Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

672 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @blackfiction, welkom op onze Community!

Dit klopt inderdaad, de tv of media box waar je de app op hebt geïnstalleerd, die afstandsbediening dient ook gebruikt te worden om de app mee te besturen. Op dit moment staat het niet op de lijst en ik weet ook niet in hoeverre de mogelijkheid daarin is. Je zou eventueel in dit topic de vraag kunnen stellen:  

 

 

Dit topic wordt regelmatig bekeken, wat de klanten graag willen zien. Niet altijd maar vaak wordt hier ook wat mee gedaan!

Hoi,

 

vandaag de app op onze Samsung tv geïnstalleerd. 
ik loop tegen een aantal punten aan en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?

 

  1. zodra ik de tv aanzet komt deze in het tv menu terecht hdmi 1. Ik heb aangevinkt dat de laatst gebruikte app gestart dient te worden, maar dat gebeurt niet. Iemand de oplossing?

    2. zodra ik de app handmatig start, start deze op NPO 1 en dan heb ik de eerste tien seconden “versneld” beeld…. Daarna is het wel in orde. Is hier nog iets aan te doen?

 

alvast bedankt voor jullie reactie!

Helaas geen enkele reactie mogen ontvangen…

De T-Mobile TV-app voor smart tv’s is al jaren een drama, om tal van redenen 😧

  • UI/UX-technisch is het een zware onvoldoende. De app voelt en ziet er uit alsof het jaren niet is geüpdatet en de mensen (met alle respect) die hieraan werken het allemaal wel prima vinden. De app zou in 2010 ‘prima’ zijn, maar kan anno 2023 écht niet meer.

  • Zappen is traag.

  • TV-gids/menu laden werk 75% van de tijd niet (zwart beeld met laad-icon).

  • Continu opnieuw inloggen.

  • Het menu (als het überhaupt laadt) is een lachertje. Onduidelijk en slecht ingedeeld.

  • Terugkijken is een drama.

  • Films huren tegen hoge prijzen bij T-Mobile, doet iemand dit überhaupt?

  • Apps voor iOS en iPadOS idem om op bovenstaande punten.

Ik ken veel mensen met Ziggo en KPN en kan als UI/UX-designer concluderen dat T-Mobile by-far de slechts presterende van de drie als het gaat om apps. Neem een voorbeeld aan apps als NLZiet, Ziggo, KPN of Videoland. Deze apps zijn up-to-date anno 2023, werken snel, bevatten geen bugs, zijn duidelijk en gebruiksvriendelijk. Allemaal punten waar de TV-app een zware onvoldoende op scoort.

Mochten mensen twijfelen om over te stappen naar T-Mobile: test eerst de app bij een kennis, want het gaat je al zeer snel opvallen en irriteren.

 

Mooi omschreven @Matthijs202 , ‘t is net alsof er geen PO, BA of UI aan te pas is gekomen. Sowieso ook geen UAT gedaan anders was dit niet live gezet tenzij tmob mensen wil wegjagen.

@ tmobthuis: wat was de bedoeling van de nieuwe versie, iets verbeteren? Wat dan?

Kijk zeker een keer op het volgende topic waar je de tekortkomingen onder de aandacht kan brengen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi,

 

vandaag de app op onze Samsung tv geïnstalleerd. 
ik loop tegen een aantal punten aan en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?

 

  1. zodra ik de tv aanzet komt deze in het tv menu terecht hdmi 1. Ik heb aangevinkt dat de laatst gebruikte app gestart dient te worden, maar dat gebeurt niet. Iemand de oplossing?

    2. zodra ik de app handmatig start, start deze op NPO 1 en dan heb ik de eerste tien seconden “versneld” beeld…. Daarna is het wel in orde. Is hier nog iets aan te doen?

 

alvast bedankt voor jullie reactie!

Helaas geen enkele reactie mogen ontvangen…

Hoi @zazaziezo, ik denk dat hier onbewust overheen gelezen/gesproken is, dat is zeker niet intentioneel gedaan! 

  1. Dit lijkt me meer een lokale fout op de smart tv dan in de app maar wellicht begrijp ik de vraag verkeerd;
  2. Deze constatering heb ik van de week voorbij zien komen en werd volgens mij besproken in de laatste feedbackronde; ik zal eens polsen hoe de vork in de steel is! 
Reputatie 7
Badge +16

Snelle UPDATE met betrekking tot punt 2 @zazaziezo: dit bleek om een andere bug te gaan. Is dit probleem inmiddels verholpen? Zo niet: speelt het enkel op NPO1 of speelt het op elke zender waarop de app inschakelt zolang het de eerst zichtbare zender betreft?

