Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

672 reacties

Reputatie 2

Als ik @Lisa was, wat zou ik dan een hekel aan mijn baan hebben. Ik zou elke avond huilend mijn bed inkruipen. Altijd maar weer dezelfde smoesjes moeten verkopen als het om de Samsung app gaat. En maar hopen dat eerdere klagers niet terug komen want dan wordt je betrapt op de smoesjes die je een jaar geleden ook al gebruikte…

De app is gewoon bagger en T-Mobile doet geen enkele moeite het probleem op te lossen. Daar kan @Lisa waarschijnlijk niets aan doen maar wees dan eerlijk en zeg dat ook.

Geloof me, de app opnieuw installeeren helpt niet. Stroom eraf (terwijl de app actief is) helpt soms. Wat redelijk werkt is de app afsluiten op de standaard Samsung manier. Dat is de back knop op de afstandbediening ingedrukt houden tot je terug in het Samsung menu bent. Dan opnieuw de app opstarten maar even een paar minuten wachten voor je de Gids opnieuw opstart (of eigenlijk het hele App menu omdat je bv ook niet in het menu kunt komen om cloud opnames te benaderen).

Dat de app bagger is blijkt verder uit het zappen door zenders. Vooral bij de commerciele zenders kom je vaak op een ‘zwart’ beeld terecht. Je moet dan eerste een zender terug en dan weer vooruit voor je beeld krijgt.

Ik heb eerder genoemd op te stappen zodra het kan en dat kan nu gelukkig. Mijn jaar ‘ellende’ zit erop. Heb een Google TV aangeschaft om daarop de Android app te kunnen gebruiken. Die heeft hierboven beschreven problemen niet. Het ‘kan’ dus wel goed. Echter de Android app heeft andere nadelen (onhandig doorspoelen of zappen).

T-Mobile is (of was) de goedkoopste maar helaas ook de meest waardeloze aanbieder in dit segment.

Reputatie 7

Hi @Elegast , @Stephan9, @stefan.1997 en @BeMu, ik kan mij jullie nieuwsgierigheid helemaal voorstellen! Zelf wil ik ook heel graag de exacte status hiervan weten, maar die is nog niet met mij gedeeld. Ik had gisterenmiddag een tv-meeting waar ik dit nogmaals heb aangestipt. Dit heb ik expres even afgewacht totdat ik jullie hier van een terugkoppeling zou voorzien. Er is nog niks concreets te melden op dit moment. Zodra er ook maar iets over de LG App bekend is, dan laten we dat direct weten. Sorry dat er tot nu toe nog niet iets concreets gedeeld kan worden. Weet dat dit zeker een aandachtspunt van ons is. 

Hi @tonlabee, het klopt helemaal dat voor het euvel dat je ervaart nog geen oplossing aan het licht is gekomen - zelf baal ik hier ook erg van! Hoe graag ik ook een andere afloop had gezien, respecteer ik jouw keuze dan ook uiteraard. Heel goed dat je dit checkt. Ik kan je gelukkig laten weten dat er na het opzeggen van tv niks verandert aan jouw Klantvoordeel. Enkel wanneer je een snelheidswijziging van internet doorvoert, zul je overgaan naar het nieuwe prijsplan. Na deze aanpassing zal je dus gewoon nog op het oude prijsplan blijven. Weet jij zo voldoende? 

​Hi @henkka, merci voor de toelichting! Weet dat ik juist zo open en eerlijk probeer te zijn en ook niets liever had gehoopt dan jullie hier al enkele maanden geleden met een nieuwe update te verblijden. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat je momenteel geen problemen ervaart met tv-kijken en waardeer het dat je via deze weg jouw opinie deelt. 

Reputatie 2

@Lisa@Elegast, @Stephan9, @stefan.1997 en @BeMu, bij mij staat de beta van de T-Mobile TV app inmiddels in de LG Content Store!

 

De beeldverhouding is helaas nog niet zoals het hoort (er valt links en rechts een stuk beeld af) en het beeld hapert zo erg dat je in plaats van normaal bewegend beeld slecht per 2 seconden een stilstaand beeld ziet, althans, bij mij.

