Beantwoord

Samsung Neo QLED 8K QN800B niet compatibel NL markt



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

100 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@sieg.eilbracht Helemaal begrijpelijk! Ik heb nogmaals navraag gedaan bij ons tv-team hoe het hiermee zit en wat eventueel de tijdslijn is. Er is zover ik weet geen doel gesteld wanneer het mogelijk moet zijn. Ze zijn er in ieder geval mee bezig om het ook mogelijk te maken voor de nieuwste tv-modellen.

Update: in de laatste update van het onderzoek op 6 februari zie ik dat ze nog bezig zijn samen met Samsung. We wachten zo te zien op de bevindingen en issues van Samsung voor dit model voordat we verder kunnen. Zodra er een nieuwe terugkoppeling is op het onderzoek, dan laat ik het weten in dit topic.

Reputatie 7

Hi @sieg.eilbracht en @Niels2572, heel fijn dat jullie je allebei melden! Ik heb dit onderwerp opnieuw opgegooid in een tv-meeting die vanmiddag plaatsvond. We gaan dit opnieuw chasen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Om zeker te weten of jullie de App niet kunnen vinden, wil ik dubbelchecken of jullie T-Mobile TV met het streepje hebben ingetoetst. Soms pakt ‘ie de App niet wanneer je het streepje weglaat. Als jullie dit kunnen bevestigen, dan weet ik voldoende en gaan we hier verder mee aan de slag. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Afgelopen weekend weer eens probleemloos TV kunnen kijken (dat is voor mij: knopje Herstart activeren en afwachten of alles “achter de schermen: werkt) en mijn opgenomen series kunnen bekijken. Dit is ongeveer 2/3 van een maand mogelijk,,, (ik houd een logboek bij), 

Uiteraard was het geluk van korte duur, opstart gisteren (maandagavond) ging het weer mis, na de herstart werkte het achter de schermen weer niet (het radertje blijft draaien / zoeken). Geen opnames bekijken dus. Dan maar Samsung TV gaan kijken, verveeld door de Pathé app gebladerd, wat YOU-Tube en terug naar de TV-app. Wat zappen en verdorie bij SBS9 ging het mis, beeld (en geluid) op zwart… met geen mogelijkheid te activeren… anders dan van zender wisselen (de nabije zender staat dan ook op zwart overigens) en weer eens terug gegaan… beeld was er weer (pffoe...) Voor de gein ook eens gekeken of “achter de schermen” werkte, tot mijn verbazing was dat dus het geval…Maar ja de TV avond was inmiddels voor mij voorbij, dus had ik er niet veel aan,

Reputatie 7
Badge +8

@sieg.eilbracht Ik heb nog geen nieuwe update gehad, maar ik heb hier gelijk om gevraagd bij onze tv-specialisten. Hopelijk kan ik snel meer delen hierover en de status ervan!

Hi @R Degros, het mysterie is door ons ontrafeld! Het klopt helemaal dat jouw tv wel gebruik hoort te kunnen maken van onze Smart TV App. Echter door een bug waar enkele tv-modellen onder vallen (waaronder die van jou), is de Nederlandse App niet zichtbaar. Mijn collega's zijn dan ook heel druk bezig om hier een fix voor te krijgen. Dit heeft onze volledige aandacht! 

Dank Lisa, het is “goed” om te horen dat het ontrafeld is. Enig idee over wat voor tijdslijn we spreken voor een oplossing? Vrijdag komt de monteur weer langs. Mogelijk vraag ik om een box met kabel te installeren in afwachting, want het is vandaag onwerkbaar. Dank voor alle moeite. René

 

T-Mobile, heeft dit probleem nog de volledige aandacht? Dat stond er namelijk 2 maanden geleden. Ik heb net een paar dagen t-mobile en ik heb ook het genomen omdat tv's vanaf 2018 ondersteund zouden zijn. Op mijn Samsung QE55Q6F kan ik ook alleen de tjechische op vinden. Ik had dit bewust gecheckt vooraf en bekeken of de app wel downloadbaar was, zonder dit had ik geen aansluiting gewild. Hoe krijg ik nu de app op mijn tv?

Reputatie 1

Cheyenne, ik je een pb gestuurd.

Kun je die ff checken?

