Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Toon eerste reactie

347 reacties

Reputatie 3

@BeMu @Tommie 

Zoals beloofd het filmpje. 

https://youtu.be/mp3ixACpOJ4

Reputatie 7
Badge +1

@Sylver84 Hartelijk voor het leerzame filmpje, ga er zeker eens mee aan de gang denk er aan om binnenkort maar eens bij de MM of Expert binnen te lopen om er een op de kop te tikken, al is het maar om te proberen.

Reputatie 3

@Sylver84 Hartelijk voor het leerzame filmpje, ga er zeker eens mee aan de gang denk er aan om binnenkort maar eens bij de MM of Expert binnen te lopen om er een op de kop te tikken, al is het maar om te proberen.

Ze zijn regelmatig in de aanbieding, dus even in de gaten houden. 
Je zou je niet smart tv's boven zonder teveel gedoe aan moeten kunnen sluiten. 
Let wel op dat je degelijke wifi heb voor dat ding. 
Nu vraag ik me alleen even af, wat doe ik met die vierkante box van T-mbile, netjes opbergen? 

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij is de eerste box “gratis” althans bij mij in dat geval zou ik hem gewoon ergens netjes in de kast opbergen voor het geval u hem eens nodig heb.

Verder kun je er niks mee dan eventueel retour zenden, of dat scheelt in de kosten zou u eventueel na kunnen vragen,  zelf woon ik in de Achterhoek waar al heel vroeg glasvezel is aangelegd en had je tv van Glashart Media en maakte niet uit welke provider je had, alle apparatuur was precies gelijk.

Je kon gewoon de decoder van provider A meenemen naar provider B of C dingen stuurde je gewoon niet retour als je overstapte evenals de Sitecom N300 modem, die bekende Amino A140 of A540 stonden toen ook dikwijls op Marktplaats, helaas kwamen de providers later op het idee alles op naam en Mac? adres te zetten,  en kon je de apparatuur alleen op je eigen adres gebruiken.

Reputatie 3

@Hans-Juriën. Ik heb maar eens T-Mobile TV (app only) aangeschaft om de LG bèta-versie te testen. Hierbij heb ik een aantal constateringen gedaan, desalniettemin werkt het TV kijken voor een bèta-versie verassend goed.

TV: LG C1 (softwareversie 03.34.95) (webOS 6) (T-Mobile versie 1.3.1978)

Bugs / Enhancements:

  • TV-Gids oproepen via de Guide-knop op de afstandsbediening zou mooi zijn. Nu werkt het omslachtig door terug te navigeren in het menu.
  • Ik zie dat sommige kleur knoppen op de afstandsbediening ook geprogrammeerd zijn. 
    • Blauw: Vanaf het begin kijken
    • Groen: Wisselen tussen TV en Radio
    • Rood: Optie-weergave (waar je o.a. de ondertiteling aan kan zetten)
    • Geel is de enige die bij mij niks lijkt te doen. Dus wellicht kan deze naar de Gids navigeren als de Guide-knop op de afstandsbediening niet programmeerbaar is.
  • Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. Edit: ik zie net dat er in de account instellingen ook een optie zit om ondertiteling aan te zetten, maar deze functie lijkt niks te doen.
  • Bij het invoeren van het TV-klantnummer gaat de cursor onnodig snel knipperen. Bij TV-pincode doet hij dit niet.
  • De app werkt niet meer als je ergens anders heen navigeert in de TV (al meermaals genoemd)
Reputatie 3

@Hans-Juriën. Ik heb maar eens T-Mobile TV (app only) aangeschaft om de LG bèta-versie te testen. Hierbij heb ik een aantal constateringen gedaan, desalniettemin werkt het TV kijken voor een bèta-versie verassend goed.

