Beantwoord

FreeVoipDeal via T-Mobile home



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dbohlken 

Kun je het veld authentication name eens leeg laten? En heb je internet door het T-Mobile profiel te selecteren of via andere provider VLAN 300? Bij iemand werkte het alleen met het T-Mobile profiel kiezen 

Helaas lukt ook daarmee de registratie niet.

Reputatie 2

Heb je bij de geconfigureerde telefoonnummers de optie “Always register via an internet connection“ aan gevinkt staan? Kan me herinneren dat ik dat moest doen toen ik m’n FritzBox 7581 ook als router gebruikte.

Helaas werd de FritzBoz na een paar weken erg instabiel dus toen heb ik de T-Mobile Zyxel router er weer tussen gezet.

Ik heb daarna nog geregistreerd met sipdroid op mijn mobiel - dat kon wel.
Ook heb ik een account bij cheapconnect - ook daarmee werkt het niet. Dit is allemaal sinds gisteren, sinds de aansluiting bij T-Mobile. Vandaar dat ik het vermoeden heb dat daar iets mis is - en niet bij de sip-providers.

Ik gebruik alleen de FritzBox. De modem van T-Mobile gebruik ik niet.

Reputatie 7
Badge +6

Heb je de FritzBox rechtstreeks aangesloten of zit het modem van TM daar nog voor?

Het enige wat ik verder nog kan bedenken is dat er misschien een maximum aantal registraties mogelijk is per account en dat je daar overheen zit. Als dat ook de oplossing niet is, hoop ik dat iemand anders ideeën heeft.

Binnen freevoipdeal is het telefoonnummer ook gergistreerd dus dit zou ook geen probleem moeten zijn

 

En Sip is ook ingeschakeld

 

Het gaat al bij de registratie mis. Bellen via de app van freevoipdeal lukt trouwe wel, maar gebeld woorden ook daar niet.

Reputatie 7
Badge +6

Dit ziet er allemaal goed uit. Ik heb zelf geen account bij FreeVoipDeal, dus ik kan er niet inloggen, maar ik lees wel dat je SIP zelf aan moet zetten. Zijn er nog andere instellingen in het account die in de weg kunnen zitten, zoals een registratie op je oude IP-adres? Krijg je op de FritzBox een foutmelding? Zo kun je misschien zien of het bij de registratie al misgaat of pas bij het bellen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Zou je hier screenshots kunnen delen van je instellingen (met eventuele persoonlijke gegevens weggehaald)? Misschien staat er ergens iets verkeerd.

Helaas lukt dat dus niet sinds ik T-Mobile glasvezel heb (daarvoor kpn).

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @dbohlken,

Welkom op de Community!

Als je een analoge telefoon hebt, kun je de gegevens die je op deze pagina vindt in de FritzBox invullen, samen met je gebruikersnaam en wachtwoord van FreeVoipDeal. Als je een ip-telefoon hebt, kun je die gegevens daar invullen en eventueel op de FritzBox poort 5060 voor de ip-telefoon openzetten.