Beantwoord

Overstappen WBA -> ODF

  • 11 January 2018
  • 95 reacties
  • 7262 Bekeken


Toon eerste reactie

95 reacties

Hallo,

 

Het is een oud topic dus ik weet niet of het opgepikt word, maar we zijn nu anderhalf jaar verder, en T-Mobile heeft wederom een mooie aanbieding waar ik graag gebruik van wil maken.

Alleen ik zit nog steeds op het WBA netwerk en de aanbieding geld alleen voor ODF.

Is het nu al mogelijk, of is het in de nabije toekomst mogelijk om zonder noemenswaardige downtime over te stappen van WBA naar ODF?!?!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Bubba67 

 

Goede vraag, gezien de nieuwe prijsstelling is het nu eigenlijk wel nodig geworden om over te kunnen stappen. ik zal eens na vragen bij een moderator of dit al mogelijk is.

Reputatie 1

Gisteren 45 minuten aan de lijn geweest. 5 keer doorgestuurd.

Bottomline. Als ik van WBA naar ODF over wil dan ben ik een paar weken internet kwijt en er wordt een heel nieuw contract opgesteld. Het huidige (net verlengde) contract moet ik dan afkopen.

Zeer klantonvriendelijk allemaal. Ik zit nu een jaar vast aan T-mobile, en daarna zie ik wel of er verbetering is mbt dat wba->odf verhaal en anders is er vast wel een andere provider waar ik dan terecht kan.

Reputatie 7

Hoi @rdejongjr ,

Dank je wel voor je bericht! Ik heb het voor je uitgezocht en zie dat momenteel alleen een verbinding via WBA mogelijk is. Mocht het in de toekomst mogelijk zijn om ook via ons ODF netwerk een verbinding te hebben, dan geven we dat altijd aan via: My T-Mobile Thuis (link is klikbaar). Je kan dan makkelijk zelf de snelheid verhogen.

Reputatie 2

Hoi @CowboyHenk, welkom op de Community!

De hoofdreden dat het niet makkelijk is om iemand over te zetten van WBA naar ODF is als volgt: wanneer wij een lijnaanvraag doen op WBA, huren wij die lijn voor een jaar van KPN NetwerkNL. Dat brengt een kostenplaatje met zich mee waar wij rekening mee houden in onze abonnementsprijzen, zoals eigenlijk elke provider dat wel doet natuurlijk….

Volgens mij zijn WBA en ODF geen ‘verschillende’ technieken, glasvezel is glasvezel….afgezien van golflengtes etc...maargoed...Duidelijk verhaal. Misschien moeten ze dat ook gewoon bij de klantenservice vertellen, want dat je een afname verplichting doen bij KPN, dat snap ik wel. Nu ben ik wel benieuwd wat er gebeurd als ik een paar straten verderop zou gaan wonen en ODF is daar beschikbaar...Zou ik dan omgezet worden?

 

Bij WBA zit de aansluiting op de systemen van KPNnetwerkNL, die zal dan omgezet moeten worden op de systemen van T-Mobile die in dezelfde centrale er naast staan.

Het smoesje van we huren die lijn voor een jaar zal het eerste jaar kloppen, maar als jij na 14 maanden opzegt gaat het er bij mij niet in dat ze dan die lijn nog 10 maanden moeten betalen, dan zou ik iedereen adviseren zeg na 13 maanden op.

Het zijn gewoon de kosten die TM tegenhouden als prijsvechter, duurt te lang om dat terug te verdienen, dat is belangrijker dan een tevreden klant.

Reputatie 2

Hi @Bubba67,

 

Ik kan je garanderen dat op jouw adres elk nieuw abonnement van T-Mobile op ODF geleverd wordt en je daarmee gebruik kunt maken van 1000 Mbps down- en upload. 

Moet er wel een poort vrij zijn en als dat niet het geval is zoals bij mij !

Kunnen ze niet vertellen wanneer je aangesloten kan worden  op ODF

Reputatie 1

Komt een overstap van WBA naar ODF in de toekomst wel? Ik bedoel dan een overstap zonder downtime?  

Reputatie 7
Badge +4

Lijkt mij wel dat ze daar naartoe werken. Het is voor TM veel interessanter om de mensen naar het eigen netwerk om te zetten. Al is het maar de snellere technische ondersteuning en meer controle over de techniek en sich (stabiliteit netwerk).

 

Reputatie 1

Lijkt mij wel dat ze daar naartoe werken. Het is voor TM veel interessanter om de mensen naar het eigen netwerk om te zetten. Al is het maar de snellere technische ondersteuning en meer controle over de techniek en sich (stabiliteit netwerk).

 

Tja, dat hoop ik ook - maar als ik deze thread lees, werken ze er al meer dan 3 jaar aan. 

Reputatie 7
Badge +4

T-Mobile is met dit soort dingen niet heel snel nee. Helemaal eens. Wil niet zeggen dat er niets gebeurd en er geen truucjes zijn. Zie ook Tweakers, waarin iemand al enkele jaren geleden een workaround heeft bedacht. Maar helemaal zonder downtime is het nog steeds niet. 

