Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 1

De 2 tv kastjes waarbij de TV storing heeft zijn de Aria 610.

Op de Entone Amulet geen storingen.

Ik heb de internet snelheid op mijn abelement nu dus op 100mb gezet via my T-Mobile en inderdaad zou daar ook verbetering kunnen plaats vinden.

Ik kijk dit weer even aan en zal jou dan weer op de hoogte brengen.

Mvg Harold 

Reputatie 7
Badge +9

@dakku000, bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga er vanuit dat je een groot verschil gaat merken. Ervaar je hierna als nog problemen met de TV Box, trek dan alsjeblieft aan de bel. Dan ga ik het voor je uitzoeken! 

Reputatie 1

Zins dus mijn aanvraag naar sneller internet , nu helemaal geen internet en TV meer ...........…

Alles meerdere keren gereset, ( zoals vermeld op T-mobile ) niets helpt.

Helpdesk medewerker lukt het ook niet.

Alles gecontroleerd ( ook kabels , stekkers enz )

Dus nu fijn weekend zonder TV en internet

Ergste is nog dat er op 2 computers gewerkt moet worden en we nu dus elders moeten gaan zitten.

Ticket aangemaakt voor technische dienst en nu maar weer hopen dat die dit maandag op kunnen lossen.

Wij zijn niet blij .

Alweer 4 maanden problemen , netjes €78 per maand betalen , maar oplossingen ver te zoeken.

 

 

 

Reputatie 1

En dan krijg ik in het weekend een mail dat de storing is opgelost........…

Alleen de storing is nog helemaal niet opgelost.

Dus weer gebeld en zij wist mij te vertellen dat het aan de coufirter zou liggen.......…

Dus nu maar wachten op telefoontje van technische dienst....?

Straks mijn dagen zonder internet maar declareren .

Zo slecht en jammer dit

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dakku000, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie inderdaad dat je onze klantenservice al gesproken hebt. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt en onze techneuten gaan hard aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen! 

Dag,

Na de update van afgelopen zomer, valt ons beeld steeds stil en op zwart… en krijgen de melding dat het kastje opnieuw verbinding moet maken. Dit ongeveer om de 5 tot 10 minuten… en op sommige zenders nog vaker... Erg vervelend!

Nou zijn wij al enige tijd klant bij jullie en hebben nog het oude Entone kastje 510b in combinatie met de Draytek Vigor 2132FVn router. Ik heb hier op de community gelezen dat het aan het oude kastje zou liggen en dat er een vervangende opgestuurd kan worden. Nou heel graag!!

Ik hoor graag van jullie!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bobbysworld , welkom op onze Community!

Het DrayTek moden en de Entone 510 zijn allebei inderdaad verouderd. Deze ruil ik graag meteen voor je om. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan je mij laten weten of ik dit voor je in gang kan zetten? Thanks!

Hey @Bobbysworld , welkom op onze Community!

Het DrayTek moden en de Entone 510 zijn allebei inderdaad verouderd. Deze ruil ik graag meteen voor je om. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan je mij laten weten of ik dit voor je in gang kan zetten? Thanks!

Beste Tommie,

Bedankt voor je reactie en voor je aanbod. Gaan we zeker op in. Het is niet leuk tv kijken zo…

Dus hoe sneller hoe beter;)

 

Met vriendelijke groet,

Bob van Kuijk

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bobbysworld, ik mis alleen nog een telefoonnummer. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je mobiele telefoonnummer? Dan kan ik de wijzigingen voor je in gang zetten! 

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 

Het probleem doet zich in heel West Brabant voor. Ligt dus bij T_mobile en niet bij ons.

Reputatie 7
Badge +8

@Loes1221 Dat zou niet moeten. Ik kijk graag met je mee in de verbinding hoe het in ieder geval bij jou zit! Zou je jouw profiel op de Community kunnen aanvullen met jouw klantnummer? Dan kan ik voor je aan de slag!

@Loes1221 Dat zou niet moeten. Ik kijk graag met je mee in de verbinding hoe het in ieder geval bij jou zit! Zou je jouw profiel op de Community kunnen aanvullen met jouw klantnummer? Dan kan ik voor je aan de slag!

Klantnummer [Mod edit: klantnummer verwijderd]

@Loes1221 Dat zou niet moeten. Ik kijk graag met je mee in de verbinding hoe het in ieder geval bij jou zit! Zou je jouw profiel op de Community kunnen aanvullen met jouw klantnummer? Dan kan ik voor je aan de slag!

 

Aangepast.

