[REVIEW] T-Mobile Thuis TV: Lights, Camera... Action!

[REVIEW] T-Mobile Thuis TV: Lights, Camera... Action!
Reputatie 7
Badge +8
  • Superuser
  • 2133 reacties

Enige jaren geleden heeft T-Mobile het thuisproduct overgenomen en onder eigen vlag gelanceerd. Na een frisse rebranding kwam vanuit de community al snel de vraag om meer functionaliteiten; meer interactiviteit, uitbreiding van de terugkijk mogelijkheden, tv programma's opnemen in de cloud en apps. Dit heeft geleid tot het nieuwe T-Mobile TV product. Maar wat is het nu precies? Welke functionaliteiten heeft het? Is het compleet? En werkt het snel en prettig? 

 

Na installeren kun je kijkprofielen aanmaken

Specificaties

Het thuisproduct is allerminst gelijk aan het oude product. Het valt direct op dat het product zich volledig in de cloud bevindt. Daarmee heeft T-Mobile meer mogelijkheden tot het aanbieden van diensten en een eigen TV aanbod. In het verleden kon dit enkel op plekken waar T-Mobile eigen apparatuur op het glasvezelnetwerk heeft. Deze gebieden zijn te herkennen aan de beschikbaarheid van 1Gbps internet. Op DSL en in andere gebieden was T-Mobile gebonden aan het aanbod van NetwerkNL. Door het TV platform via de cloud aan te gaan bieden lost dit de afhankelijkheid met NetwerkNL op en maakt dit T-Mobile flexibeler. 

 

Menu zoeken

De oude TV dienst kende na de overname een nieuwe look & feel, waarbij een zwarte achtergrond gecombineerd werd met magenta en wit. Het was een snelle omschakeling om te passen bij de nieuwe eigenaar. Het was over het algemeen simpel en had weinig mogelijkheden. In de periode erna is weinig veranderd. Tenminste tot de lancering van de vernieuwde T-Mobile Thuis TV. Het oogt een stuk frisser en meer bij deze tijd. Bepaalde menustructuren zijn onveranderd, terwijl er wel veel meer mogelijkheden bij zijn gekomen. Het zal wennen zijn, omdat de bedieningswijze veel vrijer is en meer mogelijkheden kent. Dit betekent dat de menu's uitgebreider zijn en je meer klikmogelijkheden hebt. Dit resulteert soms in een laag te veel, waardoor je net iets te veel moet doorklikken om bijvoorbeeld een instelling moet wijzgen. Qua gebruiksvriendelijkheid is hier nog een slag te maken. Een voorbeeld hierbij is radio. Deze staat onder het TV product en dat lijkt niet helemaal de meest logische plek.

 

 

Een nieuwe kijk

Bij de TV dienst gaat het primair natuurlijk om de kijkervaring. Het kijken lijkt ogenschijnlijk niet anders, maar dat is het wel. Zeker nu de streams rechtstreeks geleverd worden door T-Mobile. In tegenstelling tot de streams op het eigen ODF netwerk zijn deze streams wel hergecodeerd. Hier is T-Mobile niet uniek in, want ook de meeste andere aanbieders doen dit om ruimte op het netwerk te besparen. Dit hoeft niet per definitie slechter veel slechter te zijn. In dit geval is gedurende de testperiode de kwaliteit van streams verbeterd. Toch ben ik wat terughoudend en vind ik het erg jammer. Zeker omdat hercoderen altijd verlies in kwaliteit betekent. Hoewel de streams op de meeste kanalen goed genoeg ogen, is het beeld soms minder stabiel in het geval van snelle beeldwisselingen. Dit viel vooral op bij lichtshows tijdens muziekoptredens. Dit is zeker voor verbetering vatbaar, maar daar wordt ongetwijfeld verder aan getweaked. Net zoals tijdens de testperiode. 

Het beeld wordt - afhankelijk van beschikbaarheid - doorgegeven in SD of HD. 4K is bij de release niet aanwezig. Gezien de geringe adapatie van 4K is dat op zich een logische keuze, maar toch jammer. Zeker met het oog op groter wordende schermen met steeds hogere resolutie en mogelijkheden tot HDR. Zonde als dat niet uitgenut kan worden.

