Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!
Reputatie 7
Badge +8

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

Update 18/3

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor alle modellen op webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken. Het gaat om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box/Mediabox nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?

De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik  de Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.

 

Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 


347 reacties

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Dit is een interessant probleem. Ik ga hiervoor een ‘bug report’ aanmaken en bespreken of hier meer informatie voor nodig is om dit te kunnen herproduceren of oplossen.

Bij mij hetzelfde probleem, maar alleen bij LiveTV of Begin Gemist. Bij het terugkijken van een uitzending die al voltooid is, treedt het probleem niet op.

Reputatie 3

Ik zie nu ook een openbare website van tmobile, terwijl de app nog niet uit de beta is. Ook is de pagina niet compleet er wordt bijv naar een andere afstandsbediening verwezen. 
 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/lg-tv-gebruiken

Reputatie 7
Badge +1

De afstandsbediening is er een welke behoort bij een Fire stick van Amazon,  beter was de originele welke bi een LG tv te tonen.

Zo werkt de toets met de 3 horizontale streepjes om het menu te openen niet, dit werkt alleen met DTV zoals o.a. gebruikt door Ziggo.

Reputatie 2

@Hans-Juriën we zijn nu inmiddels een half jaar verder zonder een update ontvangen te hebben. De tv-app wekt dus ook al een half jaar irritatie op.

Wanneer kunnen we nu echt concreet een update verwachten?

Reputatie 7
Badge +1

Een onlangs door T-Mobile aangeboden update is ongeveer 4 weken geleden voor de 2e keer afgekeurd door LG,  er word door de moderator hier aangegeven als de update is goedgekeurd.

Waarom de updates zijn afgekeurd blijft in nevelen gehuld, naar mijn mening hebben alle aanbieders van content de voorwaarden waar aan voldaan moet worden in huis.

Reputatie 2

@BeMu dat lijkt mij ook. Maar de interval tussen het aanbieden van de app aan LG, de aanpassing van de app na afkeuring, het opnieuw aanbieden, weer aanpassen en weer aanbieden etc. duurt erg lang.

Ik kan uiteraard niet oordelen of het hele ingrijpende aanpassingen zijn die doorgevoerd moeten worden, maar zo vliegen de maanden natuurlijk snel voorbij.

En men betaald natuurlijk wel al die tijd voor een gebrekkige tv ervaring.

Onlangs de LG C2 gekocht met de laatste WebOS er op geinstalleerd. Ook ik ervaar zoals velen de problemen met de T-mobile beta app als je na een andere app terug gaat naar deze niet meer wil opstarten en dan de TV uit en aan moet zetten om de app weer te kunnen gebruiken.

Heeft iemand ervaring met de Google Chromecast met Google TV 4K (met afstandsbediening) of dit een goede oplossing is om dit probleem te omzeilen?

Ik heb nog geen thuis T-Mobile abonnement daarom informatie daarover.

 

Dus ik ben naar de T-Mobile winkel om kijken naar tv box.

En ondertiteling (doof/slechthorend)doet het wel via live kijken maar terugkijken niet.

Misschien LG tv doet het wel met terugkijken of juist weer niet?!?

Vandaar voordat ik abonnement neem van T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +1

Ik gebruik de LG app al van af het eerste begin, en ben er tevreden over enige puntje blijft nog steeds het niet terug kunnen gaan naar de app als je b.v. Youtube heb gekeken en terug wil naar tv kijken.

Het terug kijken met doven ondertiteling werkt in de app wel, net even getest bij een paar NPO programma's hou er wel rekening mee dat het hoofdzakelijk werkt op NPO zenders, 

Net ook even getest op de tv op de slaapkamer met de tv box ook daar werkt de ondertiteling ook gewoon, het gaat dan om programma's die ik terug kijk via de gids helaas kan ik geen opgenomen programma's testen.

Hoi @BeMu 

RTL 4 en veronica ook niet terug kijken met ondertiteling? Zoals goede tijden en slechte tijden en ik weet er alles van via LG tv.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb diverse programma's van zowel RTL als Talpa getest, echter nergens ondertiteling, dit test ik met behulp van de rode toets op de a.b. men krijgt dan een menu met als optie “geluid en ondertiteling” vervolgens ziet men daar een aantal mogelijkheden, afhankelijk van de zender.

@BeMu 

Bedankt voor waardevolle informatie dan weet ik voldoende.

Ik neem nog niet T-MOBILE thuis aan.

Ik blijf nog bij KPN via Budgetthuis want die heeft juist wel meer mogelijkheden en zender Nickelodeon heeft dat ook met ondertiteling.

Uiteraard KPN zelf heeft ook hetzelfde.

 

Ziggo heb ik gehad maar met Nickelodeon juist niet. Ziggo en KPN zijn enige meer uitzendrechten.

