Beantwoord

Wazig menu en beeld

  • 20 February 2021
  • 93 reacties
  • 2196 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb inmiddels 2 maanden t-mobile thuis en ben zeer tevreden op 1 dingetje na.

 

Na een tijdje viel het mij op dat het logo van de zender niet geheel scherp was. Toen ik het menu opende zag ik dat hier ook de letters enz. wazig waren.

Na een powerflip van de tvbox icm de modem en converter was het beeld weer scherp.

Een dag later zelfde dilema. Dit bleef zich herhalen

Ik gebeld met de klantenservice, waar ik uitstekend geholpen werd maar het probleem oplossen lukte niet.

Ik kreeg de tip een andere HDMI aan te sluiten als het weer het geval was. Dit leek de oplossing, tot een dag later. Toen de hdmi even losgetrokken en weer aangesloten waarna het beeld weer scherp was. Ook een reset van de tvbox helpt maar dit alles lijkt mij niet de juiste wijze.

Nogmaals gebeld en nu zou er overlegd worden of ze een monteur zouden sturen, hier heb ik nog geen bevestiging van gekregen.

Ik hoop dat het beeld wazig is als de monteur komt. Maar ik denk zelf dat het kastje niet helemaal goed is.

Zijn er mensen die dit al ervaren hebben?

icon

Beste antwoord door Remykraan 1 April 2021, 11:52

Bekijk origineel

93 reacties

Reputatie 1

Beste @Jason,

Bedankt voor je uitleg. Ik heb zojuist een sms ontvangen en een afspraak met de monteur gemaakt voor morgen. Bedankt voor de snelle handeling!!

 

Reputatie 1

Beste @Jason,

Het probleem is opgelost. 1 van de aders van de netwerkkabel was niet correct aangesloten.

Na het doormeten van de kabel kwam dit probleem naar boven. Een nieuwe stekker aan de kabel was voldoende.

De wazigheid is sindsdien niet meer voorgekomen.

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Schimpie59, aah kijk dan zou het kunnen dat hiermee de resolutie wel vast blijft zitten. Voordat we echter voorbarige conclusies trekken, kunnen we het inderdaad goed aankijken zodat eventuele problemen gemonitord worden. 

Mocht het vastpinnen hebben geholpen, dan hoor ik het graag, zo niet: nog grager! Thanks voor je medewerking!

Reputatie 1

:thumbsup:

Reputatie 1

Beste @Jason ,

Gisteren het nieuwe kastje ontvangen en aangesloten incl alle nieuwe kabels.

Helaas vandaag wederom wazig beeld. 

Welke stappen zijn er nu nog te nemen?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Remykraan en @ManuelKacmaz, ook al geven we jullie het gevoel dat er niet naar een oplossing gezocht wordt: dit wordt echt gedaan. Er worden voorbeelden verzameld en onderzocht, maar er is nog geen concrete update te bieden, sorry!

Ik zal proberen in de loop van de week met een minder mager antwoord te komen. 

@ManuelKacmaz De reden dat wij dit verzoeken, is om zo min mogelijk “vervuiling” van andere topics te voorkomen. Sommige issues lijken gerelateerd te zijn en vinden hun oorsprong ergens anders, hierdoor is het schakelen tussen problemen lastiger en verliezen we het overzicht sneller als er meerdere topics gaande zijn waarin iedereen updates deelt en om updates vraagt. Jullie hebben verschillende TV Boxen (jij hebt de Aria 610x en @Remykraan heeft de Aria 7x), daarom pakken de issues separaat op, maar kijken we wel of de root cause hetzelfde kan zijn omdat beide problemen ongeveer exact hetzelfde beschrijven.

Nogmaals, sorry voor het gevoel dat we onbedoeld aan jullie geven: de issues worden 100 procent serieus genomen en opgepakt. 

Reputatie 7
Badge +16

@Remykraan Fijn dat het op die manier boven water gekomen is en dat het meteen hersteld kon worden. Mocht je ooit nog tegen iets aan lopen, neem dan contact met ons op. We helpen graag zo goed mogelijk mee! 

Geniet van een niet-wazige verbinding! 😊

Reputatie 7
Badge +16

@ManuelKacmaz We hebben het al in de privéberichten besproken, maar ter verduidelijking voor alle meelezers: graag loop ik alles stap voor stap door zodat de oplossing die waarschijnlijk aangeboden wordt (het vastpinnen van de resolutie) echt 100 procent werkt en geen zalvende werking heeft. Ik snap dat dit frustrerend kan zijn, begrijp me niet verkeerd, maar het moet nu echt goed verholpen worden, daarom pak ik het graag op elke mogelijk manier aan. Bedankt voor je begrip en sorry dat er nog geen uitkomst geboden is.

