Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 284 reacties
  • 283009 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

284 reacties

We zijn van Ziggo over gegaan op glasvezel van T Mobile, omdat dit veel beter zou weten. Nou zo slecht is het nog nooit geweest. Het is dat wij zelf routers thuis hebben die af en toe nog werken, maar als 1 van ons een webinar volgt en de ander smart tv wil kijken....nope, lukt niet. Maar ook als je alleen op de tv zit, loopt het telkens vast. Echt vreselijk, zo'n spijt van deze overstap.

 

 

 

En eigen router uitzetten werkt helemaal niet, dan hebben we helemaal geen verbinding meer. Ook onzin waarom dat bij jullie wel moet en bij Ziggo nooit.

 

 

 

Veel stappen al gedaan om het te verbeteren, maar je moet bijna een it specialist zijn om het normaal te laten werken. Het hoort gewoon normaal te werken als het geïnstalleerd is! 

 

 

Sinds gisteren helemaal. Ik kan niet eens mijn streaming diensten kijken... Loopt om de minuut weer vast. Ongelooflijk. Wat een drama!

 

Modem op een andere plek kan niet. 

Reputatie 7

Hi @FabPat, dankjewel dat je via deze weg aanklopt! Ik had heel graag een andere ervaring gelezen, dus ik wil je hier met alle liefde bij helpen. Omdat je bij jouw vorige provider en bij ons een eigen wifi-set gebruikt, raad ik je aan om de apparaten opnieuw in te stellen. Immers, je eigen wifipunten zijn niet veranderd en daarom zou je ook weinig verschil moeten merken in de signaal sterkte. Hierom vermoed ik dat het nodig is om ze opnieuw in te stellen, zodat ze op de juiste manier koppelen met het modem. Kun je hiermee uit de voeten? 💪

 

Gisteren, woensdag 1 maart 2023 is het T-Mobile Glasvezel pakket geïnstalleerd.   Internet, telefoon en TV functioneren.   Mijn Canon TS3450 printer laat zich niet met de wifi verbinden.   Weet iemand hoe dit opgelost kan worden.  Bij voorbaat dank voor het te krijgen advies.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Amadeo Kuijpers 

Kan de printer het WiFi netwerk wel zien?

Je kunt via 192.168.1.1 inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat en bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen, probeer nu eens verbinding te maken.

Een andere optie is om in het hamburger menu naar netwerkinstellingen te gaan, draadloos en bij algemeen onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

Hi @FabPat, dankjewel dat je via deze weg aanklopt! Ik had heel graag een andere ervaring gelezen, dus ik wil je hier met alle liefde bij helpen. Omdat je bij jouw vorige provider en bij ons een eigen wifi-set gebruikt, raad ik je aan om de apparaten opnieuw in te stellen. Immers, je eigen wifipunten zijn niet veranderd en daarom zou je ook weinig verschil moeten merken in de signaal sterkte. Hierom vermoed ik dat het nodig is om ze opnieuw in te stellen, zodat ze op de juiste manier koppelen met het modem. Kun je hiermee uit de voeten? 💪

 

Echt elke avond trekken we alle stekkers eruit. Wifi is echt belabberd. Wij moeten via HDMI kabel de laptop koppelen aan onze smart tv om normaal tv te kunnen kijken! Omdat de wifi op de laptop redelijk werkt (tenzij je een videocall hebt). Wifi TV loopt elke avond minstens 15x vast! Wat een drama.

 

Ik ga uitzoeken hoe ik het opnieuw in kan stellen, maar anders ben ik echt klaar met T mobile!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FabPat, ik help je hier graag mee!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je verbinding kunt genieten. Ik heb daarom ook gelijk je verbinding erbij gepakt en zie dat je een eigen switch/router hebt aangesloten. Zou je een aantal speedtesten kunnen doen zonder dat je eigen switch/router is aangesloten?  

