Sticky

[FAQ] De overstapservice: hoe en wat

Toon eerste reactie

35 reacties

Het verhaal wordt steeds mooier: de reggefiber monteur is geweest, nu blijkt notabene dat het snoertje wat de guidion monteur heeft aangesloten het probleem was!! Geknikt, waardoor geen signaal. Snoertje vervangen, nu alles ok? Nee dus, nu moet guidion weer opnieuw komen om de modemrouter het internet op te laten gaan... Heb net geprobeerd een afspraak in te plannen: de eerstvolgende mogelijkheid is op 30 april. Tegen die tijd heb ik dus een maand geen internet!!
Lekker hoor, die overstapservice...
Reputatie 7
Badge +10
ay dat is niet zo mooi. gelukkig is er nu wel een signaal! Meestal is dit probleem snel op te lossen kun je even de stroom er af halen om te kijken of dat werkt ?

Laat je even weten of dat geholpen heeft ?
Hallo @Hidden.nld ,
Bedankt voor het meedenken! Nee, opnieuw opstarten (meerdere keren, gisteren en vandaag) helpt niet. Er moet nog iets geheimzinnigs aan het modem gebeuren wat alleen een Guidion monteur mag doen kennelijk. Ik kan prima inloggen in de modemrouter, dus ik heb gevraagd of ze me dan even telefonisch willen begeleiden met het maken van de instellingen, maar dat kan ook allemaal niet.
Ondertussen heb ik wel de afspraak met Guidion naar volgende week donderdag kunnen verplaatsen. Als die het dan werkend krijgt heb ik maar 3 weken zonder internet gezeten (terwijl ik dus notabene totdat de 1e monteur van Guidion kwam een prima werkende glasvezel verbinding van tele2 in mn meterkast had...)
Reputatie 7
Badge +10
weet je zeker dat je het kleine zwarte kastje naast de glasvezel kabeltje van de stroom heb gehaald ?
het is bekend dat als hier het signaal even van af is geweest deze niet meer werkt.
haal de ethernet kabel er uit en zet hem weer aan. wacht tot er 3 lampjes branden op de media convertor, stop de utp kabel er weer in en dan branden er 6. op je modem gaat dan de wan branden en daarna internet. (duurt max 2 min)
Hallo @Hidden.nld, dit keer alles helemaal los gehaald en weer opnieuw aangesloten en ik heb internet! Bedankt voor je hulp!
Reputatie 6
Badge +7
Hi @keesjo, goed om te zien dat je met de tips van @Hidden.nld weer online bent! Ik moet eerlijk bekennen dat de collega het in dit geval ook op deze manier met je door had moeten nemen, dan was een Guidion monteur niet nodig geweest. Ik heb zojuist de kosten vergoed voor de periode waarin je geen verbinding hebt gehad en ik heb Guidion afgezegd. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!
Hallo @Brian ,
bedankt voor je reactie en de afhandeling. Het had inderdaad makkelijk via de telefoon afgehandeld kunnen worden. Volgende keer beter. Ben blij met mijn snelle internetverbinding, het leed is al weer zowat vergeten...;)
Reputatie 6
Badge +7
Goed om te horen keesjo! 🙂 Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag en ik wens je veel plezier met je nieuwe abonnement!
Hallo ik heb net een installatie afspraak gemaakt bij guidion echter is deze later dan de ingang van het abonnement. Regelen jullie dit automatisch met mijn andere provider? Ik heb gekozen voor de overstap service. Leverdatum abonnement is 24 juni installatie datum is 3 juli.
Als het goed is krijg je een bericht van je oude provider dat de datum verschoven is, als je de bevestiging van Guidion hebt gehad, maar dat zal waarschijnlijk pas dinsdag worden.

Reageer