Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Toon eerste reactie

347 reacties

Pff nog steeds geen nieuwe app en geen fatsoenlijke update vanuit odido. 

Reputatie 4

Ik had de oude TV box voor 2,50 per maand. Maar met de nieuwe kan ik alles streamen met de ingebouwde Chromecast en hij kan over WiFi aangesloten worden. LG heeft nog steeds geen app om F1tv te streamen. Die is bij de mediabox ingebouwd. Via de webbrowser van LG was niets mogelijk. Alleen door een laptop op de HDMI poort aan te sluiten kon ik thuis op de LG  Formule1 kijken. WebOS van LG is nog van de vorige eeuw.

Ik wilde al een andere Android TV kopen zonder WebOS.

Voor mij is het de ideale oplossing voor 2,50 per maand.

 

Bestel dan de nieuwe mediabox. Ook daar zijn nog wel problemen mee, maar ik heb er zelf nog geen probleem gehad ermee.

Dan hoef je die brakke LG apps niet meer te gebruiken.

Eindelijk kan ik fatsoenlijk F1 kijken op mijn LG. Zonder omweg via een laptop. Is wel iets ouder ca 5 jaar.

Als er een werkende app komt kun je hem toch weer afbestellen en terug sturen.

 

Als ODIDO iets aan bied, omdat een mediabox per maand extra kost mag je ook service verwachten.
Anders moet je het niet aanbieden als een “ oplossing “.

 

Reputatie 4

Bestel dan de nieuwe mediabox. Ook daar zijn nog wel problemen mee, maar ik heb er zelf nog geen probleem gehad ermee.

Dan hoef je die brakke LG apps niet meer te gebruiken.

Eindelijk kan ik fatsoenlijk F1 kijken op mijn LG. Zonder omweg via een laptop. Is wel iets ouder ca 5 jaar.

Als er een werkende app komt kun je hem toch weer afbestellen en terug sturen.

Gisteren een nieuwe LG Olde TV gekocht

tot mijn verbazing idd geen ODIDO app, en dan leest ik dat hier ruim een jaar geleden aangevraagd is en niet is goed gekeurd nog. Ik mag toch aannemen dat ODIDO in een jaar tijd dit toch wel voor elkaar krijgt bij LG of is dit een verloren zaak!

DE App die ik nu moet gebruiken is waardeloos ik kan er 1x in komen als ik eruit ga (home knop op de LG afstandbediening) is enige optie die werkt) dan kom je er nooit meer in dan moet je de TV uit zetten spanning er af / op . en dan kan je er weer op.

 

Maar mijn verbazing blijft dat ODIDO gewoonweg naar 12 maand nog steeds niets voor elkaar heeft?

 

mvg

Andre

 

@martva , waarom zou je dan overstappen naar Odido als je tevreden bent over de KPN? Is het dan om de prijs?

Reputatie 3
Badge

5 jaar geleden heb ik destijds KPN vaarwel gezegd en ben toen nog naar t-mobile thuis verhuisd. Met grote spijt overigens. Jullie tv product liep toen al 5 jaar achter, destijds nog met een HDD recorder die waar opgenomen programma niet goed op de starttijd werden opgenomen.

Sinds vandaag heb ik de poging gewaagd om opnieuw toetreding te doen bij t-mobile (odido). Wederom met spijt zo blijkt. De interface is nog steeds blijven hangen in het jaar kruik. Niets veranderd in de 5 jaar dat ik ben weg geweest. De kwaliteit is om te huilen in vergelijking met de KPN smart tv app. Veel artifacts (effen kleuren die bijvoorbeeld ‘dansen’ door de compressie) in het beeld. Compressie van het beeld is veel te hoog mijn inziens. De interface en de beeld kwaliteit zijn mijn grootste ergenis. Waar steeds meer huishoudens 4k Televisies hebben, moet de bandbreedte van de stream daar ook op aangepast worden. Dus een HD stream (want er wordt nog weinig uitgezonden in 4K) van minimaal 16mbit is aan te raden op 1080p. 

En het feit dat de app ook nog de naam T-mobile Thuis draagt is voor zo'n grote speler amateuristisch. Dit had voor de naamwijziging al geregeld moeten zijn. Sinds de wijziging zijn we 4 maanden verder….

