Info

TV (Box) foutmelding codes

  • 6 February 2017
  • 85 reacties
  • 66174 Bekeken
TV (Box) foutmelding codes

Toon eerste reactie

85 reacties

Reputatie 1
Ik zit met het zelfde probleem. Op een andere plaats in het forum heb ik dit ook al gepost. (Ik weet niet precies waar, want voor mij is dit onbekend terrein). In ieder geval heb ik alle suggesties, die mij aangereikt zijn en die ik heb gelezen, uitgevoerd telkens met hetzelfde resultaat. Ik snap ook niet dat dit reeds lang bekende probleem nog niet opgelost is.

Als het inderdaad zo is, zoals hier en daar beweerd wordt, dat de MAC adressen van de geleverde TV boxen niet op het lijstje staan bij T-Mobile, dan is dat wel heel erg slordig. Dat verdient een robuustere aanpak dan resetten en nog eens resetten. Geef dan aan waar en hoe je hoe je het MAC adres kunt deponeren om dit probleem op te lossen. Het zou nog beter zijn als het lijstje bij T-Mobile om te beginnen compleet was.
Hier dezelfde situatie en probleem als @EGee Eind van de middag mail gehad van klantenservice Tmobile dat probleem is opgelost. Na alles gereset te hebben werkt het nog steeds niet en krijg ik nog steeds de melding Unable to get upgrade firmware...
Reputatie 1
Ook hier deed na de installatie door Guidion (gisteren ca. 14.15 uur) het tvkastje het niet met melding: unable to get upgrade firmware. De monteur heeft dit gemeld aan de technische dienst en er zou een handmatige actie worden uitgevoerd waardoor het probleem opgelost zou worden. Tot vanmiddag nog steeds hetzelfde probleem. Alle aanbevolen acties half uur geleden uitgevoerd, alles gereset, geen resultaat. Decoder staat aan en te wacht dan maar op de handmatige actie. Ik snap niet dat dit probleem dat blijkbaar al maanden speelt nog steeds niet onder controle is. Nog niet blij met de overstap...
Reputatie 7
Hey @ Sorcha, @R_Lee & @royelbers



Kunnen jullie als laatste test de volgende handeling uitvoeren:



1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.

3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.



Mocht de bovenstaande handeling niet hebben geholpen dan wil ik jullie vragen om mij een privébericht te sturen met MAC adres en serienummer van de TV Box(en) waar het om gaat. Deze informatie vinden jullie aan de onderzijde van de TV Box(en). Ik hoor graag of het heeft geholpen!



Na een aantal weken wachten is ook bij mij thuis internet en tv geïnstalleerd. Na de installatie van de Guidion werkte mijn internet wel maar mijn TV niet, deze kwam niet verder dan:



Unable to get upgrade firmware.

Please contact technical support.



De monteur gaf aan dat ik het kastje van T-mobile aan moest laten en dat deze automatisch zou gaan werken. Nu na een aantal dagen werkt de TV nog altijd niet en heb ik nog altijd dezelfde melding.



Na eerst al het gedoe met het 3 weken wachten op een monteur en dus internet nu weer het volgende issue zonder dat ik geholpen wordt en dus weer zelf actie moet ondernemen. Als je het mij vraagt een slechte service..
Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server

Verberg inhoud

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.

Voer de volgende stappen uit:


  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).





Bovenstaande foutmelding van toepassing op mijn TV-box met T-50 modem.

Abonnement is op 31 mei opgeleverd. Wegens verbouwing tot nu toe alleen TV anywhere via chromecast gebruikt. Op zich werkte dat wel (met de nukken van de chromecast af en toe).



