Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 7
Badge +15

 @Gerrit078 Alle tot nu toe ondernomen werkzaamheden en onderzoeken hebben nog geen volledig herstel teweeg gebracht jammer genoeg. 

Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

Wederom uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld! 

Goede avond, sinds vandaag (nog steeds geen) klant bij T-Mobile.

Vandaag zou de T-Mobile 1000mbit glasvezel actief worden, echter heb ik nog steeds geen licht op de lijn.

's Ochtend rond 8:30 uur werd de glasvezel van KPN plotseling stopgezet terwijl ik betaal tot 30-04.
Om 12:00 uur kwam de monteur van T-Mobile en die zei dat ik geduld moest hebben omdat ze eerst de verbinding weer actief moesten krijgen. Voorlopig nog steeds geen verbinding..

Klantenservice vertelde dat ze dit binnen enkele dagen gaan oppakken!!
Aangezien ik vanuit huis moet werken is dit behoorlijk ruk.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit met de storing te maken heeft?
Ik woon in Stadspolders.

 

UPDATE: Er is inmiddels een monteur geweest die het buitenshuis heeft weten op te lossen, echter is de verbindingssnelheid nu 192/278 Mbps via utp kabel. Zou dat vanzelf nog sneller worden of moet ik daar melding van maken?

 

UPDATE: Er is inmiddels een monteur geweest die het buitenshuis heeft weten op te lossen, echter is de verbindingssnelheid nu 192/278 Mbps via utp kabel. Zou dat vanzelf nog sneller worden of moet ik daar melding van maken?

Wellicht kan @Jason daar meer over zeggen … ik weet niet in hoeverre het tegenwoordig zit met nieuwe opleveringen. Het kan misschien ook nog te maken hebben met de storing (?).

 

Reputatie 7
Badge +15

Goedemiddag @vanderend, bedankt voor het delen van je update! In jouw geval betreft het zeer waarschijnlijk ook nog een incident op individueel niveau. ReggeFiber/KPN NetwerkNL (de netbeheerder) heeft als oplostijd 19:00 vanavond doorgegeven en zal waarschijnlijk nog een aanpassing doen op afstand. Hierdoor zou de maximale snelheid wel haalbaar moeten zijn. Ik probeer aan onze kant een zetje te geven aan de verbinding middels een reprovisie, daarmee wordt de verbinding opnieuw naar het modem verstuurd. Kun jij straks bevestigen/ontkrachten of dit geholpen heeft? 

Omdat er momenteel dataverkeerproblemen spelen in Dordrecht is het soms lastig te duiden wat wel en niet kan helpen, maar des te belangrijker om alle mogelijkheden langs te gaan. Indien bovenstaande niet bijgedragen heeft aan een betere snelheid, kun je vanavond een herstel verwachten. 

Ervaar jij overigens ook problemen met VPN en/of gaming servers en het bereiken van websites of is dat op jouw situatie niet van toepassing?

Goedemiddag @vanderend, bedankt voor het delen van je update! In jouw geval betreft het zeer waarschijnlijk ook nog een incident op individueel niveau. ReggeFiber/KPN NetwerkNL (de netbeheerder) heeft als oplostijd 19:00 vanavond doorgegeven en zal waarschijnlijk nog een aanpassing doen op afstand. Hierdoor zou de maximale snelheid wel haalbaar moeten zijn. Ik probeer aan onze kant een zetje te geven aan de verbinding middels een reprovisie, daarmee wordt de verbinding opnieuw naar het modem verstuurd. Kun jij straks bevestigen/ontkrachten of dit geholpen heeft? 

Omdat er momenteel dataverkeerproblemen spelen in Dordrecht is het soms lastig te duiden wat wel en niet kan helpen, maar des te belangrijker om alle mogelijkheden langs te gaan. Indien bovenstaande niet bijgedragen heeft aan een betere snelheid, kun je vanavond een herstel verwachten. 

Ervaar jij overigens ook problemen met VPN en/of gaming servers en het bereiken van websites of is dat op jouw situatie niet van toepassing?

 

Bedankt @Jason, de laatste speedtest kwam op 194/285.

