Sticky

[Info] Geniet van het nieuwe TV Anywhere!

  • 26 augustus 2020
  • 113 reacties
  • 6368 Bekeken
[Info] Geniet van het nieuwe TV Anywhere!
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 5636 reacties

[01-10-2020 Moderator edit] Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond TV Anywhere te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. Je vindt het nieuwe topic hier.

 

Wat is er nieuw aan TV Anywhere?

  • Nieuwe apps voor iOS, Android, PC en Chromecast.
  • Nieuwe Apple TV app als volledig alternatief voor de TV Box!
  • Uitbreiding zenderaanbod naar 56 zenders en 74 zenders uit extra zenderpakketten.
  • 7 dagen Terug Kijken uitgebreid tot 40 zenders en 55 zenders uit extra zenderpakketten.
  • Cloud Opnemen - neem een onbeperkt aantal programma’s tegelijk op in de Cloud.
  • Radiozenders en lokale omroepen toegevoegd aan het zenderaanbod.
  • Persoonlijke Kijkprofielen - iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen.
  • Gemakkelijk zoeken - zoek in Live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand en opnames.
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • On Demand content met onder andere Videshop en Film 1.
  • Swipe to zap - gemakkelijk zappen met één touch.


Wanneer kan ik van het nieuwe TV Anywhere gebruik maken?

TV Anywhere wordt vanaf 1 september beschikbaar! In de periode van 1 tm 10 september zetten we in fases al onze klanten over naar het nieuwe TV Anywhere. Ook komt in deze periode de update voor Apple TV uit.

Let op: Per 1 oktober is de oude versie van de app niet meer te gebruiken. Je vindt de nieuwe versie van TV Anywhere in de Apple iOS en Google Play store.

 

Antwoord op al je vragen!

Kan ik T-Mobile TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet, PC of Apple TV? ​
Zeker! Met TV Anywhere kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast en laptop. Op je Apple TV kijk je thuis met T-Mobile TV naar alle zenders (m.u.v. Adult zenders). Online kijk je via www.t-mobiletv.nl.


Kan ik al mijn zenders ook kijken op TV Anywhere? ​
Vrijwel alle zenders, inclusief je Themapakketten en Premium zenders, zijn beschikbaar via TV Anywhere. In onze zenderlijst vind je het actuele zenderaanbod.


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV Anywhere kijken? ​
Met TV Anywhere kan je op drie apparaten tegelijk TV-kijken. ​


Kan ik met TV Anywhere ook Video On Demand kijken? ​
Nou en of! Het huren van films is alleen niet mogelijk op iPhone, iPad en Apple TV. Je kunt wel films huren via je TV Box of www.t-mobiletv.nl en ze daarna bekijken via je iPhone, iPad en Apple TV. De gratis films en series zijn op elk apparaat te bekijken.​
 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV? ​
Ja, Verder Kijken en Video On Demand zijn ook gewoon beschikbaar via TV Anywhere.​


Kan ik op TV Anywhere ook de verschillende kijkprofielen gebruiken? ​
Ja, de Kijkprofielen die je hebt ingesteld op je TV Box zijn ook beschikbaar via TV Anywhere. ​


Kan ik opnames ook inplannen met TV Anywhere?​
Ja, Cloud Opnemen is beschikbaar via TV Anywhere.Let op: Cloud Opnemen is alleen op TV Anywhere beschikbaar voor klanten die op de TV Box gebruik maken van T-Mobile TV met de aanvullende dienst Cloud Opnemen.​ Maak je nog geen gebruik van het nieuwe T-Mobile TV? Maak je dan geen zorgen, je ontvangt snel bericht over je omzetting naar T-Mobile TV.
 


Ik heb al TV van T-Mobile Thuis. Kan ik nu gebruik maken van het vernieuwde TV Anywhere of van T-Mobile TV op een Apple TV?​
De komende weken wordt TV Anywhere beschikbaar voor alle TV-klanten. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen, willen omzetten naar T-Mobile TV, gebeurt dit stap voor stap.

