Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!

Toon eerste reactie

207 reacties

Reputatie 3

Hi @Valentijn77, kun je aangeven sinds wanneer je hebt opgemerkt dat je geen reminders meer krijgt? Ter dubbelcheck: heb je het knopje van de reminders wellicht per ongeluk gedeactiveerd? Ik hoor het graag, zodat ik je hierbij kan helpen. 

Ik heb de "allow background battery usage" ofzoiets aangezet in de settings van OnePlus en nu werkt het weer.

Reputatie 7

Yay, super @Valentijn77! Fijn om te lezen dat het weer werkt. 

Ik heb glasvezel, zit bijna boven op het modem, heb een nieuwe IPad air2, met software versie 15.7.1. Helaas T-Mobile anywhere niet hier. 
Loopt continue vast. Krijg verschillende foutmeldingen, maar het meest, 214999. Iemand hier ervaring mee?

Reputatie 7

Hi @Ikbenuecbo, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik help je hier graag bij, want je hoort zonder problemen van TV Anywhere te genieten. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Kun je daarnaast aangeven of je via de wifi van T-Mobile voor thuis TV Anywhere bekijkt of via een andere wifi-verbinding? 

Ik wil je vragen om de streamkwaliteit aan te passen. Dit doe je als volgt: 

  1. Open een willekeurig programma
  2. Klik op de optie links naast het tandwieltje
  3. Hier kan de klant de beeldkwaliteit instellen

Heeft dit geholpen? 💪 Zo niet, dan ga ik op zoek naar een andere oplossing. Ik wil dit heel snel voor je fixen! 

Ik verwijder de app meerdere keren per week. Op dit moment maakt het niet uit. Hij werkt niet op de IPad. Ik krijg een melding dat ik contact op moet nemen met de klantenservice. Er staat een nummer achter: 214999

heb zojuist de beeldkwaliteit op Low gezet, dit maakt ook niet uit 

Ik moet nog vermelden dat ik hem via T-mobile thuis kijk

Reputatie 7

HI @Ikbenuecbo, dankjewel voor de heldere aanvulling! Ik heb hiervoor een verzoek ingediend bij onze technische dienst, zodat hier heel gauw een oplossing voor kan komen. Hier heb je zojuist ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Ik houd dit de aankomende week goed in de gaten, zodat ik de uitkomst van het onderzoek met je kan delen. Ik hoop je snel te kunnen verblijden met de oplossing! 🤞

Reputatie 7

Hi @Ikbenuecbo, ik heb heel goed nieuws! Allereerst: merci voor jouw geduld van de afgelopen dagen. Ik heb van mijn collega vernomen dat dit issue is opgelost. Kun je aangeven of dat inderdaad het geval is en je nu zonder problemen TV Anywhere via de iPad kunt bekijken? Ik hoor het graag. 

Ik heb via de tv box een favorietenlijst aangemaakt in het hoofdprofiel. Het vreemde is dat op de tv de lijst in de goede volgorde staat en begint bij NPO 1 maar als ik naar mijn TVAnywhere app ga dan staan allen zenders in de omgekeerde volgorde zowel in het onderdeel “nu op TV” als in de gids

Hoe los ik dit op? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @cbeentjes, als ik het goed begrijp, heb je een favorietenlijst aangemaakt in het adminprofiel. Als je naar de browser-variant gaat, dan kun je de volgorde verslepen zodat deze precies hetzelfde is als die van de TV Box.

Ja dat had ik ook wel gezien. Lekker om al die zenders te gaan verplaatsen. Dat is niet de oplossing, de oplossing is om de app te updaten zodat dit niet kan gebeuren want er zit een fout in de synchronisatie. En dan een oplossing bieden om meer dan 50 zenders te gaan verslepen is wel heel mager. De kern van het probleem dient te worden aangepakt. Tijdelijk is dit een noodoplossing.

Hoe gaan jullie dit nu verder oplossen?

Reputatie 5
Badge +3

Dat snap ik helemaal @cbeentjes! Ik heb het daarom meteen intern doorgezet. Zodra ik meer weet, zal ik dit terugkoppelen aan je. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Dat snap ik helemaal @cbeentjes! Ik heb het daarom meteen intern doorgezet. Zodra ik meer weet, zal ik dit terugkoppelen aan je. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Dank je wel, en jij ook een fijn Pinksterweekend.

Hoi
de TV Anywhere op Android is slecht leesbaar. Screenshots maken mag niet, dus ik kan geen voorbeelden delen.
Er wordt vaak grijs/donkergrijze tekst gebruikt op een zwarte achtergrond. En dan nog klein ook.
Bij gewoon daglicht is dat best lastig te lezen.
Waarom niet gewoon witte tekstkleur gebruiken en standaard lettertype grootte volgend op de smartphone instellingen?

Voorbeeld:

in de TV gids zoek je een programma op.
je klikt hem aan; er komt een popup met hele kleine tekst met programma informatie. De knoppen voor keuze ‘opnemen / herinnering / annuleren’ is met grotere tekst. Waarom de programma informatie niet in die grootte en waarom in een kleine popup en niet schermvullend?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @spardorp, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bij ons bekend en staat ook op de Wensen en Suggestie lijst! Op dit moment is nog niet zeker wanneer we hier iets aan gaan doen. Je kan dit altijd nog een keer aankaarten in het Wensen en Suggesties topic!

