Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

672 reacties

Reputatie 7

Hi @vaantjes84, ik wil je laten weten dat ik dit punt vandaag tijdens een tv-meeting bespreek! Hopelijk kan ik je hier dan meer over vertellen. 

Hi @Joeri01, super leuk om te lezen dat je ook zo benieuwd bent! Vandaag heb ik een tv-meeting en ga ik navragen of mijn collega's al iets kunnen mededelen over de Smart TV App voor LG. Excuses dat we hier tot nu toe nog niet iets concreets over hebben kunnen delen. Ik houd jullie op de hoogte!

Zelf sinds kort overgestapt naar T-Mobile met mooi verhaal. Geen box nodig bij smart tv. Zeggen er alleen niet bij dat dat bij LG niet werkt. Lees draadje door en lees zelfde verhaal. 'Ga het bespreken bij overleg' maar concreet ho maar. Lijntje houden heet dit. Net zelf ook 16 dagen zonder internet gezeten (1e 2 weken werkte het gewoon) Elke dag bellen en geven geen updates etc. Vandaag eindelijk opgelost. Was gevolg van een 'migratie'. Blijkbaar klantje in de buurt overgestapt van kln naar t-mobile of vv waardoor mijn aansluiting in de wijkcentrale geraakt is. Moet ruim 2 weken duren. Absurd

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update gekregen uit het onderzoek van de ladende tv-gids. Kunnen jullie aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Ik hoor het heel graag, merci! 

Reputatie 7

Hi @vaantjes84 en @Joeri01, ik had jullie vandaag graag meer verteld over de ontwikkelingen over de Smart TV App voor LG! Jammer genoeg heb ik nog niks concreets vernomen anders dan dat ik het te horen krijg als dit bekend is. 

Hi @RonaldRs, merci dat je dit hier aanstipt! Dit is niet de start waarvan ik hoopte dat je 'm zou hebben, excuses voor deze ervaring. Heel fijn dat je inmiddels weer online bent. Het is niet de bedoeling dat je hier zelf achteraan moest gaan, dus ik vind het rot dat het zo gelopen is. Weet dat je hier altijd kunt aankloppen als ik ergens bij kan helpen. Ik help namelijk met liefde. Ben je al voorzien van een compensatie? Ik wilde checken of dit al gedaan is, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Mocht dit nog niet in orde zijn gemaakt, dan doe ik dat graag voor je. Kun je mij dan een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? 😊

Reputatie 3

@Lisa 

Hoi hoi, het is echt waar, je treft me nu weer hier…… 

Toch ff een vraagje: is het geluid via de app DolbyDigital 5.1 of nog Stereo.

Ik probeer namelijk een afweging te maken of ik volledig zal overschakelen naar de app of niet.
Het geluid is natuurlijk erg belangrijk.

Overigens als anderen het antwoord op deze vraag weten; van harte uitgenodigd om mij op de hoogte te brengen.

Reputatie 2

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update gekregen uit het onderzoek van de ladende tv-gids. Kunnen jullie aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Ik hoor het heel graag, merci! 

Hallo @Lisa 
Hier net de TV opnieuw opgestart, deze heeft gisteren een update vanuit Samsung ontvangen.
Helaas werkt de TV-gids nog steeds niet.

Reputatie 7

Hi @AdriO, helemaal top dat je hiervoor aanklopt in dit topic en leuk dat je overweegt om gebruik te maken van de Smart TV App! Ik geef je met liefde meer duidelijkheid. Je kunt dit zelf instellen afhankelijk van of/hoe jouw eigen apparatuur ingesteld staat. Doorgaans merken we dat 'Dolby' voor geluid niet (goed) wordt ondersteund in beide apps. Je kunt het dan zelf naar Stereo zetten als je apparatuur hebt die surround is. Weet jij zo voldoende? 🎉

Hi @Zwolly68, super dat je de tv gelijk opnieuw hebt opgestart na een update van Samsung! Ik had gehoopt dat dit het issue zou bestrijden. Heel erg bedankt dat je het meldt. Kun je misschien nog terugkomen op deze vraag:

Kun je aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Deze vraag hebben wij doorgekregen vanuit de leverancier. Merci alvast voor jouw hulp! 💪

Reputatie 2

Kun je aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Deze vraag hebben wij doorgekregen vanuit de leverancier. Merci alvast voor jouw hulp! 💪

 

@Lisa 

Zou je dit eens nader uit kunnen leggen, wat zou er wel en of niet moeten gebeuren?

