Afstandsbediening bestellen


Reputatie 5
Badge +5
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 1962 reacties
Zonder afstandsbediening geen TV. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de AB weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op de postbode!

1. Kwijt of kapot
Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Stuiteren van twee hoog geeft ook geen garantie dat de afstandsbediening nog werkt. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de TV
Staat de TV op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen
Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?


4. Reset TV Box
Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


5. Reset Afstandsbediening
• Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
• Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de TV functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de TV. Voor opnieuw koppelen, zie hieronder.


6. Pauzeknop
Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol. Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.


=>> Koppelen TV en TV Box // Volume problemen
Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de TV te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de TV, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de TV nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de TV uitgaat.
• Gaat de TV niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de TV uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de TV uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Je TV is nu gekoppeld met onze afstandsbediening. Je kunt dus nu het volume van de TV bedienen en de TV uitschakelen met onze TV knop. Yes! :D


Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Heeft dit topic wel geholpen om je AB weer werkend te krijgen? Laat dan òòk een berichtje achter met jouw oplossing. Vinden we leuk!

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 29 zenders op je mobiel of tablet. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! ;)

271 reacties

Hoi! Ik heb wat problemen met het geluid van de tv box en wilde het volume hoger zetten en daarvoor de AB resetten. Ik doe precies wat er staat maar ik blijf maar het volume van de tv aanpassen in plaats van dat van de box.. Hij lijkt dus nog steeds niet losgekoppeld. Zijn hier nog oplossingen voor?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Timmer88,

Ja, daar zou de volgende oplossing voor moeten werken:

Druk Setup in tot het rode LED lampje twee keer knippert. Toets daarna de cijfers 2, 0, 5, 1 in. Het lampje knippert dan weer tweemaal. Zet nu het volume van de TV Box met onze afstandsbediening hoog. Koppel nu de afstandsbediening weer aan de TV (zoals hierboven staat aangegegeven). Als je het volume nu harder zet, loopt het balkje van de volume van je TV zelf omhoog. Aangezien de TV Box nu al op een harder volume staat, zal het volume dat je hoort ook een stuk harder zijn. Klopt dat?
Reputatie 7
Badge +8
volume van je tv bedienen
• Druk een paar seconden op de ‘SETUP-knop’ tot het rode LED lampje twee keer knippert
• Druk vervolgens één keer op de ‘MUTE-knop’
• Druk tenslotte één keer op de ‘TV-knop’

Al eens geprobeerd om dit te doen maar dan inplaats van TV-knop de STB knop in te drukken ?
Reputatie 7
Badge +8
Source van je tv bedienen
• Druk een paar seconden op de ‘SETUP-knop’ tot het rode LED lampje twee keer knippert
• Druk vervolgens één keer op de ‘INPUT’
• Druk tenslotte één keer op de ‘TV-knop’
Beste Sander, het loskoppelen zoals je beschrijft had ik al geprobeerd maar werkte niet.

Zoals Hidden.nld beschrijft werkt voor mij wel, dan is de afstandbediening in ieder geval weer ingesteld om het volume van de tv box in te stellen.

Bedankt!
Reputatie 5
Badge +5
Hey Timmer 88, bedankt voor de update. Te gek dat het nu weer goed werkt! De oplossing was dus SETUP, MUTE, STB? Goed om te weten!

@Hidden: Haha, topantwoord! Je kan de afstandsbediening dus ook koppelen aan de TV Box zonder een reset uit te voeren! Fantastisch, hoe wist je dat? Dit staat namelijk niet in de handleidingen. 😃 Respect!
Hallo, onze afstandsbediening lag op de grond en ben er op gaan staan 😞 en nu brand het lampje nog wel als je een knopje indrukt maar de box reageert nergens meer op. Inmiddels gereset maar mocht niet baten. (resetten deed hij wel)

Kunnen nu niet veel meer met de box
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Jeffrey_SvU, allereerst welkom op het forum!

Kun je mij jouw postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer in een privébericht sturen? Kun je mij daar ook vertellen of alle knoppen of slechts enkele niet meer werken?

Hoe dan ook, we gaan het oplossen! 😉
Hallo Sander, dank je voor je reactie.
Ik had het nog niet hier aangegeven, maar ik ben gisteren gebeld dat er een nieuwe afstandsbediening onderweg is.
Hij moet nog binnenkomen, maar dit is tot volle tevredenheid opgelost.