Qua VPN ervaar ik geen problemen, ik log in met de ingebouwde VPN functie van Windows 10 naar mijn werk. Hopelijk gaat de snelheid dan na 19:00 uur omhoog :)
Ik zal het resultaat delen tegen die tijd.

 

 @Gerrit078 Alle tot nu toe ondernomen werkzaamheden en onderzoeken hebben nog geen volledig herstel teweeg gebracht jammer genoeg. 

Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

Wederom uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld! 

@Jason Wij konden tijdens Pasen niet bij de krant komen (krant.trouw.nl). Dus in ieder geval voor dinsdag 6 april speelde het issue dat er bepaalde sites niet bereikbaar zijn. Volgens mij had ik de week daarvoor (week 13) ook al problemen met het bereiken van mega.nz maar ik ben daar niet helemaal zeker van.

 

Ik kan trouwens nog steeds niet bij bovengenoemde sites komen via T-Mobile Thuis (wel via bijv. 4g). Mijn IP is 143.178.33.x.

Reputatie 1

 @Gerrit078 Alle tot nu toe ondernomen werkzaamheden en onderzoeken hebben nog geen volledig herstel teweeg gebracht jammer genoeg. 

Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

Wederom uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld! 


Op 4 april 12:15 ontdekte ik dat het ip voor mijn werk onbereikbaar was voor mij.

op vrijdag 1 april was het nog wel werkzaam

Zelf ervaar ik ook problemen nu sinds vanochtend dat ik geen goeie connectie kan maken naar mijn werk. Dit is een VMware Horizon connectie. Moet het een aantal keer proberen, maar krijg vaak een timeout melding. 

 

Via een T-mobile hotspot gaat het wel gewoon goed. 

Sinds vanochtend weer een slechte internetverbinding in Dordrecht. Volgens speedtest.net een download snelheid van 15 Mbps en upload van 22 Mbps.

Hier ook bepaalde websites nog steeds niet bereikbaar. Wanneer is hier een fix voor?

Ook hier weer de bekende problemen sommige sites niet bereikbaar een paar keer per dag convertor opnieuw opstarten

Is er al iets bekend?

Bij mij werkt het sinds een paar uur weer goed.

Werkwebsite nog steeds niet bereikbaar..

Reputatie 2

Beste, woon in Dordrecht en heb last gehad van die grote storing van afgelopen zaterdag wat begon met blokjes in beeld en daarna download internet heel traag.

Internet leek opgelost maandag middag al zie ik nu dat de download weer gehalveerd is t.o.v. gisteren en op alle zenders  zijn weer blokjes te zien.

Nog meer mensen met name in Dordrecht die hier nog last van hebben? is T-Mobile nog bezig met hun netwerk te optimaliseren? 

@Jason Is er inmiddels al meer bekend? Het is weer angstvallig stil.

  • Wat was de oorzaak van de storing afgelopen weekend? Enige achtergrond info?
  • Wat doet TM eraan om hetzelfde te voorkomen in de toekomst?
  • Wordt het verlof wat ik afgelopen maandag heb op moeten nemen gecompenseerd?
Reputatie 1

@Jason Is er inmiddels al meer bekend? Het is weer angstvallig stil.

  • Wat was de oorzaak van de storing afgelopen weekend? Enige achtergrond info?
  • Wat doet TM eraan om hetzelfde te voorkomen in de toekomst?
  • Wordt het verlof wat ik afgelopen maandag heb op moeten nemen gecompenseerd?


ik heb al verlof moeten opnemen sinds 4 april, ben inderdaad benieuwd of TM hier in gaat compenseren.

Reputatie 7
Badge +17

Indirecte schade wordt nooit vergoed op consumentenlijnen. Bij zakelijke dienstverlening wordt dit wel eens onderhandeld. Maar die lijnen zijn dan ook een stuk duurder?

Je kunt wel je abonnement kosten voor de dagen dat de dienst niet heeft gewerkt terug krijgen. 

De netwerkwijzing lijkt iets gedaan te hebben, internet is nu ook in Nijmegen gesloopt.

Gaat er nog iets opgelost worden qua VPN? Of moet ik gaan overstappen naar een andere provider?

