Beantwoord

Glasvezelaansluiting oplevering in Segbroek

  • 9 November 2019
  • 45 reacties
  • 2153 Bekeken


Toon eerste reactie

45 reacties

Hoe bedoel je dit @Janneke76 , moet de glasvezel aansluiting nog naar binnen gebracht worden en afgemonteerd of bedoel je de aansluiting van het modem op het glasvezel en de kabels naar de TV en/of PC.

 

In het eerste geval, dan hoef je niks te doen, de monteurs trekken de kabel naar binnen naar de plek waar die gaat komen, meestal meterkast of ergens in de woonkamer aan de kant van de openbare weg, verder het huis in zou misschien in overleg mogelijk zijn als de kabel er makkelijk kan komen en lang genoeg is.

 

In het tweede geval, de kabels worden meestal niet door een buis getrokken bij installatie, om de dood eenvoudige reden dat de stekker er niet door past, men legt ze over het algemeen weg langs/over de plint, maar ik heb al wat kunstwerkjes gezien en kun je dit beter zelf even te hand nemen als je het netjes wilt hebben, wil je door een mantelbuisje zul je dit moeten doen met losse kabel en zelf er de stekkertjes aan maken, en ik vind het een rotklusje wat ik vandaag thuis ook even ter hand heb gehad om 1 kabel over te doen, gaat bij mij vaak mis.

Reputatie 1

Dag Janneke,

Als je nu een werkende provider hebt, heb ik maar 1 advies: T-Mobile afzeggen en niks veranderen. Ik wacht al meer dan 3 maanden, en hoewel er al een glasvezelkabel in mijn huis ligt, is er nog niets gedaan en zit ik (dus) al 3 maanden zonder internet.

Veel van bovenstaande herkenbaar: kastje muur, en zelf het werk doen dat eigenlijk door T-Mobile gedaan zou moeten worden. Veel (schijn)medeleven (“goh, wat vervelend voor je!”) en allemaal goedpraterij door andere partijen (Guision, KPN) de schuld te geven, maar nul-komma-nul actie, en nooit toezeggingen voor echte informatie nakomen.

Bespaar jezelf veel frustratie - als dat nog kan.

Maarten

 

Hoi @home.maarten en @Janneke76

Herkenbaar, maar ik wil na 2 dagen al niet meer terug naar Ziggo. De up- EN download snelheid is nu 980 Mbits, en de Zyxel wifi werkt als een speer, en de TVbox is ook helemaal top!

Maar inderdaad, het heeft even geduurd, en voornamelijk omdat T-Mobile, Volker of Guidion niet altijd van elkaar weten wat de status is. Of simpel omdat het glasvezel leggen nu eenmaal een flinke klus is. Gewoon ff geduld!

Ik had Ziggo opgezegd en 2 x een maand verlengd. Probleem opgelost, geen onderbreking van internet/tv gehad, en nu werkt alles.

Succes, groetjes, Eric

 

Tja @home.maarten, 2 maanden zonder internet/tv is niet van deze tijd. Hoe komt dat dan? Had je nog geen aansluting, of heb je (te vroeg) opgezegd?

 

Reputatie 1

Nieuw (voor mij) huis, met glasvezel al geïnstalleerd. En nu foute provider: T-Mobile.

Zo dan, @home.maarten, bij mij moest de kabel nog de wijk/stoep in. En bovendien had ik Ziggo. Dus vandaar dat ik het jammer, maar niet onoverkomenlijk, vindt dat het wat langer duurde. Ik had de T-Mobile apparatuur al wel snel in huis, dus kon alles al voorbereiden. Ik zou eens vragen aan @Piotr of hij voor je kan bellen. Hij is van T-Mobile en heeft voor mij ook aan het juiste touwtje getrokken.

Veel succes!

@Doornekamp33, ik bedoel inderdaad het van buiten naar binnen halen. Gaan ze de kabel van de stoep naar binnen trekken? Moet hier alles voor open?

Ik hoef hier dus geen voorwerk voor te doen? (dus een voorziening aanmaken zodat zij de kabel makkelijker naar binnen kunnen halen?)