Nu willen we de TV-box aansluiten. Netjes poort 4 gebruikt op het modem. Toch kan er geen IP opgehaald worden helaas.
Hoi, iemand de gouden tip voor de welbekende foutmelding unable to update firmware of unable to connect to acs. Heb alles nagelopen qua kabels. Router en modem beide n herstart. WiFi is aanwezig. Maar aansluiten interactieve tv wilt maar niet lukken.
Reputatie 7
Badge +5
Hi @benver, ik heb vanmiddag ook op jouw andere reactie gereageerd. Ik heb gelijk naar het lopende onderzoek gekeken, maar deze staat inderdaad nog open. Zodra ze meer weten, informeren ze je per e-mail of SMS. Bedankt voor je geduld! Maak je in de tussentijd gebruik van TV Anywhere?
Ook ik heb alles al geprobeerd; Op 3 juli jl door Guidion alles geinstalleerd maar ook toen al deed het tvkastje het niet : unable to get upgrade firmware! Klantenservice vorige week gebeld maar die reageerde met "dat duurt minimaal 5 werkdagen" Tot op heden geen reactie. Wat nu??
Reputatie 7
@WimSchram @Steurtje @Alice80 @Ontevreden_klant @Sander1111 Zouden jullie mij een privébericht willen sturen met MAC adres en serienummer van de TV Box(en) waar het om gaat? Dan ga ik hier mee aan de slag!
Hallo,



Tijdens de installatie van de tv box krijg ik de foutmelding "unable to get upgrade firmware". Alle bovenstaande stappen heb ik al geprobeerd: 2 netwerk kabels geprobeerd, beide in poorten 3 en 4 plus de nodige resets. Fabrieksreset vd box is volgens mij niet mogelijk (amino model aria 610x).

Hoe kan ik nu zorgen dat ik toch tv kan kijken?
Van de interactieve TV we hebben inmiddels al een maand een abonnement maar TV kijken ik weet niet wat ik daar van moet vinden, de kleur roze is vrij eentonig. De box kwam al twee weken later dan afgesproken. Toen de verassing TV box aangesloten en ja de melding verscheen "Ophalen van IP-adres is niet gelukt etc etc". Diverse malen contact gehad met de service desk alle opties die ook in de forums worden genoemd geprobeerd maar geen resultaat. Inmiddels 2e TVbox ontvangen aangesloten en toen "Ophalen van IP-adres is niet gelukt etc etc" Weer contact met de service desk weer geen resultaat. Bij mensen van de service desk zijn aller vriendelijk daar is niets mis mee maar ik ben nog steeds niet geholpen en of er een oplossing komt daar heb ik zo me twijfels bij. Ik wordt terug gebeld ik zie het wel.



Ik heb wel een vraag voor de forum: Welke IP adressen zijn er nodig om contact te krijgen met het Interactieve deel en waar kan ik zien of deze actief zijn. Voor de helderheid ik heb een Huawei modem met de welbekende poort 3 en 4.
Reputatie 7
Hey @WimSchram,



Oef dat is niet zo handig en balen dat het nog niet werkt! Kun je eerst je modem nogmaals van het stopcontact halen. Nadat je modem is opgestart, je netwerkkabel van de TV Box in een andere poort op je modem proberen te verplaatsen (LAN 3 of 4)? En heb je eventueel een andere netwerkkabel om te testen of het daarmee wel werkt? Mocht dat niet hebben geholpen dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan help ik je daar graag verder!





Hey @Alice80,



Top dat je TV weer werkt naar behoren! En hopelijk is de boosheid al een beetje gezakt.😯 Krijg je op andere plekken in je huis wel een werkende Wifi verbinding? We hebben een heel handig topic met een tal van tips waarmee je je Wifi signaal kunt opschroeven. Ik raad je aan om hier te kijken. Die tips en handelingen helpen je al een flink eind op weg!
Hoi pjotr, bedankt voor je reactie. Nadat we heel boos hebben gedaan aan de telefoon werkt het nu! We zijn heel blij, alleen doet de Wi-Fi het boven niet. Hoe kunnen we dit het beste oplossen? Groet Alice
Hallo Piotr,

