Beantwoord

Wazig menu en beeld

  • 20 February 2021
  • 93 reacties
  • 2198 Bekeken


Toon eerste reactie

93 reacties

Reputatie 1

Beste @Jason,

Ik ben gisteren gebeld door iemand van T-Mobile die mij vertelde dat er een update was gedaan en het probleem verholpen zou zijn. Als dit niet het geval zou zijn moest ik contact opnemen.

Tot op heden heb ik sindsdien scherp beeld. Maar dit is vaker voor langere duur geweest. Over een dag of drie meld ik hier hoe de status dan is.

Mocht het voor die tijd wederom wazig zijn neem ik contact op.

Reputatie 7

Hi @Cooln, wat goed dat jij je gelijk weer meldt! Al had ik heel graag gelezen dat jij geen last meer had van deze problemen. Het is zeker niet de bedoeling om om de zoveel dagen een reset uit te voeren, dus ik wil jou dan ook graag voorzien van een andere passende oplossing. Ik heb gelijk een kijkje genomen in jouw verbinding en ik zie dat de TV Box inderdaad onlangs opnieuw is opgestart, maar dat het modem daarentegen al meer dan 27 dagen onafgebroken aan staat. Ik zou jou daarom dan ook willen vragen om de volgende stappen nauwkeurig uit te voeren. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk zorgt dit er voor dat het probleem niet meer terugkomt. Mocht jij hierna geen verschil merken, dan wil ik voorstellen of jij een ander LAN-poort op jouw modem wilt testen. In het Zyxel modem zijn alle vier de poorten geschikt voor TV, dus jij kunt een willekeurige andere kiezen.

Ik hoor heel graag van je of het beeld vanaf nu weer van goede kwaliteit is. Zo niet, dan ga ik jou weer verder helpen om dit zo snel mogelijk voorgoed te fixen! 😊

Reputatie 1

Beste @Jason,

Tot op heden nog steeds het probleem. Ik ben niet van plan op te zeggen gezien ik verder tevreden ben met t-mobile.

Ik zie dat steeds meer klanten zich melden met dit probleem. Ik neem aan dat het dan ook steeds serieuzer wordt aangepakt.

De gelijkenis die ik zie is Samsung. Ik weet niet of de laatste klanten met klachten ook een samsung hebben. Wat lijkt te helpen is eerst de tv box uitschakelen en dan de tv. Als dit andersom gebeurt geeft de tv blijkbaar een signaal aan de tv box die de resolutie aanpast.

Misschien denk ik er te makkelijk over maar dit lijkt mij eenvoudig softwarematig aan te passen door de juiste partij, mogelijk de fabrikant.

 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je terugkoppeling @Remykraan

Ik ga er stiekem van uit dat het nu wel volledig opgelost is, vooral omdat er een interne aanpassing/update is geweest die hiervoor speciaal in het leven geroepen is. Mocht het toch weer optreden, laat het alsjeblieft weten inderdaad. 

Tot die tijd: als er iets anders is waar we bij kunnen helpen, weet je ons te vinden! 

Reputatie 2

Beste helaas moet ik me ook melden,

 

Heb het zelfde probleem al een aantal weken dacht steeds ligt aan mij. 

Ook na een aantal dagen wordt alles wazig menu tekst ook het beeld is minder. Ik doe dan elke keer een rest van media box en dan gaat het even goed.

Hoop dat dit snel word opgelost want lijkt soms wel SD kwaliteit.

 

Alex

Reputatie 1

Ook ga ik proberen de resolutie vast te laten zetten op 1080i zodat je niet elke keer die herstart hoeft te doen.

Dan a.u.b. wel op 1080P vastzetten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Schimpie59, onze streams werken met een resolutie van 1080i (interlaced), niet 1080p (progressive). Sorry als dat nog niet duidelijk was! 

Er zijn al meerdere topics met prachtige uitleg geschreven hieromtrent, maar voor een uitleg + beeld, is deze website wel handig: 1080i vs 1080p what's the difference?

Je kunt binnen enkele dagen de vastzetting verwachten; mocht er iets wijzigen, dan word je hier proactief over geïnformeerd.

