Beantwoord

Overstappen WBA -> ODF

  • 11 januari 2018
  • 40 reacties
  • 3066 Bekeken

Is het tegenwoordig al mogelijk om een contract te verlengen en hierbij over te stappen van het WBA netwerk naar het ODF netwerk? Dit zonder noemenswaardige downtime uiteraard.

De nieuwe prijzen voor ODF zijn namelijk erg aantrekkelijk, en in Leeuwarden is het mogelijk om dit af te nemen.
icon

Beste antwoord door Brian 25 januari 2018, 15:33

Hallo allemaal, bedankt voor jullie signaal dat er niet een éénduidig antwoord wordt gegeven. We hebben dit vanuit het webcare team besproken binnen de organisatie en het eerdere bericht in dit topic is op dit moment het antwoord dat we kunnen geven. We bieden op dit moment dus niet aan om over te stappen van WBA naar ODF. Niet alle collega's waren hier goed genoeg van de op de hoogte, inmiddels is dit wél het geval. Excuses voor de verwarring hierin.

Daarnaast hebben we óók aangegeven dat de wens om over te stappen er vanuit onze klanten wel is met onder andere dit topic als voorbeeld. We zijn aan het onderzoeken of we het overstappen in de toekomst wél mogelijk kunnen maken. Als jullie vragen hebben stel ze dan gerust, we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden!
Bekijk origineel

40 reacties

Hallo @lwbord

Ik begrijp je volledig. ODF is bij T-Mobile Thuis in eigen beheer en is daardoor betrouwbaarder en mocht er iets mis gaan kunnen ze het doorgaans sneller oplossen. Verder is het 750/750 abonnement ook niet mis ;)

Wat je in je vorige post helemaal goed hebt benoemd is het feit dat het overzetten van klanten van WBA naar ODF "het omprikken van een kabeltje" is. En administratief zal het ook niet al te moeilijk zijn.

Wat je echter misschien niet door hebt is dat monteurs duur zijn. Zo'n kleine handeling als het wisselen van een kabeltje kan al snel een aardig bedrag kosten. Verder is het zo dat het contractueel is vastgelegd dat er voor het overzetten van klanten, er eerst een WBA monteur moet komen om het kabeltje uit het WBA-poortje te halen en er vervolgens een ODF monteur moet komen om datzelfde kabeltje in een ODF-poortje te doen. Dus, je hebt al twee monteurs nodig alleen voor in de wijkcentrale. Tot slot krijg je thuis hoogstwaarschijnlijk ook nog een monteur bij jou thuis komen om te zorgen dat je internet weer werkt. Omslachtig hè? Vind ik ook.

Die monteurs zijn duur en administratief personeel is ook niet gratis, maar stel dat T-Mobile dit voor jou over heeft, dan zullen ze dit terug moeten verdienen. En stap jij drie maanden later op omdat je verhuisd bent, dan draaien ze dus verlies en uiteindelijk draait het allemaal om geld.

De enige situatie waarin ik me kan inbeelden dat T-Mobile besluit klanten te gaan overzetten is als ze er een contract van x aantal jaar tegenover zetten. Als tevreden klant zou ik dit overigens niet erg vinden.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben het volledig met je eens. Als T-Mobile in mijn woonplaats ODF uit zou gaan rollen, dan zou ik ook als een stekker balen.
@Hidden.nld
Waar baseer jij je op dat het niet mogelijk is om een overstap van de provider T-Mobile WBA naar de provider T-Mobile ODF alleen kan als de lijn vrij is terwijl dit niet hoeft bij een overstap van provider KPN WBA naar provider T-Mobile ODF.
Ik ga ervan uit dat jouw handtekening correct is en dat je dus niet meer informatie hebt als andere klanten. Dat is de reden dat ik vraag of Sander e.e.a. kan toelichten.

