Sticky

[Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi?

  • 6 februari 2017
  • 236 reacties
  • 162826 Bekeken
[Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi?

Toon eerste reactie

236 reacties

Reputatie 7
Badge +18

@NPouwelse 

Dat zou misschien te maken kunnen hebben met de isolatie van je huis.

Dit biedt T-Mobile aan.

WiFi plus

Normaal gezien zou dat kunnen maar er is niks verandert aan de isolatie van mijn huis en voorheen was mijn WiFi wel gewoon snel en nu niet meer.

Ik wacht even een reactie van t mobile af want naar mijn mening is mijn modem gewoon kapot/versleten dus. Ik ben eigenlijk niet van plan meer te gaan betalen om de internetkwaliteit die ik altijd had terug te krijgen maar bedankt voor je tips.

@NPouwelse

Dat zou misschien te maken kunnen hebben met de isolatie van je huis.

Dit biedt T-Mobile aan.

WiFi plus

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @NPouwelse, op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren. 

Je geeft aan dat je over het algemeen gemiddeld 30 Mbit/s downloadsnelheid binnenhaalt op Wifi op het 2.4 Ghz netwerk, klopt dat? Houd er wel rekening mee dat Wifi geen gegarandeerde snelheid is, maar een service. Bekabeld garanderen we 90 tot 100 Mbit/s snelheid wanneer je een 100 Mbit/s abonnement hebt, maar op Wifi is hier geen garantie op te bieden omdat het afhankelijk is van te veel externe factoren.

Ik zie in een notitie van mijn collega dat je gebeld hebt met de Klantenservice, is daar nog wat uitgekomen?

Hoi @NPouwelse, op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren. 

Je geeft aan dat je over het algemeen gemiddeld 30 Mbit/s downloadsnelheid binnenhaalt op Wifi op het 2.4 Ghz netwerk, klopt dat? Houd er wel rekening mee dat Wifi geen gegarandeerde snelheid is, maar een service. Bekabeld garanderen we 90 tot 100 Mbit/s snelheid wanneer je een 100 Mbit/s abonnement hebt, maar op Wifi is hier geen garantie op te bieden omdat het afhankelijk is van te veel externe factoren.

Ik zie in een notitie van mijn collega dat je gebeld hebt met de Klantenservice, is daar nog wat uitgekomen?

Hoi Jason, 

Ik heb mijn abonnement inmiddels opgezegd.

Mijn WiFi is altijd snel geweest en al jullie tips werken verder niet. Jullie enige optie was over een maand een monteur sturen die waarschijnlijk adviseert betaalde wifi versterkers te nemen, verder was er op korte termijn  geen oplossing mogelijk vanuit jullie. Ik trof ook een nogal onvriendelijke medewerker op de chat toen ik vroeg of er geen andere optie was dan een monteur over 4 weken, die was er niet en de chat werd toen bot afgebroken dus houd het helaas op voor mij. 
 

Reputatie 7
Badge +7

@NPouwelse Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk geholpen wilt worden, dat is in principe ook altijd de bedoeling. Sorry dat er vier weken overheen zouden gaan, dat is simpelweg te lang - laat daar geen misverstand over bestaan. Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat je vijf dagen geleden voor het eerst aangegeven hebt op de Community dat er iets mis is met de Wifi en eergisteren voor het eerst naar de Klantenservice hebt gebeld. Ik had graag alle mogelijke oplossingen willen testen en uitproberen voordat we hiertoe zouden overgaan, maar dat is natuurlijk jouw keuze en die respecteer ik dan ook 100%. 

Ik wens je veel plezier en succes toe bij je nieuwe provider en hoop je ooit weer terug te zien op de Community en bij T-Mobile Thuis. Stay safe!