Reputatie 2

Goedemiddag, ik heb zojuist mijn (oude) TV box opgezegd omdat ik toch al een tijdje via de app op TV kijk. Als de opzegging afgerond is, kan ik dan ook weer een nieuwe bestellen, en krijg ik dan ook een nieuwe TV box met het nieuwe systeem/menu zodat deze hetzelfde is als de app? Of moet daarvoor nog iets omgezet worden?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BamBam1979 

In je My T-Mobile account kan je een tv box opzeggen en ook weer bestellen wanneer je deze weer wilt.

Voor het nieuwe systeem/menu moet een moderator je omzetten naar het nieuwe tv platform T-Mobile TV.

Reputatie 2

Hallo @BamBam1979 

In je My T-Mobile account kan je een tv box opzeggen en ook weer bestellen wanneer je deze weer wilt.

Voor het nieuwe systeem/menu moet een moderator je omzetten naar het nieuwe tv platform T-Mobile TV.

 

Dank je wel.

 

Mocht er een mod hier meelezen, zou je mij dan aub kunnen overzetten op het nieuwe systeem? Dan zal ik als de opzegging van mijn oude TV box is afgerond de nieuwe bestellen.

Reputatie 7
Badge +9

@BamBam1979 alle TV Boxen zitten nu op het nieuwe platform. Als je een TV Box besteld zal die ook het nieuwe platform hebben.

@BamBam1979 alle TV Boxen zitten nu op het nieuwe platform. Als je een TV Box besteld zal die ook het nieuwe platform hebben.

Hi @Tommie , wat is dit precies voor nieuw platform, waar kan ik meer informatie hierover zien? Komt dit nieuwe platform ook op de TV-app? Is al een aantal jaartjes aan een grote update toe 😉

Reputatie 7
Badge +14

Het oude platform gebruikte een eigen VLAN, het nieuwe verloopt gewoon via internet. 

Sinds de start van de TV apps gebruiken die juist de internetverbinding van de TV en daarmee komen ze dus altijd al op het nieuwe platform uit. De oude decoders zijn geupgrade om ook gebruik te maken van het nieuwe platform waardoor het oude een keer uit kan.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Matthijs202, het nieuwe platform had meer te maken met Cloud Opnemen en kijkprofielen. Dit was specifiek voor de TV Boxen.

Wat ik je wel kan zeggen is dat we druk bezig zijn om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren van de TV app. Hier zul je later meer over horen!

AppleTV model A1625

tvOS 16.6

 

tv anywhere app 

Praktisch bij alle opnames die meer dan 1 week oud zijn, bijna geen van de opnames terug te kijken of bovenstaande melding komt na 30 seconden naar voren zonder dat programma ook iets heeft afgespeeld.

klik je dan op touchpad van AppleTV dan start het programma weer maar na een kleine 10 seconden beeld en geluid komt de melding terug.

Als je dan weer opnieuw begint krijg je na een kleine 30 weer de foutmelding zonder ook maar iets van programma te laten zien.

 

ook bij gewoon tv kijken bij wisselen van zenders na ongeveer 1 minuut kijken, klik je dan op touchpad van AppleTV dan komt de zender weer terug en kun je gewoon verder kijken.

 

bij programma’s terugkijken (dus geen opnames) gaat alles ongeveer een kleine 15 tot 30 minuten goed en dan begint het geluid niet synchroon te lopen.

ook hierbij komt meestal na een 30 seconden spelen eerst de fout melding maar als je programma dan opnieuw start blijft de foutmelding weg.

als het geluid eenmaal niet meer synchroon loopt, is de oplossing om programma te stoppen, en weer opnieuw te starten, en meestal hervat het programma waar je gebleven was. Maar na een kleine 30 seconden… je raad het al.

Daar is de foutmelding weer, dus nogmaals opnieuw programma starten en verder kijken waar je gebleven was.

kortom, nu naar bijna 1,5 jaar gebruik van de TV app kan ik alleen maar concluderen dat er nog heel veel moet gebeuren om de tv app te verbeteren.

 

wat ik zelf altijd probeer.

modem 30 seconden uit en weer aanzetten.

ook zonder utp kabel modem uit en weer aan.

Mijn netwerk (wired backhaul mesh systeem) herstarten.

Apple TV updaten en herstarten.

kwaliteit van opnames op alle mogelijke kwaliteit instelling voor afspelen geprobeerd.

 

resultaat is…. 
Er is iets misgegaan (10107)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @p.foekens, goed dat je dit aankaart. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten!

  1. Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip)
  2. Kijk je de opname terwijl de live uitzending van hetzelfde programma nog loopt? 
  3. Doet het probleem zich ook voor met een ander apparaat en buitenshuis? Bijvoorbeeld op TV Anywhere via de telefoon?
  4. Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip)
  5. Ervaart je het probleem ook met afspelen op andere/meerdere apparaten?
  6. Wanneer heb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?

Alvast bedankt!

 

Dit zijn onder andere 2 series welke ik opgenomen heb om later te bekijken.

echter bij deze series kan ik de afleveringen niet starten zonder foutmelding “er ie iets misgegaan (10107)”

de zenders in dit geval betreft discovery channel en ik meen ID .

problemen met niet synchroon lopen van geluid betreft hoofdzakelijk TLC en disney channel.

het schakelen tussen de zenders en dan vastlopen met foutmelding is bij alle zenders met gewoon live kijken.

 

maak hoofdzakelijk alleen gebruik van TV anywhere app op de Apple TV.

af en toe wel op Mac Mini of op iPhone maar dan eigenlijk alleen om het nieuws te kijken.

 

Reageer