Beantwoord

Fritz!box 7590 aansluiten bij oplevering

  • 31 juli 2020
  • 35 reacties
  • 2294 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 24 reacties

Goeienavond.

 

intussen wordik helemaal gek. Ik heb een fritzbox 7590 weten te fixen omdat t-mobile zelf me niet kan vertellen wanneer ik mn installatiepakket binnenkrijg. ik heb een glasvezelaansluiting waar een mediaconverter inzit, deze heeft een RJ-45 output waar ik een utpkabel in kan stoppen. 

Nu heb ik alle aanwijzingen gevolgd in de internet topics die ik heb gevonden. ik heb connectie gemaakt met deze fritzbox, heb bij internet de wizard gevolgd en gewoon ´t-mobile thuis glasvezel´ kunnen kiezen. daarna nog 1 of 2 instellingen ingevoerd en go!…...geen connectie, we weten niet waarom……

 

-kabel van glasvezel naar fritzbox werkt.

-kabel zit in glasvezelkast naar WAN poort van de fritzbox.

-toegang heb ik via LAN 1 met een kabel naar mn pc.

-T-Mobile heeft mij in 2 verschillende instantie verzekerd dat mijn verbinding geactiveerd is.

-Diagnostics op de fritzbox zijn gecheckt. alles werkt. ook de fritzbox zelf geeft aan dat alle kabels aangesloten zitten en herkend mijn pc-naam.

-alles is minstens 2x gereset en opnieuw ingesteld vanaf fabrieksinstellingen. 

-wizard is gevolgd met de vooropgezette instellingen van t-mobile thuis glasvezel...niks

-internet instellingen los instellen onder ´other internet provider´ en vlan 300 zelf instellen met instellingen overgenomen van hierboven…..niks.

 

Ik weet het niet meer, en begin me een beetje te irriteren. Is er iemand die mij kan helpen of andere mogelijkheden heeft voor me?

 

ik hoor het graag,

groet, en alvast bedankt.

Rens

icon

Beste antwoord door Sander 7 augustus 2020, 15:31

Hi @flexzi,

 

Allereerst bedankt dat wij mee mochten naar je nieuwe huis! De verhuizing blijkt aan onze kant nogal een onverwachte hobbel te hebben. Ik wil een paar dingen even uit de wereld helpen. @Waqqas, het gaat hier om een verhuizing, vandaar dat de My omgeving hier wellicht anders uitziet dan je zou verwachten bij een nieuwe aanvraag. Dan de factuur: op je oude adres is het abonnement per 1-8 gestopt. Je zal pas betalen als op je nieuwe adres de verbinding is gemaakt. Voor deze tussenperiode zul je dus niet hoeven te betalen, ook al is de lijn al actief. 

 

Mijn complimenten voor het uitzoeken om de verbinding te realiseren, zonder ons installatiepakket. Op de Community hebben we enkele topics om je te helpen bij het aansluiten van je eigen modem. Dit is voor jou van toepassing: Eigen modem op glasvezel. Dat gezegd hebbende zou ik het eigenlijk niet aanraden. Ik vermoed dat er nog geen media converter bij jouw aansluitpunt is. Dan moet je je eigen modem aansluiten op het glasvezelpunt is dat is niet zonder gevaren. Niet alleen is de fiber gevaarlijk (laser!), het is ook kwetsbaar. Ook is het niet helemaal zeker of wij op deze Genexis kunnen aansluiten. Wellicht dat deze nog vervangen moet worden. Kortom: er zitten nogal wat haken en ogen aan met de kans dat het sowieso niet mogelijk is. 

 

Mijn excuses voor de verwarring aan de telefoon. Ik zal het hier helder uitleggen. Het pakket is nog niet verstuurd. Dit ligt aan ons. We zien dat in sommige gevallen bij een verhuizing iets misgaat met de levering van het pakket. We zijn hard aan het werk om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Ik durf hier geen indicatie te geven, maar ik ga er vanuit dat we het halen om dit voor de monteursafspraak te leveren. De monteursafspraak staat los van de levering van het pakket. 

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons weten. Hier hebben we nu een goed overzicht wat er speelt en wat de status is. 