@NPouwelse Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk geholpen wilt worden, dat is in principe ook altijd de bedoeling. Sorry dat er vier weken overheen zouden gaan, dat is simpelweg te lang - laat daar geen misverstand over bestaan. Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat je vijf dagen geleden voor het eerst aangegeven hebt op de Community dat er iets mis is met de Wifi en eergisteren voor het eerst naar de Klantenservice hebt gebeld. Ik had graag alle mogelijke oplossingen willen testen en uitproberen voordat we hiertoe zouden overgaan, maar dat is natuurlijk jouw keuze en die respecteer ik dan ook 100%. 

Ik wens je veel plezier en succes toe bij je nieuwe provider en hoop je ooit weer terug te zien op de Community en bij T-Mobile Thuis. Stay safe!

Ik wou ook niet overstappen maar als een chatsessie door een collega van jou word afgekapt dan houd het op voor mij. Ik ben klant en wil ook graag zo behandeld worden. Een gesprek kap je nooit op zo’n manier af, zeker niet als je bij een klanten”service” werkt.

Ik vroeg alleen of het niet handiger was om een nieuw modem op te sturen en te proberen of dat werkt aangezien jullie monteur 4 weken zou duren. Als dit dan jullie reactie is, stap ik over. 

Fijne dag verder.

Reputatie 7
Badge +7

Wow, hier schrik ik oprecht enorm van. Dit is vanzelfsprekend absoluut niet de manier van helpen die onze afdeling wenst uit te stralen.

Jammer genoeg heeft deze collega daar weinig kaas van gegeten. Ik vind dit echt erg en bied mijn excuses aan voor dit onacceptabele gedrag, daar heb je nu vrij weinig aan, maar dat wil ik wel gezegd hebben. Het overgrote deel van ons team werkt met een gigantische dosis plezier en ambitie binnen de serviceafdeling, maar daar zijn dus uitzonderingen in. Naar dat de uitzonderingen de meer dan goede wil en behulpzame intentie van het gros collega's in twijfel doen trekken. 

Als je ooit wens terug te keren bij T-Mobile Thuis, zorg ik er hoogstpersoonlijk voor dat je de aandacht en service verleend krijgt die bij T-Mobile hoort.

En wederom is het ruk met verbindingen. Tv loopt meerdere keren vast. Wifi is erg slecht. Speedtest op meerdere apparaten amper 40mbit met een 200mbit aansluiting.
We blijven problemen hebben sinds dat we klant zijn geworden. En ik heb geen zin in telkens te moeten resetten of opnieuw opstarten. Ik ben het ook nodig voor trainingen en wedstrijden, maar als je dan wederom uit de wedstrijd raakt, omdat de verbinding ruk is.

Graag een oplossing, anders zijn we aankomende week nog weg. Nu net om 12 uur weer hapering beeld tv.
Zag een test op internet dat t-mobile onderaan staat tussen 10+ providers……..

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @rcmsys, goed dat je aan de bel trekt! Wij lossen dit heel graag én snel voor je op. Je geeft aan dat je last hebt van haperend beeld, ervaar je dit op beide TV Boxen of enkel op één van de TV Boxen? In dat geval raad ik je graag aan om te controleren of de ‘goede’ TV Box ook werkt op de plek van de ‘slechte’ TV Box. Zo kan je snel uitsluiten of het aan de TV Box, of aan de bekabeling ligt.

Werken beide TV Boxen niet? Dan raad ik je graag aan om op minstens één van de TV Boxen de volgende stappen te doorlopen: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hierna kan je weer van glanzend beeld genieten!


Wat betreft de Wifi, ervaar je hiermee overal in huis problemen of alleen op bepaalde plekken in jouw huis? Ik zie dat een Wifi monteur van ons destijds een versterker heeft geplaatst, maak je hier nog gebruik van en staat deze op een strategische plek waar je de versterker nodig hebt? Daarnaast raad ik je niet aan om gebruik te maken van Wifi kanaal 9 op de 2.4 Ghz frequentie, behalve als je veel buren / andere Wifi signalen in de omgeving hebt. Hoe je het Wifi kanaal kan optimaliseren, vind je overzichtelijk terug bij stap 4 op de volgende pagina: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi?

