Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Toon eerste reactie

347 reacties

Hier mijn work arround voor niet meer op kunnen starten van de app wanneer ik naar bijvoorbeeld de app van Videoland of Netflix ben geweest. Voordat ik vanuit de T-mobile app naar een andere app ga gebruik ik de knop op de smart remote rechts naast de 0. Dit is een knop met 3 puntjes. Op de tv verschijnt dan een menu met o.a de optie om de app af te sluiten. Hierna kan ik naar de Videoland app of een andere app. Wil ik weer terug naar de T-mobile app dan start deze gewoon weer op. Dit dus zonder de tv af te sluiten. Misschien werkt het ook bij jullie. Fijne avond!

 

Ron

Reputatie 7
Badge

Mooi gedaan van het team. Werkt goed op de lg c1.

Is het mogelijk om altijd de favorieten te kijken? Lijkt erop dat de app dat niet wil onthouden.

De app start vanzelf ook als de tv op uit staat (stand by) middels de cijfer knop 2 op de AB (magic remote): De app starten en de knop 2 ingedrukt houden om de app vast te zetten op die knop dus hoef ik niet te zitten zoeken :)

 

De app lijkt in de zenderlijst inderdaad niet standaard de favorieten te volgen. Dat geldt volgens mij ook voor de zendervolgorde bij het zappen. In de TV Gids worden de favorieten wel getoond. Hier is ondertussen al een ‘bug report’ voor aangemaakt bij onze ontwikkelaar.

Reputatie 7
Badge +1

Als ik het goed heb gelezen zou de update eerst getest worden door de testgroep, en zou ook LG?? de update ook nog goed moeten keuren, dus al met al kan het nog wel een flinke tijd duren.

Reputatie 7
Badge +1

@Lacroix_eric Er kan van geen enkele Duitse zenders welke T-Mobile aanbiedt worden opgenomen in de Cloud dit heeft te maken met rechten welke worden verleend aan de provider afhankelijk van afspraken en 💰

Als u een oude box had met een HD kon dit wel aangezien dit systeem op basis van stand alone werkt en de gebruiker zelf bepaalt wat word opgenomen.

De app werkt, maar er zijn een aantal verbeterpunten:

 

Wanneer je de app start en vervolgens bijvoorbeeld videoland opstart en je wilt weer terug naar Tmobile tv app, dan opent de app niet. (Heb dit bij beide LG TV’s Nano86 en een Oled77)

Daarnaast moet er een koppeling komen met Live TV van LG. Dit zorgt er namelijk voor dat de TV direct met T-Mobile TV app start. Nu moet je nog handmatig de app openen.

 

Ik hoop dat jullie dit zsm oplossen.

 

 

 

 

WANNEER KOMT DE ODIDO TV APP VOOR lLG TV'S UIT??

DIE T-MOBILE APP WERKT VOOR GEEN METER!!

Reputatie 3

Oke dan wachten we maar weer af

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken.

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

 

De LG TV app (bèta-versie) is nu beschikbaar voor jouw LG smart-tv. In de LG Store kan je de app vinden als bèta-versie. Omdat het platform van LG geen mogelijkheden heeft om de app uitgebreid te testen met eindgebruikers, kun je de app nu vinden met het bèta-versie label. De app is intern uitvoerig getest, maar we willen zeker weten dat de app op alle LG modellen goed werkt. Zodra deze testperiode voorbij is, wordt het ‘bèta-versie label bij de app verwijderd. 

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chisets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De T-Mobile TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. De app is nog een bèta-versie om te valideren of de Odido Online TV App goed werkt op alle type LG smart-tv’s

 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in My T-Mobile Thuis. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV app downloaden?

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de T-Mobile TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze T-Mobile TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV app op mijn LG TV?

Met de T-Mobile TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de T-Mobile TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via My T-Mobile Thuis.

