Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Toon eerste reactie

347 reacties

Reputatie 1

Sinds een paar weken maak ik gebruik van de de app in combinatie met glasvezel en LG 48C16. Terugkijken gaat goed met RTL's en NPO's echter met uitzondering van NPO2. Is dit een probleem in de app of gaat hier iets fout?

Ik heb op mijn LG TV bij de T-Mobile TV app geen uitgebreide TV gids, dus geen overzicht van alles wat er op de TV is geweest, is en gaat komen.

TV LG43NANO756PR

OS: Webos 03.34.65

Het enig dat ik krijg is onderstaande afbeelding dus niet een totaal overzicht, is dit aan te passen?.

 

Op mijn iPhone werkt de tvgids wel zoals je zou verwachten

 

Reputatie 7
Badge

Deze week ontvangen wij een nieuwe softwareversie met o.a. probleemoplossingen voor:

  • App start niet meer op vanuit Home menu zodra je een ander app hebt gebruikt
  • Brede zwarte balken worden op getoond op met name toestellen met WebOS 3.9.2
  • Probleem met het juist toepassen van de Favoriete zenders in de zenderlijst en TV-Gids

Één probleem is nog in onderzoek: doorspoelen van een opname (die nog wordt opgenomen) werkt niet goed (afspelen stopt, of wordt spontaan vanaf het begin weer afgespeeld). Dit volgt mogelijk in een extra software update.

Deze versie moet eerst nog door het test-team en LG gevalideerd worden, voordat de update in de LG Store beschikbaar komt. Maar dan weten jullie dat de update eraan zit te komen.

Reputatie 7
Badge

Sinds een paar weken maak ik gebruik van de de app in combinatie met glasvezel en LG 48C16. Terugkijken gaat goed met RTL's en NPO's echter met uitzondering van NPO2. Is dit een probleem in de app of gaat hier iets fout?

Welk probleem ervaar je precies? Speelt niets af? Of lopen beeld en geluid niet gelijk?

 

 

Reputatie 1

In TV gids is geen enkel NPO2 programma terug te kijken, Na keuze van willekeurig NPO2 programma zoekt het systeem blijkt uit ronddraaiende pijl, en keert daarna weer terug naar gids.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @opabastler, heel fijn dat je hiervan melding maakt, hier wil ik wat mee doen! Ervaar je dit probleem alleen op de TV Box of heb je dit ook uitgeprobeerd met de TV Anywhere App voor mobiele apparaten? Ervaar je dit probleem ook bij de zender veronica?

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Reputatie 1

Hoi @opabastler, heel fijn dat je hiervan melding maakt, hier wil ik wat mee doen! Ervaar je dit probleem alleen op de TV Box of heb je dit ook uitgeprobeerd met de TV Anywhere App voor mobiele apparaten? Ervaar je dit probleem ook bij de zender veronica?

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Ik gebruik geen box en evenmin TV anywhere. Heb zojuist Veronica geprobeerd en terugkijken daar gaat prima! Nogmaals NPO2 getest maar terijgkijken gaat nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +4

Klare taal @opabastler! Ik neem aan dat je de T-Mobile smart-TV App al opnieuw geïnstalleerd hebt? Omdat alleen de T-Mobile TV App is getest heb ik een aantal extra vragen zodat de technische dienst snel de onderste steen voor je naar boven kan halen, namelijk:

  • Wat is het merk van de TV?
  • Wat is het type van de TV? (Vindbaar achterop de TV, bijvoorbeeld UHD50WLK).
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV zelf.
  • Wat is de software versie van de TV zelf?
  • Welke versie van de Smart TV app heb je geïnstalleerd?
  • Kan je een voorbeeld geven van een programma van NPO2 waarmee je problemen ervaart met Terug Kijken?