Reputatie 1

Sinds kort moet ik iedere keer opnieuw inloggen  op de t mobile app op de tv als ik de tv aanzet. Voorheen had ik hier nooit last van

Beste WSch,

Ik heb sinds enkele dagen ook last dat wanneer tv uit heeft gestaan we opnieuw moeten inloggen zodra hij aan gaat, ik gebruik de T-mobile app. Voorheen was hier geen probleem, wel dat de verbinding herstart moet worden maar inloggen niet eerder gezien.

Gebruik hier een samsung OLED tv van 2022, boven gebruiken we een tv-kastje van T-mobile die heeft dit probleem niet zoals met de app.

Snelle UPDATE met betrekking tot punt 2 @zazaziezo: dit bleek om een andere bug te gaan. Is dit probleem inmiddels verholpen? Zo niet: speelt het enkel op NPO1 of speelt het op elke zender waarop de app inschakelt zolang het de eerst zichtbare zender betreft?

 

Goedemorgen Jason,

Nee het speelt op meerdere zenders…
Je zet de tv aan, start de app op. 
Automatisch start hij op NPO1.
Dan start hij al met vertraging… als je daarna zapt tussen andere zenders, dan gebeurt dit ook regelmatig.

Is er enig zicht op een app voor Samsung tv's van voor 2018?

Anders ISP's lukt dit wel gewoon namelijk en kan je op oudere smart tv's gewoon de app van installeren.

Hoeven we dit dan helemaal niet meer te verwachten ooit?

De tv app is en blijft een drama, op mijn nieuwe samsung werkt het niet goed maar ook niet op mijn apple tv.

Vastlopen, geen programmagids, onlogische bediening etc..

Heb dit zo bijna een jaar aangekeken en dit forum gevolgd, waar steeds dezelfde vragen langskomen, maar geen oplossingen.. Ik verwacht geen verbeteringen meer..

Jammer glasvezel werk super, maar tv is een bron van ergernis..

Inmiddels mijn abonnement opgezegd en ga voorlopig weer terug naar ziggo.

 

 

 

 

Hoi,

Gisteren de app op onze Samsung tv geïnstalleerd. Tot nu toe werkt het goed, ondanks wat ik hier heb gelezen. Maar er is echter één groot punt van irritatie. Wanneer ik de app start, wordt NPO 1 als basiskanaal gebruikt. Is er een manier om dit aan te passen zodat dit het laatst bekeken kanaal is?

 

Bedankt,

Kevin

 

 

Reputatie 1

 

Sinds een paar dagen kijken we tv via de t-mobile app, betreft een samsung oled versie 2022.

Reageert snel bij zappen alleen gebeurt regelmatig dat tijdens het zappen beeld zwart blijft op de gekozen zender, na weer vooruit of eventueel achteruit te zappen komt er weer beeld op het gekozen kanaal.

Kan even niet traceren waar het vandaan komt omdat voorheen via de tvbox dit niet nooit zichtbaar was.

TV zit met vaste netwerkkabel verbonden dus geen wifi.

Misschien iemand een oplossing?

 

Enige tijd geleden dit bericht gepost naar aanleiding problemen met tv kijken via T-Mobile app, ik gebruik nu nog steeds de Samsung Oled S95 uit dec 2022 en heb sinds begin deze week 03-07 een firmware update uitgevoerd i.o.m. sumsung helpdesk. De TV zou dit automatisch moeten doen maar bij controle updates bleek dat ik de laatste versie gebruikte terwijl er online een nieuwe versie beschikbaar was bij samsung, nadat de firmware update manual is uitgevoerd via USB sticky bleek het steeds herstarten van de app wanneer de tv enige tijd heeft uitgestaan en regelmatig zwart beeld krijgen bij zappen verdwenen te zijn, sinds maandag na update is het niet meer voorgekomen, misschien een samenloop van omstandigheden, ik weet natuurlijk niet wat T-Mobile op de achtergrond doet om de App beter te laten werken. Misschien voor de gene die ook soortgelijke problemen ondervinden met een Samsung  tv toch eens online kijken of men de laatste firmware gebruikt nu hier gebleken is dat de firmware update niet automatisch werd gedetecteerd. 

Reputatie 2

Wauw, het lijkt erop dat het probleem met de tv gids eindelijk is opgelost op de Samsung the Frame tv! 

 

Reputatie 1

Wauw, het lijkt erop dat het probleem met de tv gids eindelijk is opgelost op de Samsung the Frame tv! 