Bedankt voor de tips en uitleg. Dit is het zeker waard om nog eens te bekijken. En dat is precies wat ik ga doen. Hier zitten echter veel haken en ogen aan. Je kunt het houtje touwtje regelen, maar als je echt een protocol hiervoor wilt ontwikkelen dan is 1000 klanten een vrij kleine poule. Dan zijn de individuele kosten wellicht laag, maar er is wel een drempel kostenpost voordat je überhaupt los kan. 

 

Bij positieve uitkomst, zal ik het zeker hier delen. Hoor je niets meer, dan is het initiatief gestrand. 

Blijkbaar is het initiatief gestrand, of ze willen die relatief kleine groep TROUWE klanten niet tegemoet komen, misschien moeten we ons verenigen, of een petitie starten.

Tegenwoordig heb je bij KPN maand-abonnementen. Je kan er dus voor kiezen om een maandje over te stappen naar KPN en dan terug te keren naar T-Mobile ODF. Je betaalt dan €70,50 voor één maandje KPN. Of dit het waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Reputatie 7

Hoi @lwbord @thegrouch @Bubba67

 

Een heel begrijpelijke vraag, eentje die ik heel graag tot de mogelijkheden zie! Het is echter niet mogelijk om zonder noemenswaardige downtime van WBA naar ODF over te stappen. Mocht je voor een langere tijd op vakantie gaan of als je tussendoor van provider wisselt, dan is het wellicht het overwegen waard. 

 

Weet dat we dit graag willen, maar dat hier allerlei kostenslurpende stappen tussen zitten. We moeten daar een afweging in maken: wat kost het en wat levert het op. Op dit moment is de status dat we de wissel naar ODF niet zonder horten en stoten kunnen aanbieden. Excuus. 

Reputatie 7

Hi @Bubba67,

 

Ik kan je garanderen dat op jouw adres elk nieuw abonnement van T-Mobile op ODF geleverd wordt en je daarmee gebruik kunt maken van 1000 Mbps down- en upload. 

Reputatie 6

@stanleyanja Een poorttekort is iets wat vaker voorkomt. Wanneer er geen poorten vrij zijn, checkt de netwerkbeheerder elke dag of er een plekje vrij kan komen. Dit geldt voor iedere klant en daarom is het antwoord van @Jason in jullie geval ook hetzelfde geweest: de procedure is namelijk hetzelfde. Zodra er een poort vrij komt, word je daar van op de hoogte gebracht!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BenjiV, welkom op de Community, leuk dat je over wilt stappen op T-Mobile Glasvezel! 

Ik heb de huidige situatie samengevat zodat precies duidelijk is wat je momenteel hebt: 

Je woont in een studentenhuis --> hebt sinds een flinke tijd KPN. Er ligt Glas, maar omdat jullie een max snelheid van 40 Mbit/s hebben, zal dit DSL zijn. Jullie willen een upgrade doen en T-Mobile ligt meer voor de hand qua prijs-kwaliteitverhouding en door de aantrekkelijke combinatie van Mobiel en Thuis (Uit & Thuis Klantvoordeel). Onze website zegt dat er maximaal 100 Mbit/s beschikbaar is op jullie adres, daardoor vermoed jij dat er over het WBA-netwerk geleverd wordt. Jouw vraag is: “is er toch een mogelijkheid om op ODF en daarmee 1000 Mbit/s te komen?”

Stuur me jouw volledige adres (postcode en huisnummer) per privébericht toe, dan check ik meteen in onze beschikbaarheidschecker wat wel en niet mogelijk is! 😉

Reputatie 1

Ik ben ook wel erg nieuwsgierig of er nu omgezet kan worden van WBA naar ODF.

Ivm de nieuwe uit en thuis aanbieding heb ik 2 mobiele abonnementen overgedaan naar T-mobile en daarvoor ga ik dan €25 betalen en €25 voor de op mijn adres hoogst mogelijke internetsnelheid.

Volgens de PC check van t-mobile is er op mijn adres 1000/1000 mbit mogelijk. Echter bleek ik na verlengen omgezet te zijn naar 100/100 mbit (ik had 500/500) want dat is bij WBA momenteel de hoogste snelheid.

Naar nu blijkt krijg ik dus niet de hoogst mogelijke snelheid die op mijn adres mogelijk is, want er is in mijn woonplaats een ODF aansluiting mogelijk, en doet T-mobile dus niet wat het beloofd.

Ik denk dat ik de overstap van die 2 mobiele abonnement maar ga cancellen en met internet een tijdje naar Ziggo of KPN ga.

 

Hallo @Hidden.nld 

 

Moeilijke vraag zeker?

Al iets bekend?

@Sander 

Dus we zijn nog niks verder dan een jaar geleden? Jammer.

Ligt je @Jason ook even in dat hij niet mensen blij moet maken met een dooie mus?

Ik ga van de zomer altijd vier weken op vakantie, zou het in die vier weken gerealiseerd kunnen worden?

En hoeft er niemand voor thuis te blijven dan?

Reageer