Bedankt voor je reactie, maar die acties heb ik al een paar keer uitgevoerd, zonder resultaat. Gisterenavond had ik zowaar iemand van de helpdesk aan de lijn, maar die heeft op afstand het modem gereset waardoor de telefoon dus uitviel en waardoor ik geen idee heb of hij nog verdere handelingen voor mij had. Er is niet meer teruggebeld. Jammer.
Reputatie 7
Hey @WimSchram, @Steurtje & @Alice80,



Er zijn een aantal stappen die jullie kunnen uitvoeren om dit op te lossen. Als eerste wil ik jullie de volgende handeling aanraden; het opnieuw aanmelden van de TV Box op het modem. Heel vaak lost dit eventuele storingen op:



1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.

3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.



Ik hoor graag van jullie of het heeft geholpen!
No ntp server fout melding en geen tv. We hebben een zyxel modem en een entone mediabox. Hoe is dit het snelst opgelost! Heb al een week geen tv!
En ook ik heb het zelfde probleem.. Unable to get upgrade firmware .. heb alles al geprobeerd! Wat nu?
Hallo. Ook bij mij lukt het niet met de TV box Amino Aria 610X. De melding "Unable to get upgrade firmware" heb ik al heel wat keren gezien. Modem Zyxel T-50 werkt goed, want internet en telefoon werken. Maar de TV box krijg ik niet aan de praat ondanks reset van de box, van het modem, switchen van kabels en poorten.
Reputatie 7
Hey @PepijnvL, heb je dit probleem kunnen oplossen? Vaak helpt het om heel even je TV Box "wakker" te schudden door 'm heel even van het stopcontact af te halen.



Hey @ldortmans, ik zie dat onze technische dienst met je TV Box aan de slag is gegaan. Kun je nu wel weer probleemloos TV kijken?
Bij het installeren van de interactieve tv krijg ik nog steeds de melding 'unable to get upgrade firmware'. Ik heb de voorgestelde oplossingen op deze pagina al geprobeerd, maar geen lijkt te werken. Internet werkt wel prima. De TV box staat ook al direct in verbinding met het modem. Wat kan ik hier aan doen?
Reputatie 1
Question: bij het huren van een film on demand (pluisje, €0,00) krijg ik een foutmeldig.



VOD1 Het afspelen is mislukt. Het bedrag zal niet worden gefactureerd. Probeer het over enkele minuten nog eens.



Melding blijft, en kan geen verdere uitleg vinden. Iemand enig idee? Heb nog geen andere films geprobeerd, maar zou leuk zijn als het de volgende keer wel werkt.
Reputatie 7
Unable to get upgrade firmware [UPDATE 6-6-2019]

Deze melding kwam naar voren bij nieuwe klanten. Sinds vandaag (6 juni 13:30) is dit probleem verholpen! Staat de foutmelding bij jou nog in beeld? Haal dan de TV Box kort van de stroom en laat deze opnieuw opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.

Reputatie 7
Unable to get upgrade firmware

[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
Reputatie 7
Excuses voor de late reactie Jose, ik kijk meteen met je mee! Ik zie dat je ook een e-mail hebt gestuurd waarin je aangeeft de melding "Fail to retrieve IP address from DHCP server." te krijgen. Begrijp ik daaruit dat de melding "registratie mislukt" inmiddels is opgelost? Zo niet zou je mij dan een privébericht willen sturen met het MAC adres van de TV-Box (deze vind je op de sticker)?



Als de registratie wel gelukt is maar je nog de Fail to retrieve IP melding krijgt probeer dan om de TV Box opnieuw op te starten door deze van de stroom af te halen. Sluit hem dan aan op powerline adapter zodra je de melding 'Ethernet cable not connected' ziet staan. Als dit niet werkt probeer dan ook beide powerline adapters te resetten. Ik hoor graag of het gelukt is!

Reageer