Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Toon eerste reactie

347 reacties

Reputatie 3

Ik heb zelf net via ACCOUNT > Instellingen > Zender ondertiteling de optie ‘dovenondertiteling’ (dus niet ‘Nederlands’) aangezet. Op veel zenders (NPO123,RTL4 en SBS6) heb ik gewoon de dovenondertiteling zichtbaar. Hangt soms af of deze werkelijk wordt aangeleverd in het TV-signaal (reklames en sommige programma hebben geen ondertiteling). @Bryan96 zou je dit nog een keer willen checken? Als het kan anders graag een video delen.

Ahh, dat is hem. Ik ben niet bekend met het T-Mobile TV platform en had de zenderondertiteling op ‘Nederlands’ gezet ipv ‘dovenondertiteling’. Het werkt dus wel, hartelijk dank!

Reputatie 1

Is er al een datum bekend waarop update van de bèta beschikbaar komt

Reputatie 1

Sinds een paar dagen kan  ik NPO2 programma's niet terugkijken en kan evenmin worden opgenomen. Andere kanalen en programma's gaan wél goed. 6 maanden geleden heb ik dit  probleem ook gesignaleerd op dit forum en dat is toen op onverklaarbare wijze opgelost. Kan iemand weer aan de goede knop draaien en dit oplossen?

Ik kan er over heen kijken, maar ik mis nog steeds een directe knop voor de tv-gids.

Reputatie 7
Badge +8

@ChemzEddine Het is echter niet voor iedereen de oplossing, dus ik zet deze niet in de openingspost, maar we kunnen hem zeker in ons achterhoofd houden als workaround, mocht iemand dit probleem ook hebben.

@Jelmer Jellema Het heeft inderdaad een lange tijd geduurd. Ik kon eerder geen exacte planning geven, omdat de app steeds werd afgekeurd. Maar ik heb momenteel goed nieuws en de planning is dat als dit keer alles goedgekeurd wordt (ga ik wel vanuit) dat het in Q1 beschikbaar is. Alle bugs worden hier ook in meegenomen. Je kunt eventueel ook de nieuwe Mediabox bestellen voor in de tussentijd. Deze kun je ook weer met een maand opzegtermijn opzeggen, mocht de nieuwe update van LG uitgerold zijn.

 

Reputatie 2

Inmiddels een jaar geleden en... nog steeds geen oplossing! De tv app naam is zelfs nog T-Mobile. Dikke zwarte balken en links en rechts en na een minuut begint het beeld te schokken. Je krijgt elke keer als antwoord: we zijn er mee bezig. We wachten op goedkeuring van LG bla bla bla.

Maar er is al die tijd helemaal niks veranderd!! 


Je bied tv aan zonder Mediabox en kabels maar och u heeft een LG tv? sorry dan niet....

Heb zo'n spijt dat ik ben overgestapt. 

Prima app die storingsvrij werkt. Twee zaken die mij niet bevallen/goed lukken:

  • het is erg omslachtig om de tv-gids op te roepen, kan die functie niet aan 1 van de gekleurde knoppen op afstandbediening worden toegewezen. Kom ik dan eindelijk in tv-gids dan staat die standaard op favorieten en ik heb geen idee hoe ik dat eenvoudig omzet naar alle zenders
  • ik kan niet alle zenders opnemen zoals bv ZDF, dat kon op Box wel.
Reputatie 1

Als ik het goed heb gelezen zou de update eerst getest worden door de testgroep, en zou ook LG?? de update ook nog goed moeten keuren, dus al met al kan het nog wel een flinke tijd duren.

Maakt niet uit dan wachten we gewoon af.

Reputatie 7
Badge

@Hans-Juriën is het al bekend wanneer we de update kunnen verwachten wat de 4:3 beeldverhouding met schokkend beeld oplost?

Ik heb nog geen concrete planning ontvangen. Er wordt nog gewerkt aan één probleemoplossing en dan wordt er een versie voorbereid die gepubliceerd kan worden. LG heeft ook best veel tijd nodig voor review. Dus het kan nog een paar weken duren. Als ik meer weet, zal ik het melden.