Nieuw - voor WBA en DSL gebruikers - is ook dat je keuze hebt in audio en ondertiteling. Zo kun je zenders als Disney Channel, Cartoon Network en Boomerang kijken met de Nederlandse of originele audio. Dus heb je Bugs Bunny liever in het Engels, dan is dat mogelijk. Dit soort instellingen is wel afhankelijk van de contentaanbieders. 

Via instellingen is de voorkeur in te stellen voor stereo of 5.1. Dit is een instelling voor alle kanalen. Het zou mooi zijn als je vervolgens bij het kanaal zelf ook kunt kiezen voor het type track. Zeker als een 5.1 slecht gemixt is, dan is het fijn snel over te kunnen schakelen naar stereo. Dit is nu enkel mogelijk via het menu instellingen. Enigszins omslachtig.

 

Via de gids kan tot 7 dagen terug gekeken worden. Zoeken is ook mogelijk via het hoofdmenu

Net te laat

Interactiviteit wordt steeds belangrijker. Vroeger was er enkel een analoog TV signaal en een bijbehorende VHS recorder. In het digitale tijdperk is dit veel meer geregiseerd door de leverancier. Hier is dan ook een grote stap gemaakt. Net voor het einde van het jaar werd het mogelijk om - na lange tijd van ontbreken - via de programmagids een uitzending opnieuw te starten bij de RTL zenders. Een mooi voorproefje van de nieuwe dienst. Hier geldt Begin gemist voor de 90+ zenders en tot 7 dagen terug. Ook zijn er meer mogelijkheden gekomen om van diverse kanalen series en andere content terug te kijken. Tijdens de testperiode was dit nog beperkt, maar dit zal ongetwijfeld snel aangevuld worden. Om bij deze service te komen moet wel gezocht worden. Dit is zo'n punt, waar de logica van de nieuwe TV dienst wennen is.

 

Video On Demand kanalen (VOD)

Een andere veelgehoorde wens van veel gebruikers is om het opnemen van programma's via de cloud te introduceren. Deze wens is eveneens ingewilligd. T-Mobile volgt hiermee de concurrentie, die voornamelijk via cloud opnemen. Hier zijn voors- en tegens, maar het is een onherroepelijke trend op het gebied van opnames. Nadeel van cloud is dat opnames vervallen als bijvoorbeeld een pakket uit gezet wordt, een zender stopt of na verloop van tijd. Bij een fysieke box heb je hier doorgaans zelf meer in de hand. Aan de andere kant ben je met cloud wel flexibeler en kun je vaak ongeacht de plek in huis naar de opname kijken en vaak vele opnames naast elkaar opnemen. Zo kun je straks ook via de nieuwe app kunnen opnemen en vice versa, waarna je de opname zowel mobiel als via de decoder kunt bekijken. Je kunt zowel een enkele opname starten als een serie opnemen. Iets dat via de oude, lompe  harddisk decoders enigszins knullig werkte. Opnames worden 1 jaar bewaard en de capaciteit van het opnemen pakket is 200 uur.

 

 

Bingewatchen

Streamingservices zijn niet langer weg te denken bij het hedendaagse TV kijken. Niet iedereen heeft daarbij een Chromecast, AppleTV of smartTV. Om die reden is er geregeld via deze community gevraagd om diensten als Netflix en Videoland beschikbaar te maken via de decoder. Hier laat T-Mobile een kans liggen. Dit wordt niet aangeboden. Zonde.

Naast de eerder besproken VOD diensten is ook de videotheek meeverhuisd. Deze werkt niet anders, maar brengt ons wel naar een verbeterpunt; de zoekfunctie. De zoekfunctie kan af en toe wat onoverzichtelijk zijn in de resultaten. Zeker als een gedeelte van de zoekopdacht gebruikt wordt of het zoeken naar een aflevering van een serie.

Ook á la carte is aanwezig. Die optie was al op de oude omgeving aanwezig. Een klant kon hiermee het TV pakket aanvullen met enkele losse zenders. Een voortvloeisel uit de oude KNIPPR dienst. Het aanbod is wel beperkt en mag zeker nog verdere uitbreiding.

 

 

Ra-di-oooo

Radio is enigszins verstopt onder TV. Radio is daarentegen nu ook voorzien van een programmagids, waardoor er meer informatie is rond de uitzendingen. Verder is hier eigenlijk weinig veranderd, maar dat is niet eens zo erg. Het doet wat het moet doen. Al zou ik hier ook graag een podcast app zien als aanvulling. Een aantal radiozenders is met dit opkomende medium flink in de weer en dat geeft interessante achtergronden. Een mooie interactieve aanvulling op de dienst.

