Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Toon eerste reactie

347 reacties

Reputatie 2

Gisteren ook glasvezel van T-mobile gekregen met alleen televisie via de App. Heb precies hetzelfde probleem. LG 49SJ810V uit 2017. Is er al een update voor dit probleem. snelheid van de APP tijdens het zappen in slecht.

Reputatie 7
Badge +1

Ben wel heel benieuwd of de update nu wel word goedgekeurd, hoewel ik er een zwaar hoofd in heb aangezien de hernieuwde update al weer geruime tijd geleden door T-Mobile is aangeboden bij LG.

Wat ik ook merk een is een groot verschil in updates tussen b.v. KPN en Ziggo t.o.v. T-Mobile vooral KPN geeft een zeer regelmatige update uit, ongeveer om de 2 weken,  m.i. is dat beter dan zo als T-Mobile doet maar zo heel sporadisch 

BETA app werkt goed, alleen als je naar een andere app gaat bijvoorbeeld Netflix,

en daarna weer de T-Mobile Bèta app dan  werkt deze niet meer.

Dan ga ik maar weer via het kastje kijken ,dus nog niet perfect

Zojuist geïnstalleerd op mijn lg-49NANO816NA. Ziet er goed uit. Terugkijken werkt. Kwaliteit lijkt in orde.

Reputatie 7
Badge +1

Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om de app in het “thuisdashboard” van mijn LG te krijgen, bij het opstarten van de tv krijg ik daar een grijs vlak met DTV er op.

Reputatie 7
Badge +1

Heb de app vandaag al even getest en tot op heden bevalt hij goed, moet alleen nog testen op de manier dat de box helemaal is afgesloten van de tv, dat doe ik zo gauw er de gelegenheid voor is.

Wat ik wel zag dat de app na installatie zich in een rij nestelt onder in het scherm, liefst zou ik zien dat de app meteen opstart als men de tv aanzet net als bij de box.

Hallo,

Op dit moment hebben wij een KPN abonnement en wil graag overstappen naar T-Mobile.
Helaas kwam ik erachter dat er geen T-Mobile TV app beschikbaar is voor LG tv's, wanneer is dit wel beschikbaar, is dit bekend?
Als ik nu zou overstappen zou ik al 2 decoders bij mijn abonnement moeten nemen, dat zie ik niet zitten.
Iemand enig idee? Zou namelijk graag willen overstappen 😀

Er is een beta versie beschikbaar. Werkt prima. Start af en toe wat lastig op 

Reputatie 7
Badge +8

@nickvanloenen @thomasve @Joeri01 Dank je wel voor de feedback! Ik heb dit issue voor jullie doorgezet zodat dit opgelost kan worden voordat de app van beta af gaat. Mochten jullie nog meer issues tegen komen, dan hoor ik dit uiteraard graag! 

Reputatie 4

Als we daar op moeten wachten, als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen!

Reputatie 7
Badge +8

@RobertSmit78 Zoals aangegeven en ook waar het topic om draait, is dit nog een bètaversie voor LG. We hebben deze beschikbaar gemaakt omdat klanten hier lang op zaten te wachten en graag al wilden gebruiken om te testen ongeacht dat er wat bugs in kunnen zitten. Mocht je voor nu niet tevreden zijn met de app, dan kun je in de tussentijd ook altijd gebruik maken van de TV Box. We zijn er in ieder geval druk mee bezig om de bugs uit de bètaversie te halen zodat de app van bèta af kan. Wanneer dit precies is, heb ik voor nu geen antwoord op. Ook ik hoop in ieder geval snel!

Reputatie 7
Badge

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Dit is een interessant probleem. Ik ga hiervoor een ‘bug report’ aanmaken en bespreken of hier meer informatie voor nodig is om dit te kunnen herproduceren of oplossen.

Reputatie 2

en zo zijn we alweer bijna een maand verder met nul verbetering! Nog steeds zwarte balken links en rechts in beeld. Net voor ik zapp zijn ze even weg. Als ik niet van zender verander en de beeld kwaliteit op 720p instel is het goed, ga ik daarna naar 1080p is het nog steeds goed. Tot dat ik zapp. T- mobiele dit hoeft toch niet zo moeilijk te zijn. Fix you shit 

Reputatie 7
Badge +1

Die vertraging ligt puur aan de aanbieder in dit geval Odido, net als andere partijen denk aan Samsung of Sony enz. hebben deze partijen voorwaarden waaraan updates moeten voldoen voor ze geplaats worden.

Ergens in reacties van Odido in dit topic is (tussen de regels door) te lezen dat al een aantal keren de updates door LG zijn afgekeurd omdat men niet voldeed aan de voorwaarden, zacht uitgedrukt.

Reputatie 3

Tja er moet nog flink gesleuteld worden aan de app.

Reputatie 7
Badge

Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. Edit: ik zie net dat er in de account instellingen ook een optie zit om ondertiteling aan te zetten, maar deze functie lijkt niks te doen. Dus dovenondertiteling aanzetten via ACCOUNT > Instellingen werkt volgens jou niet?

 

Correct. Ik kan enkel ondertiteling aanzetten via het optie-menu op de zender zelf. De ondertiteling werkt dan tijdelijk totdat ik de app afsluit of ik van zender wissel. Misschien dat de optie in het menu de instelling in het account overschrijft? Aangezien de ondertiteling in het optie-menu dus standaard op uit staat.

Ik heb zelf net via ACCOUNT > Instellingen > Zender ondertiteling de optie ‘dovenondertiteling’ (dus niet ‘Nederlands’) aangezet. Op veel zenders (NPO123,RTL4 en SBS6) heb ik gewoon de dovenondertiteling zichtbaar. Hangt soms af of deze werkelijk wordt aangeleverd in het TV-signaal (reklames en sommige programma hebben geen ondertiteling). @Bryan96 zou je dit nog een keer willen checken? Als het kan anders graag een video delen.

