Beantwoord

Glasvezelaansluiting oplevering in Segbroek

  • 9 november 2019
  • 37 reacties
  • 1071 Bekeken

Hoi T-Mobile,

 

Op 17 september 2019 heb ik in de shop een t-mobile thuis glasvezel aangevraagd. Ik woon in Segbroek, daar zijn jullie druk bezig alle woningen te voorzien van glasvezel. Nu heb ik eigenlijk na mijn aanvraag twee mailtjes ontvangen en een brief. Dit was in de loop van die week. Daarna was het radiostilte. Inmiddels 9 november 2019, nog niets vernomen van een aansluitdatum. Ook het bellen met de klantenservice had weinig zin. De meneer aan de lijn was lacherig, kennelijk hadden hij en zijn collega's een onderonsje. Er werd mij verteld naar een ander nummer te bellen, kennelijk was dit KPN. Via KPN kon er niet veel gezien worden ten aanzien van mijn aanvraag. Zij hebben weer een nummer doorgegeven om te bellen. Dit was Volker Wessels en zij konden niet meer dan slechts via een KPN website checken wat de status van aanleggen is. Het advies was te bellen met de klantenservice van T-Mobile. Afijn, een van het kastje naar de muur situatie. 

 

Dan nu de vragen; wanneer komen ze langs mijn woning en kan ik een afspraak voor installatie maken? Per wanneer kan ik gebruik maken van jullie diensten?

 

Ik krijg nu het gevoel dat ik beter bij mijn huidige provider kan blijven, want dat loopt gewoon goed!

icon

Beste antwoord door Brian 15 november 2019, 15:57

Hi @willywesly, wauw zo'n rondje langs alle partijen is natuurlijk niet de bedoeling! Ik geef je graag wat meer informatie:

In Segbroek leggen wij ons eigen netwerk aan, dit doen we in samenwerking met Reggefiber (inmiddels onderdeel van KPN Netbeheer. De aannemer die deze werkzaamheden uitvoert is inderdaad Volker Wessels en zij maken de planning dus ik ben wel enigszins verbaasd dat zij je weer terug verwijzen.

Ze voeren de werkzaamheden grotendeels per wijk of straat uit en zodra de werkzaamheden concreet ingepland zijn ontvang je uiteraard van te voren bericht!  Ik kijk graag of ik nu toevallig al wat kan zien. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik het voor je na!

Bekijk origineel

37 reacties

 

Hoi @Sander ,

 

Guidion staat al ingepland op de 28ste. En toevallig net druk met het installatiepakket. Ik heb een eigen router, en wil eigenlijk de geleverde Zyxel niet gebruiken. Dat is nog wel wat uitzoekwerk i.v.m. setting voor Vlan etc.

Maar dat gaat wel lukken denk ik.

In ieder geval bedankt tot zover!

Groetjes, Eric

Dag Eric,

  • Als je geen alternatief had gehad, had je nu 2 maanden zonder internet gezeten. Was je vast behoorlijk minder enthousiast geweest. Verlening was jouw oplossing - niet die van T-Mobile. Ik kan je uit ervaring vertellen dat T-Mobile helemaal niets doet om iets op te lossen.
  • T-Mobile is leverancier, wij zijn klant. Het is onbehoorlijk dat T-Mobile zich aan de eindverantwoordelijkheid onttrekt en zijn coördinerende taak in het geheel niet uitvoert.
  • Glasvezel aanleggen is geen flinke klus. In het algemeen niet, en zeker in mijn geval niet: de kabel ligt er al. Ook als het wel een hele klus is, laten ook hele klussen zich plannen en zou men dus moeten kunnen vertellen wanneer er wat gedaan wordt. Dit is een combinatie van desinteresse, chaos en incompetentie. Als ze zich net zo druk zouden maken om echt wat te doen aan oplossingen als ze nu standaard sussende reacties schrijven, zou alles al klaar zijn.

Derhalve, Jannneke: wegwezen, voor het te laat is!