Alvast bedankt voor de medewerking, hiervoor kan ik ervoor zorgen dat dit een stuk adequater voor je wordt aangepakt! 🙂

Reputatie 1

Klare taal @opabastler! Ik neem aan dat je de T-Mobile smart-TV App al opnieuw geïnstalleerd hebt? Omdat alleen de T-Mobile TV App is getest heb ik een aantal extra vragen zodat de technische dienst snel de onderste steen voor je naar boven kan halen, namelijk:

  • Wat is het merk van de TV?
  • Wat is het type van de TV? (Vindbaar achterop de TV, bijvoorbeeld UHD50WLK).
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV zelf.
  • Wat is de software versie van de TV zelf?
  • Welke versie van de Smart TV app heb je geïnstalleerd?
  • Kan je een voorbeeld geven van een programma van NPO2 waarmee je problemen ervaart met Terug Kijken?

Alvast bedankt voor de medewerking, hiervoor kan ik ervoor zorgen dat dit een stuk adequater voor je wordt aangepakt! 🙂

Merk LG Oled 48C16LA met software versie 03.3470 voorzien van WEB OS 6 

App gedownload van LG store:  Tmobile TV Beta

Tijdens uitzoeken heb ik weer NOP2 geprobeerd en nu blijkt terugkijken wél te kunnen. Heel bijzonder omdat dit de afgelopen week onmogelijk bleek of hebben jullie techneuten aan een knop gedraaid?
Wat mij betreft is probleem opgelost met dank voor jullie bemoeiingen!

 

Reputatie 7
Badge +8

@opabastler Ik vermoed dat dit een bug is geweest. Gelukkig kun je nu weer jouw favoriete tv-programma's op NPO 2 terugkijken! 😁

BETA app werkt goed, alleen als je naar een andere app gaat bijvoorbeeld Netflix,

en daarna weer de T-Mobile Bèta app dan  werkt deze niet meer.

Dan ga ik maar weer via het kastje kijken ,dus nog niet perfect

Reputatie 1

Ik heb de app ook geprobeerd maar er maar weer afgehaald.

Je kan een favo lijstje aanmaken van je zenders en ook in je account aanzetten maar hij houd de volgorde niet aan die jezelf aangeeft waardoor je blijft door zappen tot je je zender hebt

Reputatie 7
Badge +1

Heb gisteren ook even gespeeld met de optie favorieten lijst aanmaken, na een tijdje weer verwijderd aangezien ik het nut ervan totaal niet inzie, je weet zo ook wel onder welk nummer je favorieten zitten.

Opnames in de cloud via de tv app.

Ik heb problemen met de opname van programma’s via de T mobile TV app.

Het is niet bij alle programma’s .

Het komt regelmatig voor dat ik een of andere programma niet kan zien.

Ik druk op het betreft programma en dan zie je in het midden pijl rond draaien en onder rechts zie nummers staan.  Zie foto

 

 

Ik ervaar de LG app als erg traag met het opstarten. Zeker als ik het vergelijk met de app op Google TV. Wordt daar nog aan gewerkt?

Is het mogelijk om een snelkoppeling naar de TV gids toe te voegen? Bijvoorbeeld als je op de ‘OK’ knop drukt. Het genavigeer met de pijltjes naar het hoofdscherm om deze te openen is erg omslachtig.

Verder werkt de app overigens naar behoren.

Ik ervaar de LG app als erg traag met het opstarten. Zeker als ik het vergelijk met de app op Google TV. Wordt daar nog aan gewerkt?

Is het mogelijk om een snelkoppeling naar de TV gids toe te voegen? Bijvoorbeeld als je op de ‘OK’ knop drukt. Het genavigeer met de pijltjes naar het hoofdscherm om deze te openen is erg omslachtig.

Verder werkt de app overigens naar behoren.

Het gaat niet over de LG TV  maar over  T-Mobile TV App en de opnames in de Cloud Lees nogmaals mijn topic.
 

Ik ervaar de LG app als erg traag met het opstarten. Zeker als ik het vergelijk met de app op Google TV. Wordt daar nog aan gewerkt?

Is het mogelijk om een snelkoppeling naar de TV gids toe te voegen? Bijvoorbeeld als je op de ‘OK’ knop drukt. Het genavigeer met de pijltjes naar het hoofdscherm om deze te openen is erg omslachtig.

Verder werkt de app overigens naar behoren.

