Beantwoord

geen internet na installatie


Reputatie 1

Hallo,

 

Sinds 1 juni overgestapt naar tmobile thuis, helaas tot op heden geen internet :( er gaat iets mis met het activeren van de signaal, echter werd er daarna verteld dat er problemen zijn in de wijkkast. Ik kom helaas niet verder en heb zelf contact opgezocht met KPN. Er zijn tickets aangemaakt maar ik heb het gevoel dat dit niet goed komt zonder druk op te zetten door iemand van hogerop (we zitten inmiddels op dag 9). wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Boris 11 June 2021, 13:07

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 1

hi @Jason 

 

ik heb inmiddels via jouw collega's een 4g modem gekregen als tijdelijke oplossing. We kunnen even verder, thnx voor de moeite alvast!

Reputatie 6

We nemen het zeker niet persoonlijk @Abdullah, de frustratie is zeer begrijpelijk.

Ik hoor je een aantal dingen zeggen:

  1. Geen signaal sinds oplevering;
  2. Jij hebt enorm wat initiatief getoond (contact KPN, TM). Had ook initiatief vanuit ons mogen komen;
  3. Partijen wijzen naar elkaar, het liefst komt er 1 contactpersoon;
  4. Beveiligingscamera is offline;
  5. Alternatieve oplossing aangedragen.
  6. En de laatste, vind ik eigenlijk de ergste, je hebt al 16 dagen geen verbinding terwijl dit wel afgesproken is. Klopt dat?

Allereerst, sorry. Dit is geen fijn welkom. Een ding regelen we nu alvast, een vast contactpersoon. @Jason is een topper die je met alles hierboven kan helpen.

Sta mij toe om duidelijk aan te geven wat we kunnen doen.

  1. Wij zullen je vanaf nu pro-actief van updates voorzien. Daar hoef je niet meer achteraan te gaan. Sorry dat dit nodig was. Het initiatief komt nu vanuit ons.
  2. We zullen zorgen dat je zo snel mogelijk verbinding hebt. Het liefst natuurlijk gewoon degene die je besteld hebt. 
  3. Jason helpt je vanaf nu en is voor dit topic je contactpersoon.

Snap dat het geen beste eerste ervaring is, daar gaan we wat aan doen. De community staat voor je klaar!

Reputatie 1

@Maurice 

 

Hey Maurice,

 

Samenvattend: overgestapt vanuit KPN glasvezel naar tmobile op 1 juni. Helaas nooit internet gehad vanuit tmobile.

 

Wat ik had vernomen was dat er een signaal moest worden geactiveerd. Er moest een ticket worden verstuurd naar reggefiber. Omdat dit te lang duurde heb ik zelf KPN gebeld, en zij zijn 2x langsgekomen. Alles is gechecked, ook in de wijkkast maar er zijn geen problemen gevonden. 

 

Ik heb inderdaad een beveiligingscamera doe alleen via internet werkt; deze is nu 16 dagen offline. Dat maakt alles wat moeilijker. Ik heb zojuist contact gehad met een collega (werd gebeld). Fingers crossed! 

 

PS wellicht een tip: als klanten zolang offline zoals ik is een 4G router een goede optie, wellicht om deze dan ook aan te bieden.

Reputatie 7
Badge +16

@Abdullah Kijk dat is een supermooi alternatief voor de time-being, goed geregeld! Indien je hulp kunt gebruiken bij het installeren/actief krijgen van de 4G router, laat het dan zeker weten. 

Je hoort snel meer van me!

P.s. op onze website staan twee video's (de link is klikbaar) waarmee je de installatie kunt doornemen.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: goedemiddag @Abdullah, KPN NetwerkNL/ReggeFiber heeft rapportage doorgestuurd naar onze technische dienst met de inhoud van hun onderzoek. Dit wordt zo snel mogelijk opgevolgd.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: goedemiddag @Abdullah, ReggeFiber heeft het onderzoek op advies van onze technische dienst weer heropend. Er lijkt meer aan de hand te zijn dan aanvankelijk gedacht. Ik kan je jammer genoeg nog geen tijdsindicatie geven, sorry!

Reputatie 1

@Jason   Thanks Jason, ben wel benieuwd wat erachter zit!

Reputatie 1

@Jason top, einde is in zicht!

Reputatie 1

@Jason top dankje!