Hoe krijg ik het vernieuwde TV Anywhere?​
Voor iOS (vanaf versie 10) en Android (vanaf versie 5) smartphones en tablets zal er een update beschikbaar komen in de appstores. Deze kun je installeren op je toestel. Op je laptop of PC kun je voortaan gebruik maken van www.t-mobiletv.nl. ​​​​​Op Apple TV zal de app ook via een update beschikbaar komen. Op alle apparaten zal je opnieuw moeten inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode.​

Waarom moet ik opnieuw inloggen op het vernieuwde TV Anywhere?​
De nieuwe apps maken gebruik van een geheel nieuw platform. Het is daarom nodig om je opnieuw aan te melden met je TV-klantnummer en TV-pincode. Je kunt je inloggegevens vinden op www.t-mobile.nl/tv-inloggegevens of My T-Mobile Thuis.​

 

 Apple TV

Vanaf nu alléén bij T-Mobile Thuis alle content (behalve adult content) beschikbaar op Apple TV! Een mooi alternatief voor de TV Box of tweede scherm.

Wat is er nieuw aan de Apple TV app?​
De T-Mobile TV app voor Apple TV is voortaan te gebruiken als volledig alternatief voor de TV Box. Hierdoor kan je alle content bekijken (m.u.v. Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop) op je eigen Apple TV! De app is beschikbaar voor Apple TV 4 en nieuwer.​

Waarom is de T-Mobile TV app voor Apple TV alleen nog binnenshuis te gebruiken?​
Om alle content te mogen bekijken, is het vereist dat de T-Mobile TV app alleen werkt via het netwerk van T-Mobile Thuis.​

 


113 reacties

Ziet er goed uit de vernieuwende versie!

Ik heb alleen 1 groot probleem ik kijk altijd in window mode maar ik kan alleen fullscreen kijken nu! dit werkt dus niet voor me omdat ik tijdens werk ook nieuws wil volgen wat ik nu niet meer kan.

Ik hoop dat dit snel mogelijk gemaakt gaat worden!

Reputatie 7
Badge +8

Hi all, dank voor alle feedback! ik ga graag wat dieper in op een aantal punten:

@renevanziel Support voor meer devices wordt aan gewerkt maar ik verwacht dit niet op relatief korte termijn.

@mosredna @oinkoink12 @alex_ioo  Ik ga de wens doorspelen, of en wanneer dit mogelijk is weet ik op dit moment niet. Edit: dit lijk ook een (onbedoelde) aanpassing te zijn, we hebben inmiddels meer feedback ontvangen en doorgespeeld aan onze developer.

@mjagers TV Anywhere ondersteunt wel AC3 dus deze zou beschikbaar moeten zijn, zou het kunnen dat dit vanuit Apple TV niet ondersteunt wordt? Edit: De koppeling tussen TVA en Apple TV blijkt niet goed te gaan, hier wordt as-we-speak aan gewerkt!

@Donder03 Je kan niet meer terug naar de oude versie maar we blijven het gebruiksgemak continue verbeteren!

@Stijn Hommes De favorieten hebben inderdaad verbetering nodig en we zijn hier al mee bezig. In dit topic lees je hier meer over.

@Eskeaubar We zijn op dit moment voorbeelden aan het verzamelen wat betreft het opnieuw in moeten loggen, we merken dit over meerdere devices en hier gaan we mee aan de slag.

@hartmanjan Als je een nieuw zenderpakket voor het eerste activeert dan wordt er inderdaad gevraagd om de pincode. Daarna zou dit niet meer voor moeten komen tenzij je specifieke settings aan hebt staan zoals bijvoorbeeld het kinderslot.