Het gaat niet over de LG TV  maar over  T-Mobile TV App en de opnames in de Cloud Lees nogmaals mijn topic.
 

Ik reageerde niet op jouw topic maar plaatste een opmerking over de LG App waar dit topic voor gestart is.

Reputatie 1

Is er al een datum bekend waarop update van de bèta beschikbaar komt

Reputatie 7
Badge +1

Als ik het goed heb gelezen zou de update eerst getest worden door de testgroep, en zou ook LG?? de update ook nog goed moeten keuren, dus al met al kan het nog wel een flinke tijd duren.

Reputatie 1

Als ik het goed heb gelezen zou de update eerst getest worden door de testgroep, en zou ook LG?? de update ook nog goed moeten keuren, dus al met al kan het nog wel een flinke tijd duren.

Maakt niet uit dan wachten we gewoon af.

Reputatie 7
Badge +8

@PeterDieck Zodra ik meer weet hierover, laat ik het uiteraard hier weten. Nogmaals dank allen voor alle input voor in de tussentijd!

Ik heb de app deze week geïnstalleerd na over te zijn gestapt van KPN naar T-mobile. Ik heb een LG oled65g1rla met de laatste software. 
 

De app start naar mijn mening wat langzaam op. Eerst een hele grote T van T-mobile in beeld. Dan een heel groot logo van de beta app in beeld en vervolgens een kanaal. Instinctief druk ik voor het menu op de ‘vorige’ knop (zoals je dat bij een streaming app ook doet als je van de film of serie terug wil naar het menu) maar bij de ‘vorige’ knop gebeurt er dan niks. Het was voor mij nog even uitvogelen hoe je bij het menu komt. Op de scrollknop/ok-knop in het middel van de pijltjes moet je klikken alsof je het kanaal op pauze wil zetten, dan een paar keer naar boven klikken naar menu om vervolgens naar de gids te gaan. Heeeeel omslachtig. Boven, beneden, links en rechts hebben ook allemaal een andere functie. Maar naar het menu navigeren moet echt makkelijker kunnen. 
 

Ook ben ik een voorstander als je in het menu zit om daar een zenderlijst te hebben met wat er op tv is ipv “voor jou”. Gewoon een voorvertoning van 1, 2, 3, rtl4, rtl5, sbs6, etc. van wat er op dat moment op TV is, waartussen je dan links en rechts kan klikken, lijkt mij veel logischer. En daarnaast dan een gids met een schematische weergave zoals die er nu ook al inzit, die is gewoon top. 
 

Gister keek ik het NOS journaal terug, dan krijg je eerst pauzes nog als het begin van het journaal niet goed gesynct is, bij het doorspoelen x8 liep de app vast. Geen enkele knop werkte meer, alleen de TV uitzetten. Daarna kon ik wel doorspoelen maar halverwege het journaal kwam de T-Mobile T in beeld en werd er naar het volgende programma geskipt. 
 

Ik gebruik de app nu een paar dagen maar ben nog geen mega fan van het gebruikersgemak. 

BETA app werkt goed, alleen als je naar een andere app gaat bijvoorbeeld Netflix,

en daarna weer de T-Mobile Bèta app dan  werkt deze niet meer.

Dan ga ik maar weer via het kastje kijken ,dus nog niet perfect

Ik ervaar precies hetzelfde. Alleen door uit en weer aanzetten kan ik de T-mobile TV app weer opstarten. Of door het geheugen van de TV te optimaliseren. Ook dan kan ik de app weer starten. Op zich heb ik niet heel veel last van, maar het is wel onhandig.

Ik heb ook nog een puntje en een suggestie. Als ik quick access gebruik om naar de t-mobile app te gaan gaat het goed als deze nog niet geopend is. Als de app draait en ik gebruik quick access gebeurt er niets (alleen een melding van webos dat ik quick access heb gebruikt om naar de t-mobile app te switchen). En ik ervaar wat anders als ik vanaf netflix terug ga via bijvoorbeeld de home knop: Ik moet een knop opnieuw verbinden aanklikken

Nog een suggestie: Kan de tv-gids niet onder de drie puntjes van de magic remote in het menuutje?

Reageer