Sticky

[Info] Haal het maximale uit jouw Wifi

  • 6 februari 2017
  • 146 reacties
  • 100432 Bekeken


Toon eerste reactie

146 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hi @NKI92, dit soort vragen krijgen we eens in de zoveel tijd (opvallend vaak Samsung toestellen dus nu is het een keer omgedraaid haha) maar het is vaak lastig om er precies de vinger achter te krijgen wat de oorzaak is. Hebben jullie één Wifi netwerk, dus alleen van de modem, of maak je toevallig gebruik van repeaters of een router? In dit laatste geval moet je toestel overschakelen van de ene Wifi "bron" naar de andere en soms heeft een toestel hier moeite mee. Mogelijk heeft het toestel van je vriend Wifi + ondersteuning waarmee het toestel automatisch wisselt tussen Wifi en 4G waar jouw toestel dit niet doet.

Gebeurt het misschien of specifieke plekken in de woning, bijvoorbeeld bij het naar boven of naar beneden gaan (of bijvoorbeeld de tuin in) of gebeurt het ook "spontaan"?

onlangs overgestapt... wij (2personen) maken voornamelijk gebruik van de wifi in de avond en dan valt ie ook steeds weg. Hiervoor gebeurde het nooit met de vorige provider. Mijn vermoeden is dat de Zylex VMG8825-T50 kwalitatief slecht is. Interface ziet er niet goed afgewerkt uit.. doet er circa 4 minuten over om online te komen.


Kanalen wijzigen helpt niet. En het zijn alleen de apparaten die wifi gebruiken de enige die ook de wifi verliezen. tv en hue brigde(bekabeld) blijven wel online ondanks dat de wifi wegvalt.


is het mogelijk om een andere modem te krijgen als ik dat aanvraag?

Reputatie 7
Badge +10
@ycarlos

Er zitten nog een paar bugs in het modem. deze worden in de komende updates opgelost.
Wat helpt is bandsteering uitschakelen en wifi op een vast kanaal zetten. sommige apparaten ondersteunen de bandsteering niet goed waardoor er verbindings problemen zijn.

De vertaling van de interface lijkt gewoon door een transelater gehaald te zijn waardoor ik het ook ff niet snap. ja dat vind ik ook om te huilen.

het klopt dat het opstarten 4 minuten duurt. en dat is redelijk. zie soms modems die een half uir nodig hebben om op te starten. maar het snelste modem was de Draytek die slechts 15sec nodig had om online te komen.

Op dit moment gebruikt T Mobile alleen de Zyxel in. een ander modem is er dus niet meer.
@Hidden.nld


Dank voor je uitgebreid antwoord. Ik waardeer het oprecht! Dankzij je tip heb ik het probleem kunnen isoleren tot 2 mobiele telefoons in het huis (de meestgebruikte). 2 android. Ik zal kijken of het gebeurd als ik overstap naar apple telefoons. Zal het nog laten weten 🙂
@Hidden.nld



Dank voor je uitgebreid antwoord. Ik waardeer het oprecht! Dankzij je tip heb ik het probleem kunnen isoleren tot 2 mobiele telefoons in het huis (de meestgebruikte). 2 android. Ik zal kijken of het gebeurd als ik overstap naar apple telefoons. Zal het nog laten weten :)



De 5G wifi op de router uitschakelen heeft alle verbindingsproblemen opgelost. al 4 dagen geen enkele keer verbinding verloren thuis. een andere telefoon proberen was ook niet nodig.

Dank allen voor de troubleshooting.
Hey, ik heb een vraagje over de Zyxel router, waarom zijn alle ports gecapped op 100M/Full duplex behalve port 4 die gebruikt moet worden voor TV? Wat hebben we dan aan een 750Mbps abonnement als we max 100Mbps via de kabel kunnen ontvangen?