Heel mooi deze app, maar hoe kun je die gebruiken met de 4g voor thuis? Want jullie leveren niet eens 5mb/s 

Reputatie 2

Oké positief. We wachten het af 

Reputatie 2

Ja echt niet oké dit t-mobiel. Ik heb ook een smart tv aangeschaft de om dan zonder tv ontvanger te kunnen tv kijken. 

Reputatie 7
Badge +1

Vraag: hoe oud is de slimme tv en welke Web OS werkt u mee?  ik heb zelf de app er al meteen opgezet toen hij uitkwam en nergens last van dan alleen het feit dat als je van tv kijken b.v. een app als Netflix of Youtube opent men eerst de tv moet uitzetten en vervolgens weer opstarten.

Van zwarte balken en dergelijke nooit last gehad

Reputatie 7
Badge +6

@BeMu en @Sylver84 De TV Anywhere-app (voor telefoons, tablet, etc.) kun je binnen de hele EU gebruiken, ongeacht de provider. De T-Mobile TV-app (voor smart-TV's e.d.) je alleen op een vaste T-Mobile-verbinding gebruiken, dus niet via (T-Mobile) 4G.

Reputatie 7
Badge +6

@Potdikkehenk Waarom je maar 5 Mb/s haalt, kan iemand met meer verstand van 4G voor Thuis je beter vertellen, maar houd er rekening mee dat zelfs als de snelheid in orde is je op 4G geen gebruik kunt maken van de TV-app. Dat kan namelijk alleen via een vaste verbinding van TM Thuis.

Reputatie 7
Badge +14

Een uurtje geleden werden de dienst opgeleverd.

En die Y)&*)(& TV app heeft nog steeds dezelfde "4:3 met zwarte balken”-bug!!!

Is dit nou nog steeds niet opgelost?
Krijg ik nu gratis een decoder?

Nee, de APP draait nog als Beta, er kunnen/zitten dus nog foutjes in. Zie ook de disclaimers in de openingspost.

Als je dit niet wilt kun je zelf de decoder bijplussen in je account. 

Reputatie 3

Het is al bijna juli en nog geen updates 

Reputatie 1

De TV is een LG OLED55B6V uit 2017.

WebOS versie 5.70.40

Reputatie 7
Badge +1

Klopt, ook hier nog niet gezien zeer waarschijnlijk weer afgekeurd door LG net als vorige keer

Nu de naam veranderd is verwacht ik toch wel een update 

en dat BETA uit beeld

Waar ik al een aantal keer tegen aan ben gelopen is het volgende, je bent aan het tv kijken en tijdens het kijken ga je naar Web OS klik je vervolgens op het T-Mobile symbool reageert de app niet op het bevel.

De enige remedie is de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen

Dit heb ik ook. Als ik de Videoland-app heb gebruikt en dan weer tv wil kijken, reageert ie niet en moet ik de tv eerst uitzetten en weer aan om tv te kunnen kijken. Geldt waarschijnlijk voor alle apps, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Best vervelend.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @opabastler, goed dat je hiervoor weer aan de bel trekt. Er lijken meer dingen te spelen met NPO 2. Ik heb dit doorgegeven aan het TV-team, ze gaan ernaar kijken! 

Reputatie 1

@Bluespromotor Als u de Magic remote heeft druk dan op het ronde knopje in het midden ga vervolgens met de navigatie toetsen naar de pijl helemaal links boven in activeer deze door de OK toets dan naar “op tv” en dan naar "TV GIDS”  en druk weer op dat ronde knopje in het midden van de navigatie toetsen.

weer terug naar normale tv gaat u door middel van de retourtoets net boven die rode toets, wel 2x indrukken !

Bedankt voor de tip. Nu heb ik (nog) geen Magic Remote, maar ben wel van plan die ook aan te schaffen.
Het lukt ook met de LG afstandsbediening (model AKB75675311).

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @makaveli29, dinsdag is de naamsverandering update doorgegeven. Voor een aantal tv merken duurt het wat langer voordat hij in de store is. Onder andere Samsung, FireTV en LG SmartTV. Nog een klein beetje geduld en dan kunnen jullie ook genieten van Odido TV! 

Reputatie 7
Badge +1

Vaak werkt het beste om bij de optie beeldverhouding voor de optie “origineel” te kiezen althans dat werkt bij mijn LG goed, en men heeft het zoals het door de maker is opgenomen.

Reageer