Beantwoord

Samsung Neo QLED 8K QN800B niet compatibel NL markt

  • 24 June 2022
  • 85 reacties
  • 1914 Bekeken

Prachtige Samsung tv gekocht Neo QLED 8K QN800B. Helaas heeft deze geen app voor de Nederlandse markt!?!? Dit ondanks de T-Mobile statement dat alle Samsung Tv’s van minder dan 4 jaar oud allemaal compatibel zijn … Staat alleen een T-Mobile app op voor de Tsjechische markt ?! Geen enkele opvolging of update door T-Mobile. Nu al spijt van deze overstap. Waarschijnlijk de juridische middelen inschakelen wegens het verschaffen van misleidende informatie bij promotieddoeleinden.

icon

Beste antwoord door Lisa 29 June 2022, 13:49

Bekijk origineel

85 reacties

Reputatie 1

@Demi , ik ben inmiddels ook in contact met samsung zie hieronder hun laatste reactie van vanavond;

 Ik heb je vraag mbt de T mobile app ,intern doorgestuurd naar onze product specialist, misschien dat deze hier meer informatie over heeft. Ik moet hiervoor alleen even op antwoord wachten.

Zodra ik antwoord van samsung heb zal ik het met je delen.

Honestly, from my perspective it feels like we are getting fobbed off with a BS excuse.  I moved to T mobile because of the mobile app but I regret that decision based on the service.  10 months and no update…. I work for a company that develops and publishes apps, I know it doesn’t take 10 months and it is not that complicated.

 

Paul

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @R Degros, @Kneus, @Tomvdknaap96, @kvanzoelen, @Niels2572 en @sieg.eilbracht, ik wil jullie graag laten weten dat de leverancier ter aanvulling van het onderzoek om de volgende informatie heeft gevraagd. Kunnen jullie dit hier doorgeven? Op die manier kan het onderzoek zo snel mogelijk weer verder worden opgepakt: 

  • Welke afstandsbediening gebruik je bij jouw tv? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)?
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd? 
  • Op welke datum/wanneer kwam je achter dit issue? 

Hartstikke bedankt voor de moeite allemaal! 💪

Hi @Kneus, jij hebt eerder deze informatie al met ons gedeeld! Kun je dubbelchecken of dit nog steeds de juiste informatie is en het doorgeven als er iets is veranderd? Merci! 

Hi @sieg.eilbracht, merci voor de aanvulling en terechte opmerking! Dit maak ik met liefde voor jou in orde. Zojuist wilde ik dit voor je in orde maken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonenment uit. Kun je een privébericht sturen naar mijn collega @Cheyenne met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan zij deze vergoeding voor jou in orde maken. Ik deed het ook met liefde voor je, maar morgen is mijn laatste werkdag bij T-Mobile en ik wil voorkomen dat jouw privébericht in mijn inbox terechtkomt en onbeantwoord blijft. Geef je hier een seintje als je een privébericht hebt gestuurd? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @R Degros, merci voor deze aanvulling! Ik kan me helemaal voorstellen dat je graag draadloos tv wilt gaan kijken, dus ik hoop echt dat de oplossing voor dit issue snel aan het licht komt. Heel slim om de TV Boxen nog even in huis te laten en af te wachten tot de monteur is langsgekomen. Kan je vandaag een update geven, zodra de monteur langs is geweest? Ik vergoed met alle liefde de kosten van één van de TV Boxen totdat je de App kunt gebruiken! Dit kan ik in orde maken, zodra de App bij jou werkt. 

Ook ik ben erg benieuwd wanneer T-Mobile dit eindelijk eens gaat oplossen voor de QN800B.

Lijkt toch echt op een USA, Canada, South America model aldus de officiële website van Samsung: 

 

Bron Samsung: Hoe ontcijfer ik de modelcode van mijn Smart tv? en dan “Modelcodes uitvergroot” aanklikken.

 

Volgens de consumentenbond website zou QN voor Qled Neo staan, dus tja, welke nu te geloven.

edit 16:53: En als je zoekt op Ziggo Go of KPN iTV app, zijn deze wel in NL te vinden dan?

Hi Timo, wat leuk dat je zo mee zoekt.

KPN iTV vindt hij wel, ZIggo niet (misschien door glasvezel?).

Mbt code hebben zowel de leverancier als Samsung HQ bevestigd dat het om een “Benelux” versie gaat aan de hand van modelnummer … XXN en ik heb het ook met eigen ogen gezien in het software window op het scherm van de TV.

Dank alvast, René

Reputatie 1

Onderstaand nog een reactie van Samsung:

Hi Siegfried,  Wij hebben nog geen andere versie app van T-mobile gekregen voor deze tv.