TV: LG C1 (softwareversie 03.34.95) (webOS 6) (T-Mobile versie 1.3.1978)

Bugs / Enhancements:

  • TV-Gids oproepen via de Guide-knop op de afstandsbediening zou mooi zijn. Nu werkt het omslachtig door terug te navigeren in het menu. Ik zie dat sommige kleur knoppen op de afstandsbediening ook geprogrammeerd zijn. 
    • Blauw: Vanaf het begin kijken
    • Groen: Wisselen tussen TV en Radio
    • Rood: Optie-weergave (waar je o.a. de ondertiteling aan kan zetten)
    • Geel is de enige die bij mij niks lijkt te doen. Dus wellicht kan deze naar de Gids navigeren als de Guide-knop op de afstandsbediening niet programmeerbaar is.
  • Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. 
  • Bij het invoeren van het TV-klantnummer gaat de cursor onnodig snel knipperen. Bij TV-pincode doet hij dit niet.
  • De app werkt niet meer als je ergens anders heen navigeert in de TV (al meermaals genoemd)

In rood genoemd,dit heb ik dus niet! Ik kan blijven switchen 
LG Webos 6.3.2 en chromecast 4k 
TV : TV LG 55UP75003LF

Reputatie 3
  • De app werkt niet meer als je ergens anders heen navigeert in de TV (al meermaals genoemd)

In rood genoemd,dit heb ik dus niet! Ik kan blijven switchen 
LG Webos 6.3.2 en chromecast 4k 
TV : TV LG 55UP75003LF

Ik heb het niet getest vanuit een andere app (ik heb geen andere apps op mijn LG, ik gebruik normaal de Apple TV). Bij mij treedt het op als ik terug ga naar de LG app store. Naar het thuisdashboard navigeren en weer terug gaat wel.  

Reputatie 7
Badge

 

  • TV-Gids oproepen via de Guide-knop op de afstandsbediening zou mooi zijn. Nu werkt het omslachtig door terug te navigeren in het menu. Helaas is dit een ‘systeem’  knop en hierdoor kunnen wij de ‘key code’  niet koppelen aan een element in het TV menu. Navigatie in menu wordt in de toekomst sterk vereenvoudigd, maar dat zal nog even duren.
  • Ik zie dat sommige kleur knoppen op de afstandsbediening ook geprogrammeerd zijn. 
    • Blauw: Vanaf het begin kijken
    • Groen: Wisselen tussen TV en Radio
    • Rood: Optie-weergave (waar je o.a. de ondertiteling aan kan zetten)
    • Geel is de enige die bij mij niks lijkt te doen. Dus wellicht kan deze naar de Gids navigeren als de Guide-knop op de afstandsbediening niet programmeerbaar is. 
    • Klopt! Feitelijk werken de kleurenknoppen zoals ze ook op de TV Box werken. Geel en Groen werken ook in de Gids voor een dag vooruit/achteruit. Goede tip v.w.b. gele knop,.
  • Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. Edit: ik zie net dat er in de account instellingen ook een optie zit om ondertiteling aan te zetten, maar deze functie lijkt niks te doen. Dus dovenondertiteling aanzetten via ACCOUNT > Instellingen werkt volgens jou niet?
  • Bij het invoeren van het TV-klantnummer gaat de cursor onnodig snel knipperen. Bij TV-pincode doet hij dit niet. Hebben wij ook gezien en wordt in nieuwe versie opgelost.
  • De app werkt niet meer als je ergens anders heen navigeert in de TV (al meermaals genoemd) Wordt in nieuwe versie opgelost.

 

Reputatie 3

 

  • Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. Edit: ik zie net dat er in de account instellingen ook een optie zit om ondertiteling aan te zetten, maar deze functie lijkt niks te doen. Dus dovenondertiteling aanzetten via ACCOUNT > Instellingen werkt volgens jou niet?

 

Correct. Ik kan enkel ondertiteling aanzetten via het optie-menu op de zender zelf. De ondertiteling werkt dan tijdelijk totdat ik de app afsluit of ik van zender wissel. Misschien dat de optie in het menu de instelling in het account overschrijft? Aangezien de ondertiteling in het optie-menu dus standaard op uit staat.

Reputatie 3

 

  • Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. Edit: ik zie net dat er in de account instellingen ook een optie zit om ondertiteling aan te zetten, maar deze functie lijkt niks te doen. Dus dovenondertiteling aanzetten via ACCOUNT > Instellingen werkt volgens jou niet?