Prijs (2020)

De prijs voor T-Mobile Thuis TV is € 15 per maand en maandelijks aan of uit te zetten.

  • TV decoder: eerste gratis, iedere volgende decoder € 5
  • Opnemen: € 5 ongeacht aantal decoders

Extra zenders, themapakketen, premiumpakketten en videoshop content zijn extra diensten en hier zijn kosten aan verbonden. Zie T-mobile.nl. 

Fin

T-Mobile Thuis heeft een lange lijst aan wensen opgebouwd op deze community. De roep om verbetering was groot en een belangrijk deel is met het nieuw T-Mobile Thuis TV product ingewilligd. Het TV product oogt prettig en werkt goed. Is het daarmee perfect? Zeker niet. De soms wat onlogische menustructuren, het ontbreken van derde apps (Netflix, Videoland, etc) en de zoekfunctie kunnen zeker nog beter. Ook de streams kunnen nog wat beter getweaked worden.

Over het algemeen is dit TV product een behoorlijke stap voorwaarts en is T-Mobile Thuis TV weer bij de tijd met een solide basis. Zeker in combinatie met de nieuwe TV app, die verwacht wordt. Maar daarover later meer. 

Wat is er top?

V Net ontwerp
V Cloud opname
V 90+ zenders Begin gemist via guide
V Meer beeld- en geluidopties per zender
V Favorieten instellen
V Diverse VOD kanalen
V Kijkprofielen

Wat kan er beter?

X Zoekfunctie
X Geen Technicolor streams, maar compressie. Soms wat instabiel
X Geen 4k
X Geen derde apps
X Menustructuren soms wat onlogisch


105 reacties

Reputatie 3

Hoi @D-Vine en @mjagers, het is volkomen begrijpelijk dat jullie hierom vragen. Een aantal bugs is echter zeer lastig te fixen omdat de oorzaken vaak ingewikkelder in elkaar steken dan we aanvankelijk gedacht hadden. Er spelen nogal veel issues op dit moment, daarvan dient elk issue onafhankelijk van de ander aangepakt en onderzocht te worden. Dat zorgt er ook voor dat ons TV team langer de tijd nodig heeft dan bedoeld. 

Gelukkig is er licht aan het eind van de tunnel: onze TV experts hebben aangegeven op zeer korte termijn met (een) update(s) te komen in de verzameltopics. Dit neemt niet weg dat het te lang geduurd heeft natuurlijk, daarom hebben wij als moderators ook gevraagd of er schot in de zaak kan komen en dat lijkt nu eindelijk te gebeuren. Bedankt voor jullie feedback en geduld, ik weet dat de wachttijd niet makkelijk geweest is. Helemaal niet in deze barre tijden. We spreken elkaar snel in de verzameltopics, beloofd!

Verzameltopics: Feedback nieuwe TVA en Feedback nieuwe TMTV.


bedankt voor de info.

kleine tip.

houd ons op de hoogte welke bugs als eerste worden gefixed en een road map welke fixes er aan zitten te komen. Zo begrijpen we als klant beter de problemen die getackeld moeten worden en wordt ons geduld niet zo op de proef gesteld.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @D-Vine en @mjagers, het is volkomen begrijpelijk dat jullie hierom vragen. Een aantal bugs is echter zeer lastig te fixen omdat de oorzaken vaak ingewikkelder in elkaar steken dan we aanvankelijk gedacht hadden. Er spelen nogal veel issues op dit moment, daarvan dient elk issue onafhankelijk van de ander aangepakt en onderzocht te worden. Dat zorgt er ook voor dat ons TV team langer de tijd nodig heeft dan bedoeld. 

Gelukkig is er licht aan het eind van de tunnel: onze TV experts hebben aangegeven op zeer korte termijn met (een) update(s) te komen in de verzameltopics. Dit neemt niet weg dat het te lang geduurd heeft natuurlijk, daarom hebben wij als moderators ook gevraagd of er schot in de zaak kan komen en dat lijkt nu eindelijk te gebeuren. Bedankt voor jullie feedback en geduld, ik weet dat de wachttijd niet makkelijk geweest is. Helemaal niet in deze barre tijden. We spreken elkaar snel in de verzameltopics, beloofd!

