Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!

Toon eerste reactie

207 reacties

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, ik wil je graag laten weten dat dit issue morgen tijdens een tv meeting wordt besproken! Zelf ben ik een paar dagen vrij, dus op 29 december kan ik je hier hopelijk meer over vertellen. Maak er mooie feestdagen van! 🎄

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, thanks voor deze update! Wat fijn dat het issue met het volledige scherm inmiddels is opgelost, top. Het punt dat je aanstipt over de Full HD functie op jouw Samsung S20+ die heb ik doorgespeeld naar mijn collega van de technische dienst. Ik kom hier bij je op terug! 💪

Reputatie 4

@Lisa , kwaliteitsproblemen Tv gaat specifiek over andere topic zoals je eerder weet.

Het vreemde blijft ook Tv Anywhere op mij Samsung S20+ niet aan te passen is naar Full HD zoals foto 2 van Samsung Tab 10.5

 

Volledige scherm is opgelost door  tandwiel te selecteren.

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, jij bent mij net voor met jouw bericht! Zoals beloofd heb ik ook een oogje in het zeil gehouden en zie ik de volgende uitkomst van het onderzoek die ik graag met je deel:

De TV stream is over de afgelopen 48 uur 99,82%, dus hier zijn geen problemen geconstateerd. Zou jij de resolutie instellingen nog eens willen checken en kijken of een andere instelling beter werkt? Ook voor TV Anywhere is 720P de reguliere instelling, dus dit klopt. Het scherm is aan te passen via de App zodat jij of een volledig scherm krijgt
of de zwarte randen, maar ik zie nu op de foto dat jij deze keuze niet te zien krijgt. Zojuist heb ik dan ook weer mijn collega van de technische dienst aan haar mouw getrokken met de vraag of hier toch dieper ingedoken kan worden. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 4

Gisteren een mail gehad, dat het was opgelost.

Terwijl het nog niet goed werkt.

Op mij Samsung tablet 10.5 werkt 1080P wel.

 

Zie foto's.

 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, dankjewel voor de aanvullingen! Ik zie dat er momenteel al een onderzoek loopt voor de kwaliteit op de TV Box en daar heb ik zojuist aan toegevoegd dat jij nu het volgende issue ervaart in de TV Anywhere App! Mijn collega die de eerste taak heeft aangemaakt, houdt dit dan ook in de gaten. Zelf houd ik ook graag een oogje in het zeil, dus hopelijk kan één van ons jou binnenkort twee updates in één keer geven! Mocht jij nog aanvullingen of andere vragen hebben, laat het dan zeker weten! 😊

Reputatie 4

@Boris, Samsung S20+ 5G

Android 11 versie 3.1 QHD

Auto staat uit en liever 1080P,  hij staat standaard op 720P.

Ik krijg ook geen volledige scherm met zwarte randen.

 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26 ,

Fijn dat je aan de bel trekt! Daar kunnen we wat mee. Om meer inzicht te krijgen in de problemen, ben ik erg benieuwd naar de specificaties van de apparatuur. Het gaat daarbij om de volgende punten:

  • Welk apparaat wordt er gebruikt? Merk, type, firmware-versie
  • Welke afmetingen heeft het scherm? Denk daarbij aan resolutie
  • Welke versie van TV Anywhere wordt erg gebruikt? 

Met deze extra stappen kunnen we de situatie aankaarten en nagaan met onze technische collega's. Ik hoor het dan ook graag van je! 

Heb je de auto-instelling aangevinkt? 

Reputatie 4

Bedankt voor je reactie @Lisa 

Zowel wifi en 4g

1080P werkt niet .…

720P max…

 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, dankjewel voor de snelle aanvulling! Kan je aangeven of jij de TV Anywhere App kijkt via de wifi of via jouw mobiele netwerk? Wanneer streamen in hoge beeldkwaliteit ingeschakeld staat, kan het zijn dat er geen beeld is omdat er niet voldoende capaciteit op de netwerkverbinding zit. Ik wil dan ook graag controleren of het wel goed werkt als jij dit uitzet. Dit doe je als volgt in de App:

  1. Open een willekeurig programma;
  2. Klik op het tandwieltje rechtsonderin.
  3. Hier kan de klant de beeldkwaliteit instellen.