Als nog wil ik je vragen graag contact op te nemen met de app ontwikkelaar voor meer informatie. ^Shayenne(Samsung)

Reputatie 7
Badge +17

Demi geeft toch op 6 februari al aan dat ze in contact zijn met Samsung? Dit zijn geen zaken die snel.op te lossen zijn. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @R Degros, hele goede en terechte vraag van je! Dit heb ik toevallig gisteren aan het einde van de dag gevraagd aan mijn collega. Het is lastig om hier een tijdsindicatie voor mee te geven, maar vanaf onze kant doen we er alles aan om dit zo snel mogelijk te fixen. Zo hebben mijn collega's het gelijk laten escaleren naar de leverancier. Ik hoop dat ik snel weer een update hiervan doorkrijg. 

Ook wil ik graag aan je vragen of het op dit moment niet lukt om via de TV Boxen te kijken? Ik ben een kijkje gaan kijken achter de schermen en zie dat je twee TV Boxen in huis hebt. Ik wil natuurlijk dat je zonder problemen tv kan kijken, totdat de App bij jou gaat werken. Ik hoor het graag!

Hi @R Degros, hele goede en terechte vraag van je! Dit heb ik toevallig gisteren aan het einde van de dag gevraagd aan mijn collega. Het is lastig om hier een tijdsindicatie voor mee te geven, maar vanaf onze kant doen we er alles aan om dit zo snel mogelijk te fixen. Zo hebben mijn collega's het gelijk laten escaleren naar de leverancier. Ik hoop dat ik snel weer een update hiervan doorkrijg. 

Ook wil ik graag aan je vragen of het op dit moment niet lukt om via de TV Boxen te kijken? Ik ben een kijkje gaan kijken achter de schermen en zie dat je twee TV Boxen in huis hebt. Ik wil natuurlijk dat je zonder problemen tv kan kijken, totdat de App bij jou gaat werken. Ik hoor het graag!

Dank Lisa, Ik heb idd nog twee boxen in huis maar de bedoeling was om draadloos te werken. Ik moet deze nog terug sturen maar wacht nog even want morgen komt monteur weer langs om job af te werken. Ik verwacht gezien deze bug een aktie van T-Mobile. Gratis plaatsen van 1 box tot als app werkt. De andere box stuur ik dan terug (want op andere neiwue tv werkt app wel). Dank voor de support.

Reputatie 7
Badge +6

@PJ6474286 Yes, they’re still working on it. I also keep an eye on the investigation and if there is more to share, I will let you guys know in this topic! 😁

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem op mn nieuwe tv QE65QN800BT van Samsung.

T mobile hebben jullie al een oplossing?

Ik heb nu een extra tv box bij deze tv ,die ik niet nodig zou hebben als de app op deze tv zou werken.Dus betaal ik nu extra abonnements kosten voor de tv box.

Graag reactie t mobile.

 

Reputatie 7
Badge +2

Hi @R Degros, we zijn op dit moment nog druk bezig met het verhelpen van dit issue. Ik ben meteen gaan kijken. Op de facturen is te zien dat TV Box elke maand vergoed wordt. Dit kun je terug zien op de derde pagina bij “Kortingen / Compensaties”. Dit is allemaal terug te vinden in: My T-Mobile.

Reputatie 1

@Demi ,Oke.

Maar wat gaan jullie doen als de app afgewezen wordt?

Er wordt nog steeds via jullie website gecommuniceerd dat dit mogelijk is.https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/samsung-tv-installeren

Dan zou je kunnen denken dat dit misleidend is ?

Wat zouden jullie voor toereiking doen naar je klanten met een Samsung tv zoals ik?

Hi @R Degros, merci voor deze aanvulling! Ik kan me helemaal voorstellen dat je graag draadloos tv wilt gaan kijken, dus ik hoop echt dat de oplossing voor dit issue snel aan het licht komt. Heel slim om de TV Boxen nog even in huis te laten en af te wachten tot de monteur is langsgekomen. Kan je vandaag een update geven, zodra de monteur langs is geweest? Ik vergoed met alle liefde de kosten van één van de TV Boxen totdat je de App kunt gebruiken! Dit kan ik in orde maken, zodra de App bij jou werkt. 

Ook hoor ik het graag het plan van aanpak voor de Viaplay voucher. Ik had al ViaPlay via ZIggo, voucher code ingegeven, verwerkt en bevestigd, maar vervolgens was abonnement niet meer actief. Heb zelf weer een nieuw ViaPlay abonnement moeten aansluiten.

Prachtige Samsung tv gekocht Neo QLED 8K QN800B. Helaas heeft deze geen app voor de Nederlandse markt!?!? Dit ondanks de T-Mobile statement dat alle Samsung Tv’s van minder dan 4 jaar oud allemaal compatibel zijn … Staat alleen een T-Mobile app op voor de Tsjechische markt ?! Geen enkele opvolging of update door T-Mobile. Nu al spijt van deze overstap. Waarschijnlijk de juridische middelen inschakelen wegens het verschaffen van misleidende informatie bij promotieddoeleinden.