Reputatie 3

@Lisa 

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik weet dat je bij gebruik van de TV box het geluid kan instellen. In het menu kun je dan Stereo of Dolby AC 3 selecteren. Het punt is: ik heb deze optie niet terug kunnen vinden bij en instellingen in de App. Zie ik iets over het hoofd?

Hoor het graag even.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @AdriO, je moet dit kunnen vinden onder  Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling > Zender Audio Codec. Ik hoop dat het zo lukt!

@Zwolly68 Lisa is er vandaag niet maar ik vermoed dat de vraag is of het probleem er nog steeds is wanneer je eerst gebruik maakt van de home-knop. Zou je dit kunnen testen? Als je er niet uitkomt, laat het dan weten. Ik kan dit dan maandag afstemmen met het TV team!

Reputatie 3

Hoi @Cheyenne Dank voor je reactie.

Wat jij beschrijft is precies hoe het werkt in de TVBox. Dat heb ik uiteraard gevonden en me bar aan zitten ergeren. De instellingen worden nl. niet opgeslagen en zijn na een update van jullie weer weg.

Maar daar gaat het nu niet om. Ik ben aan het onderzoeken of ik verder ga kijken via de app “T-Mobile TV. Daar wordt deze optie niet getoond. Zie afbeelding.

Aangezien ik het geluid heel belangrijk vind wil ik graag zeker weten dat ik Surround geluid krijg via de app. Dat gaat via de TV-Box namelijk wel. Overigens niet op alle zenders maar wel op veel.

Dus….

  1. waarom heb ik die optie niet?
  2. opnieuw: krijg ik Surround geluid binnen zoals op de TV-Box (Dolby Digital AC3 uit mijn hoofd) of niet?

Ik hoor het graag.

Bedankt alvast!

Reputatie 2

 

@Zwolly68 Lisa is er vandaag niet maar ik vermoed dat de vraag is of het probleem er nog steeds is wanneer je eerst gebruik maakt van de home-knop. Zou je dit kunnen testen? Als je er niet uitkomt, laat het dan weten. Ik kan dit dan maandag afstemmen met het TV team!

@Cheyenne @Lisa ,

Ik gebruik altijd de home knop om daarna de app te selecteren welke ik wil gebruiken.
In het geval van de T-Mobile TV app is het nog steeds maar afwachten of de gids het doet.

Soms helpt het om de T-Mobile TV app opnieuw te installeren, meestal moet dat wel een aantal keer om een werkende TV gids te hebben. 

Wat wel werkt is om met de pijltjes omhoog, omlaag en links, rechts inzicht te krijgen wat er op tv is.
Dat werkt altijd wel, maar heeft zeker niet de voorkeur.

Reputatie 7
Badge +8

@AdriO Je kunt het geluid niet in de app aanpassen, omdat dit een app op de tv is ipv externe apparatuur dat je eraan hangt zoals met een TV Box. Je kunt dan het geluid op jouw eigen tv instellen in de instellingen van de tv zelf naar dolby/stereo. 

@Zwolly68 Dank je wel voor het laten weten! Ik ga dit terugkoppelen in het onderzoek, hopelijk hebben we snel een nieuwe update.

Reputatie 7
Badge +8

@Zwolly68 Zojuist ook weer terugkoppeling van de leverancier gehad. Zij vragen het volgende naar aanleiding van jouw bericht hierboven: als je de tv app opnieuw opstart en dan gelijk op de home knop drukt, komt het probleem dan altijd voor?

Ik hoor het graag zodat ik dit weer terug kan melden. Bedankt! 😁

Reputatie 2

@Demi Nee niet altijd, er is totaal geen pijl op te trekken soms werkt het zoals verwacht en soms niet.