Standaard is dit 'Auto'. Is het iets anders, dan mag je 'Auto' te selecteren en de App opnieuw op te starten. Kan je hiermee uit de voeten? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 4

@Lisa, Tv anywhere app

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, merci dat jij hier melding van maakt! Even ter dubbelcheck: heb jij het over de beeldkwaliteit van de T-Mobile TV App of over de TV Anywhere App? Er wordt aan de kwaliteit van de T-Mobile TV App gewerkt. Dit onderzoek is nog bezig, dus weet dat dit onze focus heeft! 💪

Reputatie 4

Waarom is het beeldkwaliteit max 720P bij jullie Android App ?

 

Reputatie 6
Badge

Ik denk dat ik inderdaad 50fps bedoel. Bij 25fps met 50Hz slaat die telkens een frame over waar het bij 50fps volledig glad loopt. Op de tv ontvanger is dit uiteraard altijd al maar via de Chromecast en de app is dit pas sinds kort bij oa KPN. 

Ik vind het heel jammer dat ik dit niet eerst zelf kan proberen zonder gelijk een abo te moeten nemen op DSL.


De NPO stream van TV Anywhere lijkt iig precies dezelfde als op KPN: allebei 50fps met 6mbps (ik heb toegang tot allebei; KPN lijkt deze week wel wat aan de streams gedaan te hebben waardoor ik nu niet meer kan opnemen :expressionless: . Zou me daarom niet verbazen als ze nu allebei dezelfde hebben … Is er ergens een aankondiging te lezen over deze nieuwe streams op KPN?).

 

Met een 25fps (web)stream [1080p/25] op 50Hz zoals op de Chromecast blijft normaal gesproken een frame gewoon staan voor de lengte van twee frames, ipv dat er iets wordt overgeslagen

Reputatie 2

Ik denk dat ik inderdaad 50fps bedoel. Bij 25fps met 50Hz slaat die telkens een frame over waar het bij 50fps volledig glad loopt. Op de tv ontvanger is dit uiteraard altijd al maar via de Chromecast en de app is dit pas sinds kort bij oa KPN. 

Ik vind het heel jammer dat ik dit niet eerst zelf kan proberen zonder gelijk een abo te moeten nemen op DSL.

Reputatie 6
Badge

Ik overweeg over te stappen naar T-Mobile Thuis en nu heb ik een vraag over de streams in de App. Bij KPN zijn ze sinds kort in 50Hz en dat is zowel op de telefoon als via de Chromecast enorm fijn! Bieden jullie ook 50Hz streams aan via de app?


En wat houdt dat in ‘50Hz’? Ik zie wel dat ze voor bepaalde zenders 50fps zijn, NPO bijv. (KPN ESPN stream is gewoon nog 25fps bijv.) en zowel die van T-Mobile als KPN zijn 6 Mbps op z'n max (T-Mobile voor Apple TV is geloof ik 8 Mbps).

[25 fps op tv is ook een “50Hz” signaal; maar dan 50 halve frames ipv hele zoals op de stream met 50fps]

Reputatie 2

Ik overweeg over te stappen naar T-Mobile Thuis en nu heb ik een vraag over de streams in de App. Bij KPN zijn ze sinds kort in 50Hz en dat is zowel op de telefoon als via de Chromecast enorm fijn! Bieden jullie ook 50Hz streams aan via de app?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hakker9, top dat je jouw wens aankaart: ik voeg deze toe aan ons Wensen & Suggesties topic!

Ik zou graag Nvidia Shield als ondersteuning willen hebben. Zoveel android apparaten werken maar Nvidia Shield wordt niet ondersteund.

Reputatie 1

Gebruik nu goed een maand de nieuwe app op AppleTV. Ik zou graag iets positiefs willen zeggen … ja, het T-Mobile kastje is overbodig geworden, maar dat was hij bij ons al heel lang.

Ik kan me voorstellen dat de ontwikkelaars alles uit de kast wilden halen om er iets moois van te maken. Ziet er goed uit, is waarschijnlijk technisch perfect, alleen helaas vergeten dat iedereen het moet kunnen bedienen. Ik kan de weg naar een TV programma niet vinden, zo’n app moet zo simpel zijn dat de gebruiker direct snapt hoe het werkt. Zelfs met de gevoeligheid van de afstandsbediening op minimaal schiet het ding alle kanten op. Zelfs de NPO app is gebruikersvriendelijker. Mijn huisgenoten beginnen aan te dringen op een overstap naar een andere provider ..