Verzameltopics: Feedback nieuwe TVA en Feedback nieuwe TMTV.

Er gebeurd helemaal niks hier, Tmobile reageert nergens op, app wordt niet verbeterd. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik hieraan begonnen ben...

Reputatie 3

Is er al een update over de problemen met beeld kwaliteit en vertraging in het beeld?

Hmmm… navraag leert dat je AC3 (of stereo) kunt activeren, maar dit niet betekent dat er ook een Dolby Digital 5.1 track geleverd wordt. Het ziet er naar uit dat er niet meer dan 2.0 surround uit zal komen en het puur als codeertechniek gebruikt wordt. Zonde. Heb aangekaart dat dit vreemd is aangezien Dolby wel door de zenders geleverd wordt en er eerder wel sprake was dat dit kwam.

Zie mijn reactie hier:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-geniet-van-het-nieuwe-tv-anywhere-325233?postid=1574454#post1574454

Is er al meer bekend over de DD 5.1 stream? Ik heb gisteren getest met mijn Sonos Arc + 2 Sonos One's in 5.1 opstelling en had toch het idee dat ik met de TV Box een 5.1 stream kreeg. De Sonos liet dat in ieder geval zien als input en het klonk ook duidelijk meer ‘surround’ als wanneer ik Stereo had geselecteerd.

GEEN DD 5.1 is voor mij echt een dealbreaker, ook omdat me vooraf verteld is dat dit geleverd zou worden… Op de Apple TV zie ik het momenteel al helemaal niet, dus daar moet ook nog wat gebeuren om het als ‘volwaardig’ alternatief te zien…

24 uur geleden aangesloten, maar vooralsnog bijna spijt van mijn beslissing...

Heb nieuwe tv nu een paar dagen, redelijk tevreden.

 

Paar kleine dingen

- opname kwaliteit verschild heel erg soms.slechte kleuren je ziet ook soms wordt beeld licht en weer donker.

- opname spoelen vind ik echt slecht waarom niet zoals Netflix je opnamen in scene's opdelen dan gaat spoelen veel sneller nu x16 lijkt wel 10sec spoelen.

- Guide vind ik niet heel top vind oude beter nu erg groot weinig info.

- Ik heb ook erotiek pakket maar die blijft maar vergrendeld elke keer weer ontgrendelen. Ook al zet ik in profiel op AL of op 18 blijft het zelfde.

- kwaliteit zender is volgens mij al vaker genoemd, zat gisteren SBS6 live voetbal te kijken wat kwaliteit niet echt best.

 

Verder geen opmerkingen hoop dat dit uitgebouwd wordt beetje zoals KPN. 

Reputatie 7
Badge +7

@Bastiaan81 Dat is absoluut niet fijn voetbal kijken inderdaad, ik snap je helemaal! Gelukkig hebben ze Mura opgerold met 1-5, dat is dan weer een heerlijk resultaat voor de PSV supporters en voetballiefhebbers onder ons. 

@D-Vine We komen met een update wanneer er meer duidelijk is. De beeldkwaliteit moet inderdaad stabiel blijven of progressie boeken en niet achteruitgaan, zo hebben we allemaal de beste TV-ervaring en dat is ook waar T-Mobile Thuis voor staat. 

Ik hoop jullie snel van goed nieuws te kunnen voorzien!

Reputatie 3

@Bastiaan81 Het leek erop dat we via een aanpassing op afstand van de resolutie één en ander opgelost hadden, maar dit bleek slechts een tijdelijke fix welke overruled werd wanneer de TV Box gereset wordt. 

Ook wat betreft de vertraging is men nog in onderzoek en wordt er getest om zo het optimale resultaat neer te zetten. 


Fijn dat er aan gewerkt wordt, beide zijn zeer belangrijke punten.

Jullie zijn nu een van de betere met beeldkwaliteit en dat moet echt zo blijven en niet minder worden.

Aangezien ik glasvezel heb vind ik dat hier geen concessies in gedaan moeten worden.

 

Reputatie 2

@Bastiaan81 Het leek erop dat we via een aanpassing op afstand van de resolutie één en ander opgelost hadden, maar dit bleek slechts een tijdelijke fix welke overruled werd wanneer de TV Box gereset wordt. 

Ook wat betreft de vertraging is men nog in onderzoek en wordt er getest om zo het optimale resultaat neer te zetten. 

