Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!
Reputatie 7
Badge +8

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

Update 18/3

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor alle modellen op webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken. Het gaat om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box/Mediabox nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?

De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik  de Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.

 

Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 


346 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Pim100 & @swaen13977, super fijn om te horen dat jullie aan het genieten zijn van de nieuwe update! Ik wens jullie nog veel kijkplezier toe. 🙂

Net de update geïnstalleerd.
Ziet er goed uit.
Opstarten duurt eventjes.
Loopt niet meer vast bij terugschakelen vanuit Netflix oid.
Ik hoef niet meer vooruit of achteruit te zappen om bewegend beeld te krijgen.
Goede vooruitgang
 

En de guide knop op de magic remote doet het!

Net de update geïnstalleerd.
Ziet er goed uit.
Opstarten duurt eventjes.
Loopt niet meer vast bij terugschakelen vanuit Netflix oid.
Ik hoef niet meer vooruit of achteruit te zappen om bewegend beeld te krijgen.
Goede vooruitgang
 

Ik kreeg nog een email dat het probleem opgelost was.
Welk van de 2 problemen dat was stond er niet.
Ook is er niets veranderd aan de app.
Zelfde vastlopers,
Mijn abo loopt af op 26 mei.
Heb nu een abo op Canal+.

Werkt toch een stuk soepeler en is goed koper.
Niet betalen voor opnemen, geen extra box nodig op andere tv.
Ik denk dat ik dit wel even aan kan houden.

Bedankt voor je reactie @BeMu,

 

Ik heb de app al vooraan geplaatst. Maar onder de regel met apps staat een regel recent. 

Bij het aanzetten krijg is dus niet de meest app, maar het meest recente programma wat op de onderste regel staat. 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Als u bedoelt die onderste regel met al die apps op een bepaalde volgorde? deze kan men aanpassen door b.v. die van Odido vooraan te plaatsen de apps zijn op volgorde in te stellen naar eigen behoefte.

Een andere manier en die werkt ook goed een quik acess toets aanmaken,  bij het opstarten van de app b.v. cijfer toets 1 of 2 of welke dan ook even ingedrukt houden tot de tekst verschijnt dat de aangewezen toets werkt.

Kijken via de app werkt prima. Alleen een vraag:

 

Na het uitzetten van de tv en weer aanzetten kom ik niet terug in de app maar in het laatste blokje wat staat bu recent (onderste regel). Is het niet mogelijk direct weer terug te komen in de odido app na het aanzetten?

@Demi Het issue met het opstarten van de app als je b.v. naar Youtube of Netflix what ever heb gekeken en je wilt de T-Mobile app weer opstarten moet je eerst de tv enkele minuten uitzetten en vervolgens weer opstarten.

De app werkt verder goed, beeld is keurig daarover geen klachten 

Ja inderdaad is vervelend iemand enig idee om de app op een andere manier te installeren? Zodat je niet steeds met switchen van YouTube bijv niet de tv uit en aan moet doen?

De app is verder ok👍

Er is geen andere manier. Er zit niets anders op dan te wachten op de bugfix release.

@Demi Het issue met het opstarten van de app als je b.v. naar Youtube of Netflix what ever heb gekeken en je wilt de T-Mobile app weer opstarten moet je eerst de tv enkele minuten uitzetten en vervolgens weer opstarten.

De app werkt verder goed, beeld is keurig daarover geen klachten 

Ja inderdaad is vervelend iemand enig idee om de app op een andere manier te installeren? Zodat je niet steeds met switchen van YouTube bijv niet de tv uit en aan moet doen?

De app is verder ok👍

Reputatie 1

De nieuwe LG App tv loopt hier ook vast als ik terugkeer er naar toe vanuit een andere app. Moet de tv dan herstarten en daarom ook weer mn bluetooth koptelefoon opnieuw koppelen. Erg irritant.

Terug- en verder spoelen gaat ook veel lastiger dan op de oude T-Mobile tv app. Geef mij maar de oude Bèta app. Was veel gebruikersvriendelijker.