Gr. Jeffrey
Reputatie 5
Badge +5
Ah perfect! Ik had al een vermoeden dat deze vervangen moest worden. 😉

Bedankt voor de update.
Helaas, heb stap 5 door lopen, maar stap 7 werkt niet, ben nu nog verder van huis! Moet de tv handmatig uitzetten en de volumeknop doet nu helemaal niets meer. Lekker zo.........:@
Oh ja, bijna vergeten.... opnemen van programma,s werkt ook niet
Reputatie 5
Badge +4
Hi Pieco, ik vermoed dat er dan iets mis gaat met het uitvoeren van de stappen. Zou je onderstaande stappen eens willen proberen? Als dit niet werkt herstart dan de TV-Box door deze even van de stroom af te halen en weer aan te sluiten en herhaal dan stap 5 en 7 helemaal, daarna werkt alles weer!

• Druk op SETUP tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de TV uitgaat.
• Gaat de TV niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de TV uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de TV uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Dat je niet op kan nemen klopt, ik zie namelijk dat je gebruik maakt van een TV-Box zonder opnamefunctie 🙂 Je kan de TV-Box omwisselen voor een TV-Box mét opnamefunctie, hiervoor betaal je € 5,- per maand. Op onze website vind je hier meer informatie over. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Helaas, het werkt niet, wordt er onderhand een beetje behoorlijk zat van. Wat een gedoe, gelukkig kan ik binnenkort van het abonnement af
Reputatie 5
Badge +4
Hi Pieco, ik kijk graag met je mee! Bij welke stap gaat het mis?
Brian schreef:

Hi Pieco, ik kijk graag met je mee! Bij welke stap gaat het mis?



Na stap 5.... bij stap 7 knippert het rode lampje 2x, maar ik kan niet van zender veranderen.
Reputatie 5
Badge +4
Hi Pieco, dan hebben we er alles aan gedaan! Ik stuur een nieuwe afstandsbediening naar je op, je ontvangt deze binnen een aantal werkdagen bij je thuis!
Hallo Brian,
Heb de afstandsbediening ontvangen. Bedankt voor de snelle reactie. Heb 'm geinstalleerd en wat denk je??
Het werkt!! Wacht alleen nog ff af hoelang, de eerste deed het eerst ook goed:S
Reputatie 5
Badge +4
Hey Pieco, goed om te horen dat de nieuwe afstandsbediening het doet! Ik ga er vanuit dat hij lang mee gaat 🙂
Mijn afstandbediening reageert steeds slechter op het indrukken van de knoppen moet ze echt tot de bodem indrukken, vooral de aan/uit knop, heb al andere batterijen geprobeerd, na 8 jaar moet er maar een nieuwe komen denk ik. Gr, Reiro
Reputatie 5
Badge +5
Hey Reiro,

Acht jaar is best een tijd, maar dat zou de afstandsbediening makkelijk aan moeten kunnen! Uiteraard zal ik je een nieuwe afstandsbediening toesturen, geen probleem! Toch wil ik je vragen de reset uit te proberen, zoals in het eerste bericht is beschreven. Het kan zijn dat je hierna weer net zo makkelijk kan zappen als het eerste jaar! Lukt dat niet, stuur dan je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers in een privébericht aan mij. 🙂
Beste T-Mobilethuis,

Onze afstandsbediening begint steeds meer te haperen. De pijlknop naar boven werkt niet meer. Daarnaast begint de pijlknop naar rechts te haperen en reageert de tvbox niet meer als we sommige knoppen gebruiken. Zouden wij een nieuwe afstandsbediening opgestuurd kunnen krijgen?
Reputatie 5
Badge +3
Hi naham!

Heb je al geprobeerd de batterijen te vervangen? En de reset zoals hier beschreven is uit te voeren? Dat kan de snelste oplossing zijn zodat je weer fijn kunt gebruikmaken van jouw afstandsbediening! Helpt het niet, zou je me dan een privebericht kunnen sturen met je postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je rekeningnummer?
Ik heb een van mijn 2 afstandbedieningen in stukken en inmiddels al afgevoerd. Nu moet ik telkens met de ene afstandsbediening van boven naar beneden en vice versa.

Ben benieuwd of ik hier een nieuwe voor kan krijgen?
Reputatie 5
Badge +3
Hey avhende!

Dat klinkt niet handig. Wel goed om op deze manier de kerstkilo's kwijt te raken 😉. Kun je mij in een privébericht je postcode + huisnummer en laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan zorg ik dat jij niet meer hoeft te heen-en-weren!

Reageer