of XGS-PON? via Odido? dit wil ik weten omdat ik een eigen router wil straks.

ik ben nog geen klant meer wil wellicht wel overstappen naar Odido als die snelheden haalbaar zijn.

Reputatie 2

Zojuist gewijzigd naar 8Gbps, dit haalt hij nu via XGS-PON met een UDM Pro SE.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo,

ik woon in Warnsveld en zie dat die 2 en 8 gigabit ook beschikbaar zijn via Odido, maar het Netwerk hier is van KPN (AON) en daar is nog steeds maar 1 gigabit beschikbaar? Klopt dit wel?

en is er bij ons AON of XGS-PON? via Odido? dit wil ik weten omdat ik een eigen router wil straks.

ik ben nog geen klant meer wil wellicht wel overstappen naar Odido als die snelheden haalbaar zijn.

KPN WBA heeft deze beperking, AON blijkbaar niet. De postcode checker van Odido is leidend!

AON is de glasvezel techniek.

AON = 1Gbit down/up

GPON = 2,5Gbit down 1,25Gbit up

XGS-PON = 10Gbit down/up

Bij Kpn AON (wat ik ook had) naar Odido ben ik over gegaan naar GPON.

Het is afhankelijk welke spullen er in de pop (wijkkast) hangen.

 

 

Reputatie 1

AON is de glasvezel techniek.

AON = 1Gbit down/up

GPON = 2,5Gbit down 1,25Gbit up

XGS-PON = 10Gbit down/up

Bij Kpn AON (wat ik ook had) naar Odido ben ik over gegaan naar GPON.

Het is afhankelijk welke spullen er in de pop (wijkkast) hangen.

 

 

Ah duidelijk, bedankt dat wou ik even weten, aangezien er bij ons 8Gbps mogelijk is volgens de Postcode check, zou het wel XGS-PON zijn van Odido in de wijkcentrale

AON is de glasvezel techniek.

AON = 1Gbit down/up

GPON = 2,5Gbit down 1,25Gbit up

XGS-PON = 10Gbit down/up

Bij Kpn AON (wat ik ook had) naar Odido ben ik over gegaan naar GPON.

Het is afhankelijk welke spullen er in de pop (wijkkast) hangen.

 

 

Ah duidelijk, bedankt dat wou ik even weten, aangezien er bij ons 8Gbps mogelijk is volgens de Postcode check, zou het wel XGS-PON zijn van Odido in de wijkcentrale

Dan zal je op XGS-PON gepatcht worden.

En je zal thuis een XGS-PON ONT krijgen.

 

Reputatie 6
Badge

Super mooie ontwikkeling en goed dat Odido voorop blijft lopen! Maar zoveel heb je al consument echt niet aan die snelheden. Zeker niet als je de juiste spullen ervoor niet in huis hebt. Ik voorzie heel veel klanten die gaan klagen dat ze de beloofde snelheid niet halen, omdat ze niet de juiste kabels een hardware gebruiken. Een 1000mbit switch kan nou eenmaal geen 8000mbits doorgeven, een cat5e kabel, die velen nog in huis hebben, kan deze snelheden ook niet aan en een goedkope D-link mesh router van de Action haalt max 100mbits.

Ik denk dat Odido er goed aan doet om klanten hier wel in te onderwijzen. Anders stromen de klachten over #%}#* Odido binnen de kortste deze community binnen. 

Reputatie 1

Super mooie ontwikkeling en goed dat Odido voorop blijft lopen! Maar zoveel heb je al consument echt niet aan die snelheden. Zeker niet als je de juiste spullen ervoor niet in huis hebt. Ik voorzie heel veel klanten die gaan klagen dat ze de beloofde snelheid niet halen, omdat ze niet de juiste kabels een hardware gebruiken. Een 1000mbit switch kan nou eenmaal geen 8000mbits doorgeven, een cat5e kabel, die velen nog in huis hebben, kan deze snelheden ook niet aan en een goedkope D-link mesh router van de Action haalt max 100mbits.

Ik denk dat Odido er goed aan doet om klanten hier wel in te onderwijzen. Anders stromen de klachten over #%}#* Odido binnen de kortste deze community binnen. 

Dit zie ik ook wel gebeuren, 10Gb aparatuur is best duur, 2,5Gb aparatuur is opzich best te betalen.
heb zelf 2Gb afgesloten omdat ik dat wel voldoende vind en mijn pc's ook een 2,5Gb NIC heeft, en ik echt geen 1000 euro wil investeren voor 8Gb om 10Gb switches en NIC's te halen.

@stefan.1997 

Dat klopt helemaal dat het lokale netwerk ook 10Gbit moet zijn.

Laat staan het haalbare via de beperkte factor van een wifi netwerk.

Ik zelf zou graag 2Gbit willen proberen.

De angst wat ik dan heb ik dat ik op XGS-PON kom.

Dan kijg ik problemen met de GPON SFP module wat ik in mijn Fritzbox gebruik.

En een eigen XGS-PON module nog niet werkt bij Odido.

Als ik mijn abonnement wil verhogen naar 2Gbit, dan krijg ik de hele avond al deze melding:

 

 

Reputatie 2

Als ik mijn abonnement wil verhogen naar 2Gbit, dan krijg ik de hele avond al deze melding:

 

 

 

Same here! Meerdere malen op verschillende manieren geprobeert (cookies wissen, diverse apparaten en browsers), maar blijf dezelfde melding krijgen. 

Het is gewoon te druk nu.

Mensen proberen ook de nieuwe tv ontvanger te bestellen.

Later ff weer proberen. 👍

Reputatie 2

Het is gewoon te druk nu.

Mensen proberen ook de nieuwe tv ontvanger te bestellen.

Later ff weer proberen. 👍

 

Dat zou kunnen, maar dan verwacht je eigenlijk een andere melding. Overigens is het nog steeds, maar goed ik check morgen nog wel een keer.

Geen haast verder, maar de laagdrempeligheid maakt dat je denkt het even snel te kunnen regelen en mijn infrastructuur is er al lang geleden op voorbereid. 

Na de eerdere aankondigingen van Delta en KPN voelde ik al aan m'n water dat Odido niet lang op zich zou laten wachten. 😎

 

@R0KH 

Via app krijg ik nog zwart beeld.

Via de online versie op telefoon kan ik het wel bestellen.

Beetje vaag allemaal zal wel door de drukte komen.

@R0KH

Via app krijg ik nog zwart beeld.

Via de online versie op telefoon kan ik het wel bestellen.

Beetje vaag allemaal zal wel door de drukte komen.

Als je doorklikt krijg je een foutmelding, zowel mobiel als op de PC. Heeft weinig met drukte te maken, er is gewoon een link die niet werkt.

Afijn, morgen is vast het probleem opgelost.

@rdebru1n 

Kennelijk werkt het hier nu wel.

400 naar 1000.

Ik wil nog niet op XGS-PON.

 

@Demi van Odido 

Alleen jammer dat ook na deze wijziging weer een 20min. Offline bent.

En dat is bij een snelheid verlaging als verhoging altijd zo.

Een belangrijke mededeling.😁

Reageer