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 1

Dankjewel voor je eerlijke en duidelijke antwoord @Sander . Nu weet ik waar ik aan toe ben, en dat het installatiepakket geen bekende leverdatum heeft, is dan maar even zo. Ik ga met jou link nogmaals kijken of ik dingen over het hoofd heb gezien tijdens het installeren van een eigen modem, verder laat ik het hierbij. Mocht je nieuwe informatie hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

 

groet en bedankt voor de hulp

Rens

Reputatie 1

@flexzi hoi ik heb de andwoord denk ik op je vraag hoe het nu bij u is aan geslooten gaat niet werken t-mobile  gebruikt namelijk geen print plaat van kpn maar een converter die met een gele kabel rechtstreeks op je glas vezel kabel word aan geslooten door de monteur en in de convertel gaat dan de internet kabel  van je modem in en ik zet er gelijk 2 foto's bij voor meer duidelijk heid zonder de converter van t-mobile heb je namelijk geen internet en tv en op deze manier is het bij mij aan gesloten door de monteur meschien geeft het u dit meer duidelijk heid van wat de probleem is en ik denk dat er iets fout is gegaan bij de besteling of levering van de apratuur meschien is het handig om t-mobile hier over te belen en ze lezen natuurlijk mee. @Sander 

 

Reputatie 1

de andere foto van de converter van t mobiel.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @flexzi,

 

Allereerst bedankt dat wij mee mochten naar je nieuwe huis! De verhuizing blijkt aan onze kant nogal een onverwachte hobbel te hebben. Ik wil een paar dingen even uit de wereld helpen. @Waqqas, het gaat hier om een verhuizing, vandaar dat de My omgeving hier wellicht anders uitziet dan je zou verwachten bij een nieuwe aanvraag. Dan de factuur: op je oude adres is het abonnement per 1-8 gestopt. Je zal pas betalen als op je nieuwe adres de verbinding is gemaakt. Voor deze tussenperiode zul je dus niet hoeven te betalen, ook al is de lijn al actief. 

 

Mijn complimenten voor het uitzoeken om de verbinding te realiseren, zonder ons installatiepakket. Op de Community hebben we enkele topics om je te helpen bij het aansluiten van je eigen modem. Dit is voor jou van toepassing: Eigen modem op glasvezel. Dat gezegd hebbende zou ik het eigenlijk niet aanraden. Ik vermoed dat er nog geen media converter bij jouw aansluitpunt is. Dan moet je je eigen modem aansluiten op het glasvezelpunt is dat is niet zonder gevaren. Niet alleen is de fiber gevaarlijk (laser!), het is ook kwetsbaar. Ook is het niet helemaal zeker of wij op deze Genexis kunnen aansluiten. Wellicht dat deze nog vervangen moet worden. Kortom: er zitten nogal wat haken en ogen aan met de kans dat het sowieso niet mogelijk is. 

 

Mijn excuses voor de verwarring aan de telefoon. Ik zal het hier helder uitleggen. Het pakket is nog niet verstuurd. Dit ligt aan ons. We zien dat in sommige gevallen bij een verhuizing iets misgaat met de levering van het pakket. We zijn hard aan het werk om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Ik durf hier geen indicatie te geven, maar ik ga er vanuit dat we het halen om dit voor de monteursafspraak te leveren. De monteursafspraak staat los van de levering van het pakket. 

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons weten. Hier hebben we nu een goed overzicht wat er speelt en wat de status is. 

Reputatie 1

ik heb eerlijk gezegd geen idee. waar kan ik dit zien?

 

Reputatie 7
Badge +19

Misschien kan je er eens een foto van maken.

Wel raar dat je nu al betaald wand dat zou pas moeten wanneer Guidion alles heeft geïnstalleerd en de verbinding heeft doorgegeven aan de technische dienst dat het werkt.

Reputatie 1

dit is mijn glasvezelkast

Reputatie 1

 

Reputatie 1

de voorkant

Reputatie 1
de voorkant

 

Reputatie 7
Badge +19

@flexzi

Zou wel kunnen werken hiermee.

Even ter dubbelcheck de T-Mobile thuis omgeving thuis zegt ook al dat de installatiedatum verstreken is en alles staat goed in je fritzbox zoals het T-Mobile profiel etc..?

Reputatie 1

mijn t-mobile thuisomgeving zegt dat er geen lopende bestelling is (dat zei die al de hele tijd) dus ik heb voor de 3e x gebelt met ze, en er is mij verzekerd dat het signaal al vanaf de 27e is geactiveerd via mijn glasvezel lijn en dat ik (los van het feit dat ik dus nog geen monteur of installatiepakket heb ontvangen) gewoon met andere modems/routers kan proberen internet te installeren en dat dit zou moeten werken als ik weet wat ik doe (daar heb ik jullie voor :)).

