Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!

Toon eerste reactie

207 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @hvanhorsen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dit is bij ons bekend en het TV-team is hier mee bezig, alle updates komen in dit topic: 

 

Waarom kan je niet via de app 18+content bekijken?

  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

Hey @p.foekens, vorige week is er een nieuwe update uitgekomen voor Apple TV. Heb je deze al geïnstalleerd? Zou je ook voor mij willen kijken of je de opnames wel op een ander apparaat kunt bekijken? Dan kunnen we het een en ander uitsluiten! 

Beste,

Mijn appletv4 iisgeüpdate naar tvos17.

Weer problemen met zappen. In plaats van crashen blijf hij op zelfde zender staan...

Bij vorige update tv anywhere was ik  blij dat problemen verholpen waren.

Hopelijk laat deze update niet lang op zich wachten…

Waarom kan je niet via de app 18+content  zoals brazzerz bekijken?  De gebruiker kan daar zelf een slot achter zetten indien gewenst ...

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @p.foekens, bedankt voor je reactie.

Kan je mij alleen nog antwoord geven op de volgende vragen? Dan kan ik dit voor je doorzetten!

  • Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip)
  • Wanneer heb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?  

 

Hammonds workshop
TV-Anywhere iOS 

iPhone 12 Pro Max 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @p.foekens, vorige week is er een nieuwe update uitgekomen voor Apple TV. Heb je deze al geïnstalleerd? Zou je ook voor mij willen kijken of je de opnames wel op een ander apparaat kunt bekijken? Dan kunnen we het een en ander uitsluiten! 

Afgelopen week alles up to date gemaakt, tv anywhere app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

 

Nu wel is waar een andere foutmelding maar, nog steeds niet naar “Hammonds workshop” kunnen kijken.

synchronisatie probleem is nu wel minder.

wisselen tussen de zenders bij normaal TV kijken levert nog steeds de eerdere foutmelding op na ongeveer 30 seconden tot een minuut 

 

Reputatie 7
Badge +8

@p.foekens Sinds de nieuwste update van Apple waren er wat problemen ontstaan, waardoor onze T-Mobile TV niet goed meer liep. Dit kan ook impact hebben op de genoemde problemen. Het probleem zou gisteren opgelost moeten zijn. Zou je willen kijken of het vanaf vandaag zonder problemen lukt? Wellicht kan het zo zijn dat je de app nog moet updaten of dat je de app moet verwijderen en opnieuw moet installeren.

Laat je het me weten of het hierna is opgelost? Mocht dit niet het geval zijn, dan ga ik alsnog de technische dienst voor je inschakelen om dit persoonlijk verder voor jou te onderzoeken!

Dit zijn onder andere 2 series welke ik opgenomen heb om later te bekijken.

echter bij deze series kan ik de afleveringen niet starten zonder foutmelding “er ie iets misgegaan (10107)”

de zenders in dit geval betreft discovery channel en ik meen ID .

problemen met niet synchroon lopen van geluid betreft hoofdzakelijk TLC en disney channel.

het schakelen tussen de zenders en dan vastlopen met foutmelding is bij alle zenders met gewoon live kijken.

 

maak hoofdzakelijk alleen gebruik van TV anywhere app op de Apple TV.

af en toe wel op Mac Mini of op iPhone maar dan eigenlijk alleen om het nieuws te kijken.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @p.foekens, goed dat je dit aankaart. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten!

  1. Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip)
  2. Kijk je de opname terwijl de live uitzending van hetzelfde programma nog loopt? 
  3. Doet het probleem zich ook voor met een ander apparaat en buitenshuis? Bijvoorbeeld op TV Anywhere via de telefoon?
  4. Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip)
  5. Ervaart je het probleem ook met afspelen op andere/meerdere apparaten?
  6. Wanneer heb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?

Alvast bedankt!

 

AppleTV model A1625

tvOS 16.6

 

tv anywhere app 

Praktisch bij alle opnames die meer dan 1 week oud zijn, bijna geen van de opnames terug te kijken of bovenstaande melding komt na 30 seconden naar voren zonder dat programma ook iets heeft afgespeeld.

klik je dan op touchpad van AppleTV dan start het programma weer maar na een kleine 10 seconden beeld en geluid komt de melding terug.

Als je dan weer opnieuw begint krijg je na een kleine 30 weer de foutmelding zonder ook maar iets van programma te laten zien.

 

ook bij gewoon tv kijken bij wisselen van zenders na ongeveer 1 minuut kijken, klik je dan op touchpad van AppleTV dan komt de zender weer terug en kun je gewoon verder kijken.

 

bij programma’s terugkijken (dus geen opnames) gaat alles ongeveer een kleine 15 tot 30 minuten goed en dan begint het geluid niet synchroon te lopen.

ook hierbij komt meestal na een 30 seconden spelen eerst de fout melding maar als je programma dan opnieuw start blijft de foutmelding weg.

als het geluid eenmaal niet meer synchroon loopt, is de oplossing om programma te stoppen, en weer opnieuw te starten, en meestal hervat het programma waar je gebleven was. Maar na een kleine 30 seconden… je raad het al.

Daar is de foutmelding weer, dus nogmaals opnieuw programma starten en verder kijken waar je gebleven was.

kortom, nu naar bijna 1,5 jaar gebruik van de TV app kan ik alleen maar concluderen dat er nog heel veel moet gebeuren om de tv app te verbeteren.

 

wat ik zelf altijd probeer.

modem 30 seconden uit en weer aanzetten.

ook zonder utp kabel modem uit en weer aan.

Mijn netwerk (wired backhaul mesh systeem) herstarten.