Tv: LG OLED65E8PLA

 

Probleem bestaat nog steeds. :(

Reputatie 7
Badge +8

@Jan A. @Pim100 ik heb een ticket voor jullie ingeschoten, zodat de problemen onderzocht kunnen worden voor ons tv team. Bedankt voor het melden! Mocht er meer informatie nodig zijn, dan horen jullie het van mij. 

 

Reputatie 1

LG WebOS 3.4.0

Vandaag (10 september 2023) de beta geïnstalleerd.

Ook bij mij zwarte balken. Bij wijzigen van de weergave naar 4:3 en weer terug naar auto of 1080P50, soms volledig beeld. Helaas zijn de zwarte balken terug bij het wisselen naar een andere zender. Hoop dat Odido het oppakt.

 

Gisteren (17 maart 2024) na 6 maanden beta versie de nieuwe Odido app update geïnstalleerd.

Beeld nu Full HD.

Net update geinstalleerd.

Ik merk ook bijna geen veranderingen.

Opstarten lijkt ietsje sneller, maar eindigt nog steeds met een stilstaand beeld na 15 sec.

Door vooruit/achteruit te zappen krijg ik beeld.

Eerst niet scherp, maar even later wel goed.
(dit gebeurt ook bij F1TV)

Naar Netflix gaan en dan weer terug geeft bij mij geen problemen.

De zwarte balken zijn sinds vorige update wel weg.

Zojuist de up-date van de Odido TV app geïnstalleerd op mijn LG TV. Probleem totaal niet opgelost; het duurt sowieso lang voordat de app opstart bij het opstarten van de TV (tot wel 15 seconden) voordat er een zender getoond wordt; het beeld is dan verwrongen (eerder al gemeld) en duurt een paar tellen voordat beeld hersteld is naar HD kwaliteit; dit gebeurt ook bij het wisselen van zender, eerst bevroren beeld, dan bewegend en verwrongen en na een paar tellen pas weer normaal beeld in HD kwaliteit. Ook bij het wisselen van app bijv. van Netflix of Youtube terug naar Odido start deze niet op; De tv moet worden uitgezet en daarna weer aangezet om de Odido app weer te laten opstarten.

Resume; ik weet niet wat men in de update heeft verwerkt maar een oplossing van de eerder door meerdere mensen gemelde tekortkomingen is het zeker niet. Problemen zijn gewoon niet opgelost.

Beschamend voor een bedrijf als Odido dat dit niet opgelost wordt en men zijn klanten zo in de kou laat staan

Reputatie 7
Badge +8

Voor iedereen die issues ervaart met de Odido TV update, kunnen jullie specifiek aangeven voor elk issue dat jullie ervaren of dit ook een issue was in de oude T-Mobile TV versie of dat dit nieuw is in de update? Dan kan ik hiervoor tickets uitzetten om dit te laten fixen. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, sinds vandaag staat de Odido TV app ook live voor LG smart-tv's met WebOS 3.0. We ondersteunen nu de app weer vanaf WebOS 3.0 (bouwjaar 2016). Er zijn een paar hele specifieke modellen uit 2016 waar de Odido TV app versie nog niet op beschikbaar zal zijn. Daar wordt nog aan gewerkt. Het gaat dan om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.

Reputatie 7
Badge +1

Net even een testje gedaan met de Odido app voor een LG tv normaal gebruik ik de nieuwe mediabox de app opgestart en even voetbal kijken, daarna even een tijdje naar een docu bij Netflix.

Vervolgens op het “huisje” van de a.b. gedrukt om de Odido app te activeren, een seconde verschenen de driestipjes en vervolgens herstarte de voetbalwedstrijd.

Ook is de app hier nog nooit vastgelopen zowel de oude T-Mobile als de huidige Odido app 

LG Oled B1 55”  bouwjaar 2021 gekocht in 2022 outlet Mediamarkt.

Reputatie 2

Ik ervaar dezelfde problemen als hierboven al genoemd: 1: als je na het gebruiken van de odido app naar een andere app gaat en na gebruik weer terug gaat naar de odido app dan blijft het beeld zwart op 3 puntjes na. Odido app reageert nergens op en alleen opnieuw starten van de tv verhelpt het.   

2: De app loopt nog steeds zo nu en dan vast en reset de tv. 