Dag 4 inmiddels en kan nog steeds niet inloggen via forticlient… Prima tijdelijke oplossing met 7 dagen internet pas zodat ik via hotspot kan werken, maar continue deze opstarten is ook niet ideaal.

Dit is echt essentieel in tijden als vandaag met thuiswerken. Come on guys..

 

 

@Jason Is er inmiddels al meer bekend? Het is weer angstvallig stil.

  • Wat was de oorzaak van de storing afgelopen weekend? Enige achtergrond info?
  • Wat doet TM eraan om hetzelfde te voorkomen in de toekomst?
  • Wordt het verlof wat ik afgelopen maandag heb op moeten nemen gecompenseerd?


ik heb al verlof moeten opnemen sinds 4 april, ben inderdaad benieuwd of TM hier in gaat compenseren.

Je kan misschien werken via de hotspot van je mobiele telefoon. Eventuele kosten hiervan kan je wel  vergoed krijgen (deels of helemaal) en als je bij Tmobile mobiele telefonie zit kan je  7 dagen onbeperkt internet vragen en dan via hotspot werken. Werkt tijdelijk echt prima.

Gaat er nog iets opgelost worden qua VPN? Of moet ik gaan overstappen naar een andere provider?

Dag 4 inmiddels en kan nog steeds niet inloggen via forticlient… Prima tijdelijke oplossing met 7 dagen internet pas zodat ik via hotspot kan werken, maar continue deze opstarten is ook niet ideaal.

Dit is echt essentieel in tijden als vandaag met thuiswerken. Come on guys..

 

 

Als dit nog een week duurt ga ik overstappen, dan maar iets meer betalen… Zal vandaag is bellen om te kijken wat er mogelijk is internet pas...

Overall lijkt het internet hier qua snelheid redelijk te werken. MAAR, betalingen uitvoeren bij o.a. Hornbach en inloggen op overheidssites is werkelijk onmogelijk. Ik dacht eerst dat het een firewall-issue was van mijn laptop, tot ik probeerde een betaling te doen via de wifi van de buren en bij gebruik an mijn mobiele telefoon als hotspot. Toen lukte het wel.
Kortom, er lijkt snelheid aanwezig te zijn, maar er is nog een hoop mis om naar behoren gebruik te kunnen maken van internet. Neem aan dat T-Mobile met een fatsoenlijke compensatie gaat komen voor de gebruikers in Dordrecht. Dit duurt al meer dan een week.

Overall lijkt het internet hier qua snelheid redelijk te werken. MAAR, betalingen uitvoeren bij o.a. Hornbach en inloggen op overheidssites is werkelijk onmogelijk. Ik dacht eerst dat het een firewall-issue was van mijn laptop, tot ik probeerde een betaling te doen via de wifi van de buren en bij gebruik an mijn mobiele telefoon als hotspot. Toen lukte het wel.
Kortom, er lijkt snelheid aanwezig te zijn, maar er is nog een hoop mis om naar behoren gebruik te kunnen maken van internet. Neem aan dat T-Mobile met een fatsoenlijke compensatie gaat komen voor de gebruikers in Dordrecht. Dit duurt al meer dan een week.

Hier is dat probleem al sinds mijn aansluiting in december dat het soms niet lukt om op bepaalde sites in te loggen heb al een nieuwe convertor gekregen maar het probleem is er nog steeds

@Jason Is er inmiddels al meer bekend? Het is weer angstvallig stil.

  • Wat was de oorzaak van de storing afgelopen weekend? Enige achtergrond info?
  • Wat doet TM eraan om hetzelfde te voorkomen in de toekomst?
  • Wordt het verlof wat ik afgelopen maandag heb op moeten nemen gecompenseerd?


ik heb al verlof moeten opnemen sinds 4 april, ben inderdaad benieuwd of TM hier in gaat compenseren.

@NLDB Daar had ik ook al contact over gehad. Maar helaas vergoeden ze alleenmaar de internet kosten dus als je bijv 30 euro betaald en je hebt 10 dagen last gehad zouden ze 10 euro korting geven... alle privé gemaakte kosten zijn voor eigen rekening. Dit is wel anders als je een zakelijk abonnement hebt.. maar ga er van uit dat niemand dat hier heeft.. want dan zullen de problemen al veel sneller opgelost zijn ;)