In de fritz!box heb ik simpelweg via de wizard het profiel van t-mobile thuis glasvezel kunnen kiezen, de rest deed ie vanzelf. ik heb zelfs via een omweg (other internet provider) los de vlan waarde op 300 gezet, maar nog steeds niks….

Deze zou het moeten doen maar ik zie het lampje voor de lijn niet branden, er staat dus geen signaal op de lijn, heb je de stekker er al een keer uit gehad, als ze dan nog niet groen branden kunnen er twee dingen aan de hand zijn.

1, logische, er staat geen signaal op de lijn.

2, De genexis is stuk of werkt toch niet met TMT

Reputatie 1

Van wat ik nu begrijp, is de verbinding wel geactiveerd, maar de converter in het glasvezelkastje kan deze snelheid niet aan, aangezien ik 1000mbit heb besteld. Gezien KPN glasvezel heeft gelevert op mijn adres van 100mbit, kan deze het dus niet aan, vandaar het gebrek aan een actieve verbinding. Zodra de monteur het nieuwe plaatje in het glasvezelkastje heeft gemonteerd zal de verbinding wel werken.

Voor mij genoeg informatie, dan hoef ik niet meer te proberen de bende aan te sluiten.

bedanktvoor al jullie hulp mensen!

Kijk eens wat er op de genexis staat.

KPN levert over deze ook 1Gb, dus als je lijn echt opgeleverd is kan het zijn dat TM er niet mee werkt, maar aangezien jou My TM ook iets raars aangeeft lijkt het meer op aan het lijntje houden.

Reputatie 7
Badge +19

@flexzi 

Als je inlogt in je T-Mobile thuis omgeving dan staat geen lopende bestellingen meestal onder het kopje bestellingen maar wat staat er in het overzicht?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Doornekamp33 Ik kan je verzekeren dat het zeker geen desinteresse is maar dat het met sommige verzendingen (nog steeds) niet goed gaat is natuurlijk erg balen. Maar zoals gezegd werken we hier hard aan.

@flexzi Ik neem het stokje even over van mijn collega Sander die van een vakantie aan het genieten is. Ik zie dat het de monteur inmiddels gelukt is om aan te sluiten, top! Ik zie dat het nieuwe installatiepakket jammer genoeg niet op tijd was maar die komt er zeker achteraan!

Reputatie 6
Badge +12

Van wat ik nu begrijp, is de verbinding wel geactiveerd, maar de converter in het glasvezelkastje kan deze snelheid niet aan, aangezien ik 1000mbit heb besteld. Gezien KPN glasvezel heeft gelevert op mijn adres van 100mbit, kan deze het dus niet aan, vandaar het gebrek aan een actieve verbinding. Zodra de monteur het nieuwe plaatje in het glasvezelkastje heeft gemonteerd zal de verbinding wel werken.

Voor mij genoeg informatie, dan hoef ik niet meer te proberen de bende aan te sluiten.

bedanktvoor al jullie hulp mensen!

T-mobile levert sinds een paar maanden alleen nog 1gb verbindingen bij nieuwe klanten via glas wat zij zelf leggen. Alles wat ze bij kPN moeten inkopen is maximaal 100mb. Heb je inderdaad een orderbevestiging dat ze 1000mb bij jou gaan opleveren?

@Bas.L , Datgene wat je met dat gele kabeltje en MC van T-Mobile doet doet de Genexis ook maar dan past die netjes op de FTU terwijl TM voor deze losse oplossing heeft gekozen omdat er meerdere verschillende FTU’s aanwezig zijn en ze zo maar 1 apparaat op voorraad  hoeven te hebben en er geen verkeerde worden opgestuurd.

 

@eric_2 , T-Mobile heeft nog nooit 1Gb geleverd via een ander netwerk dan die van hunzelf, op ODF = eigen netwerk tot in de centrale was het altijd alleen maar mogelijk, alleen was tot medio vorig jaar op WBA = KPN wholesales nog 500Mb mogelijk maar omdat ze een prijsvechter wilden worden is nu op WBA nog maar 100Mb mogelijk omdat op 200 en 500 er niet meer verdient kan worden.

