Beantwoord

Upnp voor NAS

  • 22 April 2020
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hoi, 

Ik heb een NAS die Upnp vereist om vanaf buitenaf in de server te komen. Nu heb ik het aangezet in de modem, maar de NAS geeft aan dat deze niet dus niet aanstaat. Tevens heb ik 2 externe tests gedaan met mijn PC en ook die geven aan dat Upnp niet aanstaat. Ik heb de modem herstart en de optie opnieuw geprobeerd zonder succes. Ik heb ook de optie uitgezet en dan het geprobeerd ook zonder succes. Is onze modem kapot? Hij is vandaag geinstalleerd.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 April 2020, 16:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @mite94, welkom op de Community, leuk dat je hier jouw vraag stelt! :smile: Begrijp ik uit jouw bericht dat je gebruik maakt van een UPnP via VPN? Het gebruik van een VPN valt namelijk onder “eigen apparatuur” en hier bieden we in principe geen ondersteuning op. Maar gelukkig hebben we hier op de Community een aantal absolute experts zitten! :wink: 

Er zwerven meerdere topics over het gebruik van een NAS rond, misschien heb je daar wat aan. Onder andere dezedezedeze en deze

Indien dit jouw issue nog niet oplost, geef me een seintje. Dan ga ik meteen weer aan de slag voor je en vraag ik hulp van buitenaf! 

Hoi @Jason,

Ik kom niet verder met de informatie die gegeven. Heb zelf ook al op de forums lopen zoeken en bij de fabrikant van de modem.

Zoals ik al zei heb ik zelf een aantal tests gedaan.

Test vanaf de NAS.

Test vanaf me PC.

En vanaf buitenaf.

Terwijl het wel aanstaat. Tevens als ik naar mijn DNS van me NAS ga kom ik in onze modem, deze houd de boel tegen omdat de Upnp niet aanstaat. Dus mijn vraag is nog steeds, is deze stuk? 

De eerste link lijkt het meeste op mijn probleem omdat het wel via een VPN gaat, maar de gene daar maakt gebruik van een externe VPN en het lijkt niet echt opgelost te zijn zoals ik kan zien. Dit heeft allemaal gewoon gewerkt over het verloop van 4 andere modems van andere providers.

Alvast bedankt

Reputatie 7

Hi @mite94, excuses voor de late reactie. Even een check, ondanks dat UPnP aan staat heb je wel de poorten handmatig geforward zodat de verbinding open staat? Je zou hier eventueel screenshots van de instellingen kunnen plaatsen, dan kijken we graag met je mee!

Reageer