Beantwoord

Samsung Neo QLED 8K QN800B niet compatibel NL markt



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

100 reacties

Hi @R Degros, zou je iets specifieker jouw vraag kunnen formuleren? Ik snap de vraag nu niet helemaal, sorry. Merci! 

In jullie aanbieding was 4 maanden gratis ViaPlay inbegrepen. Dit was een speciale aktie met een einddatum. Ik moest daarom een voucher activeren. Dit heb ik gedaan maar werkte niet. Ik nu geen 4 maanden gratis ViaPlay gehad. 

Hi @R Degros, merci voor deze aanvulling! Ik kan me helemaal voorstellen dat je graag draadloos tv wilt gaan kijken, dus ik hoop echt dat de oplossing voor dit issue snel aan het licht komt. Heel slim om de TV Boxen nog even in huis te laten en af te wachten tot de monteur is langsgekomen. Kan je vandaag een update geven, zodra de monteur langs is geweest? Ik vergoed met alle liefde de kosten van één van de TV Boxen totdat je de App kunt gebruiken! Dit kan ik in orde maken, zodra de App bij jou werkt. 

Had vandaag verlof genomen omdat monteur kwam en keek er naar uit om weer normaal tv te kunnen kijken. Was voorzien tussen 14u en 16u. Krijg net melding dat monteur nu weer niet komt. … krijg dan weer zo typische onpersoonlijke sms om weer een afspraak te maken. Geen enkele moeite van Guidion

Reputatie 7

Hi @Kneus, helemaal super - merci voor deze aanvullende informatie! Ik heb zojuist het verzoek ingediend en hier heb je als het goed is net ook een e-mail van ontvangen. Zodra er updates uit het onderzoek rollen, dan deel ik die met je. Hopelijk kunnen we dit mysterie snel ontrafelen. 

Reputatie 7
Badge +5

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/how-to-troubleshoot-apps-that-are-not-working-on-the-samsung-smart-tv/

Specifiek methode 3 in bovenstaande link.

Ik lees met verbazing alle reacties. Vanavond een half uur met 't-mobile thuis' aan de telefoon gezeten om interactieve tv aan te schaffen. Aardige knul, Koen, maar hij had geen idee hoe het kon dat we alleen een Tsjechische app te zien krijgen. En nu lees ik dat dit al 10 maanden speelt! Hij belt a.s. donderdag terug, maar ik kan het antwoord dus al wel raden.. 🤨 Dit betekent dat wij ook een box nodig zullen hebben om tv te kunnen kijken, terwijl wij een tv uit 2022 hebben! Ik mag hopen dat hier dan geen maandelijke kosten voor gerekend zullen worden totdat er uiteindelijk wel een app voor onze tv beschikbaar komt...?? @Demi 

Dank voor advies maar al allemaal geprobeerd. Ook software volledig herladen door Samsung HQ. Zonder resultaat. T-Mobile moet volgens Samsung via hun Service instructie geven om Nl app te laten valideren op dit topmodel.

@Lisa heb jij een status update voor mij? 

Reputatie 7
Badge +8

@PJ6474286 We’re still working on it to get our app available in the store. When everything is live, I will give a heads up in this topic! 😁 For your other question, can you open a new topic? That way we make sure there is no confusion in this topic about other topics than the QN800B. Thanks!

Goedemorgen, op mijn Samsung tv (SAMSUNG UE55MU7000) kan ik alleen de Tsjechische T-Mobile TV Go app vinden en niet de Nederlandse variant.

 

Doe ik iets fout?

 

Alvast bedankt.

Reputatie 1

Afstand bediening: samsung R-NZ

Software versie: T-OSCPBEUC-1421.0,BT-S.

SMART HUB: 7TGAWNVOJG4CZ

Datum : 2-1-23

Hopend op een spoedige oplossing.

Grt

 

 

 

 

 

Reputatie 1

@Lisa & @Cheyenne ,

Ik het pb bericht verstuurd.

