Alles over de T-Mobile TV App voor LG TV (bèta-versie)!

  • 5 January 2023
  • 31 reacties
  • 1454 Bekeken
Alles over de T-Mobile TV App voor LG TV (bèta-versie)!
Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Moderator
  • 611 reacties

De T-Mobile TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

De LG TV App (bèta-versie) is nu beschikbaar voor jouw LG smart-tv. In de LG Store kan je de app vinden als bèta-versie. Omdat het platform van LG geen mogelijkheden heeft om de app uitgebreid te testen met eindgebruikers, kun je de app nu vinden met het bèta-versie label. De app is intern uitvoerig getest, maar we willen zeker weten dat de app op alle LG modellen goed werkt. Zodra deze testperiode voorbij is, wordt het ‘bèta-versie label bij de app verwijderd. 

 

Waarom de LG TV App? 

  • Geen verplichte TV Box nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chisets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De T-Mobile TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar T-Mobile TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de T-Mobile TV app
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De T-Mobile TV app werkt alleen op T-Mobile Thuis-aansluitingen. De app is nog een bèta-versie om te valideren of de T-Mobile TV app goed werkt op alle type LG smart-tv’s

 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de T-Mobile TV app voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in My T-Mobile Thuis. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV App downloaden?

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze T-Mobile TV App. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV App op mijn LG TV?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de T-Mobile TV App ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV App kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere App, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV App?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via My T-Mobile Thuis.

 

Waarom kan ik de T-Mobile TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De T-Mobile TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 


31 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb de app zo juist geinstalleerd en tot op heden voldoet hij, ga hem de komende tijd verder testen om te zien hoe de app verder bevalt.

Reputatie 7
Badge +6

@BeMu Super om te horen en we zijn benieuwd naar je feedback! 😁

Reputatie 7
Badge +2

Heb de app vandaag al even getest en tot op heden bevalt hij goed, moet alleen nog testen op de manier dat de box helemaal is afgesloten van de tv, dat doe ik zo gauw er de gelegenheid voor is.

Wat ik wel zag dat de app na installatie zich in een rij nestelt onder in het scherm, liefst zou ik zien dat de app meteen opstart als men de tv aanzet net als bij de box.

Hallo,

Op dit moment hebben wij een KPN abonnement en wil graag overstappen naar T-Mobile.
Helaas kwam ik erachter dat er geen T-Mobile TV app beschikbaar is voor LG tv's, wanneer is dit wel beschikbaar, is dit bekend?
Als ik nu zou overstappen zou ik al 2 decoders bij mijn abonnement moeten nemen, dat zie ik niet zitten.
Iemand enig idee? Zou namelijk graag willen overstappen 😀

Er is een beta versie beschikbaar. Werkt prima. Start af en toe wat lastig op 

Zojuist geïnstalleerd op mijn lg-49NANO816NA. Ziet er goed uit. Terugkijken werkt. Kwaliteit lijkt in orde.

Reputatie 7
Badge +2

Wat ik nog wel mis of althans nog niet heb gevonden is een duidelijke tv gids zoals aanwezig op de tv box

Reputatie 7
Badge +2

De gids zo juist gevonden in het menu

Reputatie 7
Badge +2

Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om de app in het “thuisdashboard” van mijn LG te krijgen, bij het opstarten van de tv krijg ik daar een grijs vlak met DTV er op.

Reputatie 7
Badge +2

Waar ik al een aantal keer tegen aan ben gelopen is het volgende, je bent aan het tv kijken en tijdens het kijken ga je naar Web OS klik je vervolgens op het T-Mobile symbool reageert de app niet op het bevel.

De enige remedie is de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Reputatie 7
Badge +2

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

 

In de startpost:

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 4.0 of hoger. Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De T-Mobile TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

 

In de startpost:

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 4.0 of hoger. Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De T-Mobile TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

@yalerta Klopt, had ik al gelezen, maar er word gesproken over “in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016.” Maar WebOS 4.0 is naar mijn weten alleen uitgerold aan modellen vanaf 2018.

Mijn model is van 2017 en heb de app in de store staan.

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, super fijn om jullie enthousiaste reacties te lezen! 😁 Bedankt voor jullie feedback tot nu toe, die heb ik doorgespeeld naar de specialisten. Blijf alle feedback vooral doorzetten, dat waarderen wij enorm. Ik heb ook voor de zekerheid gevraagd of jouw tv wel of niet geschikt is @Joeri01. Hier kom ik zo snel  mogelijk bij jou op terug. 

Mijn ervaring: Voor een eerste release werkt de app uitzonderlijk goed. Netjes gedaan! Hierbij een paar opmerkingen:

  • De app reageert vlot.
  • Ondertiteling doet het zelfs beter dan op de tv box (Amino box). De ondertiteling oogt scherper en is transparant ipv geprojecteerd op een zwarte balk.