Hey, ik heb een vraagje over de Zyxel router, waarom zijn alle ports gecapped op 100M/Full duplex behalve port 4 die gebruikt moet worden voor TV? Wat hebben we dan aan een 750Mbps abonnement als we max 100Mbps via de kabel kunnen ontvangen?
Is inmiddels opgelost, was een foutje van mijn kant.
Wie zou mij kunnen helpen? Ik ervaar veel problemen met mijn WiFi verbindingen in huis. Ik maak gebruik van een 5ghz verbinding in combinatie met de Zyxel modem (glasvezel verbinding van t-mobile).

De draadloze apparaten zijn verbonden met het WiFi netwerk, echter komt er geen internet doorheen. Ook is het niet mogelijk om verbinding te maken met het ip adres van de router. Het is simpel op te lossen om op de mobiele apparaten de verbinding te verbreken en opnieuw te verbinden met het WiFi netwerk. Ik heb al regelmatig de router opnieuw opgestart echter heeft dit geen effect op het probleem.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @MmarkM, hmm dat is vreemd, gebeurt dit met alle Wifi apparaten of enkele specifieke apparaten? Soms kan het helpen om de apparaten 1 voor 1 te verbinden en dan de verbinding te testen. Mogelijk is er 1 specifiek apparaat dat de storing veroorzaakt. Heb je de modem ook al een fabrieksreset gegeven of alleen even opnieuw opgestart door de stroom er af te halen? Het helpt soms ook om de Wifi instellingen van de apparaten zelf opnieuw in te stellen of te resetten, mogelijk hebben ze nog settings van een ouder netwerk opgeslagen waardoor er problemen ontstaan. Laat zeker even weten of het met deze stappen is gelukt, zo niet dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!
Hi @MmarkM, hmm dat is vreemd, gebeurt dit met alle Wifi apparaten of enkele specifieke apparaten? Soms kan het helpen om de apparaten 1 voor 1 te verbinden en dan de verbinding te testen. Mogelijk is er 1 specifiek apparaat dat de storing veroorzaakt. Heb je de modem ook al een fabrieksreset gegeven of alleen even opnieuw opgestart door de stroom er af te halen? Het helpt soms ook om de Wifi instellingen van de apparaten zelf opnieuw in te stellen of te resetten, mogelijk hebben ze nog settings van een ouder netwerk opgeslagen waardoor er problemen ontstaan. Laat zeker even weten of het met deze stappen is gelukt, zo niet dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!

Dit gebeurt met alle apparaten. Hoe is het mogelijk dat een specifiek apparaat storing veroorzaakt en daardoor op meerdere toestellen de WiFi verbinding niet werkt en pas weer werkt als ik WiFi aan/uit zet? Ik had het er ook last van op mijn vorige modem van tmobile, heb daarom nog geen fabriekreset gedaan. Ik heb al diverse malen op de devices WiFi instellingen gereset dan wel niet het bekende netwerk vergeten.
Reputatie 2
Mijn T-Mobile Thuis geeft op de laptop problemen. Hij geeft telkens meldingen als err_connection_timed_out en err_network_changed. Is er iemand die mij kan helpen met de juiste instellingen voor de laptop. Zodat ik deze gewoon kan gebruiken zonder dat een internetpagina constant opnieuw geladen moet worden???
Reputatie 4
Badge +2
Hoi @MmarkM,

Hmm dan moeten we dieper graven wat dit probleem veroorzaakt. Een fabrieksreset van je modem is de volgende stap die ik je kan aanraden. En vervolgens al je apparaten één voor één te laten verbinden met je modem.

Hey @Majanga2000,

Ervaar je dit probleem ook met een andere browser? Hier zie je welke stappen je kunt ondernemen om dit probleem op te lossen. Het verwijderen van je cachegeheugen en cookies kan ik je aanraden en vervolgens je browser opnieuw op te starten. Laat je ons weten of het heeft geholpen?
Hi,

Ik heb zelf nu iets langer dan een jaar internet via t-mobile thuis (50 mbps). Aan het begin altijd rond de 30 mbps gehaald op speedtests door het hele huis. Echter, werkt de verbinding nu veel slomer en kom ik steeds rond de 15 mbps uit. Ik heb alle stappen op de site om wifi te verbeteren doorlopen, maar niks maakt het beter. Zelfs als ik mijn computer via ethernet aan de modem hang, kom ik niet hoger dan 15 en vaak zelfs lager. Het lijkt wel alsof er iets ergens miszit waardoor ik maximaal 15 mbps haal, aangezien het nooit hoger komt dan 15,5, maar ook bijna niet lager.