Wanneer kunnen we een simpele bruikbare TV Anywhere app voor AppleTV verwachten die net zo simpel werkt als Netflix of Amazon Prime, of ZiggoGo?

 

Ik kan het hier alleen maar roerend mee een zijn. Ik ben ontzettend blij eindelijk de STB kwijt te zijn, kom van KPN. Maarde gebruiksvriendelijkheid van de AppleTV laat ontzettend te wensen over. Het meest irritante is inderdaad nog wel het spoelgedrag, je kunt niet 30sec voor of terug, tv gids is onduidelijk, opnemen en terug afspelen niet intuïtief, en zappen werkt niet meer als je even gepauzeerd hebt en dus niet meer volledig live kijkt…

Hoe is dit in hemelsnaam de beta test door gekomen...

Gebruik nu goed een maand de nieuwe app op AppleTV. Ik zou graag iets positiefs willen zeggen … ja, het T-Mobile kastje is overbodig geworden, maar dat was hij bij ons al heel lang.

Ik kan me voorstellen dat de ontwikkelaars alles uit de kast wilden halen om er iets moois van te maken. Ziet er goed uit, is waarschijnlijk technisch perfect, alleen helaas vergeten dat iedereen het moet kunnen bedienen. Ik kan de weg naar een TV programma niet vinden, zo’n app moet zo simpel zijn dat de gebruiker direct snapt hoe het werkt. Zelfs met de gevoeligheid van de afstandsbediening op minimaal schiet het ding alle kanten op. Zelfs de NPO app is gebruikersvriendelijker. Mijn huisgenoten beginnen aan te dringen op een overstap naar een andere provider ..

Wanneer kunnen we een simpele bruikbare TV Anywhere app voor AppleTV verwachten die net zo simpel werkt als Netflix of Amazon Prime, of ZiggoGo?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Chilay, we hebben dit euvel aangekaart en ter sprake gebracht bij ons TV team. Men is ermee bezig en we zijn in onderzoek naar mogelijke oplossingen. Een exacte plandatum hiervoor is nog niet gegeven.

In de tussentijd kun je gelukkig uit de voeten met de tool die @Jules S doorgeeft. Werkt als een trein in Chrome, goed nieuws dus! 

Voorbeeld van hoe het eruit komt te zien:

Je kunt het window formaat zelf naargelang je wensen aanpassen, echt heel fijn!

Reputatie 1

Hi T-Mobile, Ik gebruik al een lange tijd jullie T-Mobile Anywhere op me laptop. Ik zie dat jullie een nieuw layout hebben ingevoerd, al gauw vond ik het niet zo handig meer. Wat mij dwars maakte, was zodra ik op een kanaal klikte, dat het direct op fullscreen sprong. Echter wil ik die niet zo hebben ,maar verkleind in het hoekje ofwel PIP (picture-in-picture mode) willen hebben. Dan kan ik tijdens mijn huiswerk maken ook nieuws volgen. Nu is dat niet meer mogelijk. Kunt u mij hierbij helpen. Dank u wel!

Reputatie 1

Ziet er goed uit de vernieuwende versie!

Ik heb alleen 1 groot probleem ik kijk altijd in window mode maar ik kan alleen fullscreen kijken nu! dit werkt dus niet voor me omdat ik tijdens werk ook nieuws wil volgen wat ik nu niet meer kan.

Ik hoop dat dit snel mogelijk gemaakt gaat worden!

 

Zoo zeg.. mega irritant. Na een tijdje zoeken heb ik een Chrome plugin gevonden:  

Windowed - floating Youtube/every website

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/windowed-floating-youtube/gibipneadnbflmkebnmcbgjdkngkbklb/related

 

Deze werkt perfect. Je kan nu gewoon in een klein window kijken en ondertussen iets anders doen.

Reputatie 7

Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond TV Anywhere te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. Je vindt het nieuwe topic hier.

Edit: Dank voor de suggestie @TechRacing93 :wink:

@mjagers @hartmanjan Gaan we doen! Het plan is om in het nieuwe topic updates te geven over waar aan gewerkt wordt en wat de al bekende/lopende issues en verbeteringen zijn.

Reageer