Reputatie 7
Badge +5

@R Degros 

een poging om nog iets te proberen …

Niet geschoten is altijd mis, maar als Samsung al toegang tot de TV heeft gehad en daar ook niet uitkomt vraag ik mezelf af waarom Samsung een dergelijke issue niet oppakt en contact opneemt met T-mobile om dat top product een volledige setting te geven in de markt.

Of loopt Samsung ook tegen de muur op die T-mobile wel eens uitstraalt in het verwerken van sommige problematiek?

Laten we nogmaals een moderator als @Lisa of @Jason proberen te interesseren in deze zaak en het via die weg op te lossen.

Reputatie 7
Badge +16

@sieg.eilbracht Wij kunnen geen privéberichten van andere moderators inzien. Ik wil je vragen om jouw bericht dan ook te kopiëren en naar @Demi te versturen. Ik zal haar ook meteen vragen om dit topic op te pakken. Bedankt voor je alertheid!

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor de uitleg @R Degros! Je kon inderdaad van 10 februari t/m 29 april je voucher activeren. Heb je dit binnen deze tijd gedaan en via promoties.t-mobile.nl/viaplay? Zo ja en is het aanvragen van de voucher gelukt? Check dan je spamfolder, het kan goed dat de voucher hier terecht is gekomen. Heb je het binnen de tijd aangevraagd en werkte de ontvangen vouchercode niet? Dan kan je contact opnemen met onze partner 10XCREW via 071-2032075 (alleen op werkdagen) of via t-mobile@activationboxx.com. Zij maken dit in orde! 

Mijn oprechte dat Guidion niet is gekomen. Heb je gelijk een nieuwe afspraak kunnen maken? Guidion hoort dit meteen aan te bieden!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @kvanzoelen, dit klopt inderdaad! De app werkt op alle Samsung modellen met het bouwjaar 2018 en nieuwer. Jouw televisie is van 2017. Op onze website zie je precies welke tv's er wel en niet geschikt zijn!

Hi @R Degros@Kneus@Tomvdknaap96@kvanzoelen@Niels2572 en @sieg.eilbracht, ik wil jullie graag laten weten dat de leverancier ter aanvulling van het onderzoek om de volgende informatie heeft gevraagd. Kunnen jullie dit hier doorgeven? Op die manier kan het onderzoek zo snel mogelijk weer verder worden opgepakt: 

  • Welke afstandsbediening gebruik je bij jouw tv? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)?
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd? 
  • Op welke datum/wanneer kwam je achter dit issue? 

Hartstikke bedankt voor de moeite allemaal! 💪

Hi @Kneus, jij hebt eerder deze informatie al met ons gedeeld! Kun je dubbelchecken of dit nog steeds de juiste informatie is en het doorgeven als er iets is veranderd? Merci! 

Hi @sieg.eilbracht, merci voor de aanvulling en terechte opmerking! Dit maak ik met liefde voor jou in orde. Zojuist wilde ik dit voor je in orde maken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonenment uit. Kun je een privébericht sturen naar mijn collega @Cheyenne met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan zij deze vergoeding voor jou in orde maken. Ik deed het ook met liefde voor je, maar morgen is mijn laatste werkdag bij T-Mobile en ik wil voorkomen dat jouw privébericht in mijn inbox terechtkomt en onbeantwoord blijft. Geef je hier een seintje als je een privébericht hebt gestuurd? 


Bij mij dezelfde versies van zowel afstandbediening en software als bij Sieg.

datum 03-01-2023

 

grtn, Niels

Reputatie 1

@Demi zie hieronder het antwoord van Samsung:

Hoi! Ik heb inmiddels antwoord. Mijn collega zegt het volgende: "Wij hebben nog geen andere versie app van T-mobile gekregen voor deze tv. ". Dus je zit nu eigenlijk een beetje tussen schip en wal in, als ik dat mag zeggen. ^Ava

 

Dus de actie ligt bij tmobile om te zorgen dat de app voor samsung geregeld wordt.

Helemaal met u eens. Als klant voelt het soms als een bal in een flipperkast. Ben elke dag aan telefoon ... zonder resultaat. Volgende stap is voor mij inschakelen van een advacaat (wegens verschaffen van valse informatie bij promotie doeleinden (< 4 jaar Samsung is compatibel) en de 30 dagen bedenktijd. 4 maanden Voucher van ViaPlay kon ook al niet worden geactiveerd.

