Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!

Toon eerste reactie

207 reacties

Ziet er goed uit de vernieuwende versie!

Ik heb alleen 1 groot probleem ik kijk altijd in window mode maar ik kan alleen fullscreen kijken nu! dit werkt dus niet voor me omdat ik tijdens werk ook nieuws wil volgen wat ik nu niet meer kan.

Ik hoop dat dit snel mogelijk gemaakt gaat worden!

Reputatie 7

Hi all, dank voor alle feedback! ik ga graag wat dieper in op een aantal punten:

@renevanziel Support voor meer devices wordt aan gewerkt maar ik verwacht dit niet op relatief korte termijn.

@mosredna @oinkoink12 @alex_ioo  Ik ga de wens doorspelen, of en wanneer dit mogelijk is weet ik op dit moment niet. Edit: dit lijk ook een (onbedoelde) aanpassing te zijn, we hebben inmiddels meer feedback ontvangen en doorgespeeld aan onze developer.

@mjagers TV Anywhere ondersteunt wel AC3 dus deze zou beschikbaar moeten zijn, zou het kunnen dat dit vanuit Apple TV niet ondersteunt wordt? Edit: De koppeling tussen TVA en Apple TV blijkt niet goed te gaan, hier wordt as-we-speak aan gewerkt!

@Donder03 Je kan niet meer terug naar de oude versie maar we blijven het gebruiksgemak continue verbeteren!

@Stijn Hommes De favorieten hebben inderdaad verbetering nodig en we zijn hier al mee bezig. In dit topic lees je hier meer over.

@Eskeaubar We zijn op dit moment voorbeelden aan het verzamelen wat betreft het opnieuw in moeten loggen, we merken dit over meerdere devices en hier gaan we mee aan de slag.

@hartmanjan Als je een nieuw zenderpakket voor het eerste activeert dan wordt er inderdaad gevraagd om de pincode. Daarna zou dit niet meer voor moeten komen tenzij je specifieke settings aan hebt staan zoals bijvoorbeeld het kinderslot.

Reputatie 1

@mjagers TV Anywhere ondersteunt wel AC3 dus deze zou beschikbaar moeten zijn, zou het kunnen dat dit vanuit Apple TV niet ondersteunt wordt? Edit: De koppeling tussen TVA Apple TV blijkt niet goed te gaan, hier wordt as-we-speak aan gewerkt!

@Brian Begrijp ik dat jullie AC3 aan het fixen zijn op de Apple TV, dat zou wel top zijn, dan kan de TV box meteen de doos in. Enig idee wanneer dit werkt en of het een update van de app vereist?

Verder nog een paar andere opmerkingen:

  • Vertraging in TV is niet te doen, loopt 20-30 sec achter met de klok, is niet werkbaar met sportwedstrijden
  • In de ATV app krijg je allerlei ‘reclame’ te zien voor Films en Series, maar je kunt ze vervolgens niet huren… Toon het dan niet, erg storend.
  • Terugspoelen werkt niet intuitief, en je kunt na terugspoelen ook niet meer vooruitspoelen tot waar je geweest was. Door iemand werd dat hier aan een rechtenissue geweten, maar dat is natuurlijk onzin, dan zouden jullie concurrenten daar ook last van hebben. Daar kan je tot waar je was en dus al gezien hebt vrij spoelen.

Bij de nieuwe tv box software moet ik voor  zenders radom pin invoeren. Gisteravond ook voor npo zenders. 

En er valt heel regelmatig het beeld weg bij zappen. Volledig zwart en tv box reageert niet voor een tijd. 

Het is zeer irritant en vervelend, en absoluut geen  verbetering 

Reputatie 6
Badge +3

@Brian Misschien een idee om een sticky topic te maken met alle bekende problemen met T-Mobile Tv (App, Web en STB). Dan kan iedereen daar nakijken of hun probleem al bekend is en wat de status is. Voorkomt een hoop dubbele topics met het zelfde probleem bij houden voor jullie, Just a thought :smiley:

Reputatie 1

@Brian Misschien een idee om een sticky topic te maken met alle bekende problemen met T-Mobile Tv (App, Web en STB). Dan kan iedereen daar nakijken of hun probleem al bekend is en wat de status is. Voorkomt een hoop dubbele topics met het zelfde probleem bij houden voor jullie, Just a thought :smiley:

Top idee, en graag ook erbij wanneer de verwachting is dat issues zijn opgelost.

Het zou wel netjes zijn van 'tmobile als ze eerlijk vertellen wat er werkt en wat niet. 

Welke functies zitten er in deze release en welke moeten er nog komen en wat zijn de bekende bugs. 

Dat zou wel netjes en eerlijk zijn. Het niet weten wat de status is van de bugs is het ergste. 

Nu krijg je een nieuwe software release op je tv box met een hallelujah aankondiging wat fantastisch, terwijl het ongeteste troep is.

 

Wat gaat 't mobile doen en wanneer zijn er updates te verwachten?

Kunnen de klanten die het aangaat hiervan op de hoogte gehouden worden?