 

Reputatie 7
Badge +8

@sieg.eilbracht Hier ben ik met een update! De app is nog niet in de store, hij staat nog in test-fase bij Samsung. Vorige week hebben ze het erover gehad binnen het project en de voorlopige inschatting van de datum is nog niet zeker, ik kan dan ook nog geen datum delen wanneer dit gebeurt. De reden waarom Samsung niks kan vertellen hierover is iets wat bij ons ligt / accountmanagement. Aangezien het een testfase is, lopen we ook het risico dat de app afgewezen wordt uiteraard. Zodra er meer duidelijkheid is over de definitieve plandatum om de versie in de store te krijgen, laat ik dit uiteraard gelijk weten. Bedankt voor je engelengeduld! 

@Demi De app downloaden lukt en het klantnummer invullen. Echter lukt het invullen van de pincode niet?? We kunnen geen cijfers invullen....🤷🏻‍♀️

@DeMeuff onwijs bedankt! Zo lukt het idd wel. Vandaag de tv box eindelijk in ontvangst genomen, verzending duurde lang vanwege Pinksteren. Kan dus weer retour. 🙈

Reputatie 1

@Demi , weet je al iets? Wat is de status bij de IT jongens? Zijn ze al iets verder gekomen?. Heb je gekeken naar de pb die ik naar @Cheyenne heb gestuurd? Grt

Reputatie 7

Hi @Kneus, ik ga dit graag voor je na! Zojuist heb ik om een update gevraagd aan één van onze tv-specialisten. Zodra ik een reactie heb gekregen, dan laat ik die hier meteen weten. Ik hoop dat ik je snel meer duidelijkheid ga geven! 🍀

Hoe heet de app? Want in de Samsung appstore krijg ik geen hit op "t-mobile" of "tmobile"?

Reputatie 1

I just wanted to follow-up on the QN800B problem.  
I have now completed the move to T-Mobile from KPN (which worked without an issue) but we still don’t have an app for the TV and the TV box only shows a black screen.

Thanks

 

 

Paul

Reputatie 1

@Demi is the a clear plan with regards to the app?  Is there a team actively working on a new version to address this defect?

 

Thanks

 

Paul 

Hi @sieg.eilbracht en @Niels2572, heel fijn dat jullie je allebei melden! Ik heb dit onderwerp opnieuw opgegooid in een tv-meeting die vanmiddag plaatsvond. We gaan dit opnieuw chasen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Om zeker te weten of jullie de App niet kunnen vinden, wil ik dubbelchecken of jullie T-Mobile TV met het streepje hebben ingetoetst. Soms pakt ‘ie de App niet wanneer je het streepje weglaat. Als jullie dit kunnen bevestigen, dan weet ik voldoende en gaan we hier verder mee aan de slag. Excuses voor het ongemak! 

Hoi Lisa,

Ook die variant met streepje heb ik geprobeerd. De app is niet zichtbaar helaas.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @kvanzoelen, dat is wel apart. Hieronder heb ik de instructie hoe je de app kan installeren:

  1. Op de TV gaat de klant naar Home > Apps
  2. Via Search (Zoeken) zoekt de klant op ‘T-Mobile TV’
  3. De T-Mobile TV app heeft een magenta logo > Installeren
  4. Na het installeren kiest de klant voor ‘Add to Home-screen’ (toevoegen aan startpagina)

Lukt het zo wel om de app te downloaden? Hoor het graag!

 

Reputatie 7
Badge +8

@sieg.eilbracht Super dat je zelf ook al in contact bent met Samsung. Ook wij zijn ermee bezig om dit voor elkaar te krijgen. Hopelijk kun je snel gebruik maken van de app!

Hi @R Degros@Kneus@Tomvdknaap96@kvanzoelen@Niels2572 en @sieg.eilbracht, ik wil jullie graag laten weten dat de leverancier ter aanvulling van het onderzoek om de volgende informatie heeft gevraagd. Kunnen jullie dit hier doorgeven? Op die manier kan het onderzoek zo snel mogelijk weer verder worden opgepakt: 

  • Welke afstandsbediening gebruik je bij jouw tv? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)?
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd? 
  • Op welke datum/wanneer kwam je achter dit issue? 