Ik zou graag willen weten of ik nog iets anders kan proberen of dat iemand er anders even naar kan kijken om te zien wat er mis is?
Hoi! ik heb een (hopelijk heel domme, en dus heel snel op te lossen) vraag: ik heb sinds gisteren internet, en vandaag de Zyxel T-50-modem geïnstalleerd. De eerste 5 lampjes branden, ik wil inloggen, maar dan krijg ik een foutmelding, namelijk: 'Onjuist wachtwoord voor netwerk'. Waar gaat het mis? Hoor graag, heb hier twee pubers die eergisteren al online hadden willen zijn 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Hoi! ik heb een (hopelijk heel domme, en dus heel snel op te lossen) vraag: ik heb sinds gisteren internet, en vandaag de Zyxel T-50-modem geïnstalleerd. De eerste 5 lampjes branden, ik wil inloggen, maar dan krijg ik een foutmelding, namelijk: 'Onjuist wachtwoord voor netwerk'. Waar gaat het mis? Hoor graag, heb hier twee pubers die eergisteren al online hadden willen zijn :-)

Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord gebruikt?
Reputatie 6
Badge +7
@Wazakii Ik heb het in door jou gemaakte topic gereageerd en ik hoor graag van je!

@ahpvanewijk Is het inmiddels gelukt om in te loggen? 🙂 Zo niet dan kan je via My T-Mobile Thuis eventueel het wachtwooord van de Wifi veranderen. Hier vind je hoe je dat kan doen.
Hi, ik krijg dit te zien wanneer ik wifi wil gebruiken..... (televisie met vaste kabel werkt wel). Iemand een idee?

Reputatie 6
Badge +7
Hi @Kitvw, zo te zien ben je nog niet verbonden met het Wifi netwerk. Op onze website vind je meer informatie over hoe je verbinding kan maken met het Wifi netwerk en hoe je deze in kan stellen.
Hi,

Wij zijn sinds 20 augustus overgestapt naar T-mobile thuis echter werken de diensten nog niet vlekkeloos. Na eerst installatieproblemen te hebben gehad met de externe installateur (Guidion) leek nu eindelijk alles opgelost. Helaas blijkt nu dat na een modemwissel op 13 september er totaal geen wifi signaal meer wordt uitgezonden vanuit het modem en ook de wifi lampjes op het modem branden niet.

Na tientallen belletjes met de T-mobile klantenservice ben ik nog niks wijzer en bestaat het probleem nog steeds! Ik zou ik nu graag wel een duidelijk antwoord willen hoe we dit gaan oplossen...immers kunnen we zowat niet meer zonder wifi tegenwoordig. Graag snel een reactie.
Hoi!
Ik heb al tijden een probleem met mijn Wi-Fi. De verbinding is namelijk heel onstabiel, soms haal ik een nette snelheid van 35+ Mbps, maar hij valt vaak weg tot ong 3 a 4 Mbps. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar dat maakt weinig uit. Mijn router (Draytek) is door de monteur in mijn meterkast geïnstalleerd, misschien ligt het daaraan? Overigens zie ik weinig mogelijkheden om hem ergens anders te installeren.
Graag hoor ik hoe ik dit probleem kan verhelpen.
Reputatie 6
Badge +7
@FunkyG Ik zie dat we inmiddels de modem hebben vervangen, top! Werkt inmiddels alles naar wens?

@lennyh Daar kijk ik graag naar met je! Heb je de tips en stappen in dit topic al doorlopen? Haal je het verschil in snelheid op dezelfde plek in de woning of is de verbinding bijvoorbeeld boven trager? Zou je eens een speedtest willen doen, zowel bekabeld als via Wifi in de buurt van de modem en hier de resultaten willen plaatsen? Je kan een speedtest uitvoeren via https://www.speedtest.net/.

Reageer