Reputatie 1

Beste @ZoëTM,

Het lijkt erop dat dit het probleem was. Ik heb nu al meerdere dagen prima beeld.

De versie die ik heb:

Video MSA V600R019C10LNLD01-EPG-20210108-7255

Reputatie 1

@Lisa ik wil hier graag aan meedoen.

Krijg ik dan op persoonlijke wijze dooe wanneer deze fix actief is?

Reputatie 7

Hi @Remykraan en @r0bs0n, graag geef ik jullie een korte update! Het liefste deel ik heldere updates wanneer er echt iets te melden valt, maar aangezien het alweer een week geleden is wil ik toch graag even van mij laten horen. Ik heb van de TV specialisten te horen gekregen dat dit issue nog steeds in onderzoek is. Ik vraag dus nog heel even om jullie geduld, totdat er een heldere terugkoppeling over het onderzoek aan mij wordt teruggegeven. Ik hoop ik snel goed nieuws met jullie kan delen! 

 

Reputatie 1

Kleine check ….

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem ….

 

Check: inderdaad al even geleden dat we dat gedaan hadden. Deze 2e ontvanger staat ook op een ander merk TV die er geen last van heeft. We hebben enige tijd geleden ze wel eens omgewisseld. Dat maakte geen verschil.

Reset: gedaan op het modem en beide boxen.

Ben benieuwd of het vastzetten op 1080i gaat helpen, heb goede hoop!

Bedankt alvast.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Remykraan, onze techneuten hebben aangegeven dat het probleem niet direct oplosbaar lijkt met een vervangende box, maar het issue zit dieper in de verbinding/netwerk. Vandaar wordt het onderzocht, we willen voorkomen dat je straks een vervangende box krijgt die precies hetzelfde doet als deze. Dan zijn we weer een week verder zonder enige verbetering. Sorry dat het allemaal zolang duurt, dat is absoluut niet onze intentie.

De compensatie ontvang je uiteraard zodra het probleem verholpen is, we willen je bieden waar je recht op hebt en niet van te voren een vergoeding geven voor een periode die wellicht groter is dan de verwachting. Indien de technische dienst toch besluit een box op te sturen, dan zal ik dit aan je kenbaar maken zodat je niet onnodig wacht op antwoorden.

Reputatie 7
Badge +8

@Remykraan Ik heb meteen ff gekeken hoe het zit met de monteur, deze is zo te zien wel aangestuurd naar aanleiding van bovenstaande. Wat gek dat hij van niks wist. Ervaar je momenteel nog steeds wazig beeld? Zou je willen checken of de resolutie ook goed staat of dat deze bijvoorbeeld terug is gesprongen? Als ik je ook goed begrijp, is het beeld ook niet constant wazig, maar gebeurt dit op random momenten, aangezien tijdens bezoek van de monteur alles in orde was. Ik hoor het graag!

Reputatie 7

Hi @Remykraan en @r0bs0n, graag deel ik hier een korte update naar aanleiding van de meeting van gisteren! Ik wil graag laten weten dat dit issue weer verder onderzocht gaat worden door de TV specialisten. Ik ga dit weer nauwlettend in de gaten houden en alle updates hiervan in dit topic melden. Voor nu wil ik jullie een heel fijnweekend wensen! 

Reputatie 1

Beste @Demi 

Momenteel heb ik geen wazig beeld. En het komt inderdaad op random momenten. De instellingen staan dan nog op 1080 en verspringen dus niet.

Zoals ik aan meerdere van je collega's heb aangegeven lijkt het in verband te staan met tv's van het merk Samsung. Ik zet nu al een tijdje eerst het kastje uit en dan de tv. Dat lijkt goed te gaan.

Ook ik heb exact hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +16

Voor een allerlaatste check: je geeft aan dat beide TV Boxen een probleem geven op de TV-aansluiting waar het misgaat met de resolutie, maar dat de andere, werkende box op je andere TV wel werkt naar behoren, klopt dat? Als dat zo is, kan het haast niet anders dan dat de TV de resolutie terugzet. Zou je eens kunnen proberen om de Samsung terug te zetten naar de factory settings, alsjeblieft? Uiteraard loopt het onderzoek door, maar ik wil graag alles uitgesloten hebben.

