Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Toon eerste reactie

347 reacties

Bij mij werkt die app voor geen meter op een van mij tv’s . Disney een Netflix een Videoland werkt perfect maar niet T-Mobile beta 

Reputatie 4

Hier staat 99% Duitse zenders aan.

3 Sat is vooral groot in natuur films, meestal met motto's die een hele dag hetzelfde blijven.

We kijken vele niet gecodeerde Duitstalige zenders uit Duitsland en Oostenrijk via de satelliet.

 

Reputatie 7
Badge +1

@theocoppes De 3Sat app voor de aardigheid op een Samsung tablet geinstalleerd, en vervolgens getest en sommige films kun je wel zien, en bij andere staat de tekst alleen te zien in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland.

In feite is 3Sat de satelliet zender van het Duitse ZDF, veel programma's zijn dan ook te zien geweest op ZDF sommige zullen misschien alleen op 3Sat te zien zijn.

Reputatie 4

@BeMu , ik bedoelde dat als ik een film via de Mediathek van die Duitse zenders bekijk het beeld veel beter in kwaliteit is dan via de normale zenders. Dit betreft zowel de door Odido doorgestuurde zenders als via de satelliet ontvangst.

Dan gaat de hele verzending natuurlijk alleen via internet.

Via die apps zou je in principe ook live TV kunnen volgen, maar dan staat er een tekst dat de ontvangst in mijn regio, cq land niet mogelijk is.

Dit zou waarschijnlijk wel via VPN moeten kunnen, maar daar eindigt mijn kennis!

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@theocoppes en @BeMu 3Sat zit inderdaad in het Internationaal pluspakket: Al onze zenders | Odido

Reputatie 7
Badge +1

@theocoppes Volgens mij althans zover ik weet zit 3Sat toch in het international pakket?  of kun je deze ook als app opvragen in de Google Playstore?   

En als ik het zenderoverzicht bekijk zijn op ARD en ZDF alle Duitse zenders nog in SD standaard kwaliteit

Reputatie 4

Mijn idee ook dat het beeld veel beter is dan de LG 4K SK 8500PLA zelf kan. Wij kijken veel van Duitse zenders naar de Mediathek via de apps van Ard, ZDF en Sat 3 op de mediabox. Dat beeld is veel beter dan het beeld van de Mediathek via de zender zelf. Toch komt het beide via dezelfde internet binnen.

Blijkbaar maakt de Mediabox een beter beeld dan de TV vanaf hetzelfde bronsignaal.

We kijken normaal die buitenlandse, meestal Duitse zenders van de satelliet. Maar de Mediathek is natuurlijk internet.

Reputatie 7
Badge +1

Vandaag mijn nieuwe mediabox opgehaald bij een DHL punt, apparaat werkt als een tierelier het installeren kan bij wijze van spreken haast een kleuter doen, aansluiten vervolgens wat gegevens invullen en hopla het werkt.

Tot nu toe geen issue gehad zoals een a.b. welke niet werkt of bepaalde knoppen die niet werken, ook het beeld is heel mooi scherp, naar mijn zeer bescheiden idee zelfs nog beter dan met de LG app, maar dat kan ook aan me zelf liggen.

@ChemzEddine Het is echter niet voor iedereen de oplossing, dus ik zet deze niet in de openingspost, maar we kunnen hem zeker in ons achterhoofd houden als workaround, mocht iemand dit probleem ook hebben.

@Jelmer Jellema Het heeft inderdaad een lange tijd geduurd. Ik kon eerder geen exacte planning geven, omdat de app steeds werd afgekeurd. Maar ik heb momenteel goed nieuws en de planning is dat als dit keer alles goedgekeurd wordt (ga ik wel vanuit) dat het in Q1 beschikbaar is. Alle bugs worden hier ook in meegenomen. Je kunt eventueel ook de nieuwe Mediabox bestellen voor in de tussentijd. Deze kun je ook weer met een maand opzegtermijn opzeggen, mocht de nieuwe update van LG uitgerold zijn.