LG OLED65C8PLA firmware 05.50.15

Nu wat langer mee gewerkt.

Bij opstarten vd app duurt het zeker 30sec voor ik beeld heb. Stilstaand beeld.

Na een aantal keer voorruit en achteruit zappen gaat hij het eindelijk doen.

Op de box heb ik de terugknop eindelijk gevonden, maaar op mijn lg afstandbediening nog niet.

Nog steeds niet kunnen vinden om te kunnen zappen in de favorieten zonder de lijst te moeten openen.

Gaat altijd terug naar de volledige lijst

Reputatie 3

Kijk dat probeerde ik al eerder te zeggen. Maar daar heb ik ook last van.

Reputatie 1

De nieuwe LG App tv loopt hier ook vast als ik terugkeer er naar toe vanuit een andere app. Moet de tv dan herstarten en daarom ook weer mn bluetooth koptelefoon opnieuw koppelen. Erg irritant.

Terug- en verder spoelen gaat ook veel lastiger dan op de oude T-Mobile tv app. Geef mij maar de oude Bèta app. Was veel gebruikersvriendelijker.

Tv: LG OLED65E8PLA

 

Update 28/2

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken.

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

 

De LG TV app (bèta-versie) is nu beschikbaar voor jouw LG smart-tv. In de LG Store kan je de app vinden als bèta-versie. Omdat het platform van LG geen mogelijkheden heeft om de app uitgebreid te testen met eindgebruikers, kun je de app nu vinden met het bèta-versie label. De app is intern uitvoerig getest, maar we willen zeker weten dat de app op alle LG modellen goed werkt. Zodra deze testperiode voorbij is, wordt het ‘bèta-versie label bij de app verwijderd. 

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. De app is nog een bèta-versie om te valideren of de Odido Online TV App goed werkt op alle type LG smart-tv’s

 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?

De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik  de Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.

 

Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Goede nieuws is dat de magic remote het doet en de app hetzelfde menu als de box heeft. Bediening gaat zo prima.   Kinderziektes : start langzaam op en blokkeert regelmatig als je naar een ander app of HDMI ingang gaat. Vaak helpt het om in de LG content store op opstarten bij de Odido app te drukken.  Het beeld heeft een paar seconden nodig om scherp te worden als je van kanaal wisselt

 

Inmiddels na gebruik van de bèta versie nu ook de Odido app geïnstalleerd op van LG OLED tv.  Echter ervaar ik ook de bug zodra ik van bijv. Netflix gebruik maak en terug wil schakelen naar Odido app dat deze vast loopt. Daarnaast zijn ook niet alle zenders te ontvangen in de nieuwe app. Hoewel de beta versie prima werkte.

ik heb een LG Web OS Oled55C9PLA TV uit 2021 met software versie 05.30.40. Heb de Odido TV app sinds eind februari op TV (was update van de T-Mobile TV-app). Sinds die tijd slecht/verwrongen beeld bij wisselen van zender; duurt ongeveer 5 seconden voordat beeld zich herstelt op HD kwaliteit. Daarnaast merk ik dat als ik via Netflix een film heb bekeken of gebruik heb gemaakt van YouTube het behoorlijk lang duurt voordat de verbinding met de Odido TV-app weer tot stand komt. Soms lukt het helemaal niet en moet ik de TV uitzetten, even wachten en dan weer aanzetten; dan werkt de Odido TV app weer wel.

Reputatie 3

Het wisselen van app werkt nog steeds niet bij mij. LG C1 (2021). Ik moet nog steeds de TV opnieuw opstarten. Dit was voor mij de belangrijkste bug van inmiddels 1 jaar geleden… Ik ben op zich wel tevreden met de nieuwe interface, en de snellere toegang tot de gids. Maar ik heb liever dat bovengenoemde bug eindelijk gefixt wordt!

Edit: Bij mijn ouders werk het wisselen van app wel (LG G3 - 2023). Wat wel opvalt, is dat oude instellingen niet worden meegenomen bij de update. Want mijn ouders zijn nu hun dovenondertiteling kwijt (die ik permanent aan had gezet).

Reageer