@Sander,
Als alternatieve oplossing zouden jullie je klanten natuurlijk tegemoet kunnen komen door tijdens de overgangsperiode tijdelijk T-mobile Unlimited voor thuis aan te bieden.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo lwbord,

Het kan op papier wel mits ODF op jou adres beschikbaar is. niet elke pop heeft ODF en niet elke klant is overgezet in een ODF gebied. omdat in beide gevallen gebruik word gemaakt van de Draytek modems zal de downtime niet langer moeten duren dan een minuutje of 5. Ik verwacht dat het systeem van T-Mobile het niet aan kan en de bestaande verbinding zal opzeggen en een nieuwe zal aansluiten inclusief nieuw modem en een monteurs bezoek.
Dit was inderdaad het probleem vorig jaar. ODF is beschikbaar op mijn adres. Echter moet de bestaande verbinding opgezegd worden voor ik een nieuwe kan aanvragen. Wat volgens de klantenservice ongeveer zes weken zou duren. Dus ik hoop dat inmiddels het systeem dit wel aankan en ik dus binnen een dag naar het ODF netwerk overgezet kan worden.
Badge +2
Hey iwbord,

Het is op dit moment nog niet administratief mogelijk om van WBA fiber naar ODF fiber te gaan. Je zou dan inderdaad een nieuwe bestelling moeten doen. De zes weken downtime waarover je geïnformeerd bent is alleen wel een worst case scenario. Enige downtime kunnen we niet vermijden maar in de meeste gevallen zou het niet zo lang moeten duren.

Groetjes,
Alexander
En aan hoe lang moet ik dan denken? 1 dag is natuurlijk wel te doen, maar heel veel langer is niet echt mogelijk.
Reputatie 5
Badge +2
Vraag; hoe kan ik zien dat in mijn postcode ODF mogelijk is?
Reputatie 7
Badge +10
BeMu, als je de postcode check doet en er is 750Mbit beschikbaar. en/of de postcode korting
Reputatie 6
Badge +5
@Hidden.nld, de postcodekorting is met de nieuwe prijsaanpassing verdwenen. De prijs voor ODF en WBA op 100 mbps is hiermee gelijk getrokken.

Hieronder staat een plaatje waar ODF verkrijgbaar is. De beste optie blijft echter onze postcodecheck.

Reputatie 7
Badge +10
Hoi lwbord,

Al eens geprobeerd een verhuizing aan te vragen naar het zelfde adres ?
T-Mobile sluit geen klanten aan op WBA in een ODF gebied.
Hey iwbord,

Het is op dit moment nog niet administratief mogelijk om van WBA fiber naar ODF fiber te gaan. Je zou dan inderdaad een nieuwe bestelling moeten doen. De zes weken downtime waarover je geïnformeerd bent is alleen wel een worst case scenario. Enige downtime kunnen we niet vermijden maar in de meeste gevallen zou het niet zo lang moeten duren.

Groetjes,
Alexander


Kan hier al duidelijkheid in gegeven worden, hoelang gaat die downtime nou duren?
Ook ik heb bij T-Mobile de vraag uit staan op welke wijze er een omzetting van WBA naar ODF kan. Afgelopen maandagavond wordt ik hier over teruggebeld -:). omdat de persoon die ik aan de lijn had dit intern moest navragen.
Technisch is het zeer eenvoudig en kan het op 2 manieren worden uitgevoerd:
1. in de POP de glasvezel aansluiting overzetten
2. de 2e glasvezel activeren op ODF, de modem overzetten naar de 2e vezel en WBA afsluiten.
Als methode 1 administratieve problemen oplevert, dan zou het zonder downtijd wel uitgevoerd moeten kunnen worden op vezel 2.
Het enigste wat T-Mobile zou hoeven te doen is de monteur correct aan te sturen dat de tweede vezel moet worden gebruikt i.p.v. vezel 1.
Het is dus vooral de vraag of T-Mobile wel wil dat we kunnen overstappen van WBA naar ODF.
Hieronder staat een plaatje waar ODF verkrijgbaar is. De beste optie blijft echter onze postcodecheck.



Als ik de postcodecheck doe, dan krijg ik te zien dat er 750 mbit mogelijk is. Dat is toch ODF.
Toen ik vervolgens de klantenservice belde om gebruik te maken van de 750 mbit voor € 37,50 actie kreeg ik te horen dat ik op WBA zit (en dus geen 750 mbit kan krijgen).
Afgelopen maandagavond wordt ik hier over teruggebeld -:). omdat de persoon die ik aan de lijn had dit intern moest navragen.