Reputatie 3

En is er al iets bekend wanneer er weer een update komt voor de app?

Reputatie 3

Nu de naam veranderd is verwacht ik toch wel een update 

Ook hier een niet geheel vullende beeld..

(LG) webOS TV UH668V5

APP werkt goed maar is traag bij wisselen van zenders.

@LeonBegl en @Henk391955 De opnames zouden in het menu onder Account moeten staan. Om van die mogelijkheid gebruik te kunnen maken, moet je wel overgezet zijn naar het nieuwe tv-platform (als je al lang klant bent) en moet je in My T-Mobile Thuis cloudopnemen aangezet hebben.

Bedankt ik heb na wat zoekwerk de opnames gevonden.

Reputatie 7
Badge +6

@anoe Als ik het goed begrijp probeer je via Account en dan je profiel de favorieten aan te zetten en onthoudt hij dat niet, klopt dat? Dan is dat een bug in de app. Tot dat opgelost is, kun je in de app voor je telefoon via Account naar je profiel gaan en daar Activeer Favorieten aanzetten. Start vervolgens de app op je tv opnieuw op. Krijg je nu wel alleen je favorieten te zien?

Reputatie 7
Badge +1

@Raddraaier Zie net op dit forum dat u de optie Quik start+ heeft geactiveerd net zelf ook gedaan stond niet ingeschakeld, merk ook geen verschil.

Voor het opstarten van de LG app heb ik een Quik acess toets op de afstandsbediening geactiveerd, als u b.v. deze activeert op b.v. de "1” op de a.b.  en na het opstarten van de tv deze even ingedrukt houdt start de app meteen op.

Deze word ingesteld door als de tv is opgestart en u kijkt tv even b.v. toets 1 of  een andere ingedrukt houden en op de “OK” druikken

Reputatie 3
Badge

5 jaar geleden heb ik destijds KPN vaarwel gezegd en ben toen nog naar t-mobile thuis verhuisd. Met grote spijt overigens. Jullie tv product liep toen al 5 jaar achter, destijds nog met een HDD recorder die waar opgenomen programma niet goed op de starttijd werden opgenomen.

Sinds vandaag heb ik de poging gewaagd om opnieuw toetreding te doen bij t-mobile (odido). Wederom met spijt zo blijkt. De interface is nog steeds blijven hangen in het jaar kruik. Niets veranderd in de 5 jaar dat ik ben weg geweest. De kwaliteit is om te huilen in vergelijking met de KPN smart tv app. Veel artifacts (effen kleuren die bijvoorbeeld ‘dansen’ door de compressie) in het beeld. Compressie van het beeld is veel te hoog mijn inziens. De interface en de beeld kwaliteit zijn mijn grootste ergenis. Waar steeds meer huishoudens 4k Televisies hebben, moet de bandbreedte van de stream daar ook op aangepast worden. Dus een HD stream (want er wordt nog weinig uitgezonden in 4K) van minimaal 16mbit is aan te raden op 1080p. 

En het feit dat de app ook nog de naam T-mobile Thuis draagt is voor zo'n grote speler amateuristisch. Dit had voor de naamwijziging al geregeld moeten zijn. Sinds de wijziging zijn we 4 maanden verder….

En schermen achter de goedkeuring van de LG store is mijn inziens respectloos richting de klanten. Ik vermoed dat de ingediende app afgekeurd is en dat er nog veel meer aan gesleuteld moet worden. Maar dat zegt mijn onderbuik gevoel. Ik heb het al eerder eens gezegd. Ik heb liever dat er een eerlijk antwoordt wordt gegeven, zoals “de app was ingediend, maar geweigerd, we zijn de fouten aan het rechtzetten”, dan dat de schuld ogenschijnlijk wordt afgeschoven naar een ander. 

Ik ga mij beroepen op mijn herroepingsrecht ga weer terug naar KPN. Ik had zo'n goede hoop. Maar helaas. Ik vind het heel spijtig, maar de vorige keer was het tv product ook de reden om weg te gaan. En nu weer. 

Reputatie 1

Hier ook vreemde randen,moet dan de instelling wijzigen van automatisch naar een andere resolutie vervolgens krijg ik wel een compleet beeld.Maar op het moment dat ik van kanaal veranderd staat deze weer op automatisch en mis ik weer de zijkanten van het beeld en moet dan weer alles verzetten.
Dit is een LG tv LG Oled55c7v

 

Wat een ongelofelijke slechte App is dit op de LG. 

Hoe kan je in de tv gids komen? 

Reputatie 1

Hier ook vreemde randen,moet dan de instelling wijzigen van automatisch naar een andere resolutie vervolgens krijg ik wel een compleet beeld.Maar op het moment dat ik van kanaal veranderd staat deze weer op automatisch en mis ik weer de zijkanten van het beeld en moet dan weer alles verzetten.
Dit is een LG tv LG Oled55c7v

 

ik kan mij vergissen want ik ken de serie of het programma niet waar je naar kijkt maar oude series zijn niet gemaakt voor breedbeeld tv dus vandaar de randen. Die kun je ook niet uitrekken. Ik denk dat die serie is opgenomen voor het 4:3 formaat en breedbeeld is 16:9

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Breedbeeld_(televisie)

Is gewoon een ochtend programma!!!En ik had er ook bij geschreven op andere kanalen!!!!Dus dit antwoord slaat nergens op!En als ik hetzelfde kanaal bekijk via het media kastje krijg ik hem wel volledig!idem als ik hem aanpas qua instelling!

 

 

 

 

Reageer