Reputatie 7

Update 21-12-2022: 

Voor Android smart-tv's en voor Amazon Fire TV is versie 1.3.2121 mogelijk om te testen. Je kunt deze versie testen via een Android toestel: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tmobile.tv.nl. Of je kunt ervoor kiezen om te testen via de webbrowser: https://play.google.com/apps/testing/com.tmobile.tv.nl. Mochten jullie ergens tegenaan lopen of problemen ervaren? Laat dan vooral feedback achter in het onderstaande topic: 

 

Reputatie 7

Hi @Zwolly68, heel erg bedankt nog voor deze aanvulling! Ook dit is weer doorgezet naar de leverancier. Heel fijn dat je dit kon laten weten. 

Reputatie 2

@Lisa Wellicht ten overvloede maar hoe staat het met de tv app en LG. Bij LG staat wel de app van t-mobile CZ(Tjechie). Dus blijkbaar is er ooit contact geweest tussen t-mobile CZ en LG en staat hun app er nu wel op. Denk je dat het ooit nog rond komt met LG voor de Nederlandse t-mobile tv app?

@LisaWellicht ten overvloede maar hoe staat het met de tv app en LG. Bij LG staat wel de app van t-mobile CZ(Tjechie). Dus blijkbaar is er ooit contact geweest tussen t-mobile CZ en LG en staat hun app er nu wel op. Denk je dat het ooit nog rond komt met LG voor de Nederlandse t-mobile tv app?

Hoor ook graag wanneer de app komt. Heb 3 LG tv's in huis en ben blij als de losse kastjes weg kunnen!! @lisa 

Reputatie 6
Badge

Kunnen jullie aangeven waarom het zo lang duurt voordat de LG WebOS app zolang duurt? Heeft het met het platform te maken, is het moeilijker dan bijv Android TV? Of zijn er andere keuzes? LG is een van de grootste SmartTV platformen in Nederland. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zit er ook aan te denken om de app voor mijn LG smart tv te gaan gebruiken, echter pas als ik deze een tijdje heb mogen testen omdat ik er niet meteen aan vast wil zitten.

Waar ik wel eens aan twijfel of de rekenkracht van een smart tv zoals een LG Oled 55” wel genoeg is om een app zoals T-Mobile gaat lanceren wel groot genoeg is, een dergelijke app is natuurlijk veel gecompliceerder dan die apps die er standaard op staan zoals Netflix of HBO enz.

Reputatie 2

Ik zit er ook aan te denken om de app voor mijn LG smart tv te gaan gebruiken, echter pas als ik deze een tijdje heb mogen testen omdat ik er niet meteen aan vast wil zitten.

Waar ik wel eens aan twijfel of de rekenkracht van een smart tv zoals een LG Oled 55” wel genoeg is om een app zoals T-Mobile gaat lanceren wel groot genoeg is, een dergelijke app is natuurlijk veel gecompliceerder dan die apps die er standaard op staan zoals Netflix of HBO enz.

De ziggo app werkt er ook prima op een LG tv

Reputatie 3

Dag @Lisa 
Op dit moment is het probleem met het menu en de TV-gids op de Samsung TV nog steeds niet opgelost. Dit heb ik volgens mij al een jaar geleden aangekaart en nog eens herhaald, maar een oplossing lijkt er niet te komen.

Ik wil dan ook mijn TV pakket bij T-Mobile stopzetten maar wil wel eerst weten wat dat doet met mijn klantvoordeel. Indien ik dat verlies heeft dat weinig zin en zal ik wellicht met alles over moeten stappen.  Kan jij mij dat vertellen?

Reputatie 2

Wanneer komt de update van de Samsung TV app? Eentje die het doet? Want het blijft bagger. 

Reputatie 2

Ook ik ga mijn biezen pakken en zal T-Mobile in gebreke stellen. Waar blijft die nieuwe app die niet meerdere keren per dag herstart moet worden en die kan opnemen op de SSD aan mijn TV? Bij Ziggo, hoe slecht ook, werkt dit in ieder geval wel. Zouden jullie ook moeten kunnen. Maar als ik het goed begrijp is de enige programmeur die dit snapt overleden? 

Reageer