 

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

Instructies:

  1. Zorg dat je dichtbij het modem staat
  2. Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  3. Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  4. Maak een screenshot van de speedtest
  5. Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  6. Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

 

Ook zie ik dat je in bezit bent van onze WAP. Deze werkt niet heel soepel samen met de T-54, de WAP kan ik voor je omwisselen naar ons nieuwe wifipunt, de WX5600. Hier is meer over te lezen in dit topic: 

 

 

Talk soon!

Ik begin er wel moedeloos van te worden:

  1. Stekkers er elke dag uit, werkt niet.
  2. Kanaal aanpassen werkt niet, wordt het alleen maar slechter van! Dus maar weer op automatisch gezet. En ik kan alleen kiezen voor kanaal 1 t/m 9 (geen 11).

     

  3. Als ik bij de modem sta is de speedtest rond de 90, als ik 10 stappen verder zet, zit ik op 46! 
  4. Onze eigen router uitgezet (en het extra wifipunt van Tmobile), dus puur op het wifi van Tmobile gedraaid. Maar dat werkt gewoon niet. We hebben een abonnement voor 400 Mbit/s up en down. Dit halen we gewoon echt niet. Ik kan moeilijk mijn smart TV in de meterkast waar de modem zit plaatsen.
  5. Telefoon gaat nog redelijk. Laptop gaat goed als ik normaal werk. Als ik een webinar of video consult geeft, blijft de wifi vaak vastzitten.
  6. Ook onze tv blijft om de 10min weer haperen. 

Het lijkt alleen maar erger te worden. Met Ziggo hadden we alleen op de bovenste verdieping/kantoor problemen en heel af en toe een keer met een streamingsdienst, maar bij Tmobile is dit werkelijk waar elke dag en overal, zelfs in onze woonkamer, waar de modem nog geen 5 meter vandaan staat!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FabPat, ik help je hier graag mee!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je verbinding kunt genieten. Ik heb daarom ook gelijk je verbinding erbij gepakt en zie dat je een eigen switch/router hebt aangesloten. Zou je een aantal speedtesten kunnen doen zonder dat je eigen switch/router is aangesloten?  

 

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

Instructies:

  1. Zorg dat je dichtbij het modem staat
  2. Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  3. Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  4. Maak een screenshot van de speedtest
  5. Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  6. Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

 

Ook zie ik dat je in bezit bent van onze WAP. Deze werkt niet heel soepel samen met de T-54, de WAP kan ik voor je omwisselen naar ons nieuwe wifipunt, de WX5600. Hier is meer over te lezen in dit topic: 

 

 

Talk soon!

Hi @FabPat, zou je de bovenstaande stappen kunnen volgen? Dan kan ik een onderzoek voor je starten. 

De 400 Mbit/s moet haalbaar zijn met een bedrade verbinding. Met een wifi verbinding zal dit altijd lager zijn, echter is 90 Mbit/s te laag. Graag wil ik je dan ook vragen om de stappen te volgen zodat ik een onderzoek voor je kan starten om dit op te lossen!

Sinds gisteren heb ik Odido internet (100M glasvezel). Prima geinstalleerd en werkt prima;  speedtest wijst snelheden van van 90M+ zowel up en down. 

Het enige dat ik vanochtend vroeg merkte is dat een aantal apparaten die in het LAN zijn aangesloten, niet ‘zichtbaar’ waren in het LAN en dus niet reageerden c.q. actief waren.  Twee daarvan waren via WIFI gekoppeld met het ZyXel T-56 modem;  twee andere zijn zelfs op het modem aangesloten via ethernetkabel. 

Ik kan niet vinden waarom dit gebeurt. Heeft het te maken met de duur van de lease van het IP adres?  Heeft het te maken met iets dat lijkt op een sleep mode of inactiviteit van het modem. Ik heb dit voorheen nooit gehad (bij voormalige provider en een Fritzbox modem), en kan niet vinden wat de oorzaak is. Uiteindelijk heeft een herstart van het modem het probleem opgelost, maar ik veronderstel dat er ergens een setting in het modem moet zijn die aangepast kan worden om het tijdens de nacht uitvallen van gekoppelde apparaten te voorkomen? 

 

Willem

Reageer