 

Maarten

 

Goedemorgen @Piotr,

goed nieuws, het werkt! Gisteren heeft een monteur van Volker de glasvezelaansluiting in de wijkcentrale omgezet zodat ik het aan mijn adres toegewezen kabel te fixen. Inmiddels heb ik de Zyxel en de TVbox geconfigureerd en werkt alles naar behoren. De Ziggo apparatuur staat klaar voor verzending. Eind goed, al goed. 

Met vriendelijk groet, Eric

 

 

Hallo,

Ik ben al een stapje verder. Op 31 oktober heeft VWT (Volker Wessel) de glasvezel aansluting in huis aangelegd. Volgens de instructies bij de status op T-Mobile/Mijn Account heb ik mijn abonnement bij Ziggo opgezegd. Helaas wat voorbarig. Nu blijkt het glasvezelnetwerk in Segbroek nog helemaal niet ingeregeld te zijn, en dus ligt alles stil. En binnenkort ook onze internet/tv aansluiting van Ziggo. Dat is heel vervelend want wij werken vanuit huis.

Op de 13de gechat met T-Mobile. Op de 14de zou ik worden teruggebeld, helaas niets gebeurt. Vandaag de 18de gechat met T-Mobile. Ik moet zelf maar bellen met VWT over de status. En op mijn vraag wat de planning is bleef het stil. Er is geen planning bekend bij T-Mobile.

Later opleveren is voor ons geen probleem, wel dat het niet bekend is wanneer!

 

Tot zover.

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Pee_1978,

Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk van je T-Mobile Thuis abonnement wilt genieten. Zodra de glasvezel bij jou gereed is, sturen wij zo spoedig mogelijk alle nodige partijen aan om de installatie te voltooien. Niet alle woningen zijn (volledig) aangesloten op het glasvezelnetwerk. Waardoor een oplevering soms langer kan duren dan gepland, hierop hebben wij jammer genoeg geen invloed. Je kunt altijd informeren naar de status van je aansluiting bij Volker Wessels op het volgende nummer: 088-1860444. Zodra de glasvezel helemaal afgerond is op jouw adres krijgen wij automatisch een seintje en zetten we alles in werking. 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @ericplugge,

Dat gaat nog niet geheel soepel, maar we komen er wel! Ik raad je hoe dan ook aan om alvast een afspraak met Guidion in te plannen. Dan staat dat in ieder geval vast. Het telefoonnummer zie je hierboven staan. Ik heb alle vertrouwen dat je nog voor het nieuwe jaar van je nieuwe T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten. 

Hey @Piotr ,

Uiteindelijk komt het goed. Gisteravond overleg gehad met Guidion. En Guidion met T-Mobile. Vanochtend alvast alles zelf aangesloten. Guidion inplannen zolang er geen meting door Volker Wessel gepland staat is niet zo handig. Misschien kan/wil jij (@Piotr ) zo vriendelijk zijn om VW te vragen het probleem met de kabel op te lossen en een monteur voor de meting in te plannen. Zodra ik een datum heb dat VW komt meten, dan kan Guidion een monteur inplannen. Zomaar monteurs inplannen en duimen dat het goed komt lijkt mij (en Guidion) niet zo'n goed idee. Maar toch een prettig weekend, en hopelijk heb je nog even een momentje voor een telefoontje met VW? Alvast bedankt, Eric

 

Helaas! Gisteren zou een monteur langskomen om nogmaals de glasvezelaansluting door te meten. Maar 5 minuten voor de afspraak krijg ik een telefoontje van de monteur dat hij niet komt omdat de glasvezelaansluiting niet werkt omdat er een fout is ontdekt in de aansluiting. Volgens de monteur heeft het geen zin om langs te komen en moet de uitvoerder dit eerst oplossen. Kortom, geen positieve meting, dus geen glasvezel totdat het euvel is opgelost.

Ik heb de monteur gevraagd om de uitvoerder te informeren, en ook Guidion BV zodat a.s. donderdag de 28ste de monteur die komt aansluiten niet voor niets op de stoep staat.

Gelukkig heb ik Ziggo verlengd tot 31 december! Wordt vervolgd.

