Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Toon eerste reactie

347 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Bluespromotor Als u de Magic remote heeft druk dan op het ronde knopje in het midden ga vervolgens met de navigatie toetsen naar de pijl helemaal links boven in activeer deze door de OK toets dan naar “op tv” en dan naar "TV GIDS”  en druk weer op dat ronde knopje in het midden van de navigatie toetsen.

weer terug naar normale tv gaat u door middel van de retourtoets net boven die rode toets, wel 2x indrukken !

Reputatie 7
Badge +1

@Lacroix_eric Er kan van geen enkele Duitse zenders welke T-Mobile aanbiedt worden opgenomen in de Cloud dit heeft te maken met rechten welke worden verleend aan de provider afhankelijk van afspraken en 💰

Als u een oude box had met een HD kon dit wel aangezien dit systeem op basis van stand alone werkt en de gebruiker zelf bepaalt wat word opgenomen.

Waar ik al een aantal keer tegen aan ben gelopen is het volgende, je bent aan het tv kijken en tijdens het kijken ga je naar Web OS klik je vervolgens op het T-Mobile symbool reageert de app niet op het bevel.

De enige remedie is de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen

Dit heb ik ook. Als ik de Videoland-app heb gebruikt en dan weer tv wil kijken, reageert ie niet en moet ik de tv eerst uitzetten en weer aan om tv te kunnen kijken. Geldt waarschijnlijk voor alle apps, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Best vervelend.

Reputatie 1

@Bluespromotor Als u de Magic remote heeft druk dan op het ronde knopje in het midden ga vervolgens met de navigatie toetsen naar de pijl helemaal links boven in activeer deze door de OK toets dan naar “op tv” en dan naar "TV GIDS”  en druk weer op dat ronde knopje in het midden van de navigatie toetsen.

weer terug naar normale tv gaat u door middel van de retourtoets net boven die rode toets, wel 2x indrukken !

Bedankt voor de tip. Nu heb ik (nog) geen Magic Remote, maar ben wel van plan die ook aan te schaffen.
Het lukt ook met de LG afstandsbediening (model AKB75675311).

 

Reputatie 2

Sinds zondag 12 februari merk ik dat er steeds een zender is waar het geluid achter of vooruit loopt. Zondag was het Veronica (kanaal 😎 en vandaag is het Nederland 2 (kanaal 2). Opnieuw opstarten helpt niet.

Reputatie 2

Vanmorgen liep Ned 2 nog steeds niet synchroon. App verwijdert, weer geïnstalleerd, ingelogd en nu is het probleem verholpen .

Reputatie 2

Ben op zich blij met de app. In grote lijnen lijkt alles te werken; sommige dingen zijn wat omslachtig te vinden (TV-gids, opnames, het zijn in vergelijking met de tv-box best wat extra stappen).
Wat als een van de weinige zaken echt niet goed werkt is doorspoelen van opnames.
Springt terug naar 0, loopt vast, kortom, dat wil nog niet.

Reputatie 7
Badge

Ben op zich blij met de app. In grote lijnen lijkt alles te werken; sommige dingen zijn wat omslachtig te vinden (TV-gids, opnames, het zijn in vergelijking met de tv-box best wat extra stappen).
Wat als een van de weinige zaken echt niet goed werkt is doorspoelen van opnames.
Springt terug naar 0, loopt vast, kortom, dat wil nog niet.

In welk scenario probeer je opnames door te spoelen? Is dit bij gemaakt opnames? Of bij een nog lopende opname van een live programma? Kan je eens checken of 'numeriek doorspoelen wel werkt? Dus bijv. [1][1] in te typen om naar de 11de minuut te gaan van de opname. Daarnaast is het voor ons handig om te weten welk LG-model je hebt en welke versie van WebOS. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge

Vanmorgen liep Ned 2 nog steeds niet synchroon. App verwijdert, weer geïnstalleerd, ingelogd en nu is het probleem verholpen .

Ik vermoed zelf dat dit een algemeen probleem is en niet specifiek voor de LG TV app. Ervaar je dit probleem op hetzelfde moment ook op je TV Box of een andere app?

Reputatie 7
Badge +1

Had net zelf gekeken bij de instellingen van mijn LG tv en dan bij “alle instellingen” en vervolgens de optie “geluid” en dan naar optie geavanceerde instellingen daar staan een aantal opties waaronder het gelijk laten lopen van beeld en geluid en nog een aantal opties.

Let wel het gaat hier om een LG Oled tv van eind 2021 of begin 2022, dergelijke opties kunnen denk ik per model verschillen.