Ziggo is duurder abonnement dan KPN.

Maar T-MOBILE heeft wel prima prijs helaas zo te zien over ondertiteling.

 

Onlangs de LG C2 gekocht met de laatste WebOS er op geinstalleerd. Ook ik ervaar zoals velen de problemen met de T-mobile beta app als je na een andere app terug gaat naar deze niet meer wil opstarten en dan de TV uit en aan moet zetten om de app weer te kunnen gebruiken.

Heeft iemand ervaring met de Google Chromecast met Google TV 4K (met afstandsbediening) of dit een goede oplossing is om dit probleem te omzeilen?

Ik heb chromecast met Google tv.
werkt goed hoor.
Zappen gaat wat anders dan met de app, maar beeld en alles is goed en stabiel

Onlangs de LG C2 gekocht met de laatste WebOS er op geinstalleerd. Ook ik ervaar zoals velen de problemen met de T-mobile beta app als je na een andere app terug gaat naar deze niet meer wil opstarten en dan de TV uit en aan moet zetten om de app weer te kunnen gebruiken.

Heeft iemand ervaring met de Google Chromecast met Google TV 4K (met afstandsbediening) of dit een goede oplossing is om dit probleem te omzeilen?

Ik heb chromecast met Google tv.
werkt goed hoor.
Zappen gaat wat anders dan met de app, maar beeld en alles is goed en stabiel

Bedankt Plambo, dan ga ik ook deze aanschaffen!

Reputatie 7
Badge +1

@RenéW57 Misschien een tip komende week is de Chromecast met Google tv bij de Expert te koop voor 33€  het betreft dan de uitvoering met FHD, dus niet met 4K.

Ik ga misschien zelf ook even kijken of het was is.

@RenéW57 Misschien een tip komende week is de Chromecast met Google tv bij de Expert te koop voor 33€  het betreft dan de uitvoering met FHD, dus niet met 4K.

Ik ga misschien zelf ook even kijken of het was is.

Bedankt voor je tip, maar heb inmiddels de duurdere 4K versie gekocht omdat ik ook een 4K tv heb en werkt echt fantastisch met handige kleine afstandsbediening.

Je krijgt met de Google Chromecast een app store waar van alles is te downloaden op de tv.

Reputatie 3

Is er al iets bekend over een update?

Reputatie 7
Badge +1

Helaas is er tot op heden nog niks bekend over een update, wat dat betreft lijkt het wel op de prijzenkast van Oranje (voetbal mannenteam(s) ook net zo rustig.

Als het zo ver is zou het hier bekend worden gemaakt

Ze schieten meestal niet echt op met het updates of upgrades uitvoeren en uitrollen die trage T-Mobile bedrijf natuurlijk, 💁‍♂️

 

¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

 

Iemand een idee hoe ik de TV gids kan tonen op mijn LG? De knop “guide” op mijn LG afstandsbediening werkt niet, ik krijg dan de melding dat ik de zenders moet instellen.

 

bedankt voor jullie reactie,

Hallo LG gebruikers,

 

Met glasvezel terugkijken kan het zeker wel met automatische ondertiteling dus hoeft het niet elke keer aan te zetten. Dat geldt ook voor gepauzeerd kijken en live.

Maar werkt ook hetzelfde als LG tv?

Onlangs de LG C2 gekocht met de laatste WebOS er op geinstalleerd. Ook ik ervaar zoals velen de problemen met de T-mobile beta app als je na een andere app terug gaat naar deze niet meer wil opstarten en dan de TV uit en aan moet zetten om de app weer te kunnen gebruiken.

Heeft iemand ervaring met de Google Chromecast met Google TV 4K (met afstandsbediening) of dit een goede oplossing is om dit probleem te omzeilen?

Ik heb chromecast met Google tv.
werkt goed hoor.
Zappen gaat wat anders dan met de app, maar beeld en alles is goed en stabiel

Hallo,

Ik gebruik sinds 27-8 ook de Beta app, en ervaar hetzelfde probleem op mijn LG.
Weten jullie toevallig of er een plek is om de ontwikkelingen van de beta bij te houden? Ik wil liever niet een Chromecast gebruiken om de app te draaien. Anders had ik net zo goed het tv kastje kunnen bestellen.

Reputatie 7
Badge +1

Als het goed is zouden updates van de app in dit topic worden gemeld, helaas is vanuit T-Mobile al geruime stil met updates op het topic al is het maar om tussendoor even een stand van zaken te melden.

Reputatie 7
Badge +5

Hi iedereen, wat betreft de update mag ik nog niets concreets delen. Zodra er nieuws is, delen we dit direct in dit topic. Wel neem ik jullie punten mee!

Reputatie 3

Nu de naam veranderd is verwacht ik toch wel een update 

Reageer