Die resolutie is vervelend, maar vind ik zelf nog het minst erge. Die vertraging is echt extreem storend. Gisteren PSV gekeken en bij alle goals wist ik al dat hij ging vallen, voordat hij op tv viel :(

 

Fijn te horen dat er iig vast getest wordt. Laten we hopen dat het snel weer acceptabel is.

Reputatie 7
Badge +7

@Bastiaan81 Het leek erop dat we via een aanpassing op afstand van de resolutie één en ander opgelost hadden, maar dit bleek slechts een tijdelijke fix welke overruled werd wanneer de TV Box gereset wordt. 

Ook wat betreft de vertraging is men nog in onderzoek en wordt er getest om zo het optimale resultaat neer te zetten. 

Reputatie 2

Hi all, zoals jullie weten hebben we een tijdelijke workaround maar deze wordt mogelijk overschreven bij een reset. Er wordt gewerkt aan een permanente oplossing maar hier is op het moment nog geen datum voor bekend. Sorry dat we niets concreters hebben, maar we willen wel laten weten dat er echt aan gewerkt wordt.

Uhm, ik weet van niks. Wat is die workaround?

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, zoals jullie weten hebben we een tijdelijke workaround maar deze wordt mogelijk overschreven bij een reset. Er wordt gewerkt aan een permanente oplossing maar hier is op het moment nog geen datum voor bekend. Sorry dat we niets concreters hebben, maar we willen wel laten weten dat er echt aan gewerkt wordt.

Reputatie 2

Voor 9 seconden zou ik nog blijven kijken op de normale TV. Maar dat je weet dat het 40 seconden achter loopt is echt belachelijk. :rage:

Wedstrijd afgelopen en jij zit nog in de blessuretijd. :rage:

de F1 heeft al een hele ronde gereden en Max moet nog starten :rage:

de 100 of 200 meter sprint hoef je niet eens meer te kijken zo groot tijd verschil zit er nu in :rage:

schaatsen 500 meter sprint is al klaar en jij zit de start procedure nog te kijken :rage:

 

Ik bespreek de wedstrijd regelmatig via whatsapp met een maatje, dan is die 9 seconden minder vertraging al heel erg fijn. Maar dan nog steeds zit je met vertraging idd, wat totaal onwenselijk is.

 

Ik heb ondertussen al even gekeken en ben er wel uit dat als deze problemen met Black Friday nog niet opgelost, dan is dat een mooi moment om weer over te stappen.

Reputatie 1

Ik ondervind dezelfde problemen. ± 40 seconden achter tov van de vorige software. 

Reputatie 3

Voor 9 seconden zou ik nog blijven kijken op de normale TV. Maar dat je weet dat het 40 seconden achter loopt is echt belachelijk. :rage:

Wedstrijd afgelopen en jij zit nog in de blessuretijd. :rage:

de F1 heeft al een hele ronde gereden en Max moet nog starten :rage:

de 100 of 200 meter sprint hoef je niet eens meer te kijken zo groot tijd verschil zit er nu in :rage:

schaatsen 500 meter sprint is al klaar en jij zit de start procedure nog te kijken :rage:

 

Reputatie 2

Het gaat over de vertraging via de decoder, niet via de app. Die schijnt namelijk ook net zo erg te zijn


Dat weet ik maar als de decoder met het nieuwe platform een grotere vertraging heeft dan het oude platform dan moet het verschil in tijd met de app dus kleiner zijn dan 31 seconden wat ik heb gemeten

Dat is toch al gebleken uit vergelijkingen met de Eurosport Player bijv. Ipv vóór lopen de boxen met het nieuwe platform nu achter op de Eurosport Player :grin:

Dit is ook met de player van Fox Sports, die loopt gewoon 9 seconden voor. Ik heb van het weekend dus maar voetbal gekeken via de iPad :(

Reputatie 4
Badge +2

Het gaat over de vertraging via de decoder, niet via de app. Die schijnt namelijk ook net zo erg te zijn


Dat weet ik maar als de decoder met het nieuwe platform een grotere vertraging heeft dan het oude platform dan moet het verschil in tijd met de app dus kleiner zijn dan 31 seconden wat ik heb gemeten

Dat is toch al gebleken uit vergelijkingen met de Eurosport Player bijv. Ipv vóór lopen de boxen met het nieuwe platform nu achter op de Eurosport Player :grin:

