Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

672 reacties

Reputatie 2

Beste,

 

Nu een jaar later en de tv gids werkt nog steeds niet!! Ik heb geduld, maar zoveel ook weer niet. Super waardeloos en ik ga dan ook overstappen naar een andere provider want er wordt niks aan gedaan. Het is een groot gemis voor mijn gezinsleden... Krijg dus ook steeds gezeur waarom ie het nog niet doet...  

 

Sinds een paar dagen kijken we tv via de t-mobile app, betreft een samsung oled versie 2022.

Reageert snel bij zappen alleen gebeurt regelmatig dat tijdens het zappen beeld zwart blijft op de gekozen zender, na weer vooruit of eventueel achteruit te zappen komt er weer beeld op het gekozen kanaal.

Kan even niet traceren waar het vandaan komt omdat voorheen via de tvbox dit niet nooit zichtbaar was.

TV zit met vaste netwerkkabel verbonden dus geen wifi.

Misschien iemand een oplossing?

Herkenbaar… is pas sinds -pak m beet - een maand of zo… naast dat andere probleem met de APP :

(T-Mobile TV App herstarten nadat Samsung Smart TV uit stand-by komt)

 

 

Ik moet ook regelmatig ‘herstarten’.. dat is al een stuk beter dan de (ook regelmatige) logins die ik krijg omdat hij de credentials kwijt is?

Ziggo had een prima werkende app,  netflix heeft ene prima werkende app, F1 tv heeft een prima werkende app *(ik kan nog ff doorgaan)*.  Deze app oogt knullig, kan veel beter en stabieler.

 

Reputatie 2

Oh ja, bovenstaande heb ik ook nog… Zenders waar beeld zwart blijft en weer terugkomen als je ff verder zapt en weer terug. En als je de tv aanzet (Samsung the Frame), de app eerst moet herstarten. 

Hallo , 

ik ben sinds vandaag ook TMobile thuis klant geworden , maar loop nu tegen het probleem aan dat de TMobile tv app niet reageert op mijn AB ,Ik heb gebruik de app icm een Nvidia Shield tv .Nu lees ik dat er een Beta app moet gebruiken maar waar kan ik deze vinden ?

Hiervoor heb je geen beta of andere versie voor nodig.

De afstandsbediening van de Nvidia Shield tv werkt bij mij gewoon met de T-mobile TV app.

Los van die afstandsbediening gebruik ik ook een Logitech Harmony afstandsbediening met hub.

Dat werkt ook perfect met de T-mobile TV app.

 

Ik gebruik ook de Logitech Harmony afstandsbediening met hub maar ik krijg de functies niet onder de knoppen van de Logitech Harmony afstandsbediening.

Ik heb geen nvidia shield of t-mobile tv-box maar de Nokia streamingbox 8010.

Hoe heb jij dit ingesteld? Moet je nog e.e.a  op je tv of box instellen?

@martinenellen 

Bij mij werkt het met de Nokia box 8000.

Ik ga er van uit dat dat ook wil met de 8010.

Ten eerste werkt het via infrarood.

Je hub moet een zichtbare verbinding hebben met de box.

Niet alle functies werken maar de meeste basis wel.

Zie mijn screenshot om de box toe te voegen.

 

Ik ben recentelijk overgestapt van NL Ziet (alleen een app) naar T-mobile thuis (ook alleen de app).

En ik ben echt verbaasd over hoeveel slechter de t-mobile app is. Zo veel zelfs dat ik best spijt heb van mijn overstap.

Werkt de tv box die ze aanbieden wel goed?

 

De zoek-functie is bijvoorbeeld echt dramatisch. Niet op volgorde, ook alle herhalingen van programma's staan er tussen, etc. etc. 

Zit te twijfelen tussen opstappen of misschien de box eerst proberen. Maar eigenlijk alleen als die niet zo dramatisch is als de app. Hoop dat jullie mij wat inzicht kunnen bieden. Alvast bedankt.

Ik ben recentelijk overgestapt van NL Ziet (alleen een app) naar T-mobile thuis (ook alleen de app).

En ik ben echt verbaasd over hoeveel slechter de t-mobile app is. Zo veel zelfs dat ik best spijt heb van mijn overstap.

Werkt de tv box die ze aanbieden wel goed?

 

De zoek-functie is bijvoorbeeld echt dramatisch. Niet op volgorde, ook alle herhalingen van programma's staan er tussen, etc. etc. 

Zit te twijfelen tussen opstappen of misschien de box eerst proberen. Maar eigenlijk alleen als die niet zo dramatisch is als de app. Hoop dat jullie mij wat inzicht kunnen bieden. Alvast bedankt.

Het betreft overigens de Beta versie voor een LG tv.

 

Een ander probleem is dat de gids zinloos is. Kan niet een paar dagen terug klikken of i.d.. Er staat druk op “ok” voor meer opties, maar er komen geen opties te voorschijn wanneer ik op ok druk.

@martinenellen

Bij mij werkt het met de Nokia box 8000.