 

Correct. Ik kan enkel ondertiteling aanzetten via het optie-menu op de zender zelf. De ondertiteling werkt dan tijdelijk totdat ik de app afsluit of ik van zender wissel. Misschien dat de optie in het menu de instelling in het account overschrijft? Aangezien de ondertiteling in het optie-menu dus standaard op uit staat.

@Hans-Juriën 
ik kan dit ook bevestigen.

Reputatie 3
  • De app werkt niet meer als je ergens anders heen navigeert in de TV (al meermaals genoemd)

In rood genoemd,dit heb ik dus niet! Ik kan blijven switchen 
LG Webos 6.3.2 en chromecast 4k 
TV : TV LG 55UP75003LF

Ik heb het niet getest vanuit een andere app (ik heb geen andere apps op mijn LG, ik gebruik normaal de Apple TV). Bij mij treedt het op als ik terug ga naar de LG app store. Naar het thuisdashboard navigeren en weer terug gaat wel.  

@Hans-Juriën is het handig als ik dit probeer te reproduceren? Ik gebruik namelijk wel apps op me LG TV en zoals eerder genoemd, heb ik dit dus niet als ik van app wissel om vervolgens weer terug ga naar de T-mobile TV app. 
Dit is ook zo op me chromecast maar kan me voorstellen dat je daar niet zoveel interesse in heb

Reputatie 7
Badge

@Hans-Juriën is het handig als ik dit probeer te reproduceren? Ik gebruik namelijk wel apps op me LG TV en zoals eerder genoemd, heb ik dit dus niet als ik van app wissel om vervolgens weer terug ga naar de T-mobile TV app. 
Dit is ook zo op me chromecast maar kan me voorstellen dat je daar niet zoveel interesse in heb

Nee, is niet nodig. Dank. Het probleem is bekend (komt vaker wel voor dan niet) en wordt met nieuwe versie opgelost.

Reputatie 7
Badge

Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. Edit: ik zie net dat er in de account instellingen ook een optie zit om ondertiteling aan te zetten, maar deze functie lijkt niks te doen. Dus dovenondertiteling aanzetten via ACCOUNT > Instellingen werkt volgens jou niet?

 

Correct. Ik kan enkel ondertiteling aanzetten via het optie-menu op de zender zelf. De ondertiteling werkt dan tijdelijk totdat ik de app afsluit of ik van zender wissel. Misschien dat de optie in het menu de instelling in het account overschrijft? Aangezien de ondertiteling in het optie-menu dus standaard op uit staat.

Ik heb zelf net via ACCOUNT > Instellingen > Zender ondertiteling de optie ‘dovenondertiteling’ (dus niet ‘Nederlands’) aangezet. Op veel zenders (NPO123,RTL4 en SBS6) heb ik gewoon de dovenondertiteling zichtbaar. Hangt soms af of deze werkelijk wordt aangeleverd in het TV-signaal (reklames en sommige programma hebben geen ondertiteling). @Bryan96 zou je dit nog een keer willen checken? Als het kan anders graag een video delen.

Reputatie 7
Badge +1

Daar schiet me net iets te binnen, stel ik heb een Google Chromecast met tv,  en in een helder moment besluit ik deze mee te nemen naar een vakantiehuisje ergens in Nederland, werkt de tv app er dan ook op?  Het gaat dan niet om de tv anywhere app maar de gewone app die je ook thuis zou gebruiken.

En hoe word de Chromecast geregisteerd als alleen staand object of telkens opgeteld als men hem in een andere tv gebruikt,  dus de ene keer daar en dan weer op een andere kamer enz.

Reputatie 3

Daar schiet me net iets te binnen, stel ik heb een Google Chromecast met tv,  en in een helder moment besluit ik deze mee te nemen naar een vakantiehuisje ergens in Nederland, werkt de tv app er dan ook op?  Het gaat dan niet om de tv anywhere app maar de gewone app die je ook thuis zou gebruiken.

En hoe word de Chromecast geregisteerd als alleen staand object of telkens opgeteld als men hem in een andere tv gebruikt,  dus de ene keer daar en dan weer op een andere kamer enz.