Reputatie 3

Het gaat over de vertraging via de decoder, niet via de app. Die schijnt namelijk ook net zo erg te zijn


Dat weet ik maar als de decoder met het nieuwe platform een grotere vertraging heeft dan het oude platform dan moet het verschil in tijd met de app dus kleiner zijn dan 31 seconden wat ik heb gemeten

Reputatie 2

Het gaat over de vertraging via de decoder, niet via de app. Die schijnt namelijk ook net zo erg te zijn

Reputatie 3

Met het oude tv platform en de nieuwe tv anywhere app zit 31 seconden vertraging. TV en app vertraging is normaal overigens.

Als het nieuwe platform ook een vertraging heeft zou daar nu met de nieuwe app een andere waarde uit moeten komen.

Ik heb getest met tv kijken Ziggo F1 en deze ook op de app gezet en de aftel klok van beide bekeken.

 

Zal morgen met voetbal nog een test doen.

 

Reputatie 2

Nog een update over de beeldkwaliteit en de vertraging? Ik zie in andere topics dat er geëxperimenteerd wordt met 60 en 50 hertz maar ik zie verder niks over het verbeteren van het signaal zelf, laat staan de vertraging van 20-30 sec op live beeld en uiteraard de 5.1 audio kanalen. Zijn ze hier nou mee bezig en wat is de status?

Als het echt MPEG-DASH is, zou toch een stream met hogere kwaliteit en surround makkelijk toegevoegd kunnen worden. Intelligente clients zouden die dan eenvoudig op kunnen pakken..

Reputatie 2

:smile: volgende stap wordt Netflix toevoegen om de aandacht af te leiden :wink:

Als we toch over compressie van beeld materiaal hebben past Netflix prima in dat rijtje :grimacing:

Nee, geloof me, de beeldkwaliteit van Netflix is van een -heel- andere orde dan die van T-Mobile TV.

Er gaat duidelijk iets niet goed met T-Mobile TV, ik ben weer terug bij af toen ik begon met een 28” 480i Trinitron TV in 2000. Het lijkt ook elke dag slechter te worden.

Ik weet ook wel dat Netflix het beter voor elkaar heeft maar ook die content krijgt dikke compressie.

Vooral de 4K HDR.

opmerking was ook meer met een knipoog dat alles overal maar op het randje gecomprimeerd wordt.  Dat T-Mobile hier de plank compleet mis slaat en ons terug brengt in het VHS tijdperk dat spant de kroon natuurlijk.

 

Als het echt zo extreem is stap ik over, dan maar duurder, maar de beeldkwaliteit is het belangrijkste. Ik snap gewoon niet dat het live gaat met mindere beeldkwaliteit. Dat moet de testers toch ook zijn opgevallen? Liever een gedateerd platform met perfect beeld dan een up to date platform met VHS kwaliteit.

Reputatie 3

:smile: volgende stap wordt Netflix toevoegen om de aandacht af te leiden :wink:

Als we toch over compressie van beeld materiaal hebben past Netflix prima in dat rijtje :grimacing:

Nee, geloof me, de beeldkwaliteit van Netflix is van een -heel- andere orde dan die van T-Mobile TV.

Er gaat duidelijk iets niet goed met T-Mobile TV, ik ben weer terug bij af toen ik begon met een 28” 480i Trinitron TV in 2000. Het lijkt ook elke dag slechter te worden.

Ik weet ook wel dat Netflix het beter voor elkaar heeft maar ook die content krijgt dikke compressie.

Vooral de 4K HDR.

opmerking was ook meer met een knipoog dat alles overal maar op het randje gecomprimeerd wordt.  Dat T-Mobile hier de plank compleet mis slaat en ons terug brengt in het VHS tijdperk dat spant de kroon natuurlijk.

 

:smile: volgende stap wordt Netflix toevoegen om de aandacht af te leiden :wink:

Als we toch over compressie van beeld materiaal hebben past Netflix prima in dat rijtje :grimacing:

Nee, geloof me, de beeldkwaliteit van Netflix is van een -heel- andere orde dan die van T-Mobile TV.

Er gaat duidelijk iets niet goed met T-Mobile TV, ik ben weer terug bij af toen ik begon met een 28” 480i Trinitron TV in 2000. Het lijkt ook elke dag slechter te worden.

Reageer