Reputatie 7

Hi @Remykraan, super om te horen dat jij momenteel geen wazig beeld ervaart! Houd vooral even in de gaten of dit nu blijft aanhouden en of het wazige beeld niet meer terugkomt. Mochten de problemen weer terugkomen, dan kan er mogelijk onderzoek gedaan worden of dit inderdaad met een Samsung TV in verband staat. Zeker als blijkt dat meerdere klanten met een Samsung TV dit aangeven, dan is het de moeite waard om dit te achterhalen. Ik duim dat jij vanaf nu lekker probleemloos TV kunt kijken! 💪

​Hoi @Remykraan, ik heb het donkerbruine vermoeden dat je TV kastje de resolutie niet goed overneemt. Er is recentelijk een update geweest waarmee dit probleem opgelost zou moeten zijn. Zou je voor mij na kunnen kijken of je de update al hebt gekregen? Je kunt de softwareversie opzoeken in het TV-menu. Ga naar ‘Account’ > ‘Instellingen’ > ‘Over’ en kijk bij ‘versie’. Kun je me die doorgeven?

Reputatie 7
Badge +16

Kleine check nog met jou @Schimpie59: je geeft aan dat het met beide boxen fout gaat op de Samsung 4K TV, zou je het met één van de boxen (staat 85 dagen onafgebroken aan) nog eens willen testen en dan graag gelijktijdig op de volgende manier het modem willen herstarten?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 

Thanks alvast!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ManuelKacmaz, ik heb je twee privéberichten gestuurd met uitleg en hoe we het gaan oppakken, sorry voor de late reactie!

Hoi @Remykraan, de box wordt omgeruild. Binnen maximaal vier tot zeven dagen wordt het pakketje bezorgd. Je krijgt binnen enkele dagen een Track & Trace code toegestuurd van PostNL zodra het pakket onze distributie verlaat. Houd deze af en toe in de gaten zodat je precies weet wat de status van de bezorging is. 

Een geweldig, vrolijk Paasweekend toegewenst! 🐰

@Lisa 

Nog geen 24u na de reset is het weer mis. Kan je vertellen hoe we dit kunnen oplossen? Ik ben nog geen maand klant bij T-Mobile en dit is nu de derde keer dat de kwaliteit van de menu's en het beeld heel erg slecht zijn. 

 

 

Reputatie 1

Beste @Lisa,

Helaas deed het probleem zich gister weer voor.

Reputatie 1

@Jason,

Tot vandaag ging het goed. Nu ik het kastje aan drukte was het beeld wederom wazig.

Het is op foto lastig weer te geven maar je ziet het het best bij de letters. Bijv. NPO of KIJK TERUG.

 

Reputatie 7

Hi @Remykraan, ik wil je heel graag laten weten dat onlangs de fix bijjou is doorgevoerd! Ik hoor dan ook heel graag van je of jij al verschil merkt met de tv? Ik hoop enorm dat jij nu volop geniet van een verbeterde kwaliteit. Laat jij dit aan mij weten? Ik ben erg benieuwd! 

Reputatie 1

Hi @Remykraan, ik wil je heel graag laten weten dat onlangs de fix bijjou is doorgevoerd! Ik hoor dan ook heel graag van je of jij al verschil merkt met de tv? Ik hoop enorm dat jij nu volop geniet van een verbeterde kwaliteit. Laat jij dit aan mij weten? Ik ben erg benieuwd! 

Bedankt voor je bericht.

Ik ga erop letten en laat je weten als het probleem zich voor doet.

@Jason  het heeft nog steeds niet geholpen, ook niet na het “vastpinnen” vanuit jullie techneuten.

Heb nu inmiddels een nieuw kastje gekregen, meerdere malen contact gehad met jullie klantenservice en een monteur op bezoek gehad.

 

wat gaat nu de echte oplossing zijn??

Reputatie 7

Hi @Remykraan, perfect! Heel erg bedankt en ik hoor het graag van je. Maak er nog een mooie dag van vandaag!

Reageer