Reputatie 2

Ben op zich blij met de app. In grote lijnen lijkt alles te werken; sommige dingen zijn wat omslachtig te vinden (TV-gids, opnames, het zijn in vergelijking met de tv-box best wat extra stappen).
Wat als een van de weinige zaken echt niet goed werkt is doorspoelen van opnames.
Springt terug naar 0, loopt vast, kortom, dat wil nog niet.

In welk scenario probeer je opnames door te spoelen? Is dit bij gemaakt opnames? Of bij een nog lopende opname van een live programma? Kan je eens checken of 'numeriek doorspoelen wel werkt? Dus bijv. [1][1] in te typen om naar de 11de minuut te gaan van de opname. Daarnaast is het voor ons handig om te weten welk LG-model je hebt en welke versie van WebOS. Alvast bedankt!

  • Bij nog lopende opname
  • doorspoelen ‘met pijltje’ springt naar 0 als je de pijl loslaat
  • numeriek doorspoelen werkt alleen met hele kleine stapjes; soms loopt de zaak gewoon vast
  • LG OLED 65 CX 6LA
  • WebOS 5.4.2
     
Reputatie 2

Gisteren liep het geluid weer achter op ned 2. Een reset van de app gedaan en het is voorlopig weer verholpen. De t-mobile app is de enige app waar dit speelt.  Synchroniseren heeft geen zin dar het geluid behoorlijk achter loopt. Benieuwd hoelang de app het nu uit houdt.

De T-mobile app start niet meer op als je bijvoorbeeld Netflix hebt gekeken en je wilt daarna de T-Mobile app opstarten. Dan moet eerst de TV even uit en weer aan zetten, dan werkt de app weer.

Verder tot nu toe erg blij mee, geen externe decoder en extra afstandsbediening meer nodig.

Reputatie 7
Badge

Gisteren liep het geluid weer achter op ned 2. Een reset van de app gedaan en het is voorlopig weer verholpen. De t-mobile app is de enige app waar dit speelt.  Synchroniseren heeft geen zin dar het geluid behoorlijk achter loopt. Benieuwd hoelang de app het nu uit houdt.

Speelt dit probleem nog steeds? Op NPO2 en Veronica kon dit tot een paar dagen terug voorkomen, maar dit zou opgelost moeten zijn.

Reputatie 2

@Hans-Juriën is het al bekend wanneer we de update kunnen verwachten wat de 4:3 beeldverhouding met schokkend beeld oplost?

Reputatie 7
Badge

@Hans-Juriën is het al bekend wanneer we de update kunnen verwachten wat de 4:3 beeldverhouding met schokkend beeld oplost?

Ik heb nog geen concrete planning ontvangen. Er wordt nog gewerkt aan één probleemoplossing en dan wordt er een versie voorbereid die gepubliceerd kan worden. LG heeft ook best veel tijd nodig voor review. Dus het kan nog een paar weken duren. Als ik meer weet, zal ik het melden.

Kunnen jullie de app ook activeren voor de (service) regio Verenigd Koninkrijk?

LG in NL ondersteund helaas een aantal diensten niet dus de service regio staat ingesteld op VK, waar het wel op werkt. Maar, de TV Anywhere app is dan niet te vinden 😞 De Czech versie overigens wel maar ehhh, dat kan ik niet lezen :)

Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds een maand TV via de app, blijkbaar is dit nog niet opgelost dus… Is hier al een oplossing voor? 

Heb voor nu maar een TV box besteld. Ik vind het erg storend namelijk

 

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Dit is een interessant probleem. Ik ga hiervoor een ‘bug report’ aanmaken en bespreken of hier meer informatie voor nodig is om dit te kunnen herproduceren of oplossen.

 

Reputatie 7
Badge +8

@joeri80 Dit is echter niet mogelijk, het werkt alleen via de Nederlandse app store.

Eerste versie is inmiddels een maand geleden gereleased? wanneer zijn jullie van plan om eerste update uit te brengen? ik zie namelijk meerdere bugs al weken geleden gemeld te zijn.

 

BUG: Applicatie start niet meer op na openen van een andere app in webos, valt op dat dit voorkomt bij nieuwere TV's (nieuwe versie webos) mijn oude C9 uit 2019 werkt dit wel maar mijn G1 (2021) en G2 (2022) werkt dit niet.

Ik heb maand gewacht met overstappen omdat ik vanuit ging dat jullie wel met een update gingen komen, maar helaas niet. 

PLEASE FIX IT  

 

 

Reputatie 2

Ben op zich blij met de app. In grote lijnen lijkt alles te werken; sommige dingen zijn wat omslachtig te vinden (TV-gids, opnames, het zijn in vergelijking met de tv-box best wat extra stappen).
Wat als een van de weinige zaken echt niet goed werkt is doorspoelen van opnames.
Springt terug naar 0, loopt vast, kortom, dat wil nog niet.