 

Ik verwacht dat je hierna weer zorgeloos van ons internet kan genieten, maar anders hoor ik dat heel graag!

Eigenlijk is het vanaf het begin al behelpen met de verbindingen enz. Laatste keer alles gedaan wat moest en daarna heeft het een poosje goed gegaan. zo af en toe opnieuw de boel opstarten, maar dat was het.
Nu opnieuw weer van alles moeten doen is toch wel erg. En die tijd kan ik ook besteden om cai kabels te trekken  voor een andere aanbieder.

Nu wil ik net weer een online training aanpakken en zelfs tv kijken via de laptop. Maar het duurde allemaal weer zo lang. Wederom testen op snelheid en nu had ik amper 5mb/sec. Zijn weer een half uur verder. 2x opnieuw de boel aanzetten en dit keer weer 185mb/sec.
De hele familie klaagt hier. Als ik thuis kom van mijn werk zit ik niet te wachten op reacties dat de internet weer ruk was of de tv hapert. Als ik er dan zelf ook nog last van heb……..

Reputatie 5
Badge +2

Hi @rcmsys,

Geen zorgen, ik ben er voor je om dit opgelost te krijgen en dat wil ik het liefst zo snel mogelijk waarmaken! Om jou alleen zo adequaat mogelijk te helpen, is het handig als je mij van bepaalde informatie voorziet. Ik weet dat je al een hoop hebt uitgevoerd, hartelijk dank daarvoor, en vandaar dat ik je ook zeker niet ga vragen om alles weer opnieuw te proberen. Daarentegen is bepaalde informatie wel onbekend én cruciaal voor mij. Ik hoop daarom dat je mij antwoord kan geven op de vragen die ik heb gesteld, zodat ik het probleem bij de wortels kan grijpen!

Je geeft aan dat je last hebt van haperend beeld, ervaar je dit op beide TV Boxen of enkel op één van de TV Boxen? In dat geval raad ik je graag aan om te controleren of de ‘goede’ TV Box ook werkt op de plek van de ‘slechte’ TV Box. Zo kan je snel uitsluiten of het aan de TV Box, of aan de bekabeling ligt. Toevoeging: je hoeft hiervoor verder geen gekke fratsen uit te voeren, een enkele vervanging bij wijze van test is genoeg. :relaxed:

Werken beide TV Boxen niet? Dan raad ik je graag aan om op minstens één van de TV Boxen de volgende stappen te doorlopen: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hierna kan je weer van glanzend beeld genieten! Toevoeging: voor de duidelijkheid: heb je alle stappen al doorlopen? Dan heeft dit inderdaad geen zin. Geef het gerust aan als dit zo is, hiermee weet ik een stuk meer!​​


Wat betreft de Wifi, ervaar je hiermee overal in huis problemen of alleen op bepaalde plekken in jouw huis? Ik zie dat een Wifi monteur van ons destijds een versterker heeft geplaatst, maak je hier nog gebruik van en staat deze op een strategische plek waar je de versterker nodig hebt? Daarnaast raad ik je niet aan om gebruik te maken van Wifi kanaal 9 op de 2.4 Ghz frequentie, behalve als je veel buren / andere Wifi signalen in de omgeving hebt. Hoe je het Wifi kanaal kan optimaliseren, vind je overzichtelijk terug bij stap 4 op de volgende pagina: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi? Toevoeging: de plek waarop je Thuis problemen ervaart is erg belangrijk om te weten. Meet je bijvoorbeeld die 5 én 185 Mbit/s op dezelfde plek Thuis, of op twee erg gescheiden plaatsen? Ik wil het kanaal ook best voor je aanpassen, alleen omdat ik niet op locatie ben kan ik lastiger inschatten welke de optimale is. Als je toch graag wil dat ik het kanaal aanpas, geef een sein, en ik ga er voor je achteraan!

 

Ik verwacht dat je hierna weer zorgeloos van ons internet kan genieten, maar anders hoor ik dat heel graag!

 

Reageer