Alles over de T-Mobile TV App voor LG TV (bèta-versie)!

  • 5 January 2023
  • 31 reacties
  • 1452 Bekeken
Alles over de T-Mobile TV App voor LG TV (bèta-versie)!
Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Moderator
  • 611 reacties

De T-Mobile TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

De LG TV App (bèta-versie) is nu beschikbaar voor jouw LG smart-tv. In de LG Store kan je de app vinden als bèta-versie. Omdat het platform van LG geen mogelijkheden heeft om de app uitgebreid te testen met eindgebruikers, kun je de app nu vinden met het bèta-versie label. De app is intern uitvoerig getest, maar we willen zeker weten dat de app op alle LG modellen goed werkt. Zodra deze testperiode voorbij is, wordt het ‘bèta-versie label bij de app verwijderd. 

 

Waarom de LG TV App? 

  • Geen verplichte TV Box nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chisets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De T-Mobile TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar T-Mobile TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de T-Mobile TV app
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De T-Mobile TV app werkt alleen op T-Mobile Thuis-aansluitingen. De app is nog een bèta-versie om te valideren of de T-Mobile TV app goed werkt op alle type LG smart-tv’s

 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de T-Mobile TV app voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in My T-Mobile Thuis. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV App downloaden?

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze T-Mobile TV App. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV App op mijn LG TV?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de T-Mobile TV App ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV App kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere App, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV App?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via My T-Mobile Thuis.

 

Waarom kan ik de T-Mobile TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De T-Mobile TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 


31 reacties

Ik heb de instellingen op de tv staan op origineel Voor wat betreft de beeld instelling.

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Ik heb dezelfde webOS versie (3.9.2) En dezelfde problemen als hier boven staan. Echter onthoudt hij de Instellingen niet en komt bovenstaande beeld bij iedere zender weer terug.

Bij mij onthoudt hij deze instellingen ook niet hoor, dit moet inderdaad elke keer gebeuren na van zender gewisseld te zijn.

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Ik heb dezelfde webOS versie (3.9.2) En dezelfde problemen als hier boven staan. Echter onthoudt hij de Instellingen niet en komt bovenstaande beeld bij iedere zender weer terug.



Ook bij mij dezelfde problemen. Zwarte balken en stotter. Webos 3.9.2 en LG LG 49UJ630V

 

Ik heb Webos 3.9.2 - 6270908 en LG OLED 55B7V met de nieuwste updates 

Reputatie 7
Badge +6

@nickvanloenen @thomasve @Joeri01 Dank je wel voor de feedback! Ik heb dit issue voor jullie doorgezet zodat dit opgelost kan worden voordat de app van beta af gaat. Mochten jullie nog meer issues tegen komen, dan hoor ik dit uiteraard graag! 

Reputatie 7
Badge +2

@Demi Het issue met het opstarten van de app als je b.v. naar Youtube of Netflix what ever heb gekeken en je wilt de T-Mobile app weer opstarten moet je eerst de tv enkele minuten uitzetten en vervolgens weer opstarten.

De app werkt verder goed, beeld is keurig daarover geen klachten 

Reageer