Reputatie 7
Badge +8

Geweldig @Loes1221! Ik heb het klantnummer hier in het topic verwijderd gezien je dit openbaar deelde. Ik ben meteen jouw verbinding in gedoken en ik zie dat het signaal de afgelopen dagen af en toe niet beschikbaar was. Nu zie ik dat de Media Converter 5 uur geleden weer online is gekomen. Wanneer deze wegvalt, valt ook het signaal op de tv kort weg. Daarnaast zie ik dat de TV Box langer dan een maand opafgebroken op de stroom staat. Zou je de TV Box ook kort van de stroom willen halen en opnieuw willen aansluiten? Soms heeft de TV Box een kleine schop onder de kont nodig om alles weer vlekkeloos te laten werken. 

Reputatie 1

Hallo. Sinds 1 week T-mobile Thuis. Na installatie leek alles goed te werken maar heb toch een aantal zaken die ik niet voor elkaar krijg. De WiFi blijft ondermaats, ondanks een extra WiFi spot en de TV blijft haperen. Alles wat er op de site wordt aangeboden als oplossing werkt niet. MPro app maakt mijn router niet zichtbaar dus ik kan niets controleren. Ben nu al een week onderweg en niets helpt. Iemand nog een oplossing. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @2getherdiver, ik wil graag ervoor zorgen dat je zorgeloos kunt genieten van je wifi en tv! 😊 De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://community.t-mobile.nl/wifi-535/info-hoe-verbeter-ik-mijn-wifi-276063. Het aanpassen van het wifikanaal naar automatisch is vaak de oplossing. Heb je dit al geprobeerd? 
Daarnaast geef je aan dat de tv hapert, ervaar je dit met de zenders van je TV Box of op iets anders?

Reputatie 1

Ik heb gisteren contact gehad met de service desk. Na een reset werkte het nog steeds niet naar behoren. Sterker nog, ik heb nu helemaal geen internet meer terwijl alle lampjes groen branden (router en wifispots) Ik hoop vandaag gebeld te worden door een monteur om de storing te verhelpen. WiFi spots staan op dezelfde punten als mijn vorige leverancier. Zou in een houten huis geen probleem moeten zijn. Blijft het probleem bestaan waarom ik mijn devices niet zichtbaar krijg in de MPro mesh app. Suggesties daarvoor zijn welkom. 

Reputatie 7
Badge +5

Dat is goed @2getherdiver! Wat betreft de apparaten in de Mpro Mesh app, zou je eens in dit topic willen neuzen? Vermoedelijk moet jij de versterker ook eerst bekabeld aansluiten, of herinstalleren. Zou je mij willen laten weten wat de uitkomst is? Dankjewel!

Reputatie 1

Vandaag weer WiFi dankzij een hele handige medewerker. Beeld van de tv hapert bij vlagen nog steeds. 
@Cheyenne ik kan niet eens de router vinden al dan niet met een bekabeld WiFi punt in MPro mesh app. 

Reputatie 7
Badge +8

@2getherdiver Super om te horen! Wat betreft de tv heb ik gelijk in de verbinding gekeken. Ik zie dat het signaal zo nu en dan minder is dan dat zou moeten. Dit verklaart dan ook dat je de haperingen die je in vlagen ervaart. Je hebt de TV Box op LAN-poort 5 aangesloten op het modem volgens mijn lijnanalyse. Dit is een poort met 2500 Mbit/s doorgifte. Zou je de TV Box op één van de andere drie LAN-poorten willen aansluiten met de 1000 Mbit/s doorgifte en kijken of dit beter werkt?

Reputatie 1

Ga ik doen vanavond. Hou jullie op de hoogte. 

Reputatie 1

Ik weet niet waar je de info vandaan haalt maar ik heb geen LAN poort 5 

De line in zit op de blauwe poort. LAN 1 is naar de TV. Verder geen kabels. 

Ik ga morgen weer bellen. Ik zou binnen 12 uur een monteur aan de lijn krijgen maar heb nog niets vernomen. 

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 

Ik maak gebruik van de tv app op een LG tv en merk dat het signaal hapert bij downloaden via andere apparaten. Het lijkt of er niet genoeg bandbreedte overblijft voor het tv-signaal? Dat was bij gebruikt van de boxen nooit een probleem. Kunnen jullie daar iets aan doen?

Goedenavond,

sinds de vernieuwing van de software blijft het beeld regelmatig stilstaan waarna soms een foutmelding te zien is.

verschillende zenders op verschillende tijdstippen.

heel irritant. Postcode 2295MD

Reputatie 1

Goede avond,

Sinds dit jaar heb ik steeds vaker problemen met mijn modem en tv-ontvangers. Heb het vermoeden dat het na de update allemaal minder is geworden en de apparatuur na al die jaren verouderd is (draytek modem en entone ontvangers). Uiteraard heb ik alle andere stappen doorlopen, maar dat werkt alleen maar kortdurend. Kunnen jullie misschien kijken of mijn aparatuur nog geschikt is anno 2023? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Bart

Reageer