 

Groetjes, Eric

Reputatie 7
Badge +7

Hi @willywesly, wauw zo'n rondje langs alle partijen is natuurlijk niet de bedoeling! Ik geef je graag wat meer informatie:

In Segbroek leggen wij ons eigen netwerk aan, dit doen we in samenwerking met Reggefiber (inmiddels onderdeel van KPN Netbeheer. De aannemer die deze werkzaamheden uitvoert is inderdaad Volker Wessels en zij maken de planning dus ik ben wel enigszins verbaasd dat zij je weer terug verwijzen.

Ze voeren de werkzaamheden grotendeels per wijk of straat uit en zodra de werkzaamheden concreet ingepland zijn ontvang je uiteraard van te voren bericht!  Ik kijk graag of ik nu toevallig al wat kan zien. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik het voor je na!

Beste,

 

ik woon in de vruchtenbuurt in Den Haag ik heb alles aangevraagd voor tmobile thuis incl glasvezel.

nu was de planning 3 december maar ik heb tot opheden nog niets vernomen.

Heb jij toevallig al meer info.

 

 

 

Beste @Piotr,

Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd. Volker moet het probleem in de “centrale” oplossen. De aansluiting bij ons is klaar en beschikbaar. Tot dan heeft een afspraak met Guidion geen zin. Verder is het niet aan mij om het proces met T-Mobile, Volker en Guidion aan te sturen. Ik ben klant van T-Mobile en dus is T-Mobile diegene die moet gaan leveren en aan de knoppen zou moeten draaien.

Ik wacht af.

Met vriendelijke groet, Eric


Exact wat je hier schrijft: "Verder is het niet aan mij om het proces met T-mobile, Volker en Guidion aan te sturen."

Ik vind hier veel medestanders die exact dezelfde onduidelijkheid ervaren in de communicatie van T-mobile. @Piotr Wellicht is het een idee om binnen T-mobile even aan een tijdslijn te gaan werken, en te gaan communiceren. Ik verlies echt mijn geduld.

Beste lezers,

 

Ik heb na meerdere persoonlijke berichten met t mobile vandaag contact opgenomen met volkers en wessels (wat ik eigenlijk al heel vreemd vond aangezien ik een contract afsluit met t mobile en niet met v en w) voor de aansluiting voor glasvezel bij mij thuis ( ik woon in de vruchtenbuurt).

 

Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat er eerst toestemming moet zijn van de VVE als het om een koophuis gaat en anders van de verhuurder als het om een huur huis gaat.

Zonder deze toestemming zullen ze dus niet komen schouwen en het dus ook niet komen aanleggen.

Er moet een mail gestuurd worden naar glasvezel@introbouw.nl

Er kan dan ook extra informatie worden aangevraagd mocht een verhuurder dit nog hebben of dit ook het mail adres is voor de VVE durf ik niet te zeggen.

 

Ik zelf betreur het dat t-mobile deze info niet aan zijn toekomstige klant mee geeft hierdoor moeten we dus langer wachten dan dat eigenlijk nodig was.

 

@T-mobile ik vind dit echt een slechte zaak dat er zo met nieuwe klanten word omgegaan er mag toch verwacht worden dat jullie alle info geven voordat er contracten ondertekend en afgesloten worden.

Jullie slaan hier echt een enorme flater met klantgerichtheid.

 

Met vriendelijke groet 

 

Cliff Neer voort 

 

 

 

Pee_1978,

Het hele forum is erop gericht zaken te sussen - niet oplossen. Het is zelfs erger: voor dat oplossen menen ze zelfs hun klanten in te moeten schakelen, door ze aan te moedigen zelf contact op te nemen met KPN/Reggefiber, of Guidion.

Ik ben hadr op weg naar 4 maanden wachttijd - geen enkele bijdrage aan een oplossing, of betrouwbare informatievoorziening, of compensatie van T-Mobile.

Vorige week weer zelf met Guidion gebeld: die hadden het over een monteur die - toeval, oh toeval - diezelfde dag langs zou komen. Op de vraag waarom ik daar niks van wist was het antwoord “dat is bij de provider (T-Mobile dus) fout gegaan”. Zelfs die simpele coördinatie is dus teveel gevraagd voor T-Mobile. Natuurlijk konden ze niet zeggen wanneer ik een afspraak kon maken, noch hoe lang van tevoren ik dat zou horen.