TV kijken is sinds een paar weken geen beleving /ontspanning meer.

Reputatie 7

Hi @R Degros, merci voor de terugkoppeling! Wat rot om te lezen dat dit nog steeds niet helpt. Ik heb dit aan één van onze tv-specialisten gevraagd. Zodra ik hier een reactie op heb gekregen, dan laat ik je dat meteen weten. Dit is namelijk iets wat ik zo snel mogelijk wil oplossen!

Reputatie 7

Hi @Kneus, ik wil je graag laten weten dat we voor jou een apart onderzoek gaan starten! Die QN800B waar het topic oorspronkelijk over ging, is een nieuwe tv uit 2022. De QE55Q6F waar jij het over hebt, is een wat ouder model uit 2018. Mijn collega van de technische dienst vermoedt dan ook dat dit een ander/nieuw probleem is. Dit gaan we graag voor je uitpluizen. Ter check wil ik weten of het wel lukt om andere apps op jouw tv te installeren? Zo ja, dan hoor ik graag nog de volgende informatie:

  • Welke afstandsbediening heb je bij de Samsung QE55Q6F? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 

Als je hierop terug kunt komen, dan kan ik verder voor je aan de slag! 😁

Reputatie 3

Lijkt toch echt op een USA, Canada, South America model aldus de officiële website van Samsung: 

 

Bron Samsung: Hoe ontcijfer ik de modelcode van mijn Smart tv? en dan “Modelcodes uitvergroot” aanklikken.

 

Volgens de consumentenbond website zou QN voor Qled Neo staan, dus tja, welke nu te geloven.

edit 16:53: En als je zoekt op Ziggo Go of KPN iTV app, zijn deze wel in NL te vinden dan?

Hoi,

Ook ik heb hetzelfde probleem, inmiddels alweer 3 maanden geleden voor het laatst een update op dit topic. 

 

Wat is de actuele status en de tijdlijn voor dit probleem? Ook ik voel me enig sinds misleid met de claim dat alle Samsung TV's minder dan 4 jaar oud de app ondersteunen. Dit is simpelweg niet waar! 

 

Hoe gaan jullie in de tussentijd om met klanten die dit probleem ervaren? Krijg ik resistutie van de kosten van mijn tv box? Deze moet ik voor nu dus nog wel gebruiken, terwijl jullie iets anders vertellen.

 

Hoor het graag! 

 

Groet,

 

Tom

Reputatie 7

Hi guys, ik wil graag laten weten dat ik nog op een concreet antwoord wacht van één van onze tv-specialisten! Hij is gaan navragen wat de exacte status is voor de QN800B. Dus zodra hij hier een reactie op heeft gekregen, dan kan ik die met jullie delen. Voor nu alvast een heel mooi weekend! 

Hi @Kneus, ik wil heel graag de uitkomst van het onderzoek met jou delen! Wanneer je bij Apps zoekt naar T-Mobile TV en je deze niet kunt vinden, dan is jouw smart tv niet geschikt. Daarom heb ik ook voor jouw tv aan mijn collega laten weten dat dit modem nog niet geschikt is en wanneer deze wel geschikt gaat worden. Ik laat het je weten als ik een update heb binnengekregen! 

Reputatie 7
Badge +8

@sieg.eilbracht Zojuist heb ik de inhoud van jouw PB doorgekregen van mijn collega Cheyenne. Zo te zien krijg je al één van de twee TV Boxen gratis, dus dat is toppie! Wat betreft het onderzoek lijkt het erop dat deze versie nog niet ‘approved’ is door Samsung, maar hoe en wat is nog verder in onderzoek. Ik ga dit morgen verder bespreken in de tv-meeting en hopelijk kan ik dan meer vertellen over de voortgang!

Goedemorgen,

 

Zojuist nogmaals gezocht in de Samsung app store op de tv. Wederom geen resultaat op "t-mobile" of "t-mobile tv".

 

Weet u zeker dat het voor elk Samsung model beschikbaar is? UE55MU7000 5J