In welk scenario probeer je opnames door te spoelen? Is dit bij gemaakt opnames? Of bij een nog lopende opname van een live programma? Kan je eens checken of 'numeriek doorspoelen wel werkt? Dus bijv. [1][1] in te typen om naar de 11de minuut te gaan van de opname. Daarnaast is het voor ons handig om te weten welk LG-model je hebt en welke versie van WebOS. Alvast bedankt!

  • Bij nog lopende opname
  • doorspoelen ‘met pijltje’ springt naar 0 als je de pijl loslaat
  • numeriek doorspoelen werkt alleen met hele kleine stapjes; soms loopt de zaak gewoon vast
  • LG OLED 65 CX 6LA
  • WebOS 5.4.2
     

@Hans-Juriën Heb je vragen direct beantwoord week of twee geleden, maar geen reactie meer gezien ….

Applicatie ziet er erg netjes uit. Ook hier helaas de 4:3 display die met veel moeite soms naar normaal 1080 gezet kan worden. 
instelling reset zichzelf bij zender wissel. 
 

ik mis ook deze instelling in het “algemene” instellingen menu. De instelling is alleen beschikbaar per zender (en reset zichzelf dus)

Bij opnames werkt het overigens prima qua resolutie. Ik mis daar alleen een beeld indicatie bij het doorspoelen. 
 

qua opstarten….dat zou wat sneller mogen om de set top box te vervangen. (Wel het doel wat mij betreft)

 

qua bediening even wennen, maar qua gebruik in potentie een stuk fijner qua zender wissel/gids/ etc

Voor een beta redelijk goed, voor een definitieve verzuring net niet

Reputatie 7
Badge +8

@acreed @Abbenhuis Zodra er een nieuwe update is uitgerold dan laat @Hans-Juriën dit gelijk hier in dit topic weten. Bedankt voor jullie geduld! 

Reputatie 7
Badge

Ben op zich blij met de app. In grote lijnen lijkt alles te werken; sommige dingen zijn wat omslachtig te vinden (TV-gids, opnames, het zijn in vergelijking met de tv-box best wat extra stappen).
Wat als een van de weinige zaken echt niet goed werkt is doorspoelen van opnames.
Springt terug naar 0, loopt vast, kortom, dat wil nog niet.

In welk scenario probeer je opnames door te spoelen? Is dit bij gemaakt opnames? Of bij een nog lopende opname van een live programma? Kan je eens checken of 'numeriek doorspoelen wel werkt? Dus bijv. [1][1] in te typen om naar de 11de minuut te gaan van de opname. Daarnaast is het voor ons handig om te weten welk LG-model je hebt en welke versie van WebOS. Alvast bedankt!

  • Bij nog lopende opname
  • doorspoelen ‘met pijltje’ springt naar 0 als je de pijl loslaat
  • numeriek doorspoelen werkt alleen met hele kleine stapjes; soms loopt de zaak gewoon vast
  • LG OLED 65 CX 6LA
  • WebOS 5.4.2
     

@Abbenhuis Bedankt voor de reminder. Dit probleem hebben we kunnen herproduceren en is gemeld bij de ontwikkelaar. Hopelijk kunnen zijn hier snel een oorzaak voor vinden en een oplossing leveren.

Sinds een 6-tal weken heb ik een T-mobile thuis glasvezel abonnement, met de Amino Aria 710X set-top box. Deze werkte de eerste 3 weken goed, maar hij deed het niet wanneer hij in mijn tv-kast stond. Hiervoor kan ik een ir-extender aanschaffen, maar nu heb ik ook meerdere afstandsbedieningen nodig. Als oplossing wil ik daarom gebruik maken van de app. Deze vond ik in de LG-store en heb ik geïnstalleerd.
Echter ik heb precies hetzelfde probleem als @joeri01. Brede zwarte balken, links en rechts in het scherm. Mijn tv, de LG OLED55C7V, heeft WebOS versie 3.9.2 en is van 2018.
3 weken geleden was er een defect aan de tv-box, daarom kreeg ik een nieuwe toegezonden, maar deze geeft alleen zwart  beeld. Navraag bij de klantenservice maakt duidelijk dat dit een bekend probleem is met de registratie van de box. Voorlopig kan ik daarom alleen gebruik maken van de app, die zwarte balken toont.
Wat hierbij opvalt is dat wanneer je overschakelt naar een andere zender het beeld voor gedurende een fractie van een seconde wel breed beeld geeft.
Zou dit toegevoegd kunnen worden aan het Bug report?










Reageer