@home.maarten en @ericplugge,

Bedankt voor jullie reacties. Deze week zou ik glasvezel van KPN krijgen. Had alles al opgezegd bij Ziggo. Nadat er dinsdag én woensdag monteurs waren geweest (de eerste dag van KPN en de andere dag van Volker Wessels) kwam de aap uit de mouw. We bleken allemaal totaal andere dingen te bedoelen. De KPN-monteur kon de kabel niet vinden, dus moest Volker Wessels komen. Die kwamen, maar hadden de opdracht gekregen om de koperen kabel (?!) naar binnen te halen. Pas na twee dagen en vele telefoontjes met KPN kwam ik er dus achter dat ze me ‘gewoon’ KPN Thuis zouden geven. Voor glasvezel moest ik eerst de haalbaarheidstest toen en zoals het er nu naar uitziet zou het nog wel even duren voordat er glasvezel van KPN komt. Al met al, ben ik dus verkeerd voorgelicht door KPN, zeg maar misleid, dus heb direct alles afgezegd, twee maanden verlengd bij Ziggo en T-Mobile besteld. Ik hoop dat het bij ons wat vlotter zal gaan allemaal. 

@home.maarten balen dat het bij jou nog niet is geïnstalleerd! Blijf hoop houden want eind goed, al goed blijkt uit het geval van @ericplugge 

 

Fijne avond!

Janneke

@Janneke76 , Ken de situatie niet bij jou voor de deur, ikzelf zit 8 meter van de straat af en bij mij is die toen naar de gevel geschoten onder de bestrating door, klein gaatje bij de gevel gegraven en een gat via de kruipruimte geboord naar buiten en zo de kabel naar binnen de meterkast in, ze zullen zo weinig mogelijk graven en de makkelijkste weg zoeken, daar zijn ze heel bedreven in, zij doen dat dagelijks.

Dus daar zou ik me geen zorgen over maken, de grootste zorg is of ze volgens planning kunnen opleveren, gaat vaak goed maar soms gaat het mis.

Goed nieuws, zojuist een afspraak kunnen maken voor de installatie door Guidion op 28/11. Wel net Ziggo met een maand verlengd, kosten 95 euro. Dat is dan wel weer heel jammer!

Beste lezers,

 

ik ben benieuwd naar jullie ervaring?

 

vanaf 10 januari (na toestemming van de verhuurder) ben ik al bezig met Volkers en wessels dat er iemand langs kan komen voor te schouwen.

Dit moet volgens v en w door een andere aannemer gebeuren, ik ben er nu al 3 weken mee bezig maar nog steeds helemaal niets duidelijk.

Word steeds aan het lijntje gehouden van wacht nog een week en bel dan even terug.

 

Wat ik in dit alles het meest vreemde vind is dat wij volgens mij een contract aan willen gaan met tmobile, maar uiteindelijk overal zelf achteraan moeten gaan.

Het enige wat wij te horen krijgen ben even met v en w en die helpen u verder dit vind ik echt te krom voor woorden.

 

ben benieuwd wie hier meer last van heeft.

 

groeten

 

cliff 

Reputatie 7

Hey @ericplugge,

Ik zou graag voor jou een afspraak willen inplannen bij Volker Wessels, maar het lijkt mij logistiek handiger als jij dat zelf doet. Ik weet immers niet op welke dagen en tijdstippen jij aanwezig kunt zijn. Een afspraak inplannen bij Volker Wessels kun je doen op het volgende nummer: 088-1860444.

Daarnaast zie ik dat je Guidion afspraak is afgemeld met als reden dat je zou willen afzien van de installatie wegens een technische belemmering. Ik ga ervan uit dat deze informatie niet klopt? Nu heb ik zojuist wederom een Guidion installatie verzoek ingepland zodat je in ieder geval een afspraak kunt maken. Nadat je een afspraak met Volker Wessels hebt ingepland, kun je daarop sluitend een afspraak met Guidion inplannen. Hierdoor voorkom je dat je nog langer moet wachten eer dat je wordt aangesloten. 

 

Beste @Piotr,

Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd. Volker moet het probleem in de “centrale” oplossen. De aansluiting bij ons is klaar en beschikbaar. Tot dan heeft een afspraak met Guidion geen zin. Verder is het niet aan mij om het proces met T-Mobile, Volker en Guidion aan te sturen. Ik ben klant van T-Mobile en dus is T-Mobile diegene die moet gaan leveren en aan de knoppen zou moeten draaien.

Ik wacht af.