Bugje:

  • De app start niet meer op wanneer je tijdens het kijken middels een sneltoets op de AB naar bijv. Netflix bent gegaan. Je moet het systeem ‘netjes’ afsluiten alvorens je het weer wilt opstarten. TV uit en aan zetten is ook een workaround.

Getest op een LG C2 met de laatste firmware.

Reputatie 7
Badge +2

@MrMarcus Hier exact de zelfde ervaringen app werkt perfect ook het beeld vind ik keurig niks op aan te merken, de door u aangehaalde bug had ik ook ervaren ga je b.v. tijdens tv kijken naar Youtube kan ik vervolgens de app niet meer opstarten, maar eerst de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen.

LG B1 55” 

De gids zo juist gevonden in het menu

Waar en hoe heb je deze gevonden? Is de gids hetzelfde als via het kastje, dus echt lijst met zenders en wat er komt niet alleen wat erop is?

Het lukt mij namelijk niet via de magic remote lijst knop. Hebben een LG nano smart tv. 

Reputatie 7
Badge +2

@San76 Als u de Magic remote heeft druk dan op het ronde knopje in het midden ga vervolgens met de navigatie toetsen naar de pijl helemaal links boven in activeer deze door de OK toets dan naar “op tv” en dan naar "TV GIDS”  en druk weer op dat ronde knopje in het midden van de navigatie toetsen.

weer terug naar normale tv gaat u door middel van de retourtoets net boven die rode toets, wel 2x indrukken !

Reputatie 7
Badge +2

@MrMarcus Hier exact de zelfde ervaringen app werkt perfect ook het beeld vind ik keurig niks op aan te merken, de door u aangehaalde bug had ik ook ervaren ga je b.v. tijdens tv kijken naar Youtube kan ik vervolgens de app niet meer opstarten, maar eerst de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen.

LG B1 55” 

Bedankt voor deze melding. Dit is ook vrij eenvoudig te herproduceren op andere toestellen. We gaan hiermee aan de slag!

Reputatie 7
Badge +2

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Dit is een interessant probleem. Ik ga hiervoor een ‘bug report’ aanmaken en bespreken of hier meer informatie voor nodig is om dit te kunnen herproduceren of oplossen.

Heel mooi deze app, maar hoe kun je die gebruiken met de 4g voor thuis? Want jullie leveren niet eens 5mb/s 

Reputatie 7
Badge +3

@Potdikkehenk Waarom je maar 5 Mb/s haalt, kan iemand met meer verstand van 4G voor Thuis je beter vertellen, maar houd er rekening mee dat zelfs als de snelheid in orde is je op 4G geen gebruik kunt maken van de TV-app. Dat kan namelijk alleen via een vaste verbinding van TM Thuis.

Fijn dat de app voor LG er nu is!
Gisteravond getest op een LG OLED55C7V met WebOS 3.9.0.
Ik ervaar dezelfde bug als @Joeri01.

Reputatie 7
Badge +2

Of er een verschil is wat betreft de manier van instellingen bij WebOs 3.9.0 en versie 6.0 weet ik zo niet, maar wat u kunt proberen als het mogelijk is bij instellingen.

Ga naar de optie instellingen op de a.b. meestal is dat een tandwiel symbooltje, dan naar “alle instellingen” vervolgens naar beeld en vervolgens naar “beeld verhouding”  kies hier voor origineel dit is de optie die de verhouding op tv weergeeft zoals het origineel, dus opgenomen als 4:3 ook op tv 4:3 enz.

Of er een verschil is wat betreft de manier van instellingen bij WebOs 3.9.0 en versie 6.0 weet ik zo niet, maar wat u kunt proberen als het mogelijk is bij instellingen.

Ga naar de optie instellingen op de a.b. meestal is dat een tandwiel symbooltje, dan naar “alle instellingen” vervolgens naar beeld en vervolgens naar “beeld verhouding”  kies hier voor origineel dit is de optie die de verhouding op tv weergeeft zoals het origineel, dus opgenomen als 4:3 ook op tv 4:3 enz.

Heb het even gechecked, maar mijn TV staat al ingesteld op ‘origineel’ bij de beeldverhouding.
Als ik hem op 4:3 zet wordt er overigens wel netjes gecropped waardoor in ieder geval alles zichtbaar is.
Maar de beste workaround tot nu toe is het instellen van 480p 4:3 in de app, en dan iets later op 1080p50 zetten (of een andere 16:9 kwaliteit).

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Ik heb dezelfde webOS versie (3.9.2) En dezelfde problemen als hier boven staan. Echter onthoudt hij de Instellingen niet en komt bovenstaande beeld bij iedere zender weer terug.

Reageer