Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!
Reputatie 7
Badge +8

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

Update 18/3

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor alle modellen op webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken. Het gaat om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box/Mediabox nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?

De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik  de Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.

 

Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 


347 reacties

Nu de naam veranderd is verwacht ik toch wel een update 

en dat BETA uit beeld

Reputatie 7
Badge +9

Hey @makaveli29, dinsdag is de naamsverandering update doorgegeven. Voor een aantal tv merken duurt het wat langer voordat hij in de store is. Onder andere Samsung, FireTV en LG SmartTV. Nog een klein beetje geduld en dan kunnen jullie ook genieten van Odido TV! 

Hoi, 

Zojuist alles van Odido geactiveerd. Echter de TV app heb ik last van de zwarte balken. WebOS 3.4.2

Echter krijg ik niet gevonden hoe anders in te stellen, maar ik lees wel dat het bij de meeste wel goed gaat.

Hoe op te lossen? 

mvgr.

Harold

Reputatie 3

Hoe dan? Ik heb een veel recente versie van webos en heb de app nog niet

Reputatie 1

LG WebOS 3.4.0

Vandaag de beta geïnstalleerd.

Ook bij mij zwarte balken. Bij wijzigen van de weergave naar 4:3 en weer terug naar auto of 1080P50, soms volledig beeld. Helaas zijn de zwarte balken terug bij het wisselen naar een andere zender. Hoop dat Odido het oppakt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GMP, ik heb dit kunnen navragen bij het TV-team. Dit wordt opgelost zodra Odido TV beschikbaar is in de store!

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik me wel eens heb afgevraagd is het volgende, bij de tv box kun (kon) je door middel van b.v. een toslink kabel of zo'n kabel met 3,5mm jack de box verbinden met de homecinema set of soundbar etc.

De tv hoeft dan niet aan als ik radio wil luisteren wat overigens een zeer zeldzaam iets is, is het ook mogelijk om bij gebruik van de app (LG) ook mogelijk om radio te luisteren zonder dat de tv aan hoef?

Reputatie 5

Wat ik me wel eens heb afgevraagd is het volgende, bij de tv box kun (kon) je door middel van b.v. een toslink kabel of zo'n kabel met 3,5mm jack de box verbinden met de homecinema set of soundbar etc.

De tv hoeft dan niet aan als ik radio wil luisteren wat overigens een zeer zeldzaam iets is, is het ook mogelijk om bij gebruik van de app (LG) ook mogelijk om radio te luisteren zonder dat de tv aan hoef?


Hoi,

Nee dit kan helaas niet, dit omdat de app alleen actief kan zijn als de tv aan staat.

Reputatie 1

App geïnstalleerd. Werkt. Moet wel als ik de tv aanzet of als ik een andere app opgestart heb de tv app verwijderen en opnieuw installeren. 

Reputatie 7
Badge +1

Het klopt dat er nog steeds een bug in de software zit dat als men b.v. wil overschakelen van Netflix e.a. naar de Odido het niet werkt, men hoeft dan alleen de tv weer uit en in te schakelen het verwijderen van de app en opnieuw installeren is echt niet nodig.

Als het goed is zou er een verbeterde versie van de app komen, maar bij Odido is dat net als het laatste oordeel, het zal volgens de overlevering eens komen maar alleen wanneer weet niemand.

Reputatie 3

Is de app dan beschikbaar?

Reputatie 1

Het klopt dat er nog steeds een bug in de software zit dat als men b.v. wil overschakelen van Netflix e.a. naar de Odido het niet werkt, men hoeft dan alleen de tv weer uit en in te schakelen het verwijderen van de app en opnieuw installeren is echt niet nodig.

Als het goed is zou er een verbeterde versie van de app komen, maar bij Odido is dat net als het laatste oordeel, het zal volgens de overlevering eens komen maar alleen wanneer weet niemand.

Tja, als je op hun moet wachten..........

Reputatie 1

Sinds een paar dagen kan  ik NPO2 programma's niet terugkijken en kan evenmin worden opgenomen. Andere kanalen en programma's gaan wél goed. 6 maanden geleden heb ik dit  probleem ook gesignaleerd op dit forum en dat is toen op onverklaarbare wijze opgelost. Kan iemand weer aan de goede knop draaien en dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @opabastler, goed dat je hiervoor weer aan de bel trekt. Er lijken meer dingen te spelen met NPO 2. Ik heb dit doorgegeven aan het TV-team, ze gaan ernaar kijken! 

Reputatie 1

Klopt het dat de laatste versie nog de t-mobile app is van januari dit jaar? Met de bug van de zwarte balken aan de zijkant?

Reputatie 7
Badge +1

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken.

Dit staat aan het begin van dit topic,  er zijn al een aantal updates door de leverancier afgekeurd, als dit LG is kan het zijn dat men geen Nederlands kan lezen in Korea gebruiken ze van die Koreaanse tekens.

Reputatie 3

Zit lg niet in Nederland  dan?

Ik kom af van Ziggo, en nu gebruik ik deze app. Mij vallen 2 dingen op. De app kent geen slaap-stand waar bv. de Netflix app dit wel heeft. Ook is het vooruitspoelen heel vervelend. Ik spoel veel liever met bv 30sec vooruit per keer dat ik op de knop druk.

Reputatie 1

Hoe lang tot de nieuwe App… je kan niet normaal tv kijken nu met de app door de zwarte balken….Of kunnen jullie via Google Chromecast een nieuwe software uitbrengen…. Misschien keurt die het sneller goed en kan ik via de Chromecast normaal kijken…. 
 

Update: oh schijnt al een app te zijn, maar die kon ik via zoeken niet vinden. Door te scrollen zag ik hem wel.

Reputatie 7
Badge +1

Ik gebruik op een van de tv's ook Chromecast met Google tv, en dat werkt gewoon goed, enige klein nadeel vind ik dat men niet nummerriek een kanaal kan kiezen maar alleen met up en down knop.

Het is wel de gewone Chromecast zonder 4k 

Reputatie 3

Hoe lang tot de nieuwe App… je kan niet normaal tv kijken nu met de app door de zwarte balken….Of kunnen jullie via Google Chromecast een nieuwe software uitbrengen…. Misschien keurt die het sneller goed en kan ik via de Chromecast normaal kijken…. 
 

Update: oh schijnt al een app te zijn, maar die kon ik via zoeken niet vinden. Door te scrollen zag ik hem wel.

Ja het duurt echt lang. Ik hoop dat het wachten wel waard zal zijn

Goedemorgen, 

Het klopt dus dat je een LG TV (C2) moet herstarten om te kunnen switchen van een andere app naar de T-Mobile beta app? En dat dit probleem al 9 maanden bestaat?

Wow!

Reputatie 7
Badge +1

@JensDamman Ja hoor dat klopt al vanaf de lancering van de app, bij een update zou dit verholpen zijn, alleen wanneer deze update komt is bij Odido net zo iets als het “laatste oordeel” het zal eens komen alleen weet niemand wanneer.

@JensDamman Ja hoor dat klopt al vanaf de lancering van de app, bij een update zou dit verholpen zijn, alleen wanneer deze update komt is bij Odido net zo iets als het “laatste oordeel” het zal eens komen alleen weet niemand wanneer.

Dank voor je antwoord. Hoef ik iig niet verder te zoeken. Bizar is het wel :-).

We gaan hopen op een snelle uitrol van de ‘Odido’ app!

Update: oh schijnt al een app te zijn, maar die kon ik via zoeken niet vinden. Door te scrollen zag ik hem wel.

Je bedoelt dat hij als nieuwe app er in staat ipv als update voor de huidige?

Reageer