Ik ga er van uit dat dat ook wil met de 8010.

Ten eerste werkt het via infrarood.

Je hub moet een zichtbare verbinding hebben met de box.

Niet alle functies werken maar de meeste basis wel.

Zie mijn screenshot om de box toe te voegen.

 

Hartelijk dank !

De cijferknoppen werkten direct al. De rest heb ik van de harmony moeten herconfigureren.
Heb je nog een tip hoe ik button "Home screen” kan toevoegen onder een knop van Harmony?

Voor zover ik weet werkt de 8010 via bluetooth met de box, dus IR-commando’s leren zal niet lukken. :-( 

@martinenellen 

Zover ik weet werkt de box 8000 en de box 8010 met de RC110 afstandsbediening.

Dat houdt in dat er zowel van bluetooth als van infrarood gebruik wordt gemaakt.

In dat geval kunt u de commando inleren via de Logitech Harmony hub.

Home heb ik gewoon op de afstandsbediening zitten. 

 

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Ik heb de Home screen-knop inmiddels gevonden, maar het inleren van commando's lukt niet.

De Nokia 8010 heeft de RC130 afstandsbediening met spraakbesturing en communiceerd via bluetooth met de box. (Correct me if I'm wrong.) Dus het inleren van IR-commando's werkt niet.

Ik heb nu bijna alle knoppen kunnen overnemen, maar de TV-gids direct onder een knop zetten heb ik nog niet kunnen voorprogrammeren. Jij wel?

Verder heb ik de beeldkwaliteit voor T-Mobile TV op 4K@50fps staan en werkt goed, maar ik heb nog wel hikkups in lopende camerabeelden. Enig idee wat nu de oplossing is?
Ik hoop dat de toekomstige update naar Android 12 voor de nokia 8010 dit oplost, aangezien daar automatische refreshrate-switching in zit. (bron: https://tweakers.net/nieuws/184492/android-tv-12-krijgt-native-4k-interface-en-automatische-refreshrate-switching.html)

De box 8000 en 8010 hebben naar mijn weten de rc110 afstandsbediening. (De lange met cijfer toetsen)

De rc130 is een kleiner model.

Los daarvan werkt de gids via een knop niet.

De gids is wel op te roepen via het menu.

Menu openen Ok knop dan de pijl naar links boven in het beeld.

Dan naar OP TV links zie je de tv gids.

Op de Nvidia Shield tv pro heb ik ook geen gids werkend.

Op mijn Sony bravia en Philips tv werkt de gids knop wel.

Misschien komt Nokia nog met een update voor de gids knop.

Deze is namelijk wel aanwezig op de rc110 afstandsbediening.

Alleen werkt deze niet.

Wat een drama de tv app. En zoals ik hier lees ben ik niet de enige. Loopt steeds vast. Zo'n spijt ondertussen dat ik van kpn naar tmobile ben overgestapt. Door leugens vd verkoopafdeling erin getrapt. Maarja zij hebben de bonus binnen en jij bent 2 jaar de klos. Enja is bevestigd door de klantenservice 2 verschillende personen dat de verkoopafdeling zo werkt. Leugens verkopen over jouw rug. Met kpn overal in en rond het huis super internet zonder versterkers en met t mobile niet eens overal in huis wifi laat staan rondom huis. Wat een belabberd bedrijf met troep apparatuur.

@Svdz 

Daarom gebruik ik al enkele jaren eigen apparatuur. (Vrije router keuze) 

Bij Kpn al en nu bij T-Mobile ook.

Het moet uiteraard met de provider spullen wel juist werken maar mijn ervaringen van jaren geleden wil ik er niet aan.

De Tv app van T-mobile werkt hier goed.

En dat met verschillende apparaten.

Sony bravia tv / Philips tv / Nvidia Shield tv pro / Nokia box 8000 / Chromecast Google TV.

Nergens heb ik dat het beeld vast loopt.

Kwaliteit van het beeld is iets minder dan bij Kpn maar ik hoef niet meer met zo,n verschrikkelijke provider box te werken.

 

 

 

Ok ik heb een nieuwe samsung tv en dat is drama. Wat voor router gebruik jij dan.

Ok ik heb een nieuwe samsung tv en dat is drama. Wat voor router gebruik jij dan.

Heb je de samsung tv bedraad aangesloten.?

Mijn opstelling is Fritzbox 5590 direct op glasvezel.

Daar achter een Netgear r9000 router.

Achter deze netgear zit het hele netwerk.

Daar achter Tp-link omada 7 access points.

Die netgear wil ik nog gaan vervangen door een Tp-link omada router.

 

Mijn tv is draadloos verbonden. En de modem van tmobile staat vlak ernaast. Dus volle bak qua wifi sterkte daar.

Mijn tv is draadloos verbonden. En de modem van tmobile staat vlak ernaast. Dus volle bak qua wifi sterkte daar.

Als het modem vlak naast de tv staat kunt u eens een netwerkkabel proberen.