En schermen achter de goedkeuring van de LG store is mijn inziens respectloos richting de klanten. Ik vermoed dat de ingediende app afgekeurd is en dat er nog veel meer aan gesleuteld moet worden. Maar dat zegt mijn onderbuik gevoel. Ik heb het al eerder eens gezegd. Ik heb liever dat er een eerlijk antwoordt wordt gegeven, zoals “de app was ingediend, maar geweigerd, we zijn de fouten aan het rechtzetten”, dan dat de schuld ogenschijnlijk wordt afgeschoven naar een ander. 

Ik ga mij beroepen op mijn herroepingsrecht ga weer terug naar KPN. Ik had zo'n goede hoop. Maar helaas. Ik vind het heel spijtig, maar de vorige keer was het tv product ook de reden om weg te gaan. En nu weer. 

Reputatie 6
Badge +2

@Secondawake @Elegast @internettert91 Als ik meer wist, had ik niet met alle liefde met jullie verteld. Echter het enige wat ik nu kan zeggen, is dat we de oplossing hebben gevonden en de goedkeuring hiervan afwachten. 

@Mark0302 Fijn dat je een workaround hebt gevonden en @blooper65 nogmaals bedankt voor het delen van je tip! 

Hier mijn work arround voor niet meer op kunnen starten van de app wanneer ik naar bijvoorbeeld de app van Videoland of Netflix ben geweest. Voordat ik vanuit de T-mobile app naar een andere app ga gebruik ik de knop op de smart remote rechts naast de 0. Dit is een knop met 3 puntjes. Op de tv verschijnt dan een menu met o.a de optie om de app af te sluiten. Hierna kan ik naar de Videoland app of een andere app. Wil ik weer terug naar de T-mobile app dan start deze gewoon weer op. Dit dus zonder de tv af te sluiten. Misschien werkt het ook bij jullie. Fijne avond!

 

Ron

Dank je, naar zo'n workaround was ik op zoek. Nu wachten op de Odido TV app voor LG waarin dit gewoon is opgelost 

 

@S_Bosman @RobertSmit78 @ikhadhonger @makaveli29 Allereerst dank jullie wel voor het geduld. Er is een oplossing, maar er is vertraging met het laten goedkeuren van de update door LG. 

 

 

Er wordt steeds gedaan of het “de schuld” van LG is, maar ik lees tussen de regels door dat jullie vooral extreem lang bezig zijn geweest met de app. De communicatie vanuit jullie kant blijft heel vaag (er is pas gezegd dat mogelijk Q1 de nieuwe app komt; hoe breed wil je het hebben, en zelfs dat is geen harde toezegging).

Reputatie 2

Ik maak nu al meer dan een jaar gebruik van de T-mobile beta app overigens tot volle tevredenheid. Nu zijn er voor de fire stick en android tv wel odido apps. Is dit nu geen mooie gelegenheid om een odido -app voor de lg-tv te maken en dan te gelijker tijd deze ook up te daten naar een alpha status. Want hoelang kan een app een beta status hebben. Normaal gesproken niet zolang voordat er de definitieve app uitkomt. Maar bij jullie is de t-mobile app al meer dan een jaar in bete status.

Met vriendelijke groet,

Egbert

Ik baal hier ook erg van. Een paar maanden geprobeerd met de  T-mobile app op een LG C2, maar hij werkt gewoon niet goed. Word gedwongen over te stappen naar een andere provider als dit niet op korte termijn wordt opgelost. Een concrete datum voor de app update zou welkom zijn. 

Reputatie 6
Badge +2

@blooper65 Dank je wel voor het delen van jouw tip! Fijn om te lezen dat je een tijdelijke tussen oplossing hebt kunnen vinden. 

@Willemmmm Je kunt de TV Gids vinden door te klikken op ‘Op TV’ in het Home menu 

@S_Bosman @RobertSmit78 @ikhadhonger @makaveli29 Allereerst dank jullie wel voor het geduld. Er is een oplossing, maar er is vertraging met het laten goedkeuren van de update door LG. 

 

 

Reputatie 3

Eigenlijk betaal je gewoon iedere maand voor een app die voor de helft werkt. Ik verwacht bij de update wel een paar extras na het lange wachten.

WANNEER KOMT DE ODIDO TV APP VOOR lLG TV'S UIT??

DIE T-MOBILE APP WERKT VOOR GEEN METER!!

Reputatie 2

@Hans-Juriën zou jij hier nog een update over kunnen plaatsen voor @Ton S? Many thanks! 

Update? DOE ER WAT AAN! 

Reputatie 2

Inmiddels een jaar geleden en... nog steeds geen oplossing! De tv app naam is zelfs nog T-Mobile. Dikke zwarte balken en links en rechts en na een minuut begint het beeld te schokken. Je krijgt elke keer als antwoord: we zijn er mee bezig. We wachten op goedkeuring van LG bla bla bla.

Maar er is al die tijd helemaal niks veranderd!! 


Je bied tv aan zonder Mediabox en kabels maar och u heeft een LG tv? sorry dan niet....

Heb zo'n spijt dat ik ben overgestapt. 

Reputatie 1

Ik hoop echt dat de app snel beschikbaar wordt voor de  LG want wat jullie nu aanbieden als "TMobile- app" vind ik echt niet kunnen, aangezien bijna alle concurrenten wel een app kunnen aanbieden die goed werkt voor een LG tv

Wat een ongelofelijke slechte App is dit op de LG. 

Hoe kan je in de tv gids komen? 

Hier mijn work arround voor niet meer op kunnen starten van de app wanneer ik naar bijvoorbeeld de app van Videoland of Netflix ben geweest. Voordat ik vanuit de T-mobile app naar een andere app ga gebruik ik de knop op de smart remote rechts naast de 0. Dit is een knop met 3 puntjes. Op de tv verschijnt dan een menu met o.a de optie om de app af te sluiten. Hierna kan ik naar de Videoland app of een andere app. Wil ik weer terug naar de T-mobile app dan start deze gewoon weer op. Dit dus zonder de tv af te sluiten. Misschien werkt het ook bij jullie. Fijne avond!

 

Ron

Reputatie 7
Badge +9

@Hans-Juriën zou jij hier nog een update over kunnen plaatsen voor @Ton S? Many thanks! 

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Dit is een interessant probleem. Ik ga hiervoor een ‘bug report’ aanmaken en bespreken of hier meer informatie voor nodig is om dit te kunnen herproduceren of oplossen.

Ik heb dit zelfde probleem en zie dat deze post van @Joeri01 al 11 maanden oud is. Gaat dit opgelost worden als de T Mobile beta versie app wordt omgezet naar Odido? Ligt dit nu op tafel voor akkoord in Korea? Wat is de timing hiervan of kan het nog lang duren, anders moet ik of switchen naar andere aanbieder. Wie weet iets van de status? 

Reputatie 4

De app is idd vrij dramatisch zonder guide knop en hij crasht als je een andere app hebt gebruikt waardoor je de tv uit/aan moet zetten. Ze hebben een minimum viable product gemaakt zodat ze konden adverteren dat Odido ook op lg werkt en daar lijkt het bij gebleven te zijn. Triest, maar dat krijg je als private equity de dienst uitmaakt en alleen snel geld verdienen leidend is.

Ik heb zelf een Samsung tv. Recent heeft mijn moeder een nieuwe LG gekocht, alleen omdat zij nu over moest naar tv kijken zonder box. Het verschil in de app is bedroevend. Werkt de 'guide' knop voor iemand met een LG tv? Op mijn Samsung kom ik met die knop makkelijk in een tv gids, maar bij mijn moeders LG moet ik dus vier knoppen drukken (okay, omhoog naar het menu, op tv, dan gids). De 'guide' knop op de LG werkt niet in de app. Gaat dit nog opgelost worden? De arme vrouw denkt telkens dat het aan haar ligt dat de app niet goed werkt, maar ik kom er ook niet uit! Ze heeft trouwens ook het probleem dat de app niet meer opstart en de tv uit/aan gezet moet worden (eerder in deze thread door anderen genoemd). Dit voelt als een bèta app, wat na een jaar na lancering niet zo moet zijn.

Reputatie 4

Hebben anderen ook regelmatig last van vastlopers in de t-mobile beta app? (Beeld bevriest en er verschijnt een hervatten knop). Bij de oudejaarsconference gisteravond bleef hij maar vastlopen en uiteindelijk ben ik maar via ziggo gaan kijken (is nog niet fysiek afgekoppeld gelukkig al heb ik geen abonnement meer).

Als ik de enige ben kan ik op zoek gaan naar storingen in mijn thuisnetwerk, maar ik vermoed dat de odido tv server gewoon overbelast was en dan heeft thuis sleutelen aan je netwerk geen zin.

Overigens is de tv bedraad aangesloten met een utp-kabel dus het ligt niet aan slechte wifi.

Reageer