Beantwoord

Internet werkt niet

  • 12 July 2019
  • 9 reacties
  • 369 Bekeken

Reputatie 3
Hallo ik heb geen in-komend verkeer meer. Uitgaand werk wel maar inkomend niet. Dat is dan als ik van buitenaf naar mijn server ga. De instellingen NAT kloppen. Er is niets verandert. Echter kan ik jullie gasway 85.144.128.1 niet meer pingen. Ik ga ervan uit dat hier iets miss is. Net gelezen dat er een update op de TV heeft plaats gevonden. Wellicht heeft dit hiermee te maken. De router is i.d.d. al opgestart en nee hij doet het nog steeds niet. Het internet lag ook vanochtend plat. Na herstart van de router kon ik wel internetten maar kan niets meer benaderen. Kunnen jullie hiernaar kijken. By-the-way, het kost veel tijd om contact met iemand op te nemen. Als je geen internet hebt dan kun je niet eens bellen. De bereikbaarheid van T-Mobile-Thuis is waardeloos! Dit is al de 3e keer dat ik uren bezig ben om een storing te melden. Op een forum een melding maken, je password zoeken, je login id vinden en dan een storing aan melden is gewoon weg geen service! Zeker als je geen internet hebt.

Dat wil niet zeggen dat jullie hier je werk niet doen, in tegen deel ik vind jullie doen het erg goed! Echter de service van T-Mobile-thuis voor klanten is gewoon weg waardeloos. Sorry.

Gr,

Chris
icon

Beste antwoord door Brian 16 July 2019, 14:36

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Ok, ik zie dat het aan de glasoperator ligt. De server die voor inkomend verkeer zorgt 85.144.94.129 is niet meer benaderbaar. Ik zie nu ook dat er aan het internet gewerkt wordt. Het internet valt continue weg en komt weer op maar zonder een DHCP adres. Ik wacht het wel weer af. Jammer allen dat je zo verloren staat als klant. Geen reactie, geen mogelijkheid om te bellen.... jammer
Reputatie 3
Ok, heb het probleem zelf gevonden. Ik had niet gelijk door dat ik weer een nieuwe IP adres heb ontvangen. De router heeft deze nog vastgehouden. Na een release te hebben gedaan is er ook het nieuwe IP adres aan gekoppeld.

Nu nog all mijn DNS entries weer aanpassen.

Bedankt maar weer T-Mobile-thuis... 😠

Zoals altijd sta je verloren als klant. Ik vraag mij af hoe klanten het volhouden die geen technische kennis van dit hebben....

Gr,

Chris
Reputatie 7
Hi @cforker, ik vermoed dat het issue met het onderhoud van 10 juli te maken heeft. Hierbij kan het inderdaad zijn dat je IP-adres wijzigt (maar dit is niet altijd het geval). We gaan kijken of we in de toekomst meer informatie kunnen vermelden in de onderhoudstopics zodat je van te voren weet waar je aan toen bent. Excuses voor het ongemak! Overigens zullen klanten zonder technische kennis hier geen last van hebben, met een recht-toe-recht-aan internetverbinding zal je geen problemen ervaren na onderhoud 😉
Reputatie 3

Mijn IP is het zelfde gebleven, maar ik heb om de 4 manden weer zo’n korte hick op de WAN DHCP. Deze doet het dan voor een dag niet. Ik hang dan het modem aan, die een ander IP heeft en na een dag kan ik dan weer terug naar mijn oude setting en alles doet het weer. 

 

Het zou wel fijn zijn om te weten of er werkzaamheden hebben plaats gevonden of dat hier iemand een keer naar kijkt om dit op te lossen. Ik begin dan meestal direct met turoubleshooten e

Groet,

C.

Reputatie 7

Hi @cforker, snap ik helemaal! Wanneer we onderhoud uitvoeren dan sturen we van te voren een e-mail naar de klanten in het gebied waar we dit uit gaan voeren. Ook vermelden we het altijd hier op de community via een onderhoudstopic. Het meest recente onderhoud was op 1 juni, we hebben op het moment nog geen onderhoud voor juni online staan. :slight_smile:

Reputatie 3

Hallo Brain,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je ook niet altijd alles weet of kunt inplannen voor klanten en dat is verder ook prima. Wat mij een beetje zorgen baart is dat jullie DHCP server soms gewoon wegvalt. Soms heb ik hier manden geen last van en dan gebeurt het weer 2a3 keer per week soms voor 1 uur soms voor een hele dag. 

Je kunt je voorstellen dat de inner autist met mij doorbrand en ik dan gelijk op zoek ga waar dit aan mijn kant zou kunnen liggen. Je begint altijd eerst bij je zelf en soms moet je gewoon tot conclusie komen (uren later natuurlijk...) dat het gewoonweg niet aan jou kant ligt. 

Zijn op het gebied van de DHCP zover jij weet werkzaamheden gaande? Ik zoek nog steeds een verklaring om technische issues op mijn kant uit te kunnen sluiten. Het lijkt ook altijd ergen in een reeks te zitten dus op mijn ip 85.144.94.129 als ik het modem aan zet kom ik ergens in de 39.x.x.x. reeks uit. Maar daar heb ik ook in het begin wel dit soort sorting gemerkt. 

In Ider geval, bedankt voor je reactie. Het is work in progress…

 

Groet,

 

Chris

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @cforkerik moet je heel eerlijk bekennen dat ik je het exacte antwoord schuldig moet blijven. We zijn wel continu op zoek naar verbeteringen op serverniveau!

Maak je gebruik van eigen hardware? Zodra we weer onderhoud op de planning hebben staan, wordt je ervan op de hoogte gehouden via de e-mail en in ons speciale Onderhoudstopic. Indien we elkaar niet meer spreken vandaag, geniet van jouw weekend! 🌞😄

Reputatie 3

Hallo Brian,

geen probleem. Ja, ik maak gebruik van eigen hardware. Geeft mij meer opties en zekerheid. Als iets aangepast moet worden of ik moet terugvallen, dan gebruik ik het modem van jullie. Dit heeft echter niet mijn voorkeur. 

Als het mogelijk is dan zou ik zeker graag in aanmerking komen voor onderhoudsberichten. Laat maar weten of dat mogelijk is en wat je hiervoor nodig hebt. 

Jij ook een fijn weekend alvast,

Groetjes,

Chris

Reputatie 7

Hi @cforker, de community is wat dat betreft de beste manier, hier kondigen we onderhoud van te voren altijd aan. Je ontvangt daarnaast ook automatisch een e-mail van te voren maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze in je spam folder terecht komen. :slight_smile:

Reageer