Even testen of dat wel goed werkt.

Via wifi hoort het ook goed te werken maar even als test via een netwerkkabel.

Hoi @Shulaf, ik wil dit graag voor je doorzetten naar de techneuten! 😊 Hiervoor heb ik wel nog wat informatie nodig:

-Welke afstandsbediening gebruik je?
-Als je ook TV Boxen hebt, vermeld hier dan de MAC-adressen:

-Wat is het merk van de TV?
-Welk type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan je achterop de TV vinden)
-Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!)
-Wat is de software versie?
-Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)
-Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
-Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?
-Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV-Box)
-Ben je verbonden met een T-Mobile Thuis netwerk?

 

Groetjes, Ishana

Goedenavond Ishana,

Bedankt voor je snelle reactie, helaas kon ik niet eerder reageren.

 

Ik gebruik de Apple TV 4K (laatste versie) met IOS 16.5 ik heb geen smarttv app LG wordt niet ondersteund. Het probleem is in de zenderlijst als je op een zender staat pijltje naar rechts nog eens pijltje naar rechts op de remote en dan crasht hij ik kan dus geen zender selecteren. Het probleem is er altijd. Ik ben verbonden met het T-mobile netwerk. Heeft altijd gewerkt en na de laatste storing niet meer. Gewone Tv box en Android hebben dit niet. Is denk ik AppleTv gerelateerd. Graag een oplossing we kunnen nu niet zappen:(

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Shulaf kan je de app verwijderen en opnieuw installeren?

Ook ben ik benieuwd, als je gebruik maakt van Apple TV, welke afstandsbediening je gebruikt. Hoor het graag!

@Shulaf kan je de app verwijderen en opnieuw installeren?

Ook ben ik benieuwd, als je gebruik maakt van Apple TV, welke afstandsbediening je gebruikt. Hoor het graag!

Heb de app verwijderd en opnieuw zonder succes helaas, de afstandsbediening die ik gebruik is de zilveren met zwarte knop.

Reputatie 7
Badge +9

@Shulaf erg vreemd dat de app crashed. Heb je de laatste software update gedaan van de Apple TV?

We hebben wel een app voor LG, deze is alleen nog in beta. In dit topic lees je daar meer over: 

 

 

@Shulaf erg vreemd dat de app crashed. Heb je de laatste software update gedaan van de Apple TV?

We hebben wel een app voor LG, deze is alleen nog in beta. In dit topic lees je daar meer over: 

 

 

Ok ik begreep juist dat deze app er niet was, ga hem proberen. Uiteraard heb ik de laatste versie 16.5 zoals in mijn vorige bericht genoemd👍🏼

Sinds kort moet ik iedere keer opnieuw inloggen  op de t mobile app op de tv als ik de tv aanzet. Voorheen had ik hier nooit last van

De T-Mobile TV-app voor smart tv’s is al jaren een drama, om tal van redenen 😧

  • UI/UX-technisch is het een zware onvoldoende. De app voelt en ziet er uit alsof het jaren niet is geüpdatet en de mensen (met alle respect) die hieraan werken het allemaal wel prima vinden. De app zou in 2010 ‘prima’ zijn, maar kan anno 2023 écht niet meer.

  • Zappen is traag.

  • TV-gids/menu laden werk 75% van de tijd niet (zwart beeld met laad-icon).

  • Continu opnieuw inloggen.

  • Het menu (als het überhaupt laadt) is een lachertje. Onduidelijk en slecht ingedeeld.

  • Terugkijken is een drama.

  • Films huren tegen hoge prijzen bij T-Mobile, doet iemand dit überhaupt?

  • Apps voor iOS en iPadOS idem om op bovenstaande punten.

Ik ken veel mensen met Ziggo en KPN en kan als UI/UX-designer concluderen dat T-Mobile by-far de slechts presterende van de drie als het gaat om apps. Neem een voorbeeld aan apps als NLZiet, Ziggo, KPN of Videoland. Deze apps zijn up-to-date anno 2023, werken snel, bevatten geen bugs, zijn duidelijk en gebruiksvriendelijk. Allemaal punten waar de TV-app een zware onvoldoende op scoort.

Mochten mensen twijfelen om over te stappen naar T-Mobile: test eerst de app bij een kennis, want het gaat je al zeer snel opvallen en irriteren.

 

Heb het volgende probleem:

in de t-mobile tv app: via de nvidia shield kan ik alleen mijn shield afstandsbediening gebruiken en niet mijn philips afstandsbediening. Als ik via het smart gedeelte van mijn philips tv de t-mobile tv app start werkt de philips afstandsbediening wel.

Vraag:

  1. is er een beta of vorige versie van de t-mobile tv app die ik op de shield kan installeren zodat mijn philips afstandsbediening wel werkt? Zo ja, waar kan ik die app downloaden/installeren?
  2. Zo nee, is het mogelijk dat t-mobile ondersteuning toevoegt, zodat de philips afstandsbediening wel werkt in de nvidia shield t-mobile app?

 

Reageer