 

Maar dit is in ieder geval een begin gelukkig!😄

Reputatie 6
Badge

Ik zie hem ook. Dat is goed nieuws. Er wordt in ieder geval aan gewerkt. Wel gek dan @Lisa er niks over gehoord heeft. Misschien is de plaatsing in de store toch een foutje?

Reputatie 7
Badge +1

De app gistermiddag opgestart en tot op heden werkt het goed, geen last van wegvallende stukken beeld links en rechts, dit kan ook te maken hebben met de instellingen in het menu.

Van haperingen totaal geen last, wel is het denk het beste de tv rechtstreeks te verbinden met de router, en geen gebruik te maken van de WiFi op de tv een rechtstreekse bekabelde verbinding werkt altijd beter.

Tot nu toe ben ik er tevreden over, wel is het wennen omdat er toch aanmerkelijke verschillen zijn t.o.v. de box wat indeling en bediening betreft.

Reputatie 2

@BeMu dit kan ik niet veranderen in het menu, alleen als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan  terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

 

Standaard staan de zenders op 1080p50 en ik denk dat mijn tv dat wellicht niet aan kan. Heeft overigens een rechtstreekse bekabelde verbinding.

Reputatie 7
Badge +1

@Joeri01 Ik heb de beeldverhouding in het menu van de tv op origineel staan, of dit bij uw tv ook mogelijk is weet ik natuurlijk niet, waar ik juist tegen aan loop dat als je tijdens het tv kijken naar een app gaat zoals YouTube en vervolgens weer de T-Mobile app wil opstarten dit niet lukt maar de tv opnieuw moet opstarten.

Reputatie 7

Hi allemaal, het klopt als een bus dat er nu een testversie is voor LG! Ik ben super blij met deze ontwikkeling. Mijn collega @Demi heeft hier voor het weekend een mooi topic voor aangemaakt:

Ik wil jullie vragen om daar alle feedback in te delen, zodat we het mooi overzichtelijk houden. Super leuk dat jullie zo enthousiast mee willen testen. 

@Jason ik dacht dat er een melding zou komen wanneer de app voor LG beschikbaar zou komen maar geen bericht ontvangen. 
Jammer dat het niet is doorgegeven maar goed zal de feedback in het ander topic plaatsen als ik die heb.

Reputatie 7

Hi @rhfwillems, we hebben deze aankondiging in het onderstaande topic geplaatst:

Excuses als je ervan uitging dat je hier een melding over zou krijgen. Gelukkig ben je nu van het nieuws op de hoogte. Hartstikke fijn dat je jouw feedback met ons wilt delen, dankjewel! 😊

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil graag een update delen over het issue met de ladende tv-gids! Op dit moment hebben we het probleem nog niet kunnen reproduceren, wat het oplossen hiervan lastig maakt. Samen met de leverancier kijken we hoe we het onderzoek kunnen voortzetten. We verwachten geen oplossing op de korte termijn en hierin willen we wel open en eerlijk met jullie zijn. Maar weet dat we er nog steeds mee bezig zijn om dit tot een goed einde te brengen.

Reputatie 2

Nou stuur ze maar bij mij langs want kan het binnen 10 minuten reproduceren.

En gezien de reacties hier zijn er meer die dat kunnen bevestigen.

Reputatie 7

Hi @henkka, ik kan me jouw reactie voorstellen! Het maakt het extra lastig dat dit issue niet voor alle Samsung tv's geldt. Weet dat we het hier niet bij laten zitten. 

Hallo, ik heb een Samsung TV uit 2017 dus de T-Mobile TV app werkt helaas niet. Blijft dit zo of wordt hier nog aan gewerkt? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bren80, de app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Eerdere modellen zijn daar simpelweg niet compatible voor. Wij gaan helaas niet terug in de tijd met de ontwikkelingen. Onze TV Box werkt uiteraard wel op oudere modellen! 

Wel jammer dat je ofwel je televisie elke paar jaar moet wegdoen omdat de software niet meer werkt, ofwel via een extra kastje of ChromeCast moet gaan streamen. 
Hoewel, die ChromeCast werkt alleen als je een compatible Android apparaat hebt. Mijn Pixel 6 doet het prima, maar op mijn Chromebook en Huawei-tablet zonder PlayStore toch weer niet. Daar vind ik enkel de Tsjechische tv-app, waarop ik niet kan inloggen. Die Tsjechische app zie ik ook in de Samsung tv-store trouwens. 