Amateurisme/onverschilligheid/etc...

Hey @Pee_1978,

Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk van je T-Mobile Thuis abonnement wilt genieten. Zodra de glasvezel bij jou gereed is, sturen wij zo spoedig mogelijk alle nodige partijen aan om de installatie te voltooien. Niet alle woningen zijn (volledig) aangesloten op het glasvezelnetwerk. Waardoor een oplevering soms langer kan duren dan gepland, hierop hebben wij jammer genoeg geen invloed. Je kunt altijd informeren naar de status van je aansluiting bij Volker Wessels op het volgende nummer: 088-1860444. Zodra de glasvezel helemaal afgerond is op jouw adres krijgen wij automatisch een seintje en zetten we alles in werking. 


Volker Wessels heb ik gesproken. Ze zijn verbaast dat er nog geen schouwing bij mij heeft plaats gevonden. "ja meneer, de projectleider die hierover gaat is nu in bespreking. Ik zal vragen of hij U terug wilt bellen". Vervolgens hoor ik niets...al weken niet. Ik heb inmiddels 3x met ze gebeld, en nog geen antwoord.
Tijdens een van deze gesprekken kwam naar voren dat ik in een lastige straat zou wonen, want ik heb een portiekwoning, en een VVE. Daarvoor moeten speciale dingen geregeld zijn, zoals toestemming van de VVE. De vorm waarin deze toestemming zou moeten worden gegeven, noch de aanleiding hiervoor, wordt niet over gesproken. Wederom; het is niet helder wat IK kan doen om het te bespoedigen.
Daarnaast lijken jullie bij T-mobile ook geen idee te hebben welke "roadmap" de introductie van glasvezel in Den Haag Segbroek zal hebben. Het kan toch niet zijn dat hier geen afspraken tussen T-mobile en Volker Wessels over gemaakt zijn?

 

Update. Zojuist Guidion op bezoek gehad. En zoals ik als had opgemerkt is het probleem met de glasvezelaansluitng nog niet opgelost. Meer dan de glasvezelkabel van het modem inprikken was niet mogelijk. De monteur heeft melding gemaakt van het FO lampje dat niet brand bij T-Mobile.Voorlopig dus nog maar even Ziggo. De rest had ik zelf aan aangesloten en bekabeld, dus nu wachten op Volker en het FO lampje. Tot zover, @Piotr. Wordt vervolgd.

 

IK ben gelukkig niet de enige, precies het zelfde verhaal, niemand weet iets, of doet iets, tot je bij toeval na veel bellen een vriendelijk persoon aan de tel krijgt die je probleem begrijpt en na onderzoek verteld dat je toch zelf contact moet zoeken met V en W telecom maar nu per mail

Ook leuk

Hallo allemaal

Vandaag zou ik van ziggo over gaan op t-mobile thuis, helaas er nog steeds geen glasvezel in mijn huis aanwezig,diverse keren V en W en ook t-mobile gebelt helaas V en W belt niet terug t-mobile laat weten niks te kunnen doen.

Wat een raar gedoe allemaal,Ik ben eind van de week  en ik  op vakantie tot half december en nog niet aangesloten als ik terug ben.

 

 

 

Heeft iemand hier iets zinnigs te melden

Alvast bedankt

Martin

Segbroek den haag

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ericplugge, wat een goed nieuws! Alles is dus in werking gezet. Ik heb nog meer goed nieuws: je abonnement gaat pas van start op de dag dat de monteur langskomt. Aangezien je zelf deze afspraak kunt inplannen, kun je hier dus invloed op uitoefenen. Je kunt bellen met Guidion op 088-2000151 om je afspraak te herplannen, zodat je niet een maand dubbel hoeft te betalen! 

 

Hoi @Martinico71, ik begrijp dat je onlangs ook gebeld hebt met onze klantenservice. Weet dat wij ook jou zo snel mogelijk willen aansluiten. Aangezien het een netwerk in ontwikkeling is, kan het nog wat tijd kosten. In My T-Mobile Thuis kun je altijd de meest actuele status nagaan. 