 

Waarom kan ik de T-Mobile TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De T-Mobile TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 

De beta app van T-Mobile heb ik al inmiddels al maanden geinstalleerd en blijft nog steeds zonder gids zonder info. T-Mobile heet inmiddels Odido. Echter de Odido app is er nog steeds is er niet voor diverse types LG tv's. LG tv's die ik helaas ook heb. Ik heb inmiddels op de LG tv's die ik heb een app geinstalleerd van een andere tv provider. Deze werkt gewoon via internet op mijn tv's. Ik kan terug kijken, heb een menu met info en kan ik alles mee doen wat Odido tot heden alleen maar beloofd. Omdat een Odido app voor mijn tv's (behalve die gebrekkige betaversie) niet werkt of aanwezig is kost mij de tv app van die andere TV provider nog eens 14,95 per maand. De vraag is dan ook simpel. Kan iemand mij uitleggen waarom Odido niet in staat is een behoorlijke app kan maken voor ALLE LG tv’s en die andere provider wel?     

Reputatie 1

Hallo.. ervaar de zelfde problemen. Dit wel pas na een software-update van LG zelf, daarvoor werkte de app nagenoeg prima...hoe lang blijft het een Beta app? Hopelijk is het snel opgelost.  Het proces om alles te verbeteren voelt nogal traag/afwachtend aan. Zzzz.

Reputatie 7
Badge +1

Helaas is er tot op heden nog niks bekend over een update, wat dat betreft lijkt het wel op de prijzenkast van Oranje (voetbal mannenteam(s) ook net zo rustig.

Als het zo ver is zou het hier bekend worden gemaakt

Reputatie 7
Badge

Klopt, ook hier nog niet gezien zeer waarschijnlijk weer afgekeurd door LG net als vorige keer

Je hebt helaas een voorspellend vermogen. De app is door LG (om nieuwe redenen) afgewezen. Ben in overleg over een nieuwe planning. Zal hier een update delen zodra bekend is wat de nieuwe planning is geworden.

Reputatie 7
Badge +8

@PeterDieck Zodra ik meer weet hierover, laat ik het uiteraard hier weten. Nogmaals dank allen voor alle input voor in de tussentijd!

Reputatie 7
Badge +1

Of er een verschil is wat betreft de manier van instellingen bij WebOs 3.9.0 en versie 6.0 weet ik zo niet, maar wat u kunt proberen als het mogelijk is bij instellingen.

Ga naar de optie instellingen op de a.b. meestal is dat een tandwiel symbooltje, dan naar “alle instellingen” vervolgens naar beeld en vervolgens naar “beeld verhouding”  kies hier voor origineel dit is de optie die de verhouding op tv weergeeft zoals het origineel, dus opgenomen als 4:3 ook op tv 4:3 enz.

Net de update geïnstalleerd.
Ziet er goed uit.
Opstarten duurt eventjes.
Loopt niet meer vast bij terugschakelen vanuit Netflix oid.
Ik hoef niet meer vooruit of achteruit te zappen om bewegend beeld te krijgen.
Goede vooruitgang
 

Reputatie 1

Of er een verschil is wat betreft de manier van instellingen bij WebOs 3.9.0 en versie 6.0 weet ik zo niet, maar wat u kunt proberen als het mogelijk is bij instellingen.

Ga naar de optie instellingen op de a.b. meestal is dat een tandwiel symbooltje, dan naar “alle instellingen” vervolgens naar beeld en vervolgens naar “beeld verhouding”  kies hier voor origineel dit is de optie die de verhouding op tv weergeeft zoals het origineel, dus opgenomen als 4:3 ook op tv 4:3 enz.

Heb het even gechecked, maar mijn TV staat al ingesteld op ‘origineel’ bij de beeldverhouding.
Als ik hem op 4:3 zet wordt er overigens wel netjes gecropped waardoor in ieder geval alles zichtbaar is.
Maar de beste workaround tot nu toe is het instellen van 480p 4:3 in de app, en dan iets later op 1080p50 zetten (of een andere 16:9 kwaliteit).

Reputatie 7
Badge +9

@Sylver84 gaaf om te lezen dat je andere klanten wilt helpen!