Hi @R Degros, ik wil je heel graag hierbij helpen zodat je van de Smart TV App kan gaan genieten! Zou je eens enkel ‘T-Mobile’ kunnen intypen? Vind je de App nu wel in het Nederlands? Ik hoor het heel graag van je en hoop dat jij hier wel de goede mee te pakken krijgt. 

Dank Lisa, helaas niet. Ik zie hetzelfde als voorheen. Bij het intypen van “T-Mobile” zie ik “T-Mobile TV GO” wat, zoals eerder al vermeld,  de Tsjechische app versie is. Hoe verder?

Reputatie 7
Badge +15

@Demi Pak jij deze op? 

Hi @R Degros, ik wil je heel graag hierbij helpen zodat je van de Smart TV App kan gaan genieten! Zou je eens enkel ‘T-Mobile’ kunnen intypen? Vind je de App nu wel in het Nederlands? Ik hoor het heel graag van je en hoop dat jij hier wel de goede mee te pakken krijgt. 

Hi @R Degros, ik wil je heel graag hierbij helpen zodat je van de Smart TV App kan gaan genieten! Zou je eens enkel ‘T-Mobile’ kunnen intypen? Vind je de App nu wel in het Nederlands? Ik hoor het heel graag van je en hoop dat jij hier wel de goede mee te pakken krijgt. 

Dank Lisa, helaas niet. Ik zie hetzelfde als voorheen. Bij het intypen van “T-Mobile” zie ik “T-Mobile TV GO” wat, zoals eerder al vermeld,  de Tsjechische app versie is. Hoe verder?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @R Degros, zou je iets specifieker jouw vraag kunnen formuleren? Ik snap de vraag nu niet helemaal, sorry. Merci! 

Hi @R Degros, zou je iets specifieker jouw vraag kunnen formuleren? Ik snap de vraag nu niet helemaal, sorry. Merci! 

In jullie aanbieding was 4 maanden gratis ViaPlay inbegrepen. Dit was een speciale aktie met een einddatum. Ik moest daarom een voucher activeren. Dit heb ik gedaan maar werkte niet. Ik nu geen 4 maanden gratis ViaPlay gehad. 

Hi @R Degros, merci voor deze aanvulling! Ik kan me helemaal voorstellen dat je graag draadloos tv wilt gaan kijken, dus ik hoop echt dat de oplossing voor dit issue snel aan het licht komt. Heel slim om de TV Boxen nog even in huis te laten en af te wachten tot de monteur is langsgekomen. Kan je vandaag een update geven, zodra de monteur langs is geweest? Ik vergoed met alle liefde de kosten van één van de TV Boxen totdat je de App kunt gebruiken! Dit kan ik in orde maken, zodra de App bij jou werkt. 

Had vandaag verlof genomen omdat monteur kwam en keek er naar uit om weer normaal tv te kunnen kijken. Was voorzien tussen 14u en 16u. Krijg net melding dat monteur nu weer niet komt. … krijg dan weer zo typische onpersoonlijke sms om weer een afspraak te maken. Geen enkele moeite van Guidion

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Kneus, helemaal super - merci voor deze aanvullende informatie! Ik heb zojuist het verzoek ingediend en hier heb je als het goed is net ook een e-mail van ontvangen. Zodra er updates uit het onderzoek rollen, dan deel ik die met je. Hopelijk kunnen we dit mysterie snel ontrafelen. 

Reputatie 7
Badge +2

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/how-to-troubleshoot-apps-that-are-not-working-on-the-samsung-smart-tv/

Specifiek methode 3 in bovenstaande link.

Ik lees met verbazing alle reacties. Vanavond een half uur met 't-mobile thuis' aan de telefoon gezeten om interactieve tv aan te schaffen. Aardige knul, Koen, maar hij had geen idee hoe het kon dat we alleen een Tsjechische app te zien krijgen. En nu lees ik dat dit al 10 maanden speelt! Hij belt a.s. donderdag terug, maar ik kan het antwoord dus al wel raden.. 🤨 Dit betekent dat wij ook een box nodig zullen hebben om tv te kunnen kijken, terwijl wij een tv uit 2022 hebben! Ik mag hopen dat hier dan geen maandelijke kosten voor gerekend zullen worden totdat er uiteindelijk wel een app voor onze tv beschikbaar komt...?? @Demi 

Dank voor advies maar al allemaal geprobeerd. Ook software volledig herladen door Samsung HQ. Zonder resultaat. T-Mobile moet volgens Samsung via hun Service instructie geven om Nl app te laten valideren op dit topmodel.

Reageer