 

Reputatie 7

Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond TV Anywhere te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. Je vindt het nieuwe topic hier.

Edit: Dank voor de suggestie @TechRacing93 :wink:

@mjagers @hartmanjan Gaan we doen! Het plan is om in het nieuwe topic updates te geven over waar aan gewerkt wordt en wat de al bekende/lopende issues en verbeteringen zijn.

Reputatie 1

Ziet er goed uit de vernieuwende versie!

Ik heb alleen 1 groot probleem ik kijk altijd in window mode maar ik kan alleen fullscreen kijken nu! dit werkt dus niet voor me omdat ik tijdens werk ook nieuws wil volgen wat ik nu niet meer kan.

Ik hoop dat dit snel mogelijk gemaakt gaat worden!

 

Zoo zeg.. mega irritant. Na een tijdje zoeken heb ik een Chrome plugin gevonden:  

Windowed - floating Youtube/every website

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/windowed-floating-youtube/gibipneadnbflmkebnmcbgjdkngkbklb/related

 

Deze werkt perfect. Je kan nu gewoon in een klein window kijken en ondertussen iets anders doen.

Reputatie 1

Hi T-Mobile, Ik gebruik al een lange tijd jullie T-Mobile Anywhere op me laptop. Ik zie dat jullie een nieuw layout hebben ingevoerd, al gauw vond ik het niet zo handig meer. Wat mij dwars maakte, was zodra ik op een kanaal klikte, dat het direct op fullscreen sprong. Echter wil ik die niet zo hebben ,maar verkleind in het hoekje ofwel PIP (picture-in-picture mode) willen hebben. Dan kan ik tijdens mijn huiswerk maken ook nieuws volgen. Nu is dat niet meer mogelijk. Kunt u mij hierbij helpen. Dank u wel!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Chilay, we hebben dit euvel aangekaart en ter sprake gebracht bij ons TV team. Men is ermee bezig en we zijn in onderzoek naar mogelijke oplossingen. Een exacte plandatum hiervoor is nog niet gegeven.

In de tussentijd kun je gelukkig uit de voeten met de tool die @Jules S doorgeeft. Werkt als een trein in Chrome, goed nieuws dus! 

Voorbeeld van hoe het eruit komt te zien:

Je kunt het window formaat zelf naargelang je wensen aanpassen, echt heel fijn!

Gebruik nu goed een maand de nieuwe app op AppleTV. Ik zou graag iets positiefs willen zeggen … ja, het T-Mobile kastje is overbodig geworden, maar dat was hij bij ons al heel lang.

Ik kan me voorstellen dat de ontwikkelaars alles uit de kast wilden halen om er iets moois van te maken. Ziet er goed uit, is waarschijnlijk technisch perfect, alleen helaas vergeten dat iedereen het moet kunnen bedienen. Ik kan de weg naar een TV programma niet vinden, zo’n app moet zo simpel zijn dat de gebruiker direct snapt hoe het werkt. Zelfs met de gevoeligheid van de afstandsbediening op minimaal schiet het ding alle kanten op. Zelfs de NPO app is gebruikersvriendelijker. Mijn huisgenoten beginnen aan te dringen op een overstap naar een andere provider ..

Wanneer kunnen we een simpele bruikbare TV Anywhere app voor AppleTV verwachten die net zo simpel werkt als Netflix of Amazon Prime, of ZiggoGo?

 

Reputatie 1

Gebruik nu goed een maand de nieuwe app op AppleTV. Ik zou graag iets positiefs willen zeggen … ja, het T-Mobile kastje is overbodig geworden, maar dat was hij bij ons al heel lang.

Ik kan me voorstellen dat de ontwikkelaars alles uit de kast wilden halen om er iets moois van te maken. Ziet er goed uit, is waarschijnlijk technisch perfect, alleen helaas vergeten dat iedereen het moet kunnen bedienen. Ik kan de weg naar een TV programma niet vinden, zo’n app moet zo simpel zijn dat de gebruiker direct snapt hoe het werkt. Zelfs met de gevoeligheid van de afstandsbediening op minimaal schiet het ding alle kanten op. Zelfs de NPO app is gebruikersvriendelijker. Mijn huisgenoten beginnen aan te dringen op een overstap naar een andere provider ..

Wanneer kunnen we een simpele bruikbare TV Anywhere app voor AppleTV verwachten die net zo simpel werkt als Netflix of Amazon Prime, of ZiggoGo?

 

Ik kan het hier alleen maar roerend mee een zijn. Ik ben ontzettend blij eindelijk de STB kwijt te zijn, kom van KPN. Maarde gebruiksvriendelijkheid van de AppleTV laat ontzettend te wensen over. Het meest irritante is inderdaad nog wel het spoelgedrag, je kunt niet 30sec voor of terug, tv gids is onduidelijk, opnemen en terug afspelen niet intuïtief, en zappen werkt niet meer als je even gepauzeerd hebt en dus niet meer volledig live kijkt…

Hoe is dit in hemelsnaam de beta test door gekomen...