Met vriendelijke groet, Eric

Reputatie 7

Hey @ericplugge,

De melding is inderdaad netjes bij ons binnengekomen en we gaan op afstand de netwerkbeheerder op de hoogte brengen. Nog even en je kunt genieten van je T-Mobile Thuis abonnement! Bedankt voor je geduld. :relaxed:

 

Hey @Piotr ,

Zojuist uitgenodigd om een afspraak met Guidion te maken. Morgen 4 december tussen16:00 en 18:00 staat gepland. Fingers crossed. Wordt vervolgd.

Groet, Eric

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Claudia1971,

 

Je hebt op 31 januari de aanvraag gedaan, supertof! De gemiddelde oplevertijd bij een Glasvezelverbinding op ons eigen (ODF) netwerk is 4 tot 6 weken. Dat komt doordat we alles in Den Haag gefaseerd uitrollen, zoals in jouw eigen topic beschreven staat: Schouwen en Aansluiten:smile: Dit neemt overigens zeker niet weg dat het logisch zou zijn wanneer er binnen kortere termijn teruggebeld wordt. Heeft Volker Wessels je een planning gegeven aangaande jouw aansluiting? Omdat VWT de aannemer is, bepalen zij wat het uitrolschema is. We proberen zoveel mogelijk informatie online te plaatsen, maar soms wordt het schema aangepast. Om te voorkomen dat wij als leverancier verkeerde informatie doorgeven, geven we klanten de optie om direct met VWT te schakelen. Dit is ook zo vanuit hen gevraagd. Dat terzijde, ik ben het volledig met je eens dat wij hier meer ruggespraak over kunnen geven. 

Reputatie 7

Hi @Pee_1978 Inmiddels hebben we hier ook via privébericht contact over gehad en ik ga er voor je achteraan. Ik houd je op de hoogte!

Een roadmap zegt overigens niet altijd heel veel. De intentie kan zijn om bijvoorbeeld binnen een jaar zoveel procent aangelegd te hebben maar dit zegt niets over jouw specifieke situatie. Het voorbereidingstraject kan in sommige gevallen lang duren, denk dan aan het aanvragen van vergunningen bij de gemeente, uitzonderingssituaties zoals hoogbouw, inderdaad een VvE die er wat over wil roepen, een buitenlocatie die niet toeganglijk is enzovoort. Als dit allemaal achter de rug is dan is de daadwerkelijke aanleg vaak relatief snel uitgevoerd. 

Maar we moeten je uiteraard wel duidelijkheid kunnen geven zodat je weet waar je aan toe bent en ik ga mijn best doen om daar voor te zorgen!

Reputatie 7

Hi @NEERVOORT21, ik geef je hier graag meer uitleg over! We leggen Glasvezel aan in de straat en we sluiten iederen aan de zich hier voor aan heeft gemeld. Als je de woning huurt of lid bent van een VvE dan moeten we hier inderdaad toestemming van hebben omdat er in de woning een aansluitpunt geplaatst moet worden. Dit kunnen we natuurlijk niet zomaar doen zonder toestemming van de eigenaar. :wink:

Op het moment dat onze aannemer bij jou aan de slag kan nemen ze contact met je op en geven ze inderdaad aan dater toestemming van de VvE of verhuurder moet zijn. Dit vind je overigens ook direct op onze website waar je je aangemeld hebt. Excuses voor de onduidelijkheid, als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Reputatie 7

Hey @NEERVOORT21,

Ik wil graag de status van je aanvraag controleren. Daarvoor wil ik je eerst vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik zo snel mogelijk je gegevens erbij. 

 

En weer helaas. De monteur van Guidion belde gistermiddag af wegens omstandigheden. Niet dat hij veel had kunnen doen, denk ik, want Volker Wessel (VW) heeft de storing op de lijn ook nog niet opgelost. De afspraak is nu dat zodra VW het glasvezellicht op groen zet ik Guidion bel voor een afspraak. Maar hoe kan ik weten of het werkt dat weet ik eigenlijk niet. VW en Guidion weten hetzelf eigenlijk nog niet. En T-Mobile weet het ook niet. Dus we zijn weer terug bij af. Ik heb nog internet van Ziggo tot 31 december. Moet toch lukken, lijkt me. Wordt vervolgd. Fijn weekend! :grinning:

Reageer