 

Beste Amazon62, 

Tot op heden nog steeds geen herstart gezien met de app bij opstarten TV, wel zie ik de laatste dagen dat er soms toch weer problemen ontstaan met het zappen naar andere kanalen, beeld blijft zwart, na een aantal keren voor en achteruit pakt hij het kanaal dan weer wel, het is niet constant, verder heeft hij ook soms problemen zodra de tv wordt aangezet via de app dat het beeld lang zwart blijft voor hij beeld geeft. Keuze TV gids verloopt goed alleen het zelfde als met kiezen van kanalen, zodra vanuit de TV gids een kanaal wordt gekozen blijft het beeld soms zwart, na voor en achteruit zappen pakt hij het kanaal weer. 

Reputatie 2

Wauw, het lijkt erop dat het probleem met de tv gids eindelijk is opgelost op de Samsung the Frame tv! 

 

Helaas, bij mij is niks veranderd...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Zwolly68, heb je de nieuwste update al geïnstalleerd? Kan je anders de app verwijderen en opnieuw installeren. Hopelijk zul jij dan ook verandering merken!

Reputatie 2

@Tommie Ja, geupdate had ik de app al. Maar zojuist toch maar opnieuw geïnstalleerd en ook nu helaas.. App. Versie 1.0. 19 van datum 31 05 23

Edit, gaat bij mij alleen om een niet of nauwelijks werkende TV gids. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Zwolly68, bedankt voor je snelle reactie.

Hier zijn we van op de hoogte en dit is nog steeds in onderzoek. Wanneer het opgelost is durf ik niet te zeggen. Als we hier meer over weten zullen we uiteraard een update plaatsen! 

Reputatie 1

Hi, ik heb de TV-app op mijn nieuwe Philips TV geinstalleerd (android 12), maar krijg geen tv-gids te zien. Er zijn en kunnen geen zenders geladen worden, is de melding.

Is hier al een oplossing voor? ik kan nu namelijk ook geen programma terugkijken ofzo.

ik hoop dat er iets over bekend is, hoor het graag.

 

Reputatie 1

Wauw, het lijkt erop dat het probleem met de tv gids eindelijk is opgelost op de Samsung the Frame tv! 

 

Helaas, bij mij is niks veranderd...

Hi, ik heb de TV-app op mijn nieuwe Philips TV geinstalleerd (android 12), maar krijg geen tv-gids te zien. Er zijn en kunnen geen zenders geladen worden, is de melding.

Is hier al een oplossing voor? ik kan nu namelijk ook geen programma terugkijken ofzo.

ik hoop dat er iets over bekend is, hoor het graag.

 

Oh,ja en ook het beeld blijft met regelmaat zwart, wel geluid, als je van zender wisselt. meestal van een NPO naar een RTL zender.

🖥️ + 🛠️ + ⚒️ + 🦸‍♂️ + 💪 + 🤝 = ✅

@BDortmans 

Is je TV via een netwerk kabel aangesloten.?

Ik heb op mijn “oude” Philips TV (Android 8) geen enkel probleem met de T-mobile TV app.

Het kan namelijk een wifi probleem zijn.

Mijn advies een netwerk kabel gebruiken als deze nog niet gebruikt wordt.

 

Reputatie 2

Nee joh. Is de tv gids nadat deze na een half jaar niet gewerkt heeft het weer deed, alweer "kapot". Wat zijn jullie aan het doen?! 

Reputatie 1

@BDortmans

Is je TV via een netwerk kabel aangesloten.?

Ik heb op mijn “oude” Philips TV (Android 8) geen enkel probleem met de T-mobile TV app.

Het kan namelijk een wifi probleem zijn.

Mijn advies een netwerk kabel gebruiken als deze nog niet gebruikt wordt.

 

Tv ie aangesloten op kabel, dus dat is niet de oplossing. Ik heb het vermoeden dat de App niet werkt met de nieuwe Android versie. Dus enige oplossing zal vanuit T-Mobile moeten gaan komen met een update van de App, waar ze toch best trots op zijn.

@BDortmans 

De Tv opnieuw opstarten kun je nog proberen. (Dat wil wel eens helpen)

Heb je ook geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw installeren.

Ik heb ook een Chromecast Google TV.

Die draait namelijk ook op Android 12.

Deze werkt ook zonder problemen met de T-mobile TV app.

 

 

 

Reputatie 1

@BDortmans

De Tv opnieuw opstarten kun je nog proberen. (Dat wil wel eens helpen)

Heb je ook geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw installeren.

Ik heb ook een Chromecast Google TV.

Die draait namelijk ook op Android 12.

Deze werkt ook zonder problemen met de T-mobile TV app.

 

 

 

Zowel opnieuw opstarten als de app opnieuw installeren geeft niet het gewenste resultaat helaas.

Reageer