Het is alleen niet mogelijk om hier een filmpje te delen, dit heeft te maken met het geheugen van de site. Wat je eventueel wel kan doen is door middel van een aantal screenshots uitleg geven. Je kan natuurlijk ook het filmpje ergen uploaden en de link hier delen!

Hey @makaveli29, dinsdag is de naamsverandering update doorgegeven. Voor een aantal tv merken duurt het wat langer voordat hij in de store is. Onder andere Samsung, FireTV en LG SmartTV. Nog een klein beetje geduld en dan kunnen jullie ook genieten van Odido TV! 

Hi @Tommie van Odido is er al wat meer duidelijkheid? De continue belofte van een nieuwe/verbeterde app is prachtig, maar het zou fijn zijn als die app ook beschikbaar komt...

Reputatie 1

Hoi @opabastler, heel fijn dat je hiervan melding maakt, hier wil ik wat mee doen! Ervaar je dit probleem alleen op de TV Box of heb je dit ook uitgeprobeerd met de TV Anywhere App voor mobiele apparaten? Ervaar je dit probleem ook bij de zender veronica?

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Ik gebruik geen box en evenmin TV anywhere. Heb zojuist Veronica geprobeerd en terugkijken daar gaat prima! Nogmaals NPO2 getest maar terijgkijken gaat nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jan-WillemVB, welkom op onze Community!

Daar heb ik op dit moment nog geen concrete update over. Het komt wel steeds dichterbij, het zal niet heel lang meer duren. Later meer informatie hierover.

 

Reputatie 3

Ik zat voorheen bij Ziggo. Maar qua menu en vooruitspoelen enzovoort daar kan de tmobileapp nog veel van leren. Vind ik persoonlijk

 

Reputatie 7
Badge +1

Als het goed is zouden updates van de app in dit topic worden gemeld, helaas is vanuit T-Mobile al geruime stil met updates op het topic al is het maar om tussendoor even een stand van zaken te melden.

Reputatie 7
Badge +5

Hi iedereen, wat betreft de update mag ik nog niets concreets delen. Zodra er nieuws is, delen we dit direct in dit topic. Wel neem ik jullie punten mee!

Applicatie ziet er erg netjes uit. Ook hier helaas de 4:3 display die met veel moeite soms naar normaal 1080 gezet kan worden. 
instelling reset zichzelf bij zender wissel. 
 

ik mis ook deze instelling in het “algemene” instellingen menu. De instelling is alleen beschikbaar per zender (en reset zichzelf dus)

Bij opnames werkt het overigens prima qua resolutie. Ik mis daar alleen een beeld indicatie bij het doorspoelen. 
 

qua opstarten….dat zou wat sneller mogen om de set top box te vervangen. (Wel het doel wat mij betreft)

 

qua bediening even wennen, maar qua gebruik in potentie een stuk fijner qua zender wissel/gids/ etc

Voor een beta redelijk goed, voor een definitieve verzuring net niet

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Ik heb dezelfde webOS versie (3.9.2) En dezelfde problemen als hier boven staan. Echter onthoudt hij de Instellingen niet en komt bovenstaande beeld bij iedere zender weer terug.

Reputatie 7
Badge +1

@Sylver84 Misschien een rare vraag maar je beschrijving hierboven betreft de app voor de Chromecast Google tv?  Omdat ik in de woonkamer een 55” LG Oled tv heb staan is daar de LG app geinstalleerd door mij.

Deze werkt op zich goed alleen de bekende items zoals de app niet meer kunnen opstarten als je b.v. Youtube of Videoland enz heb gekeken, ook start de app nog niet vanzelf op als je de tv aanzet, enige remedie hiervoor is een quik acces toets inschakelen op de a.b.

Die Chromecast met Google tv wil ik eventueel gebruiken op een oudere tv op een van de slaapkamers, maar heeft (nog) geen prioriteit moet deze zelfs nog een keer aanschaffen

Reageer