Ik zou graag Nvidia Shield als ondersteuning willen hebben. Zoveel android apparaten werken maar Nvidia Shield wordt niet ondersteund.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hakker9, top dat je jouw wens aankaart: ik voeg deze toe aan ons Wensen & Suggesties topic!

Reputatie 2

Ik overweeg over te stappen naar T-Mobile Thuis en nu heb ik een vraag over de streams in de App. Bij KPN zijn ze sinds kort in 50Hz en dat is zowel op de telefoon als via de Chromecast enorm fijn! Bieden jullie ook 50Hz streams aan via de app?

Reputatie 6
Badge

Ik overweeg over te stappen naar T-Mobile Thuis en nu heb ik een vraag over de streams in de App. Bij KPN zijn ze sinds kort in 50Hz en dat is zowel op de telefoon als via de Chromecast enorm fijn! Bieden jullie ook 50Hz streams aan via de app?


En wat houdt dat in ‘50Hz’? Ik zie wel dat ze voor bepaalde zenders 50fps zijn, NPO bijv. (KPN ESPN stream is gewoon nog 25fps bijv.) en zowel die van T-Mobile als KPN zijn 6 Mbps op z'n max (T-Mobile voor Apple TV is geloof ik 8 Mbps).

[25 fps op tv is ook een “50Hz” signaal; maar dan 50 halve frames ipv hele zoals op de stream met 50fps]

Reputatie 2

Ik denk dat ik inderdaad 50fps bedoel. Bij 25fps met 50Hz slaat die telkens een frame over waar het bij 50fps volledig glad loopt. Op de tv ontvanger is dit uiteraard altijd al maar via de Chromecast en de app is dit pas sinds kort bij oa KPN. 

Ik vind het heel jammer dat ik dit niet eerst zelf kan proberen zonder gelijk een abo te moeten nemen op DSL.

Reputatie 6
Badge

Ik denk dat ik inderdaad 50fps bedoel. Bij 25fps met 50Hz slaat die telkens een frame over waar het bij 50fps volledig glad loopt. Op de tv ontvanger is dit uiteraard altijd al maar via de Chromecast en de app is dit pas sinds kort bij oa KPN. 

Ik vind het heel jammer dat ik dit niet eerst zelf kan proberen zonder gelijk een abo te moeten nemen op DSL.


De NPO stream van TV Anywhere lijkt iig precies dezelfde als op KPN: allebei 50fps met 6mbps (ik heb toegang tot allebei; KPN lijkt deze week wel wat aan de streams gedaan te hebben waardoor ik nu niet meer kan opnemen :expressionless: . Zou me daarom niet verbazen als ze nu allebei dezelfde hebben … Is er ergens een aankondiging te lezen over deze nieuwe streams op KPN?).

 

Met een 25fps (web)stream [1080p/25] op 50Hz zoals op de Chromecast blijft normaal gesproken een frame gewoon staan voor de lengte van twee frames, ipv dat er iets wordt overgeslagen

Reputatie 4

Waarom is het beeldkwaliteit max 720P bij jullie Android App ?

 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, merci dat jij hier melding van maakt! Even ter dubbelcheck: heb jij het over de beeldkwaliteit van de T-Mobile TV App of over de TV Anywhere App? Er wordt aan de kwaliteit van de T-Mobile TV App gewerkt. Dit onderzoek is nog bezig, dus weet dat dit onze focus heeft! 💪

Reputatie 4

@Lisa, Tv anywhere app

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, dankjewel voor de snelle aanvulling! Kan je aangeven of jij de TV Anywhere App kijkt via de wifi of via jouw mobiele netwerk? Wanneer streamen in hoge beeldkwaliteit ingeschakeld staat, kan het zijn dat er geen beeld is omdat er niet voldoende capaciteit op de netwerkverbinding zit. Ik wil dan ook graag controleren of het wel goed werkt als jij dit uitzet. Dit doe je als volgt in de App:

  1. Open een willekeurig programma;
  2. Klik op het tandwieltje rechtsonderin.
  3. Hier kan de klant de beeldkwaliteit instellen.

Standaard is dit 'Auto'. Is het iets anders, dan mag je 'Auto' te selecteren en de App opnieuw op te starten. Kan je hiermee uit de voeten? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 4

Bedankt voor je reactie @Lisa 

Zowel wifi en 4g

1080P werkt niet .…

720P max…

 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26 ,

Fijn dat je aan de bel trekt! Daar kunnen we wat mee. Om meer inzicht te krijgen in de problemen, ben ik erg benieuwd naar de specificaties van de apparatuur. Het gaat daarbij om de volgende punten:

  • Welk apparaat wordt er gebruikt? Merk, type, firmware-versie
  • Welke afmetingen heeft het scherm? Denk daarbij aan resolutie
  • Welke versie van TV Anywhere wordt erg gebruikt? 

Met deze extra stappen kunnen we de situatie aankaarten en nagaan met onze technische collega's. Ik hoor het dan ook graag van je! 

Heb je de auto-instelling aangevinkt? 

Reageer