Hoi allemaal,

Ik heb ook glasvezelinternet via T-mobile besteld. Nu vraag ik me af of ik zelf voor de voorziening binnen moet zorgen. Dus moet ik zelf een mantelbuisje van binnenuit aanleggen zodat T-mobile alleen maar de kabel hoeft door te trekken?

Ik hoor het graag!

Groet,

Janneke

Hoe bedoel je dit @Janneke76 , moet de glasvezel aansluiting nog naar binnen gebracht worden en afgemonteerd of bedoel je de aansluiting van het modem op het glasvezel en de kabels naar de TV en/of PC.

 

In het eerste geval, dan hoef je niks te doen, de monteurs trekken de kabel naar binnen naar de plek waar die gaat komen, meestal meterkast of ergens in de woonkamer aan de kant van de openbare weg, verder het huis in zou misschien in overleg mogelijk zijn als de kabel er makkelijk kan komen en lang genoeg is.

 

In het tweede geval, de kabels worden meestal niet door een buis getrokken bij installatie, om de dood eenvoudige reden dat de stekker er niet door past, men legt ze over het algemeen weg langs/over de plint, maar ik heb al wat kunstwerkjes gezien en kun je dit beter zelf even te hand nemen als je het netjes wilt hebben, wil je door een mantelbuisje zul je dit moeten doen met losse kabel en zelf er de stekkertjes aan maken, en ik vind het een rotklusje wat ik vandaag thuis ook even ter hand heb gehad om 1 kabel over te doen, gaat bij mij vaak mis.

Dag Janneke,

Als je nu een werkende provider hebt, heb ik maar 1 advies: T-Mobile afzeggen en niks veranderen. Ik wacht al meer dan 3 maanden, en hoewel er al een glasvezelkabel in mijn huis ligt, is er nog niets gedaan en zit ik (dus) al 3 maanden zonder internet.

Veel van bovenstaande herkenbaar: kastje muur, en zelf het werk doen dat eigenlijk door T-Mobile gedaan zou moeten worden. Veel (schijn)medeleven (“goh, wat vervelend voor je!”) en allemaal goedpraterij door andere partijen (Guision, KPN) de schuld te geven, maar nul-komma-nul actie, en nooit toezeggingen voor echte informatie nakomen.

Bespaar jezelf veel frustratie - als dat nog kan.

Maarten

 

Hoi @home.maarten en @Janneke76

Herkenbaar, maar ik wil na 2 dagen al niet meer terug naar Ziggo. De up- EN download snelheid is nu 980 Mbits, en de Zyxel wifi werkt als een speer, en de TVbox is ook helemaal top!

Maar inderdaad, het heeft even geduurd, en voornamelijk omdat T-Mobile, Volker of Guidion niet altijd van elkaar weten wat de status is. Of simpel omdat het glasvezel leggen nu eenmaal een flinke klus is. Gewoon ff geduld!

Ik had Ziggo opgezegd en 2 x een maand verlengd. Probleem opgelost, geen onderbreking van internet/tv gehad, en nu werkt alles.

Succes, groetjes, Eric

 

Tja @home.maarten, 2 maanden zonder internet/tv is niet van deze tijd. Hoe komt dat dan? Had je nog geen aansluting, of heb je (te vroeg) opgezegd?

 

Nieuw (voor mij) huis, met glasvezel al geïnstalleerd. En nu foute provider: T-Mobile.

Zo dan, @home.maarten, bij mij moest de kabel nog de wijk/stoep in. En bovendien had ik Ziggo. Dus vandaar dat ik het jammer, maar niet onoverkomenlijk, vindt dat het wat langer duurde. Ik had de T-Mobile apparatuur al wel snel in huis, dus kon alles al voorbereiden. Ik zou eens vragen aan @Piotr of hij voor je kan bellen. Hij is van T-Mobile en heeft voor mij ook aan het juiste touwtje getrokken.

Veel succes!

Reageer