  1. Stap 1: open het menu. Druk op de menuknop op je afstandsbediening. ...
  2. Stap 2: open Ondersteuning. ...
  3. Stap 3: open Zelfdiagnose. ...
  4. Stap 4: kies voor Resetten. ...
  5. Stap 6: bevestig de reset.
Reputatie 7

Hi guys, zoals beloofd geef ik jullie graag een korte update na de meeting van gisteren! Wat er gaat gebeuren is dat mijn collega’s van het TV Team een script gaan draaien wat ervoor zorgt dat de resolutie anders wordt. Jullie hoeven hier niks voor te doen, alleen kijken of het probleem nog speelt zodra het script is gedraaid. Dit wordt eind deze week of begin volgende week. Zodra dit is voltooid, geef ik jullie uiteraard weer een update! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Remykraan, graag probeer ik nog één laatste optie voordat we je een vervangende box toesturen. Ik heb één en ander aangepast op afstand waardoor de box nu een nieuw signaal aangemaakt krijgt vanuit het modem. Kun je vanmiddag controleren of dit ervoor zorgt dat je niet steeds de HDMI-kabel er opnieuw in hoeft te doen? Alvast bedankt voor je medewerking en geen zorgen: indien dit toch niet het juiste redmiddel blijkt te zijn, zorg ik ervoor dat jij binnen een kleine week een andere box ontvangt.

Reputatie 1

Het probleem is hier ook aanwezig.

Als je netjes de ontvanger eerst uit zet, daarna de TV (Samsung Qled 4K) en daarna de tv weer aan zet, dan gaat het goed en start de ontvanger op met 1080P.

Als je gewoon de tv uit zet en daarna weer aan (zonder de ontvanger eerst uit te zetten), dan krijg je 576P en dat is op zo'n grote tv echt erg onscherp en slecht.

Oplossing dan: voeding los en naar 10 seconden weer inpluggen, helemaal opnieuw opstarten en de ontvanger geeft weer 1080P af ipv 576P.

We hebben 2 ontvangers, beide hetzelfde resultaat.

Het probleem is dus dat deze tv's niet goed samenwerken met de ontvangers. Op onze andere tv komt dit probleem niet voor.

Is dit in de software van de ontvanger op te vangen? Er wordt volgens mij bij het uitzetten van de tv een signaaltje gestuurd naar de ontvanger dat de resolutie terug zet. Door eerst de ontvanger uit te zetten ben je dat voor. De kunst is nu dat signaaltje door de ontvanger te laten negeren. Daar zou de oplossing kunnen zitten.

Reputatie 1

Zojuist de tv aangezet en daarna het kastje met wederom wazig beeld. Het lijkt de laatste tijd weer vaker voor te komen.

De tv geeft aan een 720x576 /50i signaal binnen te krijgen.

De tv box geeft in de instellingen 1080i50 aan.

Vervolgens andere resoluties gekozen in de tv box waarbij er niets veranderd.

Hierna HDMI uit de tv box en direct erin.

Tv geeft hierna aan 1920x1080 60p te ontvangen.

Tv box geeft aan 1080i50.…

Beeld is weer scherp.

Zo te zien heeft de resolutie keuze in de tv box totaal geen invloed op het signaal dat de box ook uitzend

Reputatie 1

Beste @Lisa,

Sinds kort is het weer iedere dag raak.

Wazig beeld. Echter staan de instellingen dan nog wel op 1080i50.

Ik weet niet wat er veranderd is maar mocht het een update/fix zijn geweest heeft dit het zeker niet beter gemaakt.

Reputatie 7

Hi @Fibre, dankjewel dat jij dit doorgeeft! Heel goed dat jij dit aankaart, want jij hoort gewoon volop van goede kwaliteit beeld te genieten. Ik heb jou gelijk een privébericht gestuurd zodat jij de juiste informatie naar mij kan doorzetten en ik dit vervolgens door kan zetten naar onze TV specialisten. Weet dat zij er alles aan doen om dit probleem tot op de bodem uit te zoeken en hiervoor een definitieve oplossing te vinden. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit zo snel mogelijk door kan zetten! 💪

Reputatie 1

@Jason 

Ik ga het proberen.

Moet ik nog opnieuw opstarten?

Er zit geen regelmaat in het wazig worden van het beeld. Hij is momenteel scherp omdat ik de HDMI er eens uitgetrokken heb.

Zodra het beeld wazig is meld ik het hier

Reageer