Het is nogal moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te geven denk ik, hier hoor ik niks, via twitter blijft het angstaanjagend stil.
Zo kan ik ook een mooie actie aanbieden T-Mobile, als de helft van jullie klanten er toch geen gebruik van kan maken.
Geef eens duidelijkheid van zaken.
Afgelopen maandagavond wordt ik hier over teruggebeld -:). omdat de persoon die ik aan de lijn had dit intern moest navragen.


Het is nogal moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te geven denk ik, hier hoor ik niks, via twitter blijft het angstaanjagend stil.
Zo kan ik ook een mooie actie aanbieden T-Mobile, als de helft van jullie klanten er toch geen gebruik van kan maken.
Geef eens duidelijkheid van zaken.


Ik denk dat ze dat niet durven, omdat ze anders opeens een aantal aanvragen krijgen en dat zullen ze wel niet aankunnen. Ik heb zelf ook nog niets gehoord, ondanks de toezegging dat ze terugbellen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi allen, goed om te zien dat jullie zo enthousiast zijn over de nieuwe snelheid van 750 mbps! Ik geef jullie graag wat meer toelichting over het overstappen van WBA naar ODF:

Wij leveren ons glasvezelabonnement door middel van twee soorten netwerken. Eén is in eigendom van ons (ODF), de andere huren wij (WBA). Op ons eigen netwerk bieden we 50/100/750 mbps aan, waarvan 750 voor een zeer scherpe prijs. Op het gehuurde netwerk bieden we 50/100/500 mbps aan. Je kunt je voorstellen dat de prijzen afhankelijk zijn van de kosten die wij berekend krijgen. Het kan zijn dat wij na de start van je abonnement op jouw adres inmiddels ook ons eigen netwerk beschikbaar hebben gemaakt maar het is op het moment niet mogelijk om te switchen tussen WBA en ODF. Voor bestaande WBA klanten blijft de keuze dus het 50/100/500 mbps aanbod. Maar niet getreurd, ons aanbod is constant in beweging en misschien komt er binnenkort weer een aanbieding voor jou als bestaande WBA klant!
Misschien een idee om hier achter de schermen toch eens wat aan te doen? Dit was vorig jaar ook al het geval en het is gewoon een administratief probleem, technisch is het geen enkel probleem om te switchen binnen een paar minuten.

Ik vermoed namelijk ook dat het jullie gewoon geld scheelt als mensen op jullie eigen netwerk zitten.

En zoals geopperd eerder in dit topic, is het niet mogelijk om een verhuizing naar hetzelfde adres te doen?
Maar niet getreurd, ons aanbod is constant in beweging en misschien komt er binnenkort weer een aanbieding voor jou als bestaande WBA klant!

Wat een gelul dit zeg, ik zit nu op een gehuurd netwerk, het is voor jullie toch veel gunstiger om op termijn iedereen op jullie eigen netwerk aan te sluiten?
En bovendien als ik mijn WBA abonnement afsluit en vervolgens weer opnieuw aanmeld word ik aangesloten op het ODF netwerk, dus hoezo niet mogelijk om te switchen?
Jullie moeten dat alleen even intern regelen dat niet eerst alle apparatuur heen en weer gestuurd hoeft te worden, het is alleen even een paar knoppen om zetten in de POP kast in de wijk.
En kunnen jullie alstublieft op houden met dat semi vrolijke gedoe?

Hoi allen, goed om te zien dat jullie zo enthousiast zijn over de nieuwe snelheid van 750 mbps!
HAHAHA, je gelooft het niet maar nu krijg ik weer via de twitter webcare de terugkoppeling dat er in principe geen downtime is?!?!?