Ben ik ook wel benieuwd naar, zou een beetje jammer zijn als ik niet “anywhere” kan kijken of heb je daar dan weer een t-mobile mobiel abonement voor nodig? Ook geen verder hoor, op de camping is een access point zo gecreerd. 
Zou wel een beetje jammer zijn als dat moet. 

Reputatie 7
Badge +1

TV Anywhere maakt altijd deel uit van je abonnement deze kun je gewoon overal gebruiken in Nederland en de EU en soms ook in een paar andere niet EU landen.

U hoeft hiervoor dus geen apart abonnement af te sluiten, u kunt deze gewoon downloaden op een smartphone of nog beter een goede tablet ( Samsung of iPad enz.)

 

Reputatie 3

TV Anywhere maakt altijd deel uit van je abonnement deze kun je gewoon overal gebruiken in Nederland en de EU en soms ook in een paar andere niet EU landen.

 

Heb ergens gelezen dat je die alleen kan gebruiken met enkel een t-mobile aansluiting, om de camping maar even aan te houden die hebben een Ziggo als ISP, kan ik de aywhere app/ t-mobile tv app gebruiken dan?

Reputatie 7
Badge +1

Nee hoor, kun je gewoon overal gebruiken, zou gek zijn stel u bent bij kennissen en die hebben KPN of Ziggo wie dan ook als provider, en u zou daar b.v. even iets willen volgen op uw telefoon zoals voetbal zeg maar dan zou het gek zijn dat u dan niet via hun wifi niet zou kunnen kijken.

Het verschil kan zitten in tv anywhere en de app

Reputatie 3

Ik heb zelf net via ACCOUNT > Instellingen > Zender ondertiteling de optie ‘dovenondertiteling’ (dus niet ‘Nederlands’) aangezet. Op veel zenders (NPO123,RTL4 en SBS6) heb ik gewoon de dovenondertiteling zichtbaar. Hangt soms af of deze werkelijk wordt aangeleverd in het TV-signaal (reklames en sommige programma hebben geen ondertiteling). @Bryan96 zou je dit nog een keer willen checken? Als het kan anders graag een video delen.

Ahh, dat is hem. Ik ben niet bekend met het T-Mobile TV platform en had de zenderondertiteling op ‘Nederlands’ gezet ipv ‘dovenondertiteling’. Het werkt dus wel, hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +6

@BeMu en @Sylver84 De TV Anywhere-app (voor telefoons, tablet, etc.) kun je binnen de hele EU gebruiken, ongeacht de provider. De T-Mobile TV-app (voor smart-TV's e.d.) je alleen op een vaste T-Mobile-verbinding gebruiken, dus niet via (T-Mobile) 4G.

Reputatie 3

Het is al bijna juli en nog geen updates 

Reputatie 7
Badge +1

Klopt, ook hier nog niet gezien zeer waarschijnlijk weer afgekeurd door LG net als vorige keer

Ik heb een LG OLED55B7V met WebOS v06.10.30.

Heb ook 2 zwarte balken aan de zijkanten bij live tv. Kijk ik wat terug dan heb ik wel full screen beeld. En al een aantal keer gehad dat de ap vastloopt en de tv wordt uitgeschakeld of herstart. Hoop dat dit snel kan verholpen worden met een update van de T-Mobile Beta app voor LG.

Reputatie 7
Badge

Klopt, ook hier nog niet gezien zeer waarschijnlijk weer afgekeurd door LG net als vorige keer

Je hebt helaas een voorspellend vermogen. De app is door LG (om nieuwe redenen) afgewezen. Ben in overleg over een nieuwe planning. Zal hier een update delen zodra bekend is wat de nieuwe planning is geworden.

Reputatie 7
Badge +1

@Hans-Juriën Misschien een overbodige vraag, maar krijgen jullie dan niet van b.v. LG of Samsung of Google etc dan geen formulier om het zo maar te noemen met de eisen en voorwaarden waaraan de app moet voldoen? bij het opstarten van de tv zie ik dikwijls in de grijze balk staan “ aantal apps hebben een update” iets in die geest, dan is het wel vreemd dat die van T-Mobile steeds word afgekeurd.

Reageer