Apple TV updaten en herstarten.

kwaliteit van opnames op alle mogelijke kwaliteit instelling voor afspelen geprobeerd.

 

resultaat is…. 
Er is iets misgegaan (10107)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Matthijs202, het nieuwe platform had meer te maken met Cloud Opnemen en kijkprofielen. Dit was specifiek voor de TV Boxen.

Wat ik je wel kan zeggen is dat we druk bezig zijn om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren van de TV app. Hier zul je later meer over horen!

Reputatie 7
Badge +14

Het oude platform gebruikte een eigen VLAN, het nieuwe verloopt gewoon via internet. 

Sinds de start van de TV apps gebruiken die juist de internetverbinding van de TV en daarmee komen ze dus altijd al op het nieuwe platform uit. De oude decoders zijn geupgrade om ook gebruik te maken van het nieuwe platform waardoor het oude een keer uit kan.

@BamBam1979 alle TV Boxen zitten nu op het nieuwe platform. Als je een TV Box besteld zal die ook het nieuwe platform hebben.

Hi @Tommie , wat is dit precies voor nieuw platform, waar kan ik meer informatie hierover zien? Komt dit nieuwe platform ook op de TV-app? Is al een aantal jaartjes aan een grote update toe 😉

Reputatie 7
Badge +9

@BamBam1979 alle TV Boxen zitten nu op het nieuwe platform. Als je een TV Box besteld zal die ook het nieuwe platform hebben.

Reputatie 2

Hallo @BamBam1979 

In je My T-Mobile account kan je een tv box opzeggen en ook weer bestellen wanneer je deze weer wilt.

Voor het nieuwe systeem/menu moet een moderator je omzetten naar het nieuwe tv platform T-Mobile TV.

 

Dank je wel.

 

Mocht er een mod hier meelezen, zou je mij dan aub kunnen overzetten op het nieuwe systeem? Dan zal ik als de opzegging van mijn oude TV box is afgerond de nieuwe bestellen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BamBam1979 

In je My T-Mobile account kan je een tv box opzeggen en ook weer bestellen wanneer je deze weer wilt.

Voor het nieuwe systeem/menu moet een moderator je omzetten naar het nieuwe tv platform T-Mobile TV.

Reputatie 2

Goedemiddag, ik heb zojuist mijn (oude) TV box opgezegd omdat ik toch al een tijdje via de app op TV kijk. Als de opzegging afgerond is, kan ik dan ook weer een nieuwe bestellen, en krijg ik dan ook een nieuwe TV box met het nieuwe systeem/menu zodat deze hetzelfde is als de app? Of moet daarvoor nog iets omgezet worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @spardorp, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bij ons bekend en staat ook op de Wensen en Suggestie lijst! Op dit moment is nog niet zeker wanneer we hier iets aan gaan doen. Je kan dit altijd nog een keer aankaarten in het Wensen en Suggesties topic!

Hoi
de TV Anywhere op Android is slecht leesbaar. Screenshots maken mag niet, dus ik kan geen voorbeelden delen.
Er wordt vaak grijs/donkergrijze tekst gebruikt op een zwarte achtergrond. En dan nog klein ook.
Bij gewoon daglicht is dat best lastig te lezen.
Waarom niet gewoon witte tekstkleur gebruiken en standaard lettertype grootte volgend op de smartphone instellingen?

Voorbeeld:

in de TV gids zoek je een programma op.
je klikt hem aan; er komt een popup met hele kleine tekst met programma informatie. De knoppen voor keuze ‘opnemen / herinnering / annuleren’ is met grotere tekst. Waarom de programma informatie niet in die grootte en waarom in een kleine popup en niet schermvullend?

Dat snap ik helemaal @cbeentjes! Ik heb het daarom meteen intern doorgezet. Zodra ik meer weet, zal ik dit terugkoppelen aan je. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Dank je wel, en jij ook een fijn Pinksterweekend.

Reputatie 5
Badge +3

Dat snap ik helemaal @cbeentjes! Ik heb het daarom meteen intern doorgezet. Zodra ik meer weet, zal ik dit terugkoppelen aan je. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Ja dat had ik ook wel gezien. Lekker om al die zenders te gaan verplaatsen. Dat is niet de oplossing, de oplossing is om de app te updaten zodat dit niet kan gebeuren want er zit een fout in de synchronisatie. En dan een oplossing bieden om meer dan 50 zenders te gaan verslepen is wel heel mager. De kern van het probleem dient te worden aangepakt. Tijdelijk is dit een noodoplossing.

Hoe gaan jullie dit nu verder oplossen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @cbeentjes, als ik het goed begrijp, heb je een favorietenlijst aangemaakt in het adminprofiel. Als je naar de browser-variant gaat, dan kun je de volgorde verslepen zodat deze precies hetzelfde is als die van de TV Box.

Ik heb via de tv box een favorietenlijst aangemaakt in het hoofdprofiel. Het vreemde is dat op de tv de lijst in de goede volgorde staat en begint bij NPO 1 maar als ik naar mijn TVAnywhere app ga dan staan allen zenders in de omgekeerde volgorde zowel in het onderdeel “nu op TV” als in de gids

Hoe los ik dit op? 

Reputatie 7

Hi @Ikbenuecbo, ik heb heel goed nieuws! Allereerst: merci voor jouw geduld van de afgelopen dagen. Ik heb van mijn collega vernomen dat dit issue is opgelost. Kun je aangeven of dat inderdaad het geval is en je nu zonder problemen TV Anywhere via de iPad kunt bekijken? Ik hoor het graag. 

Reageer