Wat moet ik nu geloven?
Hoi allen, goed om te zien dat jullie zo enthousiast zijn over de nieuwe snelheid van 750 mbps! Ik geef jullie graag wat meer toelichting over het overstappen van WBA naar ODF:

Wij leveren ons glasvezelabonnement door middel van twee soorten netwerken. Eén is in eigendom van ons (ODF), de andere huren wij (WBA). Op ons eigen netwerk bieden we 50/100/750 mbps aan, waarvan 750 voor een zeer scherpe prijs. Op het gehuurde netwerk bieden we 50/100/500 mbps aan. Je kunt je voorstellen dat de prijzen afhankelijk zijn van de kosten die wij berekend krijgen. Het kan zijn dat wij na de start van je abonnement op jouw adres inmiddels ook ons eigen netwerk beschikbaar hebben gemaakt maar het is op het moment niet mogelijk om te switchen tussen WBA en ODF. Voor bestaande WBA klanten blijft de keuze dus het 50/100/500 mbps aanbod. Maar niet getreurd, ons aanbod is constant in beweging en misschien komt er binnenkort weer een aanbieding voor jou als bestaande WBA klant!


Als je toelichting wilt geven doe het dan volledig en leg eens duidelijk uit waarom jullie dit administratief niet voor elkaar kunnen krijgen


Als je toelichting wilt geven doe het dan volledig en leg eens duidelijk uit waarom jullie dit administratief niet voor elkaar kunnen krijgen


En wederom blijft het oorverdovend stil.
@Hidden.nld, de postcodekorting is met de nieuwe prijsaanpassing verdwenen. De prijs voor ODF en WBA op 100 mbps is hiermee gelijk getrokken.

Hieronder staat een plaatje waar ODF verkrijgbaar is. De beste optie blijft echter onze postcodecheck.



Hoi Sander,

volgens je plaatje zit mijn dorp in ODF, echter met de postcodecheck komt de 750Mb niet naar boven, is er vast te stellen waar de fout zit?
Reputatie 6
Badge +7
Hallo allemaal, bedankt voor jullie signaal dat er niet een éénduidig antwoord wordt gegeven. We hebben dit vanuit het webcare team besproken binnen de organisatie en het eerdere bericht in dit topic is op dit moment het antwoord dat we kunnen geven. We bieden op dit moment dus niet aan om over te stappen van WBA naar ODF. Niet alle collega's waren hier goed genoeg van de op de hoogte, inmiddels is dit wél het geval. Excuses voor de verwarring hierin.

Daarnaast hebben we óók aangegeven dat de wens om over te stappen er vanuit onze klanten wel is met onder andere dit topic als voorbeeld. We zijn aan het onderzoeken of we het overstappen in de toekomst wél mogelijk kunnen maken. Als jullie vragen hebben stel ze dan gerust, we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden!
Nou dan weten we waar we aan toe zijn, jullie benadelen wel jullie vaste en trouwe klanten.
Ik heb nu een 50MB abonnementje daar betaal ik nu dus evenveel voor als dat ik voor zo'n mooi 750MB zou gaan betalen.

Mijn enigste conclusie is dus dat ik bij deze bij de buren ga kijken, daar kan ik dus wel naadloos overstappen krijg ik een half jaar een mooi voordeel, en word ik niet blij gemaakt met een dooie mus.

De groeten.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie signaal dat er niet een éénduidig antwoord wordt gegeven. We hebben dit vanuit het webcare team besproken binnen de organisatie en het eerdere bericht in dit topic is op dit moment het antwoord dat we kunnen geven. We bieden op dit moment dus niet aan om over te stappen van WBA naar ODF. Niet alle collega's waren hier goed genoeg van de op de hoogte, inmiddels is dit wél het geval. Excuses voor de verwarring hierin.

Daarnaast hebben we óók aangegeven dat de wens om over te stappen er vanuit onze klanten wel is met onder andere dit topic als voorbeeld. We zijn aan het onderzoeken of we het overstappen in de toekomst wél mogelijk kunnen maken. Als jullie vragen hebben stel ze dan gerust, we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden!

@Brian, kun je ook eens aangeven waarom bestaande gebruikers niet kunnen overstappen. Zoals op meerdere plekken in dit forum is aangegeven zijn hier nl. geen technische beperkingen. Dat jullie de mogelijkheid aan het bestuderen zijn om bestaande klanten over te zetten wordt na minimaal 2 jaar studeren een beetje ongeloofwaardig.

Reageer