Hartstikke bedankt voor de moeite allemaal! 💪

Hi @Kneus, jij hebt eerder deze informatie al met ons gedeeld! Kun je dubbelchecken of dit nog steeds de juiste informatie is en het doorgeven als er iets is veranderd? Merci! 

Hi @sieg.eilbracht, merci voor de aanvulling en terechte opmerking! Dit maak ik met liefde voor jou in orde. Zojuist wilde ik dit voor je in orde maken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonenment uit. Kun je een privébericht sturen naar mijn collega @Cheyenne met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan zij deze vergoeding voor jou in orde maken. Ik deed het ook met liefde voor je, maar morgen is mijn laatste werkdag bij T-Mobile en ik wil voorkomen dat jouw privébericht in mijn inbox terechtkomt en onbeantwoord blijft. Geef je hier een seintje als je een privébericht hebt gestuurd? 


Bij mij dezelfde versies van zowel afstandbediening en software als bij Sieg.

datum 03-01-2023

 

grtn, Niels

Beste T-Mobile, met een waar genoegen verneem ik dat ik inmiddels ben gepromoveerd naar een Top Poster, echter na 7 maanden acht ik het hoogtijd dat T-Mobile beloftes nakomt, zeker na alle misleidende reklame. In afwachting van de app was de tussenoplossing een aparte gratis box voor een aantal maanden. Inmiddels zijn we 7 maanden verder en betaal ik elke maand nog steeds voor de box, die daarbij minstens tweemaal per avond hapert bij opnames. Dubbele belofte die dus niet wordt gerespecteerd. Graag verwacht ik van T-Mobile nu een finaal communicatie & actieplan alvorens ik jullie officieel in gebreke laat stellen.

Reputatie 7
Badge +5

Hier de website

Parallel import toestel? Dus geen klacht bij Tmobile maar bij de leverancier van de TV plaatsen.

Hier de website

Parallel import toestel? Dus geen klacht bij Tmobile maar bij de leverancier van de TV plaatsen.

Dank voor uw reactie en dit is een fair punt. Echter bij deleverancier laten checken (Model code ...XXN), alsook Samsung Headquarter laten inloggen op TV. Beiden bevestigen dat het zeer zeker om een Benelux model gaat. Conclusie van Samsung is dat T-Mobile verkeerde instructies heeft gegeven mbt app.

Reputatie 7

Hi allemaal, het is alweer even geleden dat ik aanstipte dat mijn collega de status is gaan navragen voor de QN800B. Hier is jammer genoeg nog geen reactie op binnengekomen en dit wordt dan ook nog uitgezocht. Zodra we hier meer over weten, dan communiceren we dat met jullie. 

Reputatie 7

Hi @R Degros, ik wil je heel graag hierbij helpen zodat je van de Smart TV App kan gaan genieten! Zou je eens enkel ‘T-Mobile’ kunnen intypen? Vind je de App nu wel in het Nederlands? Ik hoor het heel graag van je en hoop dat jij hier wel de goede mee te pakken krijgt. 

Reputatie 1

Hi @R Degros, het mysterie is door ons ontrafeld! Het klopt helemaal dat jouw tv wel gebruik hoort te kunnen maken van onze Smart TV App. Echter door een bug waar enkele tv-modellen onder vallen (waaronder die van jou), is de Nederlandse App niet zichtbaar. Mijn collega's zijn dan ook heel druk bezig om hier een fix voor te krijgen. Dit heeft onze volledige aandacht! 

Dank Lisa, het is “goed” om te horen dat het ontrafeld is. Enig idee over wat voor tijdslijn we spreken voor een oplossing? Vrijdag komt de monteur weer langs. Mogelijk vraag ik om een box met kabel te installeren in afwachting, want het is vandaag onwerkbaar. Dank voor alle moeite. René

 

Can anyone please tell me If this has been resolved?  I can see that this post is several months old and I have exactly the same issue.  

I recently bought a new TV (from MediaMarkt) (A Benelux version - Model Samsung NEO QLED 8k 65QN800B) but cannot see the T-Mobile TV App.  The only app I find under T-Mobile is a Czech version of the application.

 

Thanks

 

Paul

 

Reputatie 1

@Jason ,gezien dit al heel lang loopt zou het fijn zijn dat dit deze maand opgelost kan worden.