Reputatie 1

@Jason wonder boven wonder, ik heb internet! puur uit nieuwsgierigheid, wat ging er mis?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Abdullah, nog geen nieuwe update vanmorgen, maar ik houd hem de rest van de dag in de gaten voor je. Fijne dag vandaag en indien je het EK kijkt: veel plezier! ⚽

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Abdullah, sorry dat ik gisteren niet reageerde; we waren druk bezig om jouw aansluiting toch door te zetten. Zo te zien is de witte Media Converter nu wel online gekomen (Optical Network Terminal in andere terminologie) → dit lijkt de noodzakelijke push gegeven te hebben aan de verbinding. Het enige dat wij hebben gedaan, is een reprovisie zodat de verbinding opnieuw naar het modem gestuurd wordt. Daarmee wil ik niet suggereren dat wij het voor je opgelost hebben, maar het lijkt er wel op! 😄

Reputatie 1

@Jason nou mooi toch! ik zou 1 klein verzoekje willen doen als het niet teveel gevraagd is. Zou je kunnen kijken of mijn thuis voordeel korting wordt doorberekend? ik heb namelijk geen bericht hierover ontvangen. thanks voor alles!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: goedemorgen @Abdullah, we zijn nu in afwachting van een update vanuit de netbeheerder. 

Reputatie 7
Badge +16

@Abdullah Klantvoordeel is zeker weten geactiveerd op jouw Thuis aansluiting dus ook dat zit nu helemaal goed.

Vergeet je niet om een My T-Mobile Thuis account aan te maken? Dan kun je alles inzien en bijna alles zelf aanpassen, indien gewenst! 👍

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Abdullah, er is nog geen update geplaatst jammer genoeg. Ik ga er weer achteraan!

Reputatie 7
Badge +16

@Abdullah Goedemiddag, de netbeheerder blijft aangeven dat het issue in jouw eigen netwerk zit, maar wij blijven het tegendeel bewijzen. We hebben het nu naar een andere afdeling geëscaleerd zodat voor elke partij en betrokkene glashelder is dat dit zo snel mogelijk opgelost dient te worden. Excuses voor de lange wachttijd!

Reputatie 1

@Jason thnx, ben echt benieuwd wat eruit gaat komen!

Reputatie 1

Hi Boris,

 

Zoals verwacht ben ik geen stap verder. T-mobile wijst naar KPN en vice versa. KPN glasvezel heeft altijd gewerkt, tmobile niet. Ik zou gister nog worden gebeld door tmobile, dat is ook niet gebeurd. Graag wil ik in contact komen met iemand van de BO of iig met meer bevoegdheden om eventuele crediteringen in te schieten... dag 16 zonder internet is niet meer van deze tijd.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Abdullah, onze techneuten hebben de beheerder gebeld om te achterhalen wat de huidige status is. Ik heb nagevraagd wat de update is en kom hier vandaag nog op terug!

UPDATE: KPN NetwerkNL is door onze technische dienst benaderd en ze zouden maandag een update in het ticket plaatsen.

Ik zou ook graag weten wanneer ik gebruik zou kunnen maken van mijn Nieuwe abonnement ( Glasvezel ) In Schagen.
Per 28  februari is er bij mij een glasvezel  kabel aan gesloten ( Met kastje ) , maar ik heb nog steeds geen Internet via de kabel ??
Ik hoor maar niets Helaas !!

Ik wordt een beetje ongeduldig zo !!

Graag oplossing op korte termijn

En dat bellen met de klantenservice schiet ook niet op  , een uur wachtijd dat kan toch niet :(

Niet meer in deze moderne tijd !!

Alles zou geregeld worden automatisch ………..Ik wacht nog steeds..Kom op zeg !!!

Afz Mars

Reputatie 1

@Jason ik ben echt benieuwd naar waar de problemen zitten. Ik hoor het van je!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: goedemorgen @Abdullah, vanmorgen heeft KPN de werkzaamheden en het onderzoek weer hervat. Zodra er een concretere update komt, hoor je het meteen!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mars Haas 

Heb je al een T-Mobile thuis account en zie je daar de installatiedatum? Zo niet dan kan het zo zijn dat de verbinding naar jouw huis niet helemaal gereed is en dat T-Mobile de netbeheerder moet aansturen om dit op te lossen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Abdullah, we wachten nog steeds op een antwoord van de beheerder, sorry voor het lange wachten!

Reageer