Reputatie 7
Badge +19

T-Mobile kan ook gewoon 1000 Mbit leveren over een KPN/Reggefiber glasvezel kabel met een eigen POP in de wijk centrale, wellicht is dat het geval.

Reputatie 1

Hoi @Sander, toch nog even 2 extra vragen.

1: Je hebt het over het aansluiten van een mediaconverter, of de twijfel of die erop zit, maar de glasvezelkast heeft al een UTP aansluitpunt, geen SFP. Daarnaast is de glasvezelkast al gebruikt voor glasvezelinternet van KPN. Zij hebben gezorgd dat de UTP kabel direct vanuit de glasvezelkast (check even de 2 foto’s van mij in dit topic van mn kastje) naar een modem (hun xperiabox) kan lopen. Is DIT niet de mediaconverter waarover je het hebt? Ik hoef niet (en kan dus ook niet, want ik ga niet IN die glasvezelkast lopen hannesen) met een glaslaser verbinding en alles te werken, want dat is al gedaan door KPN…

2: wat ik me ook nog herinner is dat een collega van je over de telefoon zei dat er misschien nog werkzaamheden in het aansluitpunt moesten plaatsvinden door reggefiber, en hij noemde de datum 11 augustus waarop de verbinding tot stand gebracht zou worden. Heb jij hier meer informatie over? komt deze datum ergens voor bij jullie? want mn ‘verbinding’ lampje brand dus ondertussen, maar ik kan nog steeds helemaal niks.

alvast bedankt,

Groet

Rens

Ik weet niet of het bij T-Mobile niet ook zo werkt, las bij KPN dat je eerst de lijn moet activeren met het standaard geleverde modem, daarna kun je je eigen modem pas aansluiten.

Misschien wil het daarom niet werken wil.

Dus zodra je het instalatie pakket eindelijk in huis hebt meteen de Zyxel proberen.

Reputatie 1

Intussen is het lampje voor mn lijn gaan branden. Dacht ik een los moment 'kom, laat ik de glasvezelkast opnieuw opstarten'. Toen brandde opeens alle lampjes die moeten branden. Helaas nog steeds geen internet na opnieuw instellen van de Fritz!box…..

Ik geef eeerlijk toe een beetje gefrustreerd te raken met hoe de zaken lopen. NIEMAND bij T-Mobile kan mij vertellen wanneer mn installatiepakket word geleverd, ik heb voor de 2e x een voucher aan moeten vragen voor unlimited internet via mn telefoon, maar daar hebben mijn computers (zonder draadloze netwerkkaarten) verder helemaal niks aan. In de 3x dat ik mensen gesproken heb, kreeg ik 3 verschillende dingen te horen.

 

1: Het installatiepakket is onderweg, we kunnen u alleen nog niet vertellen wanneer het aankomt. Het internet kunt u alvast gebruiken met een ander modem, want het is al wel geactiveerd sinds 27 juni. We geven u zelf het nr. van guidion om de monteur af te zeggen zodat die niet voor niks langskomt.

2: Uw installatiepakket is nog niet onderweg, want u heeft de guidion monteur afgezegd. Wij sturen pas een pakket als er een afspraak is gemaakt. Uw verbinding is geactiveerd en werkend, dus laat de guidion monteur daar naar kijken als hij langskomt.

3: Uw internetverbinding is nog niet geactiveerd, (ik had het over het lampje wat niet brandde op de glasvezelkast) dit gebeurd pas de 11e van augustus. U hoeft nog geen afspraak te maken met de monteur, wacht gewoon op het installatiepakket.

Graag wil ik weten wat nu de uiteindelijke stand van zaken is. Echt, het maakt me niet uit hoelang het nog duurt, het leven is mooier dan alleen internet, maar ik zou erg graag de waarheid horen. volgens mij zag ik een goed apestaartje erbij staan, dus die ga ik proberen @Sander . Iedereen verder nogmaals bedankt voor het meewerken!

Reputatie 1

Jeetje, das een boel informatie en ik ben nu een beetje kwijt wat het antwwoord moet zijn. Is het nu logisch dat ik dus geen verbinding krijg met mn fritz!box 7590 of niet? 

Reputatie 1

en @Waqqas, wat bedoel je met 'wat staat er in je overicht'? mn rekeningen staan hierin, en bij mn abonnement staat 'internet premium' aangegeven..

Reageer