De nieuwe prijzen voor ODF zijn namelijk erg aantrekkelijk, en in Leeuwarden is het mogelijk om dit af te nemen.
Beste antwoord door Brian
Bekijk origineelBeste antwoord door Brian
Bekijk origineel
maar de personen die nu op wba zitten waar odf beschikbaar is zijn al even klant dus loyale klanten. waarom zou je juist hiervoor niet iets extras willen doen. bovendien word er gewoon gezegt het is te duur. zonder de klant de keuze te geven misschien willen ze dit wel betalen. als je ze het niet vraagt maar gewoon keihard nee zegt weet je het nooit! misschien heeft de klant er wel 100 euro voor over met een nieuw jaar contract.
10x zo snel internet voor de zelfde prijs ? ik zou het wel doen.
Ik zou zo €100 betalen voor een migratie van WBA naar ODF.
Het zijn terecht inderdaad de “enthousiaste” klanten die graag overstappen en ook daadwerkelijk het verschil weten. Maar dit zijn ook juist de klanten die er de voordelen in zien en hier wat voor over hebben. Het zei een betaling of het aangaan van een tweejarig contract.
Mocht er in mijn woonplaats ooit nog een keer ODF komen ga ik ook over maar pas wanneer ik 100% zeker weet dat het 100% goed gaat.
Toen ik bovenstaande reactie las dacht ik, dit is wel een heel zwaar boetekleed wat die
aantrekt, of zou die me toch in de zeik nemen
Tot ik van de week ook nog een bloemetje van T-Mobile, namens jouw kreeg, moest ik wel reageren
Bij deze: Bedankt
Ik hoop echt dat het overstap probleem opgelost word, want eigenlijk is het natuurlijk niet meer van deze tijd
Volledig mee eens dat dit niet meer van deze tijd is, ik hoop 1000% met je mee dat het spoedig opgelost wordt. Overigens, het is helemaal geen zwaar boetekleed dat ik me aantrek: ik zat fout en daar heb je gewoon gelijk in. Soms is het lastig om fouten toe te geven, maar uiteindelijk moeten we daar wel voor uitkomen!
@jason, technisch gezien is het alleen in de pop omprikken ja.(telco-telco migratie)
dat jullie systeem dat niet toe laat is een ander verhaal. die wil meteen een nieuw modem neer zetten met een instalatie afspraak. Zelfs met 75 euro aansluit kosten nieuw modem en jaarcontract zijn er nog steeds mensen die dat willen. Die keuze maak je nu dus voor de klant om bij voorbaat te zeggen het is te duur. T Mobile zou vol in moeten zetten op ODF allen zo kan je de concurrentie aan met ziggo en kpn
Hoi
De hoofdreden dat het niet makkelijk is om iemand over te zetten van WBA naar ODF is als volgt: wanneer wij een lijnaanvraag doen op WBA, huren wij die lijn voor een jaar van KPN NetwerkNL. Dat brengt een kostenplaatje met zich mee waar wij rekening mee houden in onze abonnementsprijzen, zoals eigenlijk elke provider dat wel doet natuurlijk. Wanneer je op de ODF-technologie zou worden overgezet, betalen wij dus de WBA lijn door terwijl we ook installatiekosten, aansluitkosten en dergelijke erbovenop krijgen - een deel daarvan wordt vergoed/betaald door de gebruiker. Buiten dat, dient er een poort gereserveerd te worden om de verbinding naar ODF gereed te maken in de wijkcentrale. Dit hele proces vergt ook tijd en kan in sommige gevallen weken of maanden duren. Tevens migreren we de aanvraag en daar komt een nieuwe installatieafspraak bij aan te pas.
Je constatering dat WBA meer geld kost is zeker waar, maar wanneer we dan overschakelen op ODF bij dezelfde gebruiker, komen daar extra kosten bovenop. Los van het feit dat we uiteraard iedereen het liefst op ODF zien genieten van 1000 Mbit/s, kan dit dus niet stante pede gerealiseerd worden.
Wellicht dat dit verhaal bot klinkt, maar het is meer om aan te geven dat het niet slechts een om-prik sessie is. Tof dat je ernaar vraagt trouwens en sorry als het kort door de bocht is. Ik zal om een nog meer verdiepte uitleg verzoeken bij de netwerkspecialisten! 😄👍
Ook bij mij blijkt het (nog?) niet mogelijk om van WBA naar ODF om te zetten; het had leuk geweest als dat wel mogelijk was.
Overigens vind ik het vreemd dat;
A) Ik blijkbaar ben aangesloten - destijds nog bij Vodafone - op WBA.
B) Het niet afgesloten / omgezet is omdat ik eerder al een aansluiting van ConceptsICT heb gehad (zat ruim 2 jaar tussen overigens).
C) Dat het nergens te achterhalen is of je op ODF danwel WBA bent aangesloten; wat meer duidelijkheid is wenselijk, aangezien er nu doodleuk vermeld staat dat 1000 Mbps wel beschikbaar is op mijn adres.
Dat ik er dus geen snelheidsupgrade krijg met het uit & thuis abonnement is dus wel een beetje een tegenvaller, maar aangezien ik op 100 Mbps zat ga ik er iig niet op achteruit.
Inderdaad. Ik begrijp dat er beperkingen zijn door de kosten, maar voor de klant én T-Mobile heeft dit meerwaarde. Dat het niet in de standaardpropositie valt is begrijpelijk, maar geef de klant keuze. Net als bij het maandelijks aan- en uitzetten van diensten. Eventueel tegen betaling van een (deel van de) kosten. Zou ook graag overstappen naar ODF of misschien wel upgraden naar 200Mbps of 500 Mbps.
Hoi
Wat gaaf dat je gebruik wilt maken van de Uit & Thuis combinatie! Graag check ik voor je wat mogelijk is op jouw adres. Mag ik in een privébericht je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan ga ik er zo snel mogelijk achteraan. Hoe je een privébericht stuurt, kun je in dit topic lezen: https://community.t-mobile.nl/alles-over-de-community-457/hoe-stuur-ik-een-privebericht-242953.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.