 

Fijn dat het eraan komt. Zolang houden we het nog wel even uit met de chromecast. Zoveerl lineaire tv kijken we natuurlijk niet meer. Thanks!

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Ik heb dezelfde webOS versie (3.9.2) En dezelfde problemen als hier boven staan. Echter onthoudt hij de Instellingen niet en komt bovenstaande beeld bij iedere zender weer terug.

Zoals velen het zelfde probleem met de zij balken. Is al eeuwen geleden beloofd dat er iets aan gedaan wordt, maar ik heb het idee dat de programmering voor de (nogal knullig uitziende) app uit besteed is aan een externe partij. Misschien zit die wel in India zoals hedendaags daar programmeren aan wordt uit besteed.

 

Anyway, LG zou de geupdate app (en dan met Odido logo?) nog ook moeten fiatteren voor hun Store…

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@ChemzEddine Het is echter niet voor iedereen de oplossing, dus ik zet deze niet in de openingspost, maar we kunnen hem zeker in ons achterhoofd houden als workaround, mocht iemand dit probleem ook hebben.

@Jelmer Jellema Het heeft inderdaad een lange tijd geduurd. Ik kon eerder geen exacte planning geven, omdat de app steeds werd afgekeurd. Maar ik heb momenteel goed nieuws en de planning is dat als dit keer alles goedgekeurd wordt (ga ik wel vanuit) dat het in Q1 beschikbaar is. Alle bugs worden hier ook in meegenomen. Je kunt eventueel ook de nieuwe Mediabox bestellen voor in de tussentijd. Deze kun je ook weer met een maand opzegtermijn opzeggen, mocht de nieuwe update van LG uitgerold zijn.

 

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken.

 

 

 

 

 

 

@Demi van Odido de concrete vraag is dus: hoelang voordat die app er is? Dagen? Weken? Maanden? Hier hangt het vanaf of we zo'n box moeten bestellen. Want nu kunnen we (ondanks wat de verkoper vertelde) geen tv kijken behalve via de chromecast.

@ChemzEddine Met alle respect helaas werkt deze methode bij mij niet, als ik b.v. naar een app zoals YoUtube of NPO start heb gekeken en volg bovenstaande krijg ik bij “prullenbak” de vraag of ik de app wel of niet wil verwijderen.

De T-Mobile app is niet op te starten, de tv gaat weer terug naar de laatste geopende app in mijn geval had ik CBS news gestart

Dat is jammer om te horen. Bij mij (WebOS23) werkt het wel. Misschien is het mogelijk om op een andere manier alle geopende apps te zien zoals onderstaande afbeelding. Als je op de een of andere manier in Recente lijsten kan komen, dan kan je de app namelijk afsluiten. Hier staat wel een prullenbak en verwijderen, maar het is alleen maar verwijderen uit de geopende apps en niet van de tv.

Een tweede mogelijkheid is om in de app, de app af te sluiten door op de afstandsbediening op de 3 puntjes te drukken naast de 0.

Ik krijg onderstaand menu dan en dan kan ik de app ook rechtstreeks afsluiten:

Beide zijn niet ideaal, maar het is nog steeds beter dan de tv helemaal aan en uit te doen.

Hopelijk werkt dit wel voor de andere en anders is dit helaas alleen een oplossing voor de mensen met WebOS23.

Reputatie 7
Badge +1

@ChemzEddine Met alle respect helaas werkt deze methode bij mij niet, als ik b.v. naar een app zoals YoUtube of NPO start heb gekeken en volg bovenstaande krijg ik bij “prullenbak” de vraag of ik de app wel of niet wil verwijderen.

De T-Mobile app is niet op te starten, de tv gaat weer terug naar de laatste geopende app in mijn geval had ik CBS news gestart

Hallo allemaal,

 

Ook ik heb het probleem dat als je een andere app opstart, de T-Mobile app niet meer wilt opstarten. Ik heb een oplossing gevonden die beter is dan de tv helemaal opnieuw starten:

  • Ga naar het home-menu.
  • Klik op de back-knop.
  • Er komt nu van onder een scherm met alle apps, inputs die je hebt geopend.
  • Kies de Odido-app en druk op de prullenbak om die af te sluiten.
  • Nu kan je de Odido app weer opnieuw starten zonder de tv opnieuw op te starten.