“Terug in de tijd” met ontwikkelingen is wel een heel erg naar binnen gerichte opmerking, die niet in het belang van je klanten is. Ik zal dit in mijn achterhoofd houden, en dat mee laten beslissen zodra andere partijen ook op mijn glasvezelkabel kunnen.

Hoi,

 

vandaag de app op onze Samsung tv geïnstalleerd. 
ik loop tegen een aantal punten aan en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?

 

  1. zodra ik de tv aanzet komt deze in het tv menu terecht hdmi 1. Ik heb aangevinkt dat de laatst gebruikte app gestart dient te worden, maar dat gebeurt niet. Iemand de oplossing?

    2. zodra ik de app handmatig start, start deze op NPO 1 en dan heb ik de eerste tien seconden “versneld” beeld…. Daarna is het wel in orde. Is hier nog iets aan te doen?

 

alvast bedankt voor jullie reactie!

Reputatie 5
Badge

Sinds enkele dagen loopt het geluid niet synchroon met het beeld en dit is alleen op NPO2, op alle andere zenders is het wel goed.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @HereIsTom, fijn dat je dit hier kenbaar maakt, dat helpt altijd! 😃 Inmiddels heeft een collega van mij hiervoor al een onderzoek geopend bij de technische dienst en gaan wij dit samen met de distributeur onderzoeken. Op dit moment hebben wij nog geen oplossing in zicht. Wij doen er alles aan om de lippen weer zo snel mogelijk in het gareel te krijgen!

Reputatie 5
Badge

Dank @Cal, Ik heb al van alles geprobeerd, maar heeft niet geholpen, heb ook even de NPO app geprobeerd en daar lopen de lippen wel in het gareel van NPO2.

 

Reputatie 2

Ik ben pas sinds een paar dagen overgestapt naar T-Mobile, maar tot nu toe positief. Zat voorheen bij Ziggo, maar daar was de tv-app bijzonder irritant geworden na diverse ‘verbeteringen’.

Ik kijk tv via de Google Chromecast met Tv en dat gaat prima. Ik mis alleen een soort kijklijst. Dit was er bij Ziggo wel en hier kon je aan de hand van bijvoorbeeld de tv-gids aangeven welke programma’s je wilde kijken. Dan kon je dus ook zien wanneer de afleveringen uitgezonden werden/waren. Dat was veel handiger dan nu actief moeten zoeken naar wanneer een programma is geweest, of nog komt.

Of is deze functie er al, maar heb ik het nog niet gevonden?

Ik heb geen opnemen abonnement afgesloten, omdat ik meestal binnen 7 dagen wel terug kan kijken wat ik interessant vind, maar ik heb wel de optie om programma’s op te nemen. Klopt dit, of gaat dat abonnement automatisch lopen zodra je per ongeluk een keer opnemen selecteert?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Likor,

Welkom op de Community!

Precies zo'n functie als je beschrijft, is er (nog) niet. Maar ik vind het wel een goed idee. Je kunt het melden in het grote wensentopic. Hopelijk kunnen ze er iets mee.

Er is wel een functie waarbij je herinneringen voor programma's kunt instellen, maar dat kan alleen handmatig per aflevering en als die voorbij is, verdwijnt hij uit de lijst. De opneemfunctie is op dit moment de enige manier om een soort kijklijst bij te houden, maar dat kost 5 euro per maand. Dat gaat niet zomaar aan als je ergens op Opnemen klikt. Je kunt dit aanzetten via My T-Mobile Thuis en het is maandelijks opzegbaar, dus je kunt het ook een tijdje uitproberen.

Reputatie 2

Bedankt voor je reactie. Zojuist mijn wens daar geplaatst.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @HereIsTom, inmiddels zijn de snaren weer juist gestemd en zou je weer simultaan van beeld en geluid kunnen genieten! Mocht het nog niet het geval zijn dan raad ik je aan om de TV Box kort van het stroom af te halen.

Voor nu wens ik je nog heel veel kijkplezier toe! 😁

Reputatie 5
Badge

Hallo @Cal, ik gebruik geen TV box, maar de App van T-Mobile.

Vanavond ga ik kijken of de lippen weer synchroon lopen 😉

 

Reageer