@mjagers TV Anywhere ondersteunt wel AC3 dus deze zou beschikbaar moeten zijn, zou het kunnen dat dit vanuit Apple TV niet ondersteunt wordt? Edit: De koppeling tussen TVA Apple TV blijkt niet goed te gaan, hier wordt as-we-speak aan gewerkt!

@Brian Begrijp ik dat jullie AC3 aan het fixen zijn op de Apple TV, dat zou wel top zijn, dan kan de TV box meteen de doos in. Enig idee wanneer dit werkt en of het een update van de app vereist?

Verder nog een paar andere opmerkingen:

  • Vertraging in TV is niet te doen, loopt 20-30 sec achter met de klok, is niet werkbaar met sportwedstrijden
  • In de ATV app krijg je allerlei ‘reclame’ te zien voor Films en Series, maar je kunt ze vervolgens niet huren… Toon het dan niet, erg storend.
  • Terugspoelen werkt niet intuitief, en je kunt na terugspoelen ook niet meer vooruitspoelen tot waar je geweest was. Door iemand werd dat hier aan een rechtenissue geweten, maar dat is natuurlijk onzin, dan zouden jullie concurrenten daar ook last van hebben. Daar kan je tot waar je was en dus al gezien hebt vrij spoelen.

Bij de nieuwe tv box software moet ik voor  zenders radom pin invoeren. Gisteravond ook voor npo zenders. 

En er valt heel regelmatig het beeld weg bij zappen. Volledig zwart en tv box reageert niet voor een tijd. 

Het is zeer irritant en vervelend, en absoluut geen  verbetering 

Reputatie 4
Badge +2

@Brian Misschien een idee om een sticky topic te maken met alle bekende problemen met T-Mobile Tv (App, Web en STB). Dan kan iedereen daar nakijken of hun probleem al bekend is en wat de status is. Voorkomt een hoop dubbele topics met het zelfde probleem bij houden voor jullie, Just a thought :smiley:

@Brian Misschien een idee om een sticky topic te maken met alle bekende problemen met T-Mobile Tv (App, Web en STB). Dan kan iedereen daar nakijken of hun probleem al bekend is en wat de status is. Voorkomt een hoop dubbele topics met het zelfde probleem bij houden voor jullie, Just a thought :smiley:

Top idee, en graag ook erbij wanneer de verwachting is dat issues zijn opgelost.

Het zou wel netjes zijn van 'tmobile als ze eerlijk vertellen wat er werkt en wat niet. 

Welke functies zitten er in deze release en welke moeten er nog komen en wat zijn de bekende bugs. 

Dat zou wel netjes en eerlijk zijn. Het niet weten wat de status is van de bugs is het ergste. 

Nu krijg je een nieuwe software release op je tv box met een hallelujah aankondiging wat fantastisch, terwijl het ongeteste troep is.

 

Wat gaat 't mobile doen en wanneer zijn er updates te verwachten?

Kunnen de klanten die het aangaat hiervan op de hoogte gehouden worden?

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond TV Anywhere te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. Je vindt het nieuwe topic hier.

Edit: Dank voor de suggestie @TechRacing93 :wink:

@mjagers @hartmanjan Gaan we doen! Het plan is om in het nieuwe topic updates te geven over waar aan gewerkt wordt en wat de al bekende/lopende issues en verbeteringen zijn.

Reputatie 1

Ziet er goed uit de vernieuwende versie!

Ik heb alleen 1 groot probleem ik kijk altijd in window mode maar ik kan alleen fullscreen kijken nu! dit werkt dus niet voor me omdat ik tijdens werk ook nieuws wil volgen wat ik nu niet meer kan.

Ik hoop dat dit snel mogelijk gemaakt gaat worden!

 

Zoo zeg.. mega irritant. Na een tijdje zoeken heb ik een Chrome plugin gevonden:  

Windowed - floating Youtube/every website

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/windowed-floating-youtube/gibipneadnbflmkebnmcbgjdkngkbklb/related

 

Deze werkt perfect. Je kan nu gewoon in een klein window kijken en ondertussen iets anders doen.

Hi T-Mobile, Ik gebruik al een lange tijd jullie T-Mobile Anywhere op me laptop. Ik zie dat jullie een nieuw layout hebben ingevoerd, al gauw vond ik het niet zo handig meer. Wat mij dwars maakte, was zodra ik op een kanaal klikte, dat het direct op fullscreen sprong. Echter wil ik die niet zo hebben ,maar verkleind in het hoekje ofwel PIP (picture-in-picture mode) willen hebben. Dan kan ik tijdens mijn huiswerk maken ook nieuws volgen. Nu is dat niet meer mogelijk. Kunt u mij hierbij helpen. Dank u wel!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Chilay, we hebben dit euvel aangekaart en ter sprake gebracht bij ons TV team. Men is ermee bezig en we zijn in onderzoek naar mogelijke oplossingen. Een exacte plandatum hiervoor is nog niet gegeven.

In de tussentijd kun je gelukkig uit de voeten met de tool die @Jules S doorgeeft. Werkt als een trein in Chrome, goed nieuws dus! 

Voorbeeld van hoe het eruit komt te zien:

Je kunt het window formaat zelf naargelang je wensen aanpassen, echt heel fijn!

Gebruik nu goed een maand de nieuwe app op AppleTV. Ik zou graag iets positiefs willen zeggen … ja, het T-Mobile kastje is overbodig geworden, maar dat was hij bij ons al heel lang.

Ik kan me voorstellen dat de ontwikkelaars alles uit de kast wilden halen om er iets moois van te maken. Ziet er goed uit, is waarschijnlijk technisch perfect, alleen helaas vergeten dat iedereen het moet kunnen bedienen. Ik kan de weg naar een TV programma niet vinden, zo’n app moet zo simpel zijn dat de gebruiker direct snapt hoe het werkt. Zelfs met de gevoeligheid van de afstandsbediening op minimaal schiet het ding alle kanten op. Zelfs de NPO app is gebruikersvriendelijker. Mijn huisgenoten beginnen aan te dringen op een overstap naar een andere provider ..

Wanneer kunnen we een simpele bruikbare TV Anywhere app voor AppleTV verwachten die net zo simpel werkt als Netflix of Amazon Prime, of ZiggoGo?

 

Gebruik nu goed een maand de nieuwe app op AppleTV. Ik zou graag iets positiefs willen zeggen … ja, het T-Mobile kastje is overbodig geworden, maar dat was hij bij ons al heel lang.

Ik kan me voorstellen dat de ontwikkelaars alles uit de kast wilden halen om er iets moois van te maken. Ziet er goed uit, is waarschijnlijk technisch perfect, alleen helaas vergeten dat iedereen het moet kunnen bedienen. Ik kan de weg naar een TV programma niet vinden, zo’n app moet zo simpel zijn dat de gebruiker direct snapt hoe het werkt. Zelfs met de gevoeligheid van de afstandsbediening op minimaal schiet het ding alle kanten op. Zelfs de NPO app is gebruikersvriendelijker. Mijn huisgenoten beginnen aan te dringen op een overstap naar een andere provider ..

Wanneer kunnen we een simpele bruikbare TV Anywhere app voor AppleTV verwachten die net zo simpel werkt als Netflix of Amazon Prime, of ZiggoGo?

 

Ik kan het hier alleen maar roerend mee een zijn. Ik ben ontzettend blij eindelijk de STB kwijt te zijn, kom van KPN. Maarde gebruiksvriendelijkheid van de AppleTV laat ontzettend te wensen over. Het meest irritante is inderdaad nog wel het spoelgedrag, je kunt niet 30sec voor of terug, tv gids is onduidelijk, opnemen en terug afspelen niet intuïtief, en zappen werkt niet meer als je even gepauzeerd hebt en dus niet meer volledig live kijkt…

Hoe is dit in hemelsnaam de beta test door gekomen...

Reageer