Hopelijk werkt dit voor jullie ook.

@Demi van Odido Misschien is het handig om dit in de 1e post te plaatsen. Dit is een handige workaround voor de app voor veel mensen ipv de tv steeds opnieuw opstarten.

Als ik de diverse reacties welke met name gaan over de zwarte balken, betreft dat vooral oudere tv's welke nog draaien op een oudere uitvoering van Web OS, 

Tja, als ze je het abonnement verkopen en zeggen dat het vanaf WebOS 3.0 werkt, dan ga ik ervan uit dat het vanaf WebOS 3.0 werkt.

Reputatie 7
Badge +1

Als ik de diverse reacties welke met name gaan over de zwarte balken, betreft dat vooral oudere tv's welke nog draaien op een oudere uitvoering van Web OS, 

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken.

 

 

 

Ik heb sinds vandaag internet + tv van Odido. Een tv-boxje was niet nodig, want de TV App was (hoewel in bèta) volledig bruikbaar op onze LG-tv, zo vertelde de telefonische klantenservice tijdens de verkoop. Maar ik krijg precies hetzelfde probleem als alle anderen hier: een ouderwets 4:3-beeld met zwarte balken, en via wat gerommel en instellen van het beeldformaat in de app (met één van de gekleurde knoppen, zo moest ik zelf uitvogelen want een tandradje ofzo zit er niet in de app) gaat het beeld dan naar 16:9. Daarna is de kwaliteit haperig, en zodra je zapt zit je weer op 4:3 gecropt. 

Zo zie ik mijzelf nog niet een avondje zappen, eerlijk gezegd. 

Wat is de status van het bugreport van 11 maanden geleden? En kan ik beter op een andere manier tv-kijken, of is het een kwestie van ergens iets structureels instellen. Al het andere op die tv, van andere apps (Netflix enzo) tot externe input (Switch, chromecast en tot vanochtend Ziggo) is gewoon 16:9….

Ik lees het graag.

Ah, dat waren ze tijdens de verkoop dan even “vergeten”. Heel onhandig. Via de chromecast werkt het prima, maar met het gebrek aan knoppen van de chromecast afstandsbediening is het ook niet super. Weet je ook wanneer de odido-app doorkomt? Dit om te kijken of we nog een boxje gaan bestellen of het uitzingen met de chromecast.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb een LG Oled van 2021 zo uit mijn geheugen en daar al van af het allereerste begin na uitrol van de LG app deze hier op draaien, tot nu werkt dat bijna perfect het enige wat net als bij alle LG bezitters niet werkt is b.v. als je Netfix enz. kijkt je niet in een keer terug kunt naar T-Mobile tv.

Ondanks dat het al diverse keren is gemeld is het nog steeds niet opgelost, daar ik geen Netflix of andere streamingsdienst heb, is het voor mij geen punt dat je de tv eerst moet uitzetten om verder tv te kunnen kijken.

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken.

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

 

De LG TV app (bèta-versie) is nu beschikbaar voor jouw LG smart-tv. In de LG Store kan je de app vinden als bèta-versie. Omdat het platform van LG geen mogelijkheden heeft om de app uitgebreid te testen met eindgebruikers, kun je de app nu vinden met het bèta-versie label. De app is intern uitvoerig getest, maar we willen zeker weten dat de app op alle LG modellen goed werkt. Zodra deze testperiode voorbij is, wordt het ‘bèta-versie label bij de app verwijderd. 

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chisets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De T-Mobile TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. De app is nog een bèta-versie om te valideren of de Odido Online TV App goed werkt op alle type LG smart-tv’s

 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in My T-Mobile Thuis. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV app downloaden?

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de T-Mobile TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze T-Mobile TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV app op mijn LG TV?

Met de T-Mobile TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de T-Mobile TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via My T-Mobile Thuis.

 

Waarom kan ik de T-Mobile TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De T-Mobile TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Dit is een interessant probleem. Ik ga hiervoor een ‘bug report’ aanmaken en bespreken of hier meer informatie voor nodig is om dit te kunnen herproduceren of oplossen.

Ik heb sinds vandaag internet + tv van Odido. Een tv-boxje was niet nodig, want de TV App was (hoewel in bèta) volledig bruikbaar op onze LG-tv, zo vertelde de telefonische klantenservice tijdens de verkoop. Maar ik krijg precies hetzelfde probleem als alle anderen hier: een ouderwets 4:3-beeld met zwarte balken, en via wat gerommel en instellen van het beeldformaat in de app (met één van de gekleurde knoppen, zo moest ik zelf uitvogelen want een tandradje ofzo zit er niet in de app) gaat het beeld dan naar 16:9. Daarna is de kwaliteit haperig, en zodra je zapt zit je weer op 4:3 gecropt. 

Zo zie ik mijzelf nog niet een avondje zappen, eerlijk gezegd. 

Wat is de status van het bugreport van 11 maanden geleden? En kan ik beter op een andere manier tv-kijken, of is het een kwestie van ergens iets structureels instellen. Al het andere op die tv, van andere apps (Netflix enzo) tot externe input (Switch, chromecast en tot vanochtend Ziggo) is gewoon 16:9….

Ik lees het graag.

Ik ben net overgestapt van Ziggo, maar tv kijken via deze beta app is echt bedroevend. Helemaal in vergelijking met de Odido app op een Samsung tv.  

Het is jammer dat je de app niet gewoon even 24 uur kan testen voordat je de keuze maakt. Nu vind ik de app best oké werken op het moment, maar er is zéker ruimte voor verbetering. 

Had hiervoor de Ziggo Next box, dat was een fijn apparaat met een fijne interface. Alleen weer jammer dat je 2 afstandsbedieningen nodig had als je een andere input wilde gebruiken. 

Beste moderator van Odido,

 

Wanneer komt nou een fatsoenlijke app van Odido voor LG televisies?

Ik ben net overgestapt van Ziggo, maar tv kijken via deze beta app is echt bedroevend. Helemaal in vergelijking met de Odido app op een Samsung tv. 

 

Als de app niet snel beschikbaar komt dan zeg ik het contract weer op. 

Ik ben ook overgestapt van Tweak naar Odido, maar als dit met de tv app zo’n drama blijft dan ben ik ook zo weer weg..

 

de CanaalDigitaal app werkte perfect. Daarnaast herkende de TV dit ook als een app om TV te kijken waardoor ik deze bij inputs had staan en de tv deze optie onthield als ik hem weer aanzette. Iets wat bij de Odido (T-Mobile beta) app ontbreekt..

Hallo allemaal,

 

Ook ik heb het probleem dat als je een andere app opstart, de T-Mobile app niet meer wilt opstarten. Ik heb een oplossing gevonden die beter is dan de tv helemaal opnieuw starten:

  • Ga naar het home-menu.
  • Klik op de back-knop.
  • Er komt nu van onder een scherm met alle apps, inputs die je hebt geopend.
  • Kies de Odido-app en druk op het kruisje om die af te sluiten.
  • Nu kan je de Odido app weer opnieuw starten zonder de tv opnieuw op te starten.

Hopelijk werkt dit voor jullie ook.

Reputatie 3

Als het nog langer duurt dan denk volgend jaar maar weer over te stappen naar een andere provider


Dat is precies mijn gedachte. M’n Odido jaarcontract loopt ergens april af. En aangezien ik al vanaf het begin niet normaal tv kan kijken met die crappie LG app (stomme zwarte balken), lijkt mij ook een goed